Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Apropó, zöldkártya. Múlt héten meglett a zöldkártyám, de nem felhőtlen az örömöm. A CO ugyanis magas volt, ugyanakkor a CH megállt 1600 körül. Igaz, éppen csak benne volt a szondaipszosz. 1. Visszatettem a H 1-1-et abszolút gyári módon. 2. CO-csavar 2,5 fordulattal kitekerve. 3. Kipörzsöltem a kipufogót gázzal. 4. A gyújtást levettem olyan 2 mm-re 5. A motor teljesen rendben. 6. Tavaly 125-ös főfúvókával is 1 százalék alá ment a CO. Azt írják az erre illetékes fejek, hogy a gyújtás csökkentése csökkenti a károsanyag-kibocsátást, mivel az elhúzódó égés miatt a kipufogógáz melegebb, és jobban elég benne minden. Vagy??? ???????????
Pedig már azt hittem, értek hozzá.... [i](Módosította orygabor 2009.10.13. 19:54-kor)[/i]
Most hogy így közelről látni, tiszta hogy Combi volt valaha. Az első "csőlökhárító" is jópofa hajlítás csak. Sem a Tramp, sem a kübel első lökhárítója nem így nézett ki. De szép öltet ez az esküvős Tra(mp)bi. Nekünk is a Trampunkban volt. Mondjuk jó rég, 1995-ben. Az őstagok ott is voltak majdnem mind. Most még nem tudok képet beszúrni (tök ciki de nem), teszt topic nincs (ez is tök ciki mert még miattam nincs) de majd felrakom egyszer.
Tényleg úgy tűnik, egy Trampesített kombi. Tetszik:) Amúgy nekem is régi ötletem egy tűzoltó Trabi, de nem egészen így. Majd meglátjátok. Egyszer, ha időm lesz rá:( (Nem a 75ösöm lesz természetesen erre áldozva, majd ha kezembe akad egy óccsó kombi, meg hely is lesz neki)
Ez így van, 2004 nyara után vett kocsiknál 2000 a limit, de hogy ezt hogyan éred el, az rád van bízva. Sok lehetőséged van, de szerintem Gábor többet fog tudni mondani.
Én személy szerint olyan helyre viszek ZK-ra, ahol nem problémáznak ezen. Ja, és semmi kenőpénz meg ismeretség nélkül. Egyszerűen ők is felesleges huzavonának tartják (mármint az állomáson).
Jó, hogy nem kell, de ha valaki 2004. után vesz Trabantot, és az érték több mint 2000, akkor nincs zöldkártya, vagy rosszul tudom? Minden tiszteletem a klubelnök Úré, majd lehet, hogy hívom.(Ha lesz píz a telómon).:D
Így azért légyszíves ne válaszolj! Tényleg sokszor leírtuk hogy nem kell katalizátor. Azonban a kérdező vélhetően nem volt akkor még itt. Normálisan kérdezett, vagy nem válaszolsz ha idegesít a kérdés, vagy normális stílusban felelsz neki.
Vagy combiból csinálták, mert combi hátfalas, de "Tramp-szerű" az oldala, és az első szélvédő íve. Ez a valószinűbb. Vagy egy Tramp hátuljáról levágták a hátfalat, oldalfalat, és egy pár sárvédő felillesztésével, és combi hátfal felhegesztésével alakították ezt ki. Ez a kevésbé valószinű és életszerű teória ;-)
Nem jól gondolod. NEM KELL KATALIZÁTOR!! KITŐL VESZED EZT A BAROMSÁGOT?!?!?! Ezerszer leírták már itt, hogy nem kell katalizátor!!!
A CH kibocsátást minden zöldkártyáztatás alkalmával újra mérik. Ha ma elvinnéd, biztos, hogy más értéket mérnének. A CH érték nem konstans!! Függ az olajtól, a használat módjától (tötyögés vagy sportos vezetés)!
Fontos! A segítségeteket szeretném kérni: abban,hogy a 2004. után vett Trabantokra a max. CH kibocsátás 2000 ppm lehet. Ha ez alatti az érték, akkor a 2004. után vett kocsira sem kell katalizátor, igaz? Azért kérdezem, mert most vettem észre, hogy nagyapám Trabantjának zöldkártyájába Ch [ppm] értéknek 1156 van beírva. Ha ez az érték valós, akkor saját nevemre vehetném a kocsit. Szerintetek ez az adat a valóságot tükrözi, vagy csak a "jóismerős" zöldkártyás csávó kamuzott egy kicsit, hogy biztos legyen a sikerben?:confused:
[justify]Köszönöm, de az a puha rongy nekem is megvan. A kemény, színes (barna) anyagra gondolok, aminek a rongy és a pótkerék között kéne lennie. Itt a fórumon az összeomlás előtt valaki állította, hogy az ő kombijában van. Gyári, és nem limóé. Az alkatrész katalógus szerint a gyári száma: 03 02982 008 (csomagtér szőnyeg, kombi) Ott a puha rongyot zajcsökkentő filcbetétnek hívják.[/justify]
Hali! Szerintem a kombiban a rétegelt lemez (vagy szerinted furnér) polcon a padlókárpit "kemény" barna vagy sötétszürke filce van, míg a kombi csomagtartó padlólemezén (a pótkerék alatt) csak a "puha" alátét semmilyenszürke filc van. ( a színes felső réteg -ami az utastérben is látszik, az nem biztos hogy igazán filc, de nem tudom pontosan a nevét) A padlón lévő puha filc egyezik a limójéval. Az én kombimét (1,1) lemérheted, ha ez segítség, de az Bp-n van. Üdv: G
[justify]Egy kis segítséget szeretnék kérni. A 2T kombim szépítése már tényleg befejező szakaszába jutott, most a padlófilcet szeretném kicserélni. Zöldre, ha már az egész autó a zöld árnyalataiban fürdik. Sajnos a csomagtér aljáról hiányzik ez a filc. A honlap összeomlása előtt is felvetettem ezt a témát és többen megerősítették, hogy igenis van ott filc, nem csak a felhajtható furnér lapon. Sőt valaki írta, hogy az ő kombijában is van. Nem Limuzinból származik, hanem kimondottan kombi. (Az alkatrész katalógus is megemlíti.) Írtam is üzenetet az illetőnek, de úgy néz ki, már nem volt ideje olvasni; bekövetkezett az összeomlás. Szóval kérem, hogy akinek van ilyen kombi hátsó padlófilce, jelentkezzen, mert szeretném kölcsönkérni, hogy a pontos méreteket levehessem róla. Köszönöm![/justify]
nem lehetetlen csak macerás ügyes kezek kellenek hozzá persze ha könyen kijön a műszerfal sokkal egyszerűbb szerelni de ezért nem érdemes kivenni én még az autópályán is raktam már össze széthullott szerkezetet.
mindegy milyen tömítést teszel eddig legalább is nem volt változás nálunk ha tömítést cseréltünk pedig minden féle anyagot használtunk legutóljára teflont tettem be és bevált.
A múlt héten nekem is ugyanezt produkálta a gép.Hosszú matatás után kiderült,hogy az összekötő szerkezet vizszintesen mozgó "rudazata" beszorult a hideg-meleg levegőt szállító szellőző cső bal oldali részébe.
Üdv! Holnap talira elvileg hoznak nekem ventibilincset. Ha másnak is van hozzon, nem baj ha van több.:)Valamint kéne 1 köténylemez és Árpinak egy főfékhenger. asszem ennyi.kösz Holnap tal! Filpo:cool:
Tanácstalan vagyok. Ma meglett a zöldkártyám, de nem felhőtlen az örömöm. Direkt kipörzsöltem a kipufogót, visszatettem a H 1-1-et, lejjebb vettem a gyújtást olyan két mm-re, gyertyákat is kipucoltam, a levegőszűrő kb 5000 km-es, a mechanika tökéletes. Ehhez képest a CO alig akart 3 alá menni, a CH azonban simán lement 2000 alá, igaz, a szonda eléggé kilógott a kipufból. ???????????
Tanácsot kérek, kollégák. A HB-s karbi főfúvókatartója alá nem baj, ha vastagabb tömítést teszek? Ugyanis csak ilyet kapok. Ugyanis attól tartok, hogy a fúvókatartó kúpos vége nem ütközik fel az úszóházra. Vagy nem is kell? A bontottakkal meg folyat. Nem fog a meneteknél hamis benzin folyni?
Pont most, hogy esősre fordult az idő, "elromlott" az ablaktörlőm :(. Az volt, hogy a lapátokat akartam lejjebb állítani, kicsit sajnos feszegettem, és a bal oldalinál valami roppanó hang volt. Na, és most, ha beindítom az ablaktörlést, pár mm-t mozdulnak a lapátok, és megáll. Az ablaktörlő motor nem forog (szóval nem a karok meg az összekötő szerkezet a rossz). Lehet hogy a motor lett hibás? Csak akkor nem értem, a lapátnál lévő roppanó hanghoz mi köze van. :O Van valami ötletetek?
A bal első és hátsó helyzetjelzők világítanak, ha a kulcs kivétele után balra állítod az indexkart. Ez arra szolgált, legalábbis az akkori NDK kresz szerint, hogyha nem a legjobban kivilágított helyen rakod le a kocsit, akkor ki legyen világítva a gép. De mégse 4 helyzetjelző, hanem csak 2 égjen, hogy ne merüljön le olyan hamar az akksi. Nappal viszont vigyázz, mert ha bal indexxel beesel valahova parkolni, és úgy marad az indexkar, vmint a nappali fény olyan erős hogy nem veszed észre hogy "parkolófény üzemmódban" hagytad a kocsit, akkor könnyen lemerülhet az akksi.
Azt szeretném kérdezni, hogy 601 Trabantnál a bal irányjelző+P gyújtáshelyzet=parkolófény. de mi ez a parkolófény, és hol kell világítania, mert én ezt nem tudom.
Olaj annyi kell amennyit írtak a többiek is. Beleönteni szintén annál a csavarnál. Viszont próbálj meg a kuplungodnál állítani. Lehet, hogy a kuplungod fárad. Esetleg a pedál tartó konzol kopik ki, lásd nálam. Nekem is havonta mindig egy fél menetnyit állítanom kell rajta, hogy ne recsegjen. :( Egyébként a 2-est mikor veszi nehezen? 1-esből 2-es gyorsításnál, vagy mikor lassítasz, és akkor raknád vissza 2-esbe? Lassításnál hagyd, hogy egészen lelassuljon az autó, és akkor simán bemegy. Vagy esetleg kissé jobbra húzd hátra a váltókart, mikor beteszed 2-esbe. Hátha akkor hamarabb beveszi. Esetleg a rudazatod nézd meg nem-e ki van kopva, laza, stb... Nekem pl a hátramenetet egy erőteljes gázadásnál olyan lazán kiküldi, mint a huzat.
Szia! Elvileg 1,2 liter kell. Megpróbálhatod azt is, hogy miaz a plussz olajmennyiség aminél még nem jön ki ott az olaj és akkor lehet, hogy sikerül úgy belőni, hogy szépen vált és még nem nyomja ki az olajat.
Az, hogy nem veszi normálisan a sebességeket nem feltétlenül az olaj miatt van. A nehezen hozzáférhető műanyag csavar a betöltő nyílás. Olaj mennyisége 1,2liter. Ellenőrző csavart megtalálod a balos féltengely fölött átlósan. (szintén nehezen hozzáférhető) Különben lehet, hoyg a kuplungod kezdi feladni a harcot... ja meg legközelebb a barkácsba írd az ilyen jellegű kérdésedet. Remélem tudtam segíteni!:)
Akár az is lehet, hogy sokat töltök bele, viszont utána nem recseg és egész szépen veszi a 2-est is :) Aztán ahogy telnek a napok és egyre csak gyűlnek a tócsák a trabi alatt, egyre rosszabb lesz a helyzet, 2-3-4 kuplungra sikerül csak 2-ba rakni. Utántöltés után megint viszonylag normálisan működik. De, mivel semmiképpen sem akarom teljesen tönkre tenni a váltót, valaki mondja el legyen szíves, hogy mégis hol kell az olajat a váltóba tölteni és mennyit. Én két erre alkalmas helyet találtam a váltón: az egyik ez a csöcs, a másik pedig egy nagyobb méretű műanyag, menetes csavar, ami oldalra néz, és igencsak nehezen hozzáférhető. Minden tanácsot szívesen veszek... Üdv.