Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1315  Spityu 2009-09-30 19:54:26  Előzmény:Lizák Péter: 53145

A ropogás szilent - szerintem. Nézz alá, azt könnyű kiszűrni. Az elhasználódott szilentből adódhat pl. kerékösszetartás-módosulás, ami esetleg okozhat félrehúzást. Bár ahhoz annál nagyobb kell - szerintem.

1314 Korpai Tamás 2009-09-30 19:45:20  Előzmény:Lizák Péter: 53145

Nem valószínű hogy ugyanaz a hibánk, nekem még a régi csuklós féltengelyek vannak, és 2T :)

1313 Csády Szabolcs 2009-09-30 18:54:15  Előzmény: Spityu: 53153

Ez az, hogy én is csak egyet látok, de lehet hogy ez csak jelzés erejű, hogy 90 fokonként ilyen szögben kell elhelyezni a furatokat.

1312 Csády Szabolcs 2009-09-30 18:52:05  Előzmény:Őry Gábor: 53151

Eddig én is eljutottam, hogy a bal fölső belemegy a bal alsóba. De a jobb oldali az micsoda?

1311  Spityu 2009-09-30 18:50:38  Előzmény:Őry Gábor: 53151

Így van, de én csak egy 60 fokos furatot látok, de az is lehet, hogy én vagyok a rossz rajzolvasó. :P A Lada UIS meg van AutoCAD-ben valahol, megnézhetem, hogy mennyit lenne érdemes.

1310 Csády Szabolcs 2009-09-30 18:48:07  Előzmény:Őry Gábor: 53150

aha

1309 Őry Gábor 2009-09-30 18:41:51  Előzmény:jocking .: 53141

Megvan! A hornyos gyűrű az "elosztó", a horonyban áramlik a levegő és a kis furatokon megy a torokba. Ez megy bele a nagyobbik gyűrűbe, amibe a levegőt vezetik.

1308 Őry Gábor 2009-09-30 18:33:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 53146

Mármint, hogy a csonkon beáramló levegő négy csatornán megy a szívócsőbe?

1307  Spityu 2009-09-30 18:24:01  Előzmény:Őry Gábor: 53148

Szerintem minden karburátoros autóra meg lehet. Illetve van egy olyan alapötlet is, hogy már a karburátor előtt becsavarják a levegő áramlását, egy betéttel, de jelentős szűkítés nélkül. Képzelj el egy olyan széles műanyag csíkot, mint a gumicső a légszűrőház és a karbi között. Magassága (hossza) mondjuk 20cm. Anyagvastagsága minimális, mondjuk 0.5mm. Ezt gondolatban rögzítsd spirálisan a csőben. A működési elv egyértelmű. Hatásfoka kérdőjeles. :)

1306 Őry Gábor 2009-09-30 18:02:33  Előzmény: Spityu: 53139

2T-re is meg lehet csinálni?

1305 Kacsándi Szabolcs 2009-09-30 17:25:56  Előzmény:Korpai Tamás: 53132

Próbáld meg a váltóscerét,de ha mindent kicseréltél kellett volna a kihajtást is cserélni.Mivel csak két ponton hajt meg tudja koptatni a belsejét.Ha feszül vagy akad esetleg akkor a tengely már nem tud központosan futni,hanem excentrikus kört ír le és akkor már előjöhet egy kilengés amit átvezet a futóműre.Sajnos a régi féltengelynek elég nagy mozgása van gyárilag is,okozhatja a hullámzást a külső csukló is.Függetlenül hogy új.És érdemes megnézni a gumibakokat is,ha túl lágy vagy elszakadt akkor az egész motortömb is bemozdulhat.

1304 Csády Szabolcs 2009-09-30 14:31:37  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

Valaki lenne szíves s elmagyarázná, hogy is áll össze az alkatrész? Mert se nekem se ismerősömnek nem áll össze a kép. Ezen amúgy csak 1 lyuk van? Csak azért kérdem, mert a ladáén négyet számoltam össze.

Előre is köszi!

1303 Lizák Péter 2009-09-30 06:31:31  Előzmény:Korpai Tamás: 53085

Neked konkrétan mi a hiba?
Nekem Trabant 1.1-nél erősebb gáznál elhúz oldalra az autó, meg ha tolatni akarok akkor ahogy megindul a kocsi ropog vmi, mintha féltengelyes lenne de én sem találok semmit ami erre utalna. Féltengely meg a csuklók kizárva, mert tavasszal a kuplung cserével az is megvolt.

1302  Spityu 2009-09-30 05:52:15  Előzmény:Mazák Viktor: 53143

Valószínűleg az utóbbi kettő teljesülni fog.

1301 Mazák Viktor 2009-09-30 05:21:37  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

Már őszíntén szólva nagyon vártam ennek a megoldásnak egy trabis változatát, gratulálok, hogy sikerült végre valakinek megcsinálni, és egyben kezet is csókolok, hogy feltöltötted a méretezést is, én egy-két éve nekiálltam, de nem lett belőle értékelhető eredmény.

Majd a motor reakciókra feltétlen kíváncsi vagyok :). (jobban melegszik-e, télen gyorsabban melegedik-é be, neadjisten kevesebbet fogyasztana, de leginkább a ZKs értékváltozások a legfontosabbak szerintem egy ilyen alkatrész beszerelése után)

1300 Mazák Viktor 2009-09-30 05:16:15  Előzmény: Spityu: 53125

Igen, kb. ez lenne a gyári "keménység", de ugye manapság már a lengéscsillapítók ténylegesen csillapítók, azaz lengetés után egyből megáll a kasztni.

Apropó, a 4T lengéscsillapítói befelé is csillapítanak, vagy csak kifelé?

1299 jocking . 2009-09-29 22:30:19  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

Egyébként a bal oldali oszlop az egy darabot ábrázol különböző irányokból? Mert a legalsó rajdból kiderül, hogy az a karbi aljának a formája, de a fölötte lévő rajzokkal meg vagyok lőve... Talán abba az ovális 42-es lyukba való a 34-es gyűrű aminek hornyolt a pereme?
És a jobb oldali oszlopban mi akar lenni az a lyukas négyzet alakú lemez?:confused:;)

1298 jocking . 2009-09-29 22:24:14  Előzmény: Spityu: 53139

Utánaolvastam, de nekem úgy tűnik, ez csak egy közdarag a szívócsonk és a karbi közé amin van egy lyuk. Szerintem ez max annyit csinál, hogy falsot tud szívni a motor...:rolleyes:;)

1297  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 53137

[url=https://br.geocities.com/andre_4x4/uis/UIS_beszereles.htm]Utánporlasztó[/url] minimálisan szegényíti a keveréket (ami lehet, hogy nem is jön rosszul a teljesítményt illetően sem) és egyúttal "becsavarja" a légáramot. Tekintve, hogy nem szűkül be a keresztmetszet, nincsen fojtóhatás, mint azoknál a lemezből kivágott sz.roknak. Ladásoknál állítólag nagyon bevált és keresett termék.
Most programozható lambdaszondás gázmennyiségszabályozóval kísérletezünk. :)

1296  Spityu 2009-09-29 21:47:43  Előzmény: Spityu: 53136

Ja már látom a fájlnévből, az. :)

1295 jocking . 2009-09-29 21:41:27  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

És ez miért is jó?:rolleyes::confused:

1294  Spityu 2009-09-29 21:40:16  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

Ez valami olyasmi mint Ladáéknál az UIS?

1293 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11

Beszereltem 4T trabiba a karbitalp és a karbi közé egy ilyen szerkezetet:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/090929/uis8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Úgy néz ki, bevállik.

1292 Korpai Tamás 2009-09-29 20:37:21  Előzmény: Spityu: 53133

Na annak örülnék ha kerülne pár alakatrész abból a konténerből:) Bár még bízok benne hogy nem a diffi a hibás. Bolygókeréktengely hézagolókkal véletlenül van, ebből kettőt vettem gondolva a szűkösebb időkre.

1291  Spityu 2009-09-29 20:25:39  Előzmény:Korpai Tamás: 53132

Elméletileg megyünk majd megnézni két konténer ismeretlen összetételű alkatrésztömeget... kicsit bele tudtam túrni, rögtön meg is akadt a kezemben 3 fogaskerék. Majd megnézem van e bolygókerék + tengely. Hézagoló sem volna rossz. Rózsakerék hál'istennek elég gyakori. Igazából azért furcsállom, hogy a difi okozza, mert még egy sperr sem ragad így, mint néha az egyik fele - márha az okozza.

1290 Korpai Tamás 2009-09-29 20:19:11  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 53129

Ütemesen jön elő a rángatás, és csak terhelés alatt, úgyhogy biztos hogy a hajtáshiba, de terhelés alatt sem mindig. A féltengelyek gyári újak, de már a beszerelés után is ez volt a hiba, tulajdonképpen emiatt cseréltem a féltengelyeket, biztos hogy nem ettől van, viszont rosszab nem lett beszerelés óta. Azóta voltak már fenn diagonálok is másik felnikkel, ott is ugyanez volt a hiba. De nem olyan jellegű a rángatás hogy a kerekekre lehetne fogni.
Amikor összeraktam fel volt bakolva az eleje, kicsit megjárattam kerekek nékül a tengelyeket, akkor nem láttam semmi rendellenességet, de ezt megpróbálom a leírtak szerint mégegyszer. Lehet hogy váltócsere lesz a vége és ha akkor megjavul akkor rózsakerék-bolygókerék csere. Ez csak akkor gond ha nem sikerül gyári cuccokat szerezni hozzá.

1289 Szedlák Tibor 2009-09-29 19:57:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 53130

Köszönöm a tanácsokat! Egyellőre beraktuk anyag nélkül, de előtte be lett kenve glicerinnel kivül belül. :)
Apropó, nem tud valaki eladó gyári tetőablakot? Sajnos az enyémmel történt egy kis baleset és most egy nagy lyuk van a tetőm. :(

1288 Kacsándi Szabolcs 2009-09-29 19:40:36  Előzmény:Szedlák Tibor: 53093

Szerintem az ablak berakásnál használj szélvédőragasztót.Az a legjobb.Szépen körbe kell nyomni a gumi peremét kívül és az üveg beülő peremében is ki kell húzni.Nekem így van már 3 éve és sehol nem ázik a kocsim.

1287 Kacsándi Szabolcs 2009-09-29 19:37:02  Előzmény:Korpai Tamás: 53085

Ha ütemesen jön elő akkor biztos hogy a hajtásban van a hiba.Ha csak rázkódik akkor lehet a kormányzás elemi hibásak.Meg kellene nézni a féltengely csonkjait és a tengelyt is nincs e görbület benne.,illetve a kereket.

1286 Szedlák Tibor 2009-09-29 19:29:15  Előzmény:Pátkai Antal: 53124

Én tudok gyári új 1.1 es karburátort, de szerintem az árától hanyatt vágjátok magatokat. :P

1285 Lizák Péter 2009-09-29 19:18:24  Előzmény:Pátkai Antal: 53124

Szerintem normális. Nekem 4T limom van de az is ilyen.
Tanulság, a trabant is nő, nem szereti ha nyomkodják a farát... :-D

1284 Pátkai Antal 2009-09-29 19:11:56  Előzmény: Spityu: 53125

A lengés azonnal meg áll ahogy vissza ér a földre. Lehet hogy az a gondja hogy Limo és túl könnyű a segge?
:confused:

1283  Spityu 2009-09-29 18:51:44  Előzmény:Pátkai Antal: 53124

Én úgy tudom, hogy akkor jó egy lengéscsillapító-rugó páros, ha lengetést követően 1-2 periódus után beáll. A lényeg, hogy adott rugóállandójú rugóhoz adott kapacitású legéscsillapító szükségeltetik.

1282 Pátkai Antal 2009-09-29 18:45:47

Sziasztok!
A lengéscsillapítókról lenne kérdésem. Van nekem egy 601s Trabim hátul spirálrugós ami teljesen fel lett újítva . A hátsó lengéscsillapítók ki lettek szedve és félretéve. amikor oda jutottunk lefestettük és vissza tettük. Amikor mind a kettőt be szereltük akkor kipróbáltuk. Le nyomtam a kocsi farát és úgy vissza pattant azt hitten állon vág:). Az lenne a kérdésem hogy ez normális -e .
Előre is köszi.

1281 Ifj. Hirháger Gábor 2009-09-29 17:54:51  Előzmény: Spityu: 53115

Sziasztok,
Most nézem az oldalt, tulajdon képpen miről megy a vita? Tuning trabi vs veterán?

1280 Tóth Péter 2009-09-29 17:02:23  Előzmény:Őry Gábor: 53119

Köszönöm, sejtettem,hogy nem lehet bízni benne.

Ezek után ne csodálkozzon, ha ilyen a véleményem róla.

1279 Kolonics Tamás 2009-09-29 16:59:21  Előzmény:Lizák Péter: 53096

Szia!Én is sika-flex 256-ot használtam én is.Nagyon jó anyag,jól lehet vele dolgozni,csak érdemes szerintem kötésjavítót használni hozzá!Vagy nagyon jól le kell zsír és portalanítani.Nagyon fontos!!!A bauhausba vettem Kereken 1860 Pengőért/tubus.

1278 Chornitzer Miklós 2009-09-29 16:39:00  Előzmény:Tóth Péter: 53106

Peti!Gyere föl msn-re. Van ötletem!

1277 Őry Gábor 2009-09-29 16:33:09  Előzmény:Tóth Péter: 53106

Az úszóház fedele és az úszó között legyen olyan 16 mm, amikor a tűszelep teljesen zárva van, és a tűszelep rugója is fel van nyomva ütközésig. Tapasztalatom szerint egy-két mm oda vissza nem sokat számít.

1276 Huszta Tibor 2009-09-29 15:45:48

Urak és klónok, az anyázást és a sárhajigálást kéretik privát üzenetben vagy valamelyik csetoldalon, esetleg személyesen elintézni, a további OFF hozzászólások moderálva lesznek.

Üdv:

T.

1275 Chornitzer Miklós 2009-09-29 14:17:19

Uraim! Nagy nehezen visszaregeltem, de nem tudok eladást föltenni, tehát itt tenném meg engedelmetekkel: Apám által gyártott, specifikusan Trabi-ra készült tetőrács, hibátlan állapotban, mivel teljesen rozsdamentes acélcsőből van. kb. 4 perc a le-föl szerelése. Mivel már régen nincs Trabantom, eladnám. Aki megveszi, annak örök darab. Nem nehéz, viszont aránylag nagy súlyt is képes tartani, megintcsak a rozsdamentes acélosságából eredően. Kérem, akit érdekel, telefonon: 30 36-53-298, vagy mail-ban: chmiklos@gmail.com tegye. Köszönettel előre is!
(a cucc Szentendrén van, mérete miatt nem postázható, így marad a személyes átvétel. Kérésre a fotó megoldható)


Ui:
Megpróbálok ott lenni az őszi talin, mert nagyon honvágyam van.

1274 tóth furdzsenxia 2009-09-29 14:07:37  Előzmény: Spityu: 53115

én csak ezt szerettem volna mondani minden csak szemlélet kérdése és nem akarok megbántani senkit.de ha valaki nem tud egy karbit össze rakni nem a világ vége senki nem az annyában tanulta meg el kell vinni egy olyan emberhez aki ért hozzá,és nem azt mondtam hogy autószerelőhöz mert már sokszor bebizonyosodott hogy nem az autó szerelő csinálja meg az autót hanem egy lelkes amatőr aki lehet hogy annyira fanatikus hogy ismer mindent a-tól z-ig ezen a járművön.

1273  Spityu 2009-09-29 13:57:59  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53112

Na! Ez már egy érdemes/értelmes, vitára való hozzászólás! Van benne igazság: pl. a fullos fényezés: a Trabant attól szép, hogy hullámos és nincs rajta kigittelve minden. Ettől jön elő az egyedisége: egy darab műanyag a kasztni.
A kárpitban félig-meddig értek csak egyet. Mivel a 84-es szürkémhez még találni hibátlan szettet, az utolsó követ is meg fogom mozgatni... de egy hibátlan púposnál már nem ilyen egyszerű a dolog.

1272 Bíró Norbert 2009-09-29 13:56:27  Előzmény: Spityu: 53111

Na igen, az ilyen "gyűjtők"-ről jobb ha nem is beszélünk...

1271 (Törölt felhasználó) 2009-09-29 13:54:41  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53112

Azt elfelejtetted, hogy Ocsmányban 2db csavar a nem eredeti! Pedig, hogy nézki!

1270 tóth furdzsenxia 2009-09-29 13:50:37  Előzmény: Spityu: 53111

na de őszintén az ültéssel ha a gyári rugót variálja nem lesz eredeti?ha a kárpitot újra húzatja az eredeti?vagy a fullos 2 komponensű festés az eredeti?vagy ha annyira megfáradt a rugó és vissza fordulaz már ültetés mert nekem van egy ismerősöm akinek már felfelé kanyarodik a púpos trabiban a rugó és esze ágában se volt ültetni na most akkor az már nem eredeti?

1269  Spityu 2009-09-29 13:42:15  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53110

Azért a halmozati gyűjtőket ne keverjük össze a veteránosokkal...

1268 tóth furdzsenxia 2009-09-29 13:34:50  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

az hogy ha ültetve ha choppolva de minél több trabant megmaradjon.te mit vennél szivesebben 10 ültetett trabit az utcán vagy 1 db veterán trabit valahol vitrinbe tárolva amivel nem mernek sehova menni?hö?

1267 tóth furdzsenxia 2009-09-29 13:26:40  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

nekem meg van egy meglátásom mé kell minden autóból olyan autót csinálni mint ami most jött le a szalagról.az ültetés miatt nem veszti el az autó a csodás történetét nem szélesíteni akart.ha vagy 2 szer odacsapta volna az alját biztos hogy feljebb emeli.de ez ha vétek a az ültetés akkor keresztre feszítenétek azt is ha valaki beesne egy 58-as p -50 nel a montekárlós optikával hiába hogy makulátlan a járgány mert az úgy lenne igazán veterán vagy nem?vagy a trabant nem nyerte meg többször is zsinórban a monte carló rallyt?vagy ilyenkor mi van.vagy a Tomit aki évek óta jár alsóörsre a piros fekete gyönyörűséges gyöngyszemmel(P-60)annak miért nem p....zik senki.

1266 Tóth Péter 2009-09-29 13:23:37  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

Még valami...
Öszinte választ kérek!
Szerinted azok után meg kellett volna bíznom benne?!?!