Ahogy az oldalon is olvashattad, a váz hátulról indulva fokozatosan alakult át a 2Tből 4Tbe. Először csak apróbb részletek változtak, aztán néhány idom is cserélve lett. Elvileg a tűzfal sem egyforma. Itt van:
"1989-1990-ben az 1.1-et egy darabig együtt gyártották a hosszú évtizedeken keresztül készült 601-essel. Majd később a 601-es gyártásának megszűnése után a VW Polo-val. A kétütemű korszak lezárásának kezdetét jelentette a '88-as bevezetésű spirálrugós hátsó felfüggesztés. Majd két évvel később, 1990-ben jelentek meg az utolsó sorozatokon a négyütemű trabik jellegzetességei. A karosszéria az autó hátuljától az A oszlopig fokozatosan alakult át mert a motorház teljesen más kialakítású, mint a 601-ben megszokott. Először csak apróbb részletek változtak, amelyek az utolsó három ('90-es évjárat) szérián már közösek:
- feketegombos kilincsek,
- fekete első-hátsó lámpagumik,
- műanyag, nem középpontos, de még kicsi vissza pillantó tükrök (88-tól),
- új típusú (lehúzós) ablaktörlőkarok (hosszabb lapátokkal)
- fűthető hátsó ablaküveg.
1. széria: Még a régi a hátfal a jól megszokott típusfelirattal: Trabant, és ferdén
2. széria: Új hátfal, mert itt IFA logo-s a Trabant felirat, és vízszintesen áll
3. széria: Egyben az utolsó, a 601-es típus hattyúdala. A kocsi külseje megegyezik a második szériánál leírtakkal. DE! Belül a hátfalon, a lámpáknál téglalap alakú lemezkivágás található leragasztva az 1.1-es hátsólámpáinak központi csatlakozóihoz. A limousine-nál az utastérben, lyuggatott hátsó tetőmerevítés (hat lyuk a hátsó ablak felett).
Az Universal kivitelnél a közös jellemzők egy kivétellel megegyeznek: e típust régebbóta is két külsőtükörrel szerelték fel. A szériák hasonlóan alakultak, mint a limousine esetében. A típusfelirat fekvése nem, de tartalma azonban változott: A Trabantból itt is IFA Trabant lett.
"