Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

715 Nagy Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Ne haragudjatok, hogy ide tolom az arcom Trabi nélkül, de remélem, hogy tudtok segíteni, tanácsot adni.
81 éves nagymamámnak van egy nagyon szép állapotú, drapp Trabija, 83e km-el, teljesen gyári, tipp-topp állapotban. Sajnos/szerencsére ő már nem fog vezetni, és 1 év türelmi idő után rászánta magát, hogy eladja Gézát (régi GS rendszámból eredeztetett a név, de Gésának indult :D) Az autót ő vette újonnan 1986-ban, és azóta a fűtött panelgarázsban van tartva. Télen egy métert soha nem ment a kocsi.
Szeretnék neki segíteni eladni a kocsit olyan helyre, ahol gazdára találna, nem tulajdonosra, és nem végezné ez a remek kis kocsi 2 év múlva csirkeólként valami tanyán.
Esetleg tanácsot tudnátok-e adni, hogy mennyit érhet egy ilyen eredeti állapotú, egy tulajos, alacsony kilométeres Trabi.
Ha valakit netán érdekelne, kérem írjon nekem a szabcsy79(kukac)gmail(pont)com-ra

A segítséget, választ, tanácsot előre is köszönöm.
Kép az autóról

[img]https://img0.tar.hu/szabcsy/size2/38866009.jpg[/img]

714 Nagy Donát 2009-09-07 17:14:33  Előzmény: Spityu: 52555

Igen, a gyárilag előírt értéket állítottam be először, de kicsit magasabb alapjáratot csináltam. Most ilyen. Nem ingadozik az alapjárat, meg nem is áll le. Mikor "megnyugszik" a motor, akkor pont jó. Gyertyák is jók.

Köszi, megpróbálom holnap!

713  Spityu 2009-09-07 16:44:17  Előzmény:Nagy Donát: 52554

Hááát... pillangószelep tengelye nincs kikopva? Amúgy nem ingadozik az alapjárat?

Szerintem befelé kellene tekerni a keverékcsavaron. Illetve az "optimálisnál" szegényebbre vagy dúsabbra vett keverék is előidézhet fordulatszámnövekedést. A rossz hőértékű gyertya inkább instabil, hullámzó alapjáratot eredményez, ez talán kizárható.
De talán túl dús, ez csak egy tipp így látatlanban. Próbáld meg befelé csavarni.
(feltételezve, hogy az alapjárati ütközőcsavar jó helyen van). De akár be is állíthatnád azt a nagyon sok (szám szerint 2) csavart, a könyvekben, cikkekben leírt módon. :)

712 Nagy Donát 2009-09-07 16:38:25

Srácok. Olyan problémám van (2T Trabi), hogy ha megyek városban, és pl. piros lámpához érek, kirakom üresbe a váltót, és a motor még 4-5 mp-ig elég magas fordulaton zúg tovább, aztán kezd csak el lassulni. Gondolom nem jó a levegő/benzin arány, szerintem a csavarral kellene állítanom. De befelé, avgy kifelé próbáljam csavarni a levegőállítót? (28HB4-1) Köszi!

711 Mazák Viktor 2009-09-07 11:40:16

Szeretnék gratulálni az 1,3i-s fehér 4ütemű trabantnak a székesfehérvári szlalomversenyen elért idejéhez, nagyon szépen teljesített! Nagyon tisztán ment. Igyekeztem csápolni :D

710   2009-09-07 10:39:39

Ha már fogyasztás, az enyém sokat eszik, és nagyon benzinszagú a kippuffogógáz. ZŐDKÁRTYÁN rá se tették a műszert, sőt, nem is mondták, hogy nem az enyémet mérték.

709 Szabó Gábor 2009-09-07 09:50:20  Előzmény:Tóth Balázs: 52547

Leveszed a bokszkesztűt, szerzel 10ml-es fecskendőt, felszívsz vele az úszóházból benzint. Leveszed az úszóház feléd néző oldalán lévő membránról a fedelet, membránt, rugót is kiveszed. Ha eközben sok benzin folyik ki még az úszóházból, akkor máshol (is) baj van. A membrán egy golyós szelepet mozgat, a membránt vákum. A vákum nagyon vékony csövön jut oda, ami szeret eltömődni. Az egyik fedelet lefogató csvar menetes furata mellett van egy kiálló rézcső. Erre kis segítséggel rámegy a fecskendő csöve. Próbáld óvatosan nyomni be a benzint. Ha lassan lehet tolni befelé, akkor jó lesz. Ha nem, akkor kompresszor vagy bicajpumpa segíthet. Membránt is ellenőrizd.
Másik lehetőség, hogy a tűszelep nem zár rendesen. Ha figyeled alapjáraton a karbi tetejét és azt látod, hogy az úszót ellepi teljesen a benzin, esetleg a fúvókák környéke is nagyon benzines, ill. a torokba benézve azt látod, hogy ömlik a benzin a fojtószelepre. Ennek orvoslásához már szét kell szedni a karbit.
A beállítás akkor jó elvileg, ha üzemmeleg motornál, alapjáraton kicsit mozdítasz a gyorsítómembrán karján és ennek hatására kicsit emelkedik a fordulat a plusz benzintől, de már az is jó, ha nem torpan. Ezt el lehet játszani emelt fordulaton is. A CO csavart befelé tekerve lehet korrigálni, fél fordulatonként tesztelni a fenti módszerrel.
Majd számolj be, mi lett!

708 Muczán Gábor 2009-09-07 09:32:30

Hello Mindenki!

Ma sikerült a tárgyalás a Retro Cash@Carry áruházzal az őszi találkozó helyszínével és időpontjával kapcsolatban.
Szívesen látnak minket a kért időpontban. Az elvárásuk annyi hogy népszerűsítsük áruházukat! www.retro-24.hu

A meghívókat, sajtóanyagot a héten megírom, és közzétesszük a honlapon, illetve kipostázzuk tagjainknak.

Tehát TWK Őszi Találkozó, 2009. október 10-én, szombaton délelőtt.
Gyülekező 9 órától, megnyitó kb 10.00-kor, beszámoló a közgyűlésről, majd a szokásos legek értékelése, és az éves rendezvények, és a születésnapi év értékelése. A rendzvény végén kb. 13 órakor, egy laza felvonulás a Lágymányosi hídon Pest felé.

MG

707 Őry Gábor 2009-09-07 08:39:58  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

Alapjárat van? Nem kell kidobni a karbit, ha lötyög a tengely, amíg van alapjárat, addig ne bántsd. Ha már elmegy, akkor a tengelyt tömíteni kell egy "O"-gyűrűvel, ami egy kis szerelgetéssel jár, de az eredmény garantált.

706 Ivacs István 2009-09-07 08:35:08  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

FischerB: Az eletronikus gyújtásnál 2,5 mm-s előgyújtást kell állítani! Akkor nem fog csörögni! Ha az új tipusú karburátorod van és még mindig csörög, akkor a főfúvókát cseréld ki Wartburg 125-re! Az esetleges töblet fogyasztás nem éri el a 0,5 litert/100 km.Ha ki van kopva a pillangószelep tengely akkor az alapjárat ingadozik, nem lehet pontosan beállítani 600 ford/perc köré! Ez esetben az első lépés a karbi csere!!!

705 Tóth Balázs 2009-09-07 07:51:05

Sziasztok!

Nagyon sokat eszik a 4T Trabim...
A karbi beállításaim szerintem jók, bár az alapjárati csavarom tövig be van csavarva, de ettől függetlenül jól indul...viszont érezhetően sokat kap, mert hirtelen gázadásakor torpan..
Tipp?
Köszi

704 Őry Gábor 2009-09-07 07:41:04

Persze előbb egyszerűbb a gyújtást leellenőrizni. Miért nem lehet javítani a hozzászólást?

703 Őry Gábor 2009-09-07 06:57:59  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

Nem ártana belenézni a hengerfejekbe és a kipufogó kiömlőbe, mert lehet, hogy tele van koksszal, aztán nem koszosak e a hengerek kívülről, ami miatt rossza a hűtés és melegszik. Addig hiába variálsz a gyújtással.

702 Lizák Péter 2009-09-07 06:38:37  Előzmény:Zserbó Piroska: 52540

pedroh601@gmail.com
Itt az msn címem, ha gondolod keress meg, és akkor mindenről mutatok neked képet. ok?
és az alapján meg lehet csinálni, nem nagy műveletsor

701 tóth furdzsenxia 2009-09-07 06:13:08  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

előgyújtást nézd meg kb 3 mm állítsd több ne legyenen.

700  Spityu 2009-09-07 05:46:10  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

Nagy valószínűséggel gyújtásszög lesz. Érdemes lenne megnézni, hogy mennyi a beállított érték.

699 Fischer Bálint 2009-09-07 00:56:18

Üdv Mindenkinek!

Tudnátok tanácsot adni, CSÖRÖG a 2T :(

Ha nyomom és melegszik hangosabb. Csak akkor csörög ha erőt fejt ki, ha lelépek a gázról nem. Halgattam mindenfelöl, de csak menet közben hallani. Ha nyitott motorházzal "túráztatom" nincs baja. A csörgés ütemtelen!
Rossz lenne a gyújtásszög? Állítólag ha az elektronikust egyszer beállítják többször nem kell utánállítani (Igaz / Nem Igaz) ?
Lehet valahogy ellenőrizni a trafók működését? Azon kívül, hogy szikrázik. :)

87-es, gyárilag elektronikus gyújtású (Kék :).
Cseréltem gyújtáskábeleket, gyertyát (NGK BP6HS/BP7HS).
10 000 Km-es főtengely, dugók, hengerek.
Egyetlen hibája, hogy ki van kopva a gáztengely :(
Próbáltam a gyertyahézagot állítani. Papiron 0,5-0,6. Kipróbáltam 0,6 / 0,55 / 0,5 -el. Nem volt érdemi külömbség :(

Ha tudna Valaki ötletet adni nagyon megköszönném!!!

698 Zserbó Piroska 2009-09-06 23:48:18  Előzmény:Lizák Péter: 52530

Sziasztok!
Köszi a sok segítséget:)
A bibi ott kezdődött h a kulcs se megy be teljesen, és valami színtelen masszív cucc figyel a zár fém peremén, ebből gondolom h pillanatragasztó lehet. Ma megpróbáltam acetonnal átöblíteni a zárat hátha feloldódik valami, de attól eltekintve, h. a végére kb a kipufogóból is aceton csöpögött nem történt változás :(
A csodabogár amúgy egy 88-as limo. Arra tudnátok írni valamit, ha bejutottam az utastérbe hogy lehet kicserélni a kilincset? Nő lévén még sose szedtem szét semmit ami bonyolultabb egy kerékpárnál, de nagyon eltökélt vagyok, és egy pontos leírással azt hiszem végrehajtanám a műtétet. Holnap elkullogok a bontóba kilincsnézőbe, remélem szerencsém lesz. Szép napot mindenkinek:)

697 Csády Szabolcs 2009-09-06 20:09:26  Előzmény:Fogarasy Balázs: 52538

Hali!

Én láttam már Trabiba befabrikálva vmi renault ülést...Kényelmesnek kényelmes volt, de nagyon nem illett a képbe szerintem. Ha nagyobb ülést teszel bele, akkor felejtsd el a hátsó ülést. Az max ezek után aktatáskáknak és lábatlan ékszerteknősöknek ad elegendő helyet.

696 Fogarasy Balázs 2009-09-06 19:17:01

Sziasztok!ütemű Trabimba keresnék valamiféle könyöklő alkalmatosságot a bal oldali ajtóra.
Egy Wartburg kisteherét próbáltam, de nem volt jó bele. valamint azt kérdezném Tőletek, hogy kissé szűkös lábban a gépezet, kéne valami nagyobb ülés bele?
Esetleg ötlet van?
Balu
:)

695 Nagy József 2009-09-06 19:01:40  Előzmény:Madocsai Gergely: 52536

Hát én rendesen megszívnám hisz az erősítőmnek csináltam egy lapot hátra és azt az utastér felől van csavarozva:) nem lenne egyszerű kiszaggatni!! akkor inkább maradna az üvegtörés abból van legalább egy tartalék! én atol félek hogy egyszer elromlik a távirányítós kp záram és sehol nem tok bemenni!

694 Madocsai Gergely 2009-09-06 11:44:53  Előzmény:Lizák Péter: 52535

Nem para, ha az én s*ggem átfértem a merewítő fölött, másé is át fog;)...

693 Lizák Péter 2009-09-06 10:58:12  Előzmény:Mátyus Ádám: 52533

Na igen. Kapásból a legegyszerűbb dolgot hagytam ki... :-D
A limo esetében a spirálrugós hátsó futóművesnél (88-as és későbbi darabok) nem probléma igaz. De ha laprugós, akkor viszont szép torna lesz bemászni a keresztben álló toronymerevítő csőtől. De a ha kombi akkor mázli.

692 Muczán Gábor 2009-09-06 09:29:11  Előzmény:Tóth Péter: 52532

Szia tothpeter!

Nem is lesz fizetős, nem ezt harangoztuk be. Csak időben szóltunk, hogy egy-két hónapon belül csak a klub tagjai használhatják majd a fórumokat.
Az átmeneti idő most is tart. Utána sem lesz "fizetős", mert nem fogadunk el "fizetséget" attól aki csak fórumozni akar. Elvből sem, illetve értelmetlen lenne, mivel tele van a net ingyenes, fullfree csevegési lehetőségekkel.
A klubtagjaink -akiket felvettünk közös döntéssel sorainkba-, viszont ingyenesen használhatják az oldalt.
Úgyhogy a fizető VS ingyenes dolog további ilyetén emlegetése sérti a klub közösségét, és beleavatkozás életébe, döntéseibe.
Kérlek tartsátok tiszteletben a klub saját döntéseit! És ne úgy emlegessétek hogy másokat meg diszkriminál, nyomorba dönt stb.. mikor saját magával kapcsolatban döntéseket hoz.
Az oldal tehát nem "fizetős", de augusztus végén szóltunk,(no meg előtte egy évvel, a 2008-as közgyűlésen is) hogy az elnökségi, illetve a közgyűlés után, a fent emlegetett struktúrában biztosítja tagjainak a honlapot.

Biztosítottunk reklámozási lehetőséget viszont régebbi, vagy most létrejött Trabis-Wareszos oldalaknak, ahol még szélesebb körben cseveghet bármely márkatárs. Most is bárki felrakhat linkeket, általa létrehozott oldalakról, melyek lehet hogy rövid időn belül sokkal sikeresebbek lesznek, mint bármikor a TWK-s oldal volt. Így lekerül a teher a vállunkról, és Ti is sokkel felszabadultabban szórakozhattok mint bárhol-bármikor. És ami a legfőbb, itt aztán az ingyenesség örökös alanyi jog, ami sokak számára rendkívül fontos, és talán fontosabb mint bármi más!
Ehhez továbbra is nyújtjuk a "reklámfelület"-nek haszálható oldalunkat. Ezzel érdemes élni!

Addig is jó fórumozást.

691 Mátyus Ádám 2009-09-06 09:12:25  Előzmény:Lizák Péter: 52530

Én szerintem a csomagtartó felől próbálkoznék bejutni. Ha kombi akkor egyszerű a dolog, ha limó akkor is kivitelezhető.

690 Tóth Péter 2009-09-06 08:29:27

Örülök, hogy nem lett fizetős az oldal.

689 Lizák Péter 2009-09-06 08:08:40  Előzmény:Irinyi Norbert: 52523

Valszeg a feszszabályzó. Nekem is csinálja de ettől töltés van. Autóvillanyásszal kimérettem, azt mondja töltése van rendesen, ergo nem tudjuk mi a baja, valahol biztos letestel.

688 Lizák Péter 2009-09-06 08:06:48  Előzmény:Zserbó Piroska: 52521

Szia!

Mikori a drága gépsárkány?
belül a régebbi fajta vagy a zsiguli stílusú kilincse van?
Egyébként a külső kilincs tök ugyanaz. A zár is. Szóval fullra csereszabatos az egész. Nem kell zárassal kinyittatni a kocsit nyugi.

1.
Valamivel betámasztod a gombot, és kalapáccsal ráütsz. Nyugi, egyszerűbb ha kilinccset cserélitek. Utána simán be tudod nyomni. Vagy próljatok meg először higítót injekcióstűvel bele nyomni.

2.
Vagy durvább alternatív megoldás. Elkezded a kilincset feszegetni fel és le irányban. Előbb utóbb a kilincsanyaga enged, és a csavar kicsúszik belőle. Aztán
kihúzod kicsit az ajtóból a kilincs zárbetése felét, ée el tudod forgatni hogy lásd a helyén a lyukat.benyulsz, és már nyitható is.

3.
Mivel 2Tről van szó. Ha a régifajta belső kilincses, akkor a motorháztető bowdenjét alulról az első kipufogó dob mellett felnyúlva meghúzzátok, és akkor felnyílik az eleje. A tűzfalon megnézed hol jönnek ki a kábelek. Az akksi felőli oldalon. Ott valami hosszú (és értelemszerűen vékonyabb, hogy beférjen a lyukon) rúddal megpróbálsz benyúlni, és elérni a vele a kilincset belül. Ha sikerül akkor nyomd meg, hogy a kilincset hátranyomja, és akkor már benn is vagy. Egy ismerős így nyitotta ki a sajátját, mikor bezárta a kulcsot.

687 Sipos Tamás 2009-09-06 00:44:17  Előzmény:: 52514

[justify]Egyetlen trabantos kalandom, ifjúságom legszebb napjaiból, ami talán segít megvilágítani a hiba okát:
1993-ban még nem volt autóm, de még jogosítványom sem. Akkor Zalában laktam és barátnőm szüleinek volt egy –ha jól emlékszem– Champagnerbeige színű Trabantja, T-s rendszámmal (már alig volt régi rendszám), és talán még 6 V-os. A leánnyal elhatároztuk, hogy kimegyünk egy napra Pozsonyba a Trabival.
Elmondása szerint valami gond lehetett az önindítóval, mert néha nem indult be, és úgy kellett betolni. Ezzel nem törődtünk, hát nekivágtunk. Pozsonyba érve észrevettük, hogy nem működik az index. Ezen sem akadtunk fenn, én a jobb oldalon kinyúlva integettem, a lány pedig a vezető oldalon.
Leparkoltunk, eltöltöttünk néhány kellemes órát, és indultunk vissza. Csodák csodájára szépen beindult a gépezet, és még az index is működött. Azonban az örömünk nem tartott soká, mert Bősárkánynál már nemhogy index, de még világítás sem volt. ezt ugye csak akkor vettük észre, amikor a májusi alkonyban a szembejövők már villogtak ránk. Néhány km után már a gyújtás is elment. Kész; megálltunk, sehol semmi áram. Nagy nehezen sikerült Csornán valami villamossági szerelőt kerítenünk, aki bevontatta a műhelyébe. (Csornára is valami kölcsönkért bicajjal jutottunk el, már nem emlékszem hogyan.)
Lényeg, hogy Csornán aludtunk valami panzióban és reggelre kész lett az autó. Bár 16 év távlatából nehéz visszaemlékezni a hiba pontos okára, az biztos, hogy nem volt töltés, így a gyújtás a maradék energiát is kiszívta az akkumulátorból. Pozsonyban amíg állt a melegben, kicsit magához térhetett az akksi, és ezért indulhatott be, de aztán nagyon gyorsan végérvényesen lemerült. Talán a feszültségszabályzó volt a ludas, már nem emlékszem, meg akkoriban a lányok jobban érdekeltek a Trabantnál.
Aztán a lányt 94-ben elvesztettem szem elől. Nem sokkal azután találkoztam vele ismét (13 év után), amikor megvettem életem első Trabantját. Persze felidéztük az akkor történteket, és érdeklődtem mi lett az ő autójukkal; az sajnos már visszaadta lelkét a teremtőnek.[/justify]

686 Madocsai Gergely 2009-09-06 00:10:54  Előzmény:Zserbó Piroska: 52521

Mi a tünet? Úgy értem, h nem megy bele a kulcs, wagy benyomható a zár, csak nem nyitja az ajtót, stb. Ugyanis, ha az első, akkor lehet érdemes lenne +próbálni pillanatragasztó oldószerrel(fogalmamsincs mi lehet ez az anyag, ill. mi helyettesíti) +kínálni a zárat. (a jobb fajta pilcsi-ragcsikhoz alaból adják, kérdés, h az a mezei pillanatragaszót oldja-e).
Ha a 2. esettel állunk szemben, akkor arra már wálaszoltak (a kis pöcöknek, amit a zár benyomna a kontraanyája kilazult, és a pöcök lefittyedt -> kárpit le, pöcök beállít, majd anya rákontráz).

685 jocking . 2009-09-05 19:09:52  Előzmény: Krisztián: 52525

Hát igen, keresni lehet, találni már bajos. Ráadásul ha talál is valaki egyet az is minimum 15 ezer Ft...

684 Holnapy Gergely dr. 2009-09-05 19:07:30  Előzmény:Irinyi Norbert: 52523

1, Ékszíj laza
2, kopottak a szénkefék
3, menetzárlat az álló ill forgórésznél
4, szakadt töltővezeték
stb.
az elsőt te magad könnyen ellenőrizheted, a többit elektromos szakemberrel ha nincs benne rutinod
G

683  Krisztián 2009-09-05 19:05:07  Előzmény:Kristóf Máté: 52522

Üdv!

Nem akarlak elskeseríteni, de azt itt szerintem mindannyian keresünk egy ideje:-(

682 Holnapy Gergely dr. 2009-09-05 18:46:43  Előzmény:Zserbó Piroska: 52521

Igen, a kilincsek és zárak azonosak méretben, így az 1,1-esé is jó bele. Azt tudjad, hogy a bal első ajtó akkor is nyitható belülről, ha kívülről zárva van. Ha nincs semmi mechanikai-elektronikai védelem:
1, a kocsival szemben leguggolsz, hosszú erős csavarhúzóval benyúlsz a motortér nyitóhoz (a motorháztető és a homlokfal közt középen), és kicsit lenyomva a motorháztetőt elhúzod a motortérzár nyelvét
2, A vezetővel szemben a kocsi bal oldalán jön ki a kábelköteg az utastérből. A kábelek mellett a gumitömítésbe beletolsz egy valami egyenes rudat (50-60 cm hosszút), azzal ponosan eléred a belső ajtónyitót, amit eltolsz hátrafelé. És nyílik a bal ajtó.
Szerintem menj bontóba, ott vegyél ki egy garnitúra kilincset és zárat és ezzel gyakoroltad is a technikát. Van ahol ingyen vagy közel ingyen odaadják.
Ha nem megy be a zárba a kulcs akkor a te teóriád igaz. De Trabibetegség, hogy kulccsal a zárat kinyitva benyomod a gombot és mégsem nyílik. Ne tépd akkor az ajtót, akkor a kárpitot leszedva javítható a dolog.
G

681 Irinyi Norbert 2009-09-05 18:23:43

Sziasztok!
Tudna abban segíteni hogy a 4T trabimban menetközben világit a töltéslámpa hol halványabban hol erősebben.
Mi lehet ennek az oka????

680 Kristóf Máté 2009-09-05 18:18:05

Sziasztok
Kombinált Trabant órát keresnék ami fordulatszámmerő és tank és hőfok jelző!!akinek van eladó LÉCI írjon Már!!!!
Előre is köszönöm!!!

679 Zserbó Piroska 2009-09-05 18:06:50

Sziasztok!
Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni, ugyanis a család kicsi trabantjába valami jólelkű huligát pillanatragasztót nyomott és így tönkrement a zár. Az lenne a kérdésem, hogy trabant 601-S típusú trabiba az 1.1-es kilincs és zár beszerelhető-e, mert csak ilyet találtam interneten. Addig nem akarjuk a zárassal kinyittatni a kocsit, amíg nincs hozzá alkatrész a tönkrement helyére, így sürgősen szükségünk lenne segítségre. Esetleg a sárga angyalt lehet ilyesmivel zaklatni?
Előre is köszi a válaszokat! Szép estét!:)

678  Bandi 2023-05-22 08:40:11

A TOLNAI TALÁLKOZÓ KÉPEI!:

https://trabimania.lapunk.hu/?modul=galeria&a=39367&

677 tóth furdzsenxia 2009-09-05 15:09:25  Előzmény:szilágyi József: 52505

sima mezei fogasléceset 4 ezer forintól indul

676 Madocsai Gergely 2009-09-05 14:32:23  Előzmény:: 52514

Motor átfordul(kézzel a turbinánál), nem a főtengely állt satura, ugye?!

675 Benke Péter 2009-09-05 13:54:11  Előzmény:: 52514

Szia!
Szerintem is az lehet amit orygabor leírt. Nekem is volt ilyen, ha merült volt már az akksi csak kattant az önindító, fel lett töltve és jó lett.
Nézd meg a generátort.

674 Benke Péter 2009-09-05 13:48:04  Előzmény:jocking .: 52511

Köszi a választ.

673 Őry Gábor 2009-09-05 13:39:17  Előzmény:: 52514

Lehet, hogy banálisnak tűnik, de a tünetekből mintha az derülne ki, hogy nincs töltés, és lemerült az akksi. Ez magyarázza a gyújtás leállását, és az önindító sztrájkját. Nézd meg, hogy nem csúszott-e le a generátottól a saru. Két vezetéknek kell a generátorra csatrlakoznia.

672 (Törölt felhasználó) 2009-09-05 13:34:24

Hello!
Elsőizben léptem fel a honlapra,és nagyon tetszik!Tavaly örököltem meg szüleim Trabant 601esét és gond nélkül használtam eddig. Viszont történt vele valami ami után most nem működik! Mentem vele vidékre és egyik pillanatről a másikra mintha kifogyott volna a benzin belőle elkezdett lassulni. Benzincsap átállít tartalékra vissza 3 és nem indult, semmi. Szépen kigurultam az út szélére motorház fel és semmi égett szag semmi füst. Indítom csak egy kattanás Önindító egy éve lett felújítva. Visszhúztak Pestre. Tudna valaki egy megbizható szerelőt aki segítene életet lehelni e kicsikénkbe, mert nem akarok másikat venni nagyon szeretjük már családtag lett...
Szóval tudna valaki segíteni megcsinálni helyszínen vagy tanácsot adni mi lehet a gond, vagy egy MEGBÍZHATÓ szerelőt ajánlani aki vagy eljön, vagy elvontatom addig valahogy...
A belváros lenne a jó mert a Heim Pál mellett van most Travoltánk
Köszi Zsolt
deelr@index.hu[center][/center][right][/right]

671 Lizák Péter 2009-09-05 11:20:00  Előzmény:Dávid Gábor: 52512

Hi4 Nekem van róla képem, és a project is, csak még nem találtam darabolni való autót hozzá :-(

670 Dávid Gábor 2009-09-05 10:53:02

Hali Mindenkinek!

Volna egy kérdésem amire ti talán tudtok megoldást!
Volt egy-két trabim,és mivel az egyik még mindig megvan (halál lepusztult állapotban) arra gondoltam hogy valami módon hasznosítanom kéne.
Most jön a lényeg!!!!!
Még régen láttam hogy egy trabi farából csináltak egy kanapé szerű bútort!!!!!!
Én is egy ilyet akarok csinálni belőle de egyszerűen sehol nem találom azt a képet!!
Ha ebben tudnátok segíteni azt nagyon megköszönném!!!!!!!!
Előre is köszönöm:
T.: Dávid Gábor

ui.:dg-gaga@freemail.hu

669 jocking . 2009-09-05 10:14:55  Előzmény:Benke Péter: 52509

Ha elindul, akkor semmi gond nincs vele. Viszont azt tudni kell, hogy a bimetallos szívatóvezérlés és a fokozattárcsa kiképzése miatt ha el is indul szívató nélkül, hideg motornál az első gázpedálérintés után már be is kapcsolt a szívató, vagyis ha nélküle is indítod, akkor is bekapcsol.;)

668 Kristóf Máté 2009-09-05 09:27:28

Sziasztok!!
Lenne egy olyan kérdésem 1.1 es Trabantomra szeretnék 175/70 13" gumit rakni és előre elférne e?? elöl vágva van a rugóból egy kör és kanyarban elfordulna e????

667 Benke Péter 2009-09-04 19:48:41

SziasztokT
Az lenne a kérdésem, hogy nem baj-e, hogy 4T Trabimat szivató nélkül indítom el, illetve nem káros-e a motornak, mert elindul nélküle is igaz egy 10 másodpercig még egyenetlen az alapjárat. Meg azért egyszer-kétszer kéne használni, hogy járatodjon is? Mert azért télen hidegen kell neki és akkor ne hogy bekapcsolva maradjon. Válaszaitokat előre is köszönöm.

666 Csády Szabolcs 2009-09-04 19:35:29  Előzmény:Szabó Gábor: 52503

Még nem néztem. Egész idáig nem csinált ilyet. Nem hinném, hogy ebben a pár napban megváltozott volna a wattszám. De azért megnézem. Sose lehet tudni. Köszi!