Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ne haragudjatok, hogy ide tolom az arcom Trabi nélkül, de remélem, hogy tudtok segíteni, tanácsot adni. 81 éves nagymamámnak van egy nagyon szép állapotú, drapp Trabija, 83e km-el, teljesen gyári, tipp-topp állapotban. Sajnos/szerencsére ő már nem fog vezetni, és 1 év türelmi idő után rászánta magát, hogy eladja Gézát (régi GS rendszámból eredeztetett a név, de Gésának indult :D) Az autót ő vette újonnan 1986-ban, és azóta a fűtött panelgarázsban van tartva. Télen egy métert soha nem ment a kocsi. Szeretnék neki segíteni eladni a kocsit olyan helyre, ahol gazdára találna, nem tulajdonosra, és nem végezné ez a remek kis kocsi 2 év múlva csirkeólként valami tanyán. Esetleg tanácsot tudnátok-e adni, hogy mennyit érhet egy ilyen eredeti állapotú, egy tulajos, alacsony kilométeres Trabi. Ha valakit netán érdekelne, kérem írjon nekem a szabcsy79(kukac)gmail(pont)com-ra
A segítséget, választ, tanácsot előre is köszönöm. Kép az autóról
Igen, a gyárilag előírt értéket állítottam be először, de kicsit magasabb alapjáratot csináltam. Most ilyen. Nem ingadozik az alapjárat, meg nem is áll le. Mikor "megnyugszik" a motor, akkor pont jó. Gyertyák is jók.
Hááát... pillangószelep tengelye nincs kikopva? Amúgy nem ingadozik az alapjárat?
Szerintem befelé kellene tekerni a keverékcsavaron. Illetve az "optimálisnál" szegényebbre vagy dúsabbra vett keverék is előidézhet fordulatszámnövekedést. A rossz hőértékű gyertya inkább instabil, hullámzó alapjáratot eredményez, ez talán kizárható. De talán túl dús, ez csak egy tipp így látatlanban. Próbáld meg befelé csavarni. (feltételezve, hogy az alapjárati ütközőcsavar jó helyen van). De akár be is állíthatnád azt a nagyon sok (szám szerint 2) csavart, a könyvekben, cikkekben leírt módon. :)
Srácok. Olyan problémám van (2T Trabi), hogy ha megyek városban, és pl. piros lámpához érek, kirakom üresbe a váltót, és a motor még 4-5 mp-ig elég magas fordulaton zúg tovább, aztán kezd csak el lassulni. Gondolom nem jó a levegő/benzin arány, szerintem a csavarral kellene állítanom. De befelé, avgy kifelé próbáljam csavarni a levegőállítót? (28HB4-1) Köszi!
Szeretnék gratulálni az 1,3i-s fehér 4ütemű trabantnak a székesfehérvári szlalomversenyen elért idejéhez, nagyon szépen teljesített! Nagyon tisztán ment. Igyekeztem csápolni :D
Ha már fogyasztás, az enyém sokat eszik, és nagyon benzinszagú a kippuffogógáz. ZŐDKÁRTYÁN rá se tették a műszert, sőt, nem is mondták, hogy nem az enyémet mérték.
Leveszed a bokszkesztűt, szerzel 10ml-es fecskendőt, felszívsz vele az úszóházból benzint. Leveszed az úszóház feléd néző oldalán lévő membránról a fedelet, membránt, rugót is kiveszed. Ha eközben sok benzin folyik ki még az úszóházból, akkor máshol (is) baj van. A membrán egy golyós szelepet mozgat, a membránt vákum. A vákum nagyon vékony csövön jut oda, ami szeret eltömődni. Az egyik fedelet lefogató csvar menetes furata mellett van egy kiálló rézcső. Erre kis segítséggel rámegy a fecskendő csöve. Próbáld óvatosan nyomni be a benzint. Ha lassan lehet tolni befelé, akkor jó lesz. Ha nem, akkor kompresszor vagy bicajpumpa segíthet. Membránt is ellenőrizd. Másik lehetőség, hogy a tűszelep nem zár rendesen. Ha figyeled alapjáraton a karbi tetejét és azt látod, hogy az úszót ellepi teljesen a benzin, esetleg a fúvókák környéke is nagyon benzines, ill. a torokba benézve azt látod, hogy ömlik a benzin a fojtószelepre. Ennek orvoslásához már szét kell szedni a karbit. A beállítás akkor jó elvileg, ha üzemmeleg motornál, alapjáraton kicsit mozdítasz a gyorsítómembrán karján és ennek hatására kicsit emelkedik a fordulat a plusz benzintől, de már az is jó, ha nem torpan. Ezt el lehet játszani emelt fordulaton is. A CO csavart befelé tekerve lehet korrigálni, fél fordulatonként tesztelni a fenti módszerrel. Majd számolj be, mi lett!
Ma sikerült a tárgyalás a Retro Cash@Carry áruházzal az őszi találkozó helyszínével és időpontjával kapcsolatban. Szívesen látnak minket a kért időpontban. Az elvárásuk annyi hogy népszerűsítsük áruházukat! www.retro-24.hu
A meghívókat, sajtóanyagot a héten megírom, és közzétesszük a honlapon, illetve kipostázzuk tagjainknak.
Tehát TWK Őszi Találkozó, 2009. október 10-én, szombaton délelőtt. Gyülekező 9 órától, megnyitó kb 10.00-kor, beszámoló a közgyűlésről, majd a szokásos legek értékelése, és az éves rendezvények, és a születésnapi év értékelése. A rendzvény végén kb. 13 órakor, egy laza felvonulás a Lágymányosi hídon Pest felé.
Alapjárat van? Nem kell kidobni a karbit, ha lötyög a tengely, amíg van alapjárat, addig ne bántsd. Ha már elmegy, akkor a tengelyt tömíteni kell egy "O"-gyűrűvel, ami egy kis szerelgetéssel jár, de az eredmény garantált.
FischerB: Az eletronikus gyújtásnál 2,5 mm-s előgyújtást kell állítani! Akkor nem fog csörögni! Ha az új tipusú karburátorod van és még mindig csörög, akkor a főfúvókát cseréld ki Wartburg 125-re! Az esetleges töblet fogyasztás nem éri el a 0,5 litert/100 km.Ha ki van kopva a pillangószelep tengely akkor az alapjárat ingadozik, nem lehet pontosan beállítani 600 ford/perc köré! Ez esetben az első lépés a karbi csere!!!
Nagyon sokat eszik a 4T Trabim... A karbi beállításaim szerintem jók, bár az alapjárati csavarom tövig be van csavarva, de ettől függetlenül jól indul...viszont érezhetően sokat kap, mert hirtelen gázadásakor torpan.. Tipp? Köszi
Nem ártana belenézni a hengerfejekbe és a kipufogó kiömlőbe, mert lehet, hogy tele van koksszal, aztán nem koszosak e a hengerek kívülről, ami miatt rossza a hűtés és melegszik. Addig hiába variálsz a gyújtással.
pedroh601@gmail.com Itt az msn címem, ha gondolod keress meg, és akkor mindenről mutatok neked képet. ok? és az alapján meg lehet csinálni, nem nagy műveletsor
Ha nyomom és melegszik hangosabb. Csak akkor csörög ha erőt fejt ki, ha lelépek a gázról nem. Halgattam mindenfelöl, de csak menet közben hallani. Ha nyitott motorházzal "túráztatom" nincs baja. A csörgés ütemtelen! Rossz lenne a gyújtásszög? Állítólag ha az elektronikust egyszer beállítják többször nem kell utánállítani (Igaz / Nem Igaz) ? Lehet valahogy ellenőrizni a trafók működését? Azon kívül, hogy szikrázik. :)
87-es, gyárilag elektronikus gyújtású (Kék :). Cseréltem gyújtáskábeleket, gyertyát (NGK BP6HS/BP7HS). 10 000 Km-es főtengely, dugók, hengerek. Egyetlen hibája, hogy ki van kopva a gáztengely :( Próbáltam a gyertyahézagot állítani. Papiron 0,5-0,6. Kipróbáltam 0,6 / 0,55 / 0,5 -el. Nem volt érdemi külömbség :(
Ha tudna Valaki ötletet adni nagyon megköszönném!!!
Sziasztok! Köszi a sok segítséget:) A bibi ott kezdődött h a kulcs se megy be teljesen, és valami színtelen masszív cucc figyel a zár fém peremén, ebből gondolom h pillanatragasztó lehet. Ma megpróbáltam acetonnal átöblíteni a zárat hátha feloldódik valami, de attól eltekintve, h. a végére kb a kipufogóból is aceton csöpögött nem történt változás :( A csodabogár amúgy egy 88-as limo. Arra tudnátok írni valamit, ha bejutottam az utastérbe hogy lehet kicserélni a kilincset? Nő lévén még sose szedtem szét semmit ami bonyolultabb egy kerékpárnál, de nagyon eltökélt vagyok, és egy pontos leírással azt hiszem végrehajtanám a műtétet. Holnap elkullogok a bontóba kilincsnézőbe, remélem szerencsém lesz. Szép napot mindenkinek:)
Én láttam már Trabiba befabrikálva vmi renault ülést...Kényelmesnek kényelmes volt, de nagyon nem illett a képbe szerintem. Ha nagyobb ülést teszel bele, akkor felejtsd el a hátsó ülést. Az max ezek után aktatáskáknak és lábatlan ékszerteknősöknek ad elegendő helyet.
Sziasztok!ütemű Trabimba keresnék valamiféle könyöklő alkalmatosságot a bal oldali ajtóra. Egy Wartburg kisteherét próbáltam, de nem volt jó bele. valamint azt kérdezném Tőletek, hogy kissé szűkös lábban a gépezet, kéne valami nagyobb ülés bele? Esetleg ötlet van? Balu :)
Hát én rendesen megszívnám hisz az erősítőmnek csináltam egy lapot hátra és azt az utastér felől van csavarozva:) nem lenne egyszerű kiszaggatni!! akkor inkább maradna az üvegtörés abból van legalább egy tartalék! én atol félek hogy egyszer elromlik a távirányítós kp záram és sehol nem tok bemenni!
Na igen. Kapásból a legegyszerűbb dolgot hagytam ki... :-D A limo esetében a spirálrugós hátsó futóművesnél (88-as és későbbi darabok) nem probléma igaz. De ha laprugós, akkor viszont szép torna lesz bemászni a keresztben álló toronymerevítő csőtől. De a ha kombi akkor mázli.
Nem is lesz fizetős, nem ezt harangoztuk be. Csak időben szóltunk, hogy egy-két hónapon belül csak a klub tagjai használhatják majd a fórumokat. Az átmeneti idő most is tart. Utána sem lesz "fizetős", mert nem fogadunk el "fizetséget" attól aki csak fórumozni akar. Elvből sem, illetve értelmetlen lenne, mivel tele van a net ingyenes, fullfree csevegési lehetőségekkel. A klubtagjaink -akiket felvettünk közös döntéssel sorainkba-, viszont ingyenesen használhatják az oldalt. Úgyhogy a fizető VS ingyenes dolog további ilyetén emlegetése sérti a klub közösségét, és beleavatkozás életébe, döntéseibe. Kérlek tartsátok tiszteletben a klub saját döntéseit! És ne úgy emlegessétek hogy másokat meg diszkriminál, nyomorba dönt stb.. mikor saját magával kapcsolatban döntéseket hoz. Az oldal tehát nem "fizetős", de augusztus végén szóltunk,(no meg előtte egy évvel, a 2008-as közgyűlésen is) hogy az elnökségi, illetve a közgyűlés után, a fent emlegetett struktúrában biztosítja tagjainak a honlapot.
Biztosítottunk reklámozási lehetőséget viszont régebbi, vagy most létrejött Trabis-Wareszos oldalaknak, ahol még szélesebb körben cseveghet bármely márkatárs. Most is bárki felrakhat linkeket, általa létrehozott oldalakról, melyek lehet hogy rövid időn belül sokkal sikeresebbek lesznek, mint bármikor a TWK-s oldal volt. Így lekerül a teher a vállunkról, és Ti is sokkel felszabadultabban szórakozhattok mint bárhol-bármikor. És ami a legfőbb, itt aztán az ingyenesség örökös alanyi jog, ami sokak számára rendkívül fontos, és talán fontosabb mint bármi más! Ehhez továbbra is nyújtjuk a "reklámfelület"-nek haszálható oldalunkat. Ezzel érdemes élni!
Valszeg a feszszabályzó. Nekem is csinálja de ettől töltés van. Autóvillanyásszal kimérettem, azt mondja töltése van rendesen, ergo nem tudjuk mi a baja, valahol biztos letestel.
Mikori a drága gépsárkány? belül a régebbi fajta vagy a zsiguli stílusú kilincse van? Egyébként a külső kilincs tök ugyanaz. A zár is. Szóval fullra csereszabatos az egész. Nem kell zárassal kinyittatni a kocsit nyugi.
1. Valamivel betámasztod a gombot, és kalapáccsal ráütsz. Nyugi, egyszerűbb ha kilinccset cserélitek. Utána simán be tudod nyomni. Vagy próljatok meg először higítót injekcióstűvel bele nyomni.
2. Vagy durvább alternatív megoldás. Elkezded a kilincset feszegetni fel és le irányban. Előbb utóbb a kilincsanyaga enged, és a csavar kicsúszik belőle. Aztán kihúzod kicsit az ajtóból a kilincs zárbetése felét, ée el tudod forgatni hogy lásd a helyén a lyukat.benyulsz, és már nyitható is.
3. Mivel 2Tről van szó. Ha a régifajta belső kilincses, akkor a motorháztető bowdenjét alulról az első kipufogó dob mellett felnyúlva meghúzzátok, és akkor felnyílik az eleje. A tűzfalon megnézed hol jönnek ki a kábelek. Az akksi felőli oldalon. Ott valami hosszú (és értelemszerűen vékonyabb, hogy beférjen a lyukon) rúddal megpróbálsz benyúlni, és elérni a vele a kilincset belül. Ha sikerül akkor nyomd meg, hogy a kilincset hátranyomja, és akkor már benn is vagy. Egy ismerős így nyitotta ki a sajátját, mikor bezárta a kulcsot.
[justify]Egyetlen trabantos kalandom, ifjúságom legszebb napjaiból, ami talán segít megvilágítani a hiba okát: 1993-ban még nem volt autóm, de még jogosítványom sem. Akkor Zalában laktam és barátnőm szüleinek volt egy ha jól emlékszem Champagnerbeige színű Trabantja, T-s rendszámmal (már alig volt régi rendszám), és talán még 6 V-os. A leánnyal elhatároztuk, hogy kimegyünk egy napra Pozsonyba a Trabival. Elmondása szerint valami gond lehetett az önindítóval, mert néha nem indult be, és úgy kellett betolni. Ezzel nem törődtünk, hát nekivágtunk. Pozsonyba érve észrevettük, hogy nem működik az index. Ezen sem akadtunk fenn, én a jobb oldalon kinyúlva integettem, a lány pedig a vezető oldalon. Leparkoltunk, eltöltöttünk néhány kellemes órát, és indultunk vissza. Csodák csodájára szépen beindult a gépezet, és még az index is működött. Azonban az örömünk nem tartott soká, mert Bősárkánynál már nemhogy index, de még világítás sem volt. ezt ugye csak akkor vettük észre, amikor a májusi alkonyban a szembejövők már villogtak ránk. Néhány km után már a gyújtás is elment. Kész; megálltunk, sehol semmi áram. Nagy nehezen sikerült Csornán valami villamossági szerelőt kerítenünk, aki bevontatta a műhelyébe. (Csornára is valami kölcsönkért bicajjal jutottunk el, már nem emlékszem hogyan.) Lényeg, hogy Csornán aludtunk valami panzióban és reggelre kész lett az autó. Bár 16 év távlatából nehéz visszaemlékezni a hiba pontos okára, az biztos, hogy nem volt töltés, így a gyújtás a maradék energiát is kiszívta az akkumulátorból. Pozsonyban amíg állt a melegben, kicsit magához térhetett az akksi, és ezért indulhatott be, de aztán nagyon gyorsan végérvényesen lemerült. Talán a feszültségszabályzó volt a ludas, már nem emlékszem, meg akkoriban a lányok jobban érdekeltek a Trabantnál. Aztán a lányt 94-ben elvesztettem szem elől. Nem sokkal azután találkoztam vele ismét (13 év után), amikor megvettem életem első Trabantját. Persze felidéztük az akkor történteket, és érdeklődtem mi lett az ő autójukkal; az sajnos már visszaadta lelkét a teremtőnek.[/justify]
Mi a tünet? Úgy értem, h nem megy bele a kulcs, wagy benyomható a zár, csak nem nyitja az ajtót, stb. Ugyanis, ha az első, akkor lehet érdemes lenne +próbálni pillanatragasztó oldószerrel(fogalmamsincs mi lehet ez az anyag, ill. mi helyettesíti) +kínálni a zárat. (a jobb fajta pilcsi-ragcsikhoz alaból adják, kérdés, h az a mezei pillanatragaszót oldja-e). Ha a 2. esettel állunk szemben, akkor arra már wálaszoltak (a kis pöcöknek, amit a zár benyomna a kontraanyája kilazult, és a pöcök lefittyedt -> kárpit le, pöcök beállít, majd anya rákontráz).
1, Ékszíj laza 2, kopottak a szénkefék 3, menetzárlat az álló ill forgórésznél 4, szakadt töltővezeték stb. az elsőt te magad könnyen ellenőrizheted, a többit elektromos szakemberrel ha nincs benne rutinod G
Igen, a kilincsek és zárak azonosak méretben, így az 1,1-esé is jó bele. Azt tudjad, hogy a bal első ajtó akkor is nyitható belülről, ha kívülről zárva van. Ha nincs semmi mechanikai-elektronikai védelem: 1, a kocsival szemben leguggolsz, hosszú erős csavarhúzóval benyúlsz a motortér nyitóhoz (a motorháztető és a homlokfal közt középen), és kicsit lenyomva a motorháztetőt elhúzod a motortérzár nyelvét 2, A vezetővel szemben a kocsi bal oldalán jön ki a kábelköteg az utastérből. A kábelek mellett a gumitömítésbe beletolsz egy valami egyenes rudat (50-60 cm hosszút), azzal ponosan eléred a belső ajtónyitót, amit eltolsz hátrafelé. És nyílik a bal ajtó. Szerintem menj bontóba, ott vegyél ki egy garnitúra kilincset és zárat és ezzel gyakoroltad is a technikát. Van ahol ingyen vagy közel ingyen odaadják. Ha nem megy be a zárba a kulcs akkor a te teóriád igaz. De Trabibetegség, hogy kulccsal a zárat kinyitva benyomod a gombot és mégsem nyílik. Ne tépd akkor az ajtót, akkor a kárpitot leszedva javítható a dolog. G
Sziasztok! Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni, ugyanis a család kicsi trabantjába valami jólelkű huligát pillanatragasztót nyomott és így tönkrement a zár. Az lenne a kérdésem, hogy trabant 601-S típusú trabiba az 1.1-es kilincs és zár beszerelhető-e, mert csak ilyet találtam interneten. Addig nem akarjuk a zárassal kinyittatni a kocsit, amíg nincs hozzá alkatrész a tönkrement helyére, így sürgősen szükségünk lenne segítségre. Esetleg a sárga angyalt lehet ilyesmivel zaklatni? Előre is köszi a válaszokat! Szép estét!:)
Szia! Szerintem is az lehet amit orygabor leírt. Nekem is volt ilyen, ha merült volt már az akksi csak kattant az önindító, fel lett töltve és jó lett. Nézd meg a generátort.
Lehet, hogy banálisnak tűnik, de a tünetekből mintha az derülne ki, hogy nincs töltés, és lemerült az akksi. Ez magyarázza a gyújtás leállását, és az önindító sztrájkját. Nézd meg, hogy nem csúszott-e le a generátottól a saru. Két vezetéknek kell a generátorra csatrlakoznia.
Hello! Elsőizben léptem fel a honlapra,és nagyon tetszik!Tavaly örököltem meg szüleim Trabant 601esét és gond nélkül használtam eddig. Viszont történt vele valami ami után most nem működik! Mentem vele vidékre és egyik pillanatről a másikra mintha kifogyott volna a benzin belőle elkezdett lassulni. Benzincsap átállít tartalékra vissza 3 és nem indult, semmi. Szépen kigurultam az út szélére motorház fel és semmi égett szag semmi füst. Indítom csak egy kattanás Önindító egy éve lett felújítva. Visszhúztak Pestre. Tudna valaki egy megbizható szerelőt aki segítene életet lehelni e kicsikénkbe, mert nem akarok másikat venni nagyon szeretjük már családtag lett... Szóval tudna valaki segíteni megcsinálni helyszínen vagy tanácsot adni mi lehet a gond, vagy egy MEGBÍZHATÓ szerelőt ajánlani aki vagy eljön, vagy elvontatom addig valahogy... A belváros lenne a jó mert a Heim Pál mellett van most Travoltánk Köszi Zsolt deelr@index.hu[center][/center][right][/right]
Volna egy kérdésem amire ti talán tudtok megoldást! Volt egy-két trabim,és mivel az egyik még mindig megvan (halál lepusztult állapotban) arra gondoltam hogy valami módon hasznosítanom kéne. Most jön a lényeg!!!!! Még régen láttam hogy egy trabi farából csináltak egy kanapé szerű bútort!!!!!! Én is egy ilyet akarok csinálni belőle de egyszerűen sehol nem találom azt a képet!! Ha ebben tudnátok segíteni azt nagyon megköszönném!!!!!!!! Előre is köszönöm: T.: Dávid Gábor
Ha elindul, akkor semmi gond nincs vele. Viszont azt tudni kell, hogy a bimetallos szívatóvezérlés és a fokozattárcsa kiképzése miatt ha el is indul szívató nélkül, hideg motornál az első gázpedálérintés után már be is kapcsolt a szívató, vagyis ha nélküle is indítod, akkor is bekapcsol.;)
Sziasztok!! Lenne egy olyan kérdésem 1.1 es Trabantomra szeretnék 175/70 13" gumit rakni és előre elférne e?? elöl vágva van a rugóból egy kör és kanyarban elfordulna e????
SziasztokT Az lenne a kérdésem, hogy nem baj-e, hogy 4T Trabimat szivató nélkül indítom el, illetve nem káros-e a motornak, mert elindul nélküle is igaz egy 10 másodpercig még egyenetlen az alapjárat. Meg azért egyszer-kétszer kéne használni, hogy járatodjon is? Mert azért télen hidegen kell neki és akkor ne hogy bekapcsolva maradjon. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Még nem néztem. Egész idáig nem csinált ilyet. Nem hinném, hogy ebben a pár napban megváltozott volna a wattszám. De azért megnézem. Sose lehet tudni. Köszi!