Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1385 G J 2009-10-04 20:24:55

Lenne némi problémám megint 4 ütemű trabi (nem olyan rég írtam hogy gyújtás problémánk volt, melegen nem indult el, de volt rotor csere jó lett)

na a probléma az, hogy mikor amikor a gázt elvesszük a kocsi ránt egyet mintha kihagyna vagy épp le akarna egy pillanatra állni, és ha itt finoman gázt adunk majd elvesszük(gyak: gázon tartás) akkor is rángat, de ilyen lefulladósan, de csak egy pillanatra aztán megint jó ahogy gázt kap.
Talán kicsit mintha erőtlen is lenne egy picit.
valami porlasztó hiba lesz , most lett cserélve a 2 vezérlő is.

Váltó most lett cserélve és ez nem az a difi kikópós lógás rángatás
Talán kicsit mintha erőtlen is lenne egy picit

lassan a fél kocsi ki van cserélve XD

pls help :)

1384 Szabó Gábor 2009-10-04 19:33:33  Előzmény:Őry Gábor: 53224

Az nem valami szerencsejáték?
Észrevettem van barkács topic, utánporlasztós témát oda folytattam.

1383 Nagy Donát 2009-10-04 18:26:41  Előzmény:Zwick Gábor: 53218

Nekem egy olyan filmem van, hogy "Szédült száguldás 2".

Tartalom: "A 18 éves nyugatnémet Jenny beleszeret a kelet-berlini Markusba, és elhatározza, hogy az NDK-ba szökik. Az apja, aki maga is Keletről származik, tombol, és vissza akarja őt tartani. 1 millió márkát ajánl fel annak, aki visszahozza a lányát. Kezdetét veszi az üldözés. Jenny a határon belebotlik Volkerbe, aki egy alagúton keresztül éppen szökni próbál az NDK-ból. Ráveszi a fiút, hogy segítsen neki. A határőrök felfedezik őket, és mindkettejüket szökevénynek tartják. Innentől kezdve a Stasi, a rendőrség, de még egy Trabant-klub tagjai is üldözőbe veszik őket. Kalandos menekülés után jutnak el Kelet-Berlinbe, de az üldözés irányítója, a félelmetes Kisaszony itt is utoléri őket. Kétségbeesetten tervezik, hogy autóval áttörnek a határzáron. Ekkor azonban váratlanul leomlik a berlini fal."

Van benne sok Trabant, szép NDK-s tuningos jószágok, határőr Trabi Kübel, Barkas, meg még sok nyalánkság. Amúgy a filmet letöltés nélkül meg lehet nézni a moovie.hu oldalon egy regisztrálás után.

1382 Őry Gábor 2009-10-04 18:25:57  Előzmény:jocking .: 53223

Asszem Luxor, ha jól emlékszem.

1381 jocking . 2009-10-04 18:15:13  Előzmény:Petrovszki Dávid: 53221

Maximum Urgyán Imrét fogsz találni (Darti), bár lehet, hogy az Urbánnak is narancsszínű trabija van.:D

1380 Nagy József 2009-10-04 17:28:54

hali volna egy kérdésem mi a neve a Tiberius trabiján lévő napellenzőnek???
HELP!!!!!!!

1379 Petrovszki Dávid 2009-10-04 17:14:42

hali keresném Urbán Imre nevezetű fiatalembert
akinek egy narancssárga trabija van
ha meglátja ezt az üzenetet akkor írjon már rám privátba
előre is köszönöm

1378 Mazák Viktor 2009-10-04 15:54:09  Előzmény:Őry Gábor: 53217

Én sem tudom, de nem hiszem, hogy ez bárkit is nagyon befolyásolna :D

1377 jocking . 2009-10-04 15:49:17  Előzmény:Zwick Gábor: 53218

Ez a film 2-3 éve már a TV-ben is volt, "A kicsi kocsi Hollywoodban" címmel. Azóta se tudom megszerezni, valszeg nem jött ki belőle DVD változat. Egyik ismerősömnek megvan TV-ből felvéve VHS-en, de sajna hiányzik az első 15 perc belőle, ezért nem is kértem el.

1376 Zwick Gábor 2009-10-04 09:39:41

nem akarok offolni de esetleg valakinek meg van ez a film? [url]http://videodetective.com/TitleDetails.aspx?publishedid=00004305#[/url]

1375 Őry Gábor 2009-10-04 08:16:38

Honnét veszik a Trabi-eladók, hogy a verda önsúlya 880 kiló? (hasznaltauto)

1374 Szabó Gábor 2009-10-02 19:45:31  Előzmény:Szabó Gábor: 53203

Nohát, erre a hozzászólásomra nem emlékszem.
Lényeg, hogy a zsigulis oldalról merítettem az ötletet. Az elkészült darab egy prototípus, a rajz egyszerűsített, hogy a marós/esztergálósnak ne menjen vele az ideje, de legyen fogalma, mi lesz belőle. A külső alkatrész textilbakelit (nem találtam mást, ami kiadja, akkor), ebbe csak a 42-es furat készült gépen. A belső gyűrű alu, a 0,6-os lyukakat akkusfúróval csináltam szemre, de jól sikerült. 3db van és egy egyenlőoldalú háromszög sarkaira esnek, ezt ellenőriztem a végén 3 fúrószárral. A gyűrű cserélhető, kipróbálok többfélét majd. A bakelit alkatrészben a bevezető furat azért 4mm, mert egy csövet teszek bele, aminek a külseje 4mm, a belseje 2mm. Erre csatlakozik a szűrő, kultúráltabb, mint a zsigulis oldalon. A karbi TLA34, vadiúj, tükörre polírozott belsővel, a szívósor is polírozott, de sajna benne van a sün. A motor 1.3 kb 20ezer km-nél jár.
Hosszabb csavarok kellettek a karbi lefogatásához, a gázbowden holtjátékát újra kellett állítani, mert magasabbra került a karbi.
Eddigi tapasztalatok alapján tudja, amit írnak róla. Nem kellet utánállítani a karbin, az alapjárat maradt alacsony és egyenletes. Gázadásra jobban reagál, terheléskor is. Csendesebb sokkal, az átfolyásmérő szerint ugyanazon tempónál kevesebbel éri be. De hétvégén megyek hosszabb útra, akkor fény derül a fogyasztásra, utána megnézem a gyertyaképet is. Ha szükséges, előgyújtást kisebbre állítom és a kipufogógázokat is megmérjük érdekességképpen. A felmelegedési fázis nem változott, kb 2 perc után teljesen kikapcsol a szívató, de én csak 10-15km megtétele után szoktam intenzívebben gyorsítani, ha nem kell annyit menni, akkor inkább nem előzök meg ilyesmi.
A nagykönyvben az van, hogy a karbi előtt és után turbulens áramlás a jó, de ahoz, hogy a karbi jól működjön a torokban lamináris áramlás szükséges. Ezért szoktak tütét tenni a torok tetejére. Ennek a trabihoz igazított prototípusa már kész van, csak be kell építeni. Itt arra kell ügyelni, hogy legalább akkora magasságú szabad légoszlop legyen a tüte felett, mint a szívótorok átmérője. A mostani szűrőmmel ez majdnem problémát okoz.

1373 Fonai László 2009-10-02 18:44:27  Előzmény:F. Robi: 53212

Szia!

Én is sokat szenvedtem a szélvédő beázása miatt, de aztán rászántam magam és vettem új szélvédőgumit (a Zsombicar-nál). Mikor meglátták a szerzeményem, nagyon lehúzták a szélvédősnél, hogy magyar gyártmány meg szétszakad meg stb, de hiba nélkül berakták vele az üveget és azóta olyan szárazság van a trabimban, hogy csak ne :D
Mindenképpen érdemes cserélni a gumit, sok bosszúságtól megkíméli az embert.
Üdv.

1372 tóth furdzsenxia 2009-10-02 17:57:55  Előzmény:Tóth Péter: 53122

Elnézést tévedttem! Idézet a trabant javítási segédkönyv, Műszaki könyvkiadó 1981 "2.7.3.1. A Tüzelőanyagszint beállítása: A tüzelőanyagszintnek az úszóházban 22+/- 1.5 mm-rel kell a ház felső éle alatt lennie. a beállítást úgy végezzük, hogy tömítőgyűrűket helyezünk az úszó tűszelepe alá, ill. eltávolítjuk alóla. Ennek ellenőrzésére le kell szerelni az úszóház fedelét, és meg kell mérni a fedél alsó éle és az úszó felső éle közötti rés méretét. Az úszóház fedélben levő tűszelep rugós, akkor a 11,0...13,2 mm-s méretet, rugó nélküli tűszelepnél pedig a 13.5...16,0 mm-s méretet kell beállítani."

1371 F. Robi 2009-10-02 11:01:27  Előzmény:F. Robi: 53212

A lényeg kimaradt: négyütemű Trabiról van szó...

1370 F. Robi 2009-10-02 11:00:30

Sziasztok!

Sajnos az én Trabim is ráz, igaz veszettül csak 90 km/h fölött. Először a gumira gyanakodtam, hogy szál-drótszakadásos, de sajnos másik felni+kerékkel is csinálja.
Megnéztük és kiderült, hogy bal első féltengelyem tengelye egyszerűen görbe.
Mitől? Passz, máshol nincs sérülés, hogy bekapott volna valamit...

Van valakinek egy felesleges rossz féltengelye? Csuklók nem számítanak, csak összekötő rúd kellene. Székesfehérvár vagy környéke előnyben.



más: az első ablak beázás nálam is van, sziloplast nem javította meg, sőt amikor kipucoltam a járatokat a kosztól, még jobban eresztette a vizet.

más: Tudtam gömbfejekre gumiharangot venni, így ki tudom cserélni a szakadtakat. Ha valaki hasonlóval küzd, akkor bizonyos boltokban kapható gumiharang, 100Ft/db áron adják.

Robi

1369 Mazák Viktor 2009-10-02 09:38:32  Előzmény:Szarvas László: 53202

Komplikált kérdésre komplikált a válasz, de egy kicsit megpróbálom egyszerűsíteni.

Lényegében két dolgot változtatsz az átmérővel, illetve a furatokkal.:

Összkeresztmetszetet (Légmennyiséget)
Perdületet

Szerintem ezt az alkatrészt amilyen jól el lehet találni, olyan könnyen el is lehet baszarintani. Hiszen ha 4 furat van, akkor lehet, hogy mind a 4 furaton beáramló levegőmennyiség úgy találkozik, hogy az áramlási sebességek felerősítik, stabilizálják az átáramló keverék irányát, lényegében annak pályáját állítják be, de ha "elmebetegségből" az ember 8 furatot rak, akkor lehet hogy 5 még jól teszi a dolgát, de a maradék 3 már ellendolgozna, és olyan a hatása, mintha a szívócsonk, és a karbi közé tettünk volna egy plusz alátétet.
Az összkeresztmetszet pedig szerintem mindenki a saját karburátora szállításához kéne belőnie, hisz egy versenyweber több anyagot fog tudni áramoltatni, ami több levegőt is elbír. Elméleti síkon annyit tudok hozzáfűzni, hogy gyakorlatozni kell :D. A keresztmetszetek/furatok szállításának növelését pedig magad is kiszámolhatod, az összes eltervezett furatok keresztmetszeteit összeadod. Nem a legnagyobb összkereszmetszetre kell törekedni, hanem a legoptimálisabbra, ami motoronként változhat. Marad a kísérletezés.

1368 Katona Zoltán 2009-10-02 08:37:23  Előzmény:Muczán Gábor: 53209

Köszönöm, mail ment!

1367 Muczán Gábor 2009-10-02 08:10:36  Előzmény:Katona Zoltán: 53208

EnergieQuality!

Irj az iroda@trabantklub.hu-ra, és megoldjuk a tartálydolgot.

MG

1366 Katona Zoltán 2009-10-02 07:55:49

szükségem lenne 10(!) db 2T trabant ablakmosó tartályra. Leginkább új, de jó a bontott is. Klubnak van? Melyik keleti autós alkatrészkereskedőt hívjam szerintetek fel?

1365 Ifj. Hirháger Gábor 2009-10-02 06:37:52  Előzmény: Spityu: 53200

SZiasztok,
Oltári pack, nagyon szuper. én is köszönöm.:)

1364 Muczán Gábor 2009-10-02 06:20:27

Figyelem!

Sziasztok!

Fontos! Klubtagjaink tanácsát, véleményét kérem az Oldtimer Show ügyében!
A Klubelnök Topicjában olvasható a felvetett probléma, amire oda várlak Benneteket, hogy megvitassuk a helyzetet.

MG

1363 Csády Szabolcs 2009-10-02 05:44:08  Előzmény:Szabó Gábor: 53203

Köszönjük szépen!

1362  Spityu 2009-10-01 21:34:40  Előzmény:Szarvas László: 53202

Szerintem is csak bizonyos fordulattartományban. Vagy inkább bizonyos fordulattól vagy fordulatig lesz igazán hatékony.

Mivel a szerkezet elsődleges célja a fogyasztás csökkentése (hatásfok növeléssel), így a célzóna praktikusan az országúton való folyamatos haladáshoz szükséges fordulatszám környéke. Vagyis érintő gázpedálállás.

1361 Szabó Gábor 2009-10-01 21:16:36

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091001/20090926_003__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091001/20090926_004__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091001/20090926_006__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1360 Szarvas László 2009-10-01 19:54:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 53193

"Akkor már csak az a kérdés, hogy hány lyuk kell."A vicces válaszom erre,hogy az attól függ,kinek mennyi az elég, hisz rövid az élet,hosszú a sír, mindenki ......
Na de komolyra fordítva a szót,az eddigi hozzászólásokban az áramlástanban járatos szakik hozzászólásaikból kiderült,hogy nem a többletlevegő bevitele a lényeg, hanem annak felgyorsítása,a jobb porlasztás,keverékképzés érdekében.Kérdésem is lenne a szakikhoz:a légáramlás mikor lesz kedvezőbb? Ha egy adott mennyiségű levegő egy
vastagabb,vagy 4-6 vékonyabb "csövön" áramlik be az adott térbe?
Kételyeim is vannak. Akár egy, akár több furaton jut be plusz levegő,az csak egy szűk meghatározott fordulattartományban lesz kedvező.Se alatta,se felette. (Szerintem)A mai autókban lévő elektromos ketyerék,mint légtömegmérő,meg ilyenek azt a célt szolgálják,hogy a mindenkori fordulathoz az ideális levegő-benzin keveréket kapja a porlasztó.Ugyanezt mechanikus úton megvalósítani nem lehet, de kisérletezgetni,építgetni,tapasztalatokat szerezni,másokkal azt megosztani,az jó.

1359 Sipos Tamás 2009-10-01 19:27:21  Előzmény:Reining Ádám: 53165

[justify]Igen, szegényke kint áll az utcán, és a csomagtartó is elrepedt, gondolom a feszegetés miatt. Lehet, hogy tényleg leszívták a benzint. A benzinszint-mérőt nem is néztem, mert már teljesen a 2T világában élek, és fel sem merült bennem, hogy a 4T-ben ilyen is lehet.
Vasárnap délelőtt odamegyek, leveszem a karbiról azt a műanyag vagy gumi valamit, amin a levegő érkezik, és belöttyintek néhány köbcenti benzint. Ha minden igaz, akkor ettől (és az én akksimtól) beindul, és már az AC is dolgozni kezd.[/justify]

1358  Spityu 2009-10-01 18:47:08  Előzmény:Fogarasy Balázs: 53198

[url]http://spityu.extra.hu/stuff/konyvek.zip[/url]

1357 Fogarasy Balázs 2009-10-01 18:39:12

Még egy kérdésem lenne!
Lehet, hogy hülye vagyok, de nem igazán értettem a leírásokat Az én gépem 19 éves, akkor igénybe vehetem a kedvezményes kötelezőt?

1356 Fogarasy Balázs 2009-10-01 18:36:58

Köszi, de olyan nekem nincsen...
:(

1355 Huszta Tibor 2009-10-01 18:28:25  Előzmény:Fogarasy Balázs: 53194

annyit, amennyit a kezelési könyv előír.

1354 Csády Szabolcs 2009-10-01 18:16:21  Előzmény: Spityu: 53195

Áhh...Köszi. Akkor már csak a lyuk-kérdés maradt...

1353  Spityu 2009-10-01 17:30:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 53193

De. Illetve hát utólag szokták "ráfaragni".

1352 Fogarasy Balázs 2009-10-01 17:25:41

Sziasztok!
155-ös gumi van a négyütemű Trabimon, mennyit kell bele fújni????

Köszi;)

1351 Csády Szabolcs 2009-10-01 15:06:21  Előzmény:Szarvas László: 53192

Akkor már csak az a kérdés, hogy hány lyuk kell. Még egy észrevétel: a 4mm-es "szívó" lyuknak nem kellene ilyen kis csövet hagyni, amire rá lehet húzni a gumicsövet, meg a benzinszűrőt, ami jelen esetben légszűrőként üzemel?

1350 Szarvas László 2009-10-01 13:59:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 53191

"Csak kisebbre veszem az átmérőt, s mindent hagyok eredetiben?"
Igen,vagyis a furatátmérő 32mm.

1349 Csády Szabolcs 2009-10-01 12:20:22  Előzmény:Szarvas László: 53187

Ok, de ha én nem szeretnék karbit cserélni, akkor mégis, milyen méretekkel kellene dolgoznom? Csak kisebbre veszem az átmérőt, s mindent hagyok eredetiben? Vagy ez befolyásolja a kis lyukak hajlászögét is?

1348 Szarvas László 2009-10-01 12:14:47  Előzmény:jocking .: 53185

Ehhez én csak annyit tudok mondani, hogy olvasd el a1345.sz hozzászólást.

1347 Őry Gábor 2009-10-01 12:11:30  Előzmény:jocking .: 53185

Valóban, az UIS leírás szerint normál esetben lejjebb esik a fordulatszám, ezért a keverékcavaron birizgálni kell.

1346  Spityu 2009-10-01 12:07:20  Előzmény:jocking .: 53185

A mondjuk 4x0.5mm-es furat nem sokat zavarna be, szerintem legalábbis. A közép és felső üzembe biztos, hogy nem. Max az alapjáratba.
Emiatt gondolom kellene tekerni egy ilyen 2T karbin.

1345 Szarvas László 2009-10-01 12:05:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 53184

Nagy valószinűség szerint maga a motorblokk trabi,benne a lényeg viszont wartburg. Ezért a karbi is wareszé,aminek a szívótorok átmérője 34mm.Legalábbis így gondolom ezért.

1344 jocking . 2009-10-01 11:55:01  Előzmény:jocking .: 53185

Első mondat végén pont a kérdőjel helyett.:D

1343 jocking . 2009-10-01 11:54:23  Előzmény:Szarvas László: 53180

Na, akkor már csak 1 kérdés áll? Hogy lehet ez jó? Máskor mindig mindenki igyekszik elkerülni, hogy a karbi és a karbitalp között bejusson a fals levegő. Most akkor mégiscsak jó, ha irányítottan falsot szív a moci?

1342 Csády Szabolcs 2009-10-01 11:49:02

Nekem még az nem világos, hogy miért 34-es a gyűrű belső átmérője, ha a Trabant szívócsonkjának b. átmérője 32-es...

1341 Oláh Olivér 2009-10-01 11:39:28  Előzmény:Szarvas László: 53181

Üdv!
Hol vana Trabi helyileg, tudnál képet küldeni privátban?
Üdv: Olivér

1340 Őry Gábor 2009-10-01 11:32:16  Előzmény:Szarvas László: 53181

Az, hogy itt nem a pluszlevegő-bevitel a lényeg, hanem az, hogy a beáramló levegő megtekeri a légáramot, és jobban szétporlasztja a benzint. Persze, voltaképpen hasonlóan működik, vagyis padlógáznál semmi plusz, de itt nem (csak) a szegényítés a cél.

1339 Szarvas László 2009-10-01 11:02:52  Előzmény:Őry Gábor: 53179

Azon "morfondítozok",hogy maga a plusz levegő bevitele elv nem ugyanaz mintha feltennék egy 28HB4-1 karbit? Illetve ha nem, miben különbözik a müködési elvük?Miben másak?

1338 Szarvas László 2009-10-01 10:56:35  Előzmény:jocking .: 53175

Nem egészen,mert a "légkamra" egy 4mm-es furaton keresztül kapja a levegőt,onnan tovább a karbiba csak egy 0.5mm-es furaton keresztül jut el a plusz levegő.De beindította az ötlet az agyalapi mirigyeimet,én másképp csinálnám.

1337 Őry Gábor 2009-10-01 10:45:46  Előzmény:Szarvas László: 53173

Nekem már körvonalazódik az ötlet 2T-re. A külső elem egy karbitalp-ból lesz! Csak fel kell fúrni és a belső gyűrűt leesztergáltatni, plusz egy beömlőcső.

1336   2009-10-01 10:45:11  Előzmény: Spityu: 53177

Szerintem legalább 4 kéne, 90 fokonként elhelyezve.