Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3685  Spityu 2010-06-02 13:43:47  Előzmény: : 55526

Ezek szerint van már gépegység? Eddig nem volt... :)

3684   2010-06-02 12:25:32  Előzmény:Lizák Péter: 55525

Aha, asszem akkor ezt nem most fogom megcsinálni, (azaz megcsináltatni) akkor egyenlõre marad eredeti színébe, és ha összegyûlik 100 e körül, akkor belevágok. Köszi mindenkitõl az infót, nagyon sokat segítettetek :)

3683 Lizák Péter 2010-06-02 06:43:45  Előzmény: : 55518

Hát az sok mindennek a függvénye. Attól is, hogy milyen alapanyagokból szeretnéd megcsináltatni a dolgot, milyen állapotban van az autó (mennyit kell vacakolni az elõkészületekkel) hogy milyen jól dolgozik a "mester", illetve hogy mennyire akar megvágni ebben, stb...

3682 Lizák Péter 2010-06-02 06:40:33  Előzmény:Kovács István: 55517

Lakitelket nem igérem, sõt valószínûleg nenm, mert most el vagyok havazva vizsgákkal, meg munkahelyi dolgokkal.

3681 Sipos Tamás 2010-06-01 20:19:10  Előzmény: : 55521

[justify]A gép 2008. december végén összetört. Borultam vele és elég elszomorító állapotban volt.
Ezután elhatároztam, hogy ha a fene fenét eszik is, szebb lesz, mint valaha. A kasznis szétborította, helyrehúzta az elejét, a szélvédõkeret cserélve lett (köszönet madogery kollégának a bontott darabért). Ha már úgyis darabokban volt, sárvédõ ívek is javítva lettek. A duroplasztok közül cserés lett mindkét elsõ sárvédõ, a bal hátsó, a tetõ és a motorház. Duroplast homlokfalat kapott és egy régi típusú hátsó ajtót. Egyszóval nem sok maradt az eredetibõl.
Így ment ezután a fényezõbe. Ebben nekem nem sok részem volt, mert az ilyen munkákhoz bevallom, nem értek, tehát elsõre biztos nem sikerült volna olyan szép eredményt elérnem, mint a kasznisnak és a fényezõnek, akik napi szinten, évek óta foglalkoznak ezzel. Másrészt a bérelt lakásom, bérelt teremgarázs helyén nem is lehetne ezt elvégezni[/justify]

3680 jocking . 2010-06-01 19:49:13  Előzmény: : 55518

Én kb 8 ezerbõl lefestettem itthon.:evil::D Annyi a gáz, hogy állítólag benzinálló a festék, amit vettem, ennek ellenére a tanknyílás körül szépen lemászott a kocsiról, pedig elõ volt készítve. Persze a házilagos fényezés hátránya, hogy sose fogok vele legszebb fényezés díjat nyerni, de még így is jobban néz ki, mint eredetileg volt.

3679   2010-06-01 19:44:49  Előzmény:Sipos Tamás: 55519

Tényleg errõl sosem meséltél: Te szedted szét és készítetted elõ a gépet a festésre, vagy minden "bérmunka" volt?

3678 Varga Tibor 2010-06-01 19:35:14  Előzmény: : 55518

Elég sok mindntõl függ. Metál, nem metál, 1K,2K, ki szedi szét az autót, stb.
Ha mindent a fényezõ csinál, az elég drága móka, nekem úgy hogy én készítettem elõ az autót, a gyöngyházmetál mindkét autómnál megállt 80-100 ezer körül anyagostól, munkadíjastól, hõkamrástól.

3677 Sipos Tamás 2010-06-01 19:24:29  Előzmény: : 55518

[justify]A szép, igényes telifény (kívül, belül és motortér) nekem egy évvel ezelõtt 300 eFt volt. Ezzel megnyertem a „Legszebb fényezés” díjat a tavaly õsz találkozón.
Nyilván ennél vannak olcsóbb és drágább megoldások, gondolom a minõséggel egyenes arányban.[/justify]

3676   2010-06-01 19:20:19

Szijasztok!

Azt szeretném, hogy egy trabicsek lefestése mégis milyen árba van? Tudom, hogy most eléggé olyan dolgot kérdeztem ami megválaszolatlan, mégis merre hány méter, valami árat tuttok nekem mondani?

3675 Kovács István 2010-06-01 17:45:21  Előzmény:Lizák Péter: 55516

Igy van PEDROH barátom:D de még ha eljösz Lakitelekre akkor lehet hogy még ott is találkozunk....

3674 Lizák Péter 2010-06-01 14:46:50  Előzmény:Kovács István: 55515

Viszont elvileg mi Derekegyházán találkozunk ha minden igaz... :-)

3673 Kovács István 2010-06-01 11:39:00  Előzmény:Marton Tamás: 55514

Semmi gond. Láttam hogy az M6 os-felé mész énis mehettem volna arra de én inkább a 6oson mentem be a Budafoki úton. De ha emlékszel még Nagykariba el is köszöntünk egymástól úgyhogy gond egy szál se:D:D:D
Tali télleg király volt, várom a következöt hogy eltölthessünk eggyüt egy szép napot megint mint a hétvégén.

3672 Marton Tamás 2010-06-01 09:43:06  Előzmény:Kovács István: 55511

Szia kovi!

Bocs, hogy kicsit angolosan tàvoztam mögületek szombaton a 6-oson, de a GPS bevitt az M6-ra ès onnan a 0-sra. :)
Pedig rövidebb lett volna arra a 0-s amerre ti mentetek.
Nem baj, hàla nektek, hazafele a 6-oson tuti nem szaladtam trafiba. :)
A tali meg kiràly volt!

3671 Lizák Péter 2010-05-31 10:41:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 55512

De akkor mit keres a 4T tankja az alján?

3670 Csády Szabolcs 2010-05-31 10:13:49  Előzmény:Sipos Tamás: 55476

Megoldódott a rejtélyes de Luxe rejtélye (bár a motort még mindig homály fedi). Argo kolléga küldött egy mailt, mivel nem tud a fórumra írni, ebbõl idézek :

"Már beszéltem a sráccal akié az a fehér DeLuxe kombi. A kocsi egy 89-es, eredeti 2T, és eredeti DeLuxe, hogy a hátsó sárvédõ miért tanksapkás azt õ se tudja (így került hozzá is, lehet hogy volt egy korábbi sérülése, aki ennyire igénytelenül javít annak száradjon le a keze...), de egyébként nincs benne semmi kókányolás, teljesen gyári. (A tetejét újrafújatta de ilyen volt, meg nem voltak már meg a króm lökösei azokat kellett pótolni)"

3669 Kovács István 2010-05-30 21:49:51  Előzmény:Ackermann Balázs: 55506

Megpróbálunk ott lenni remélem leszünk sokan. És Legalább a sárgám találkozik a testvérével:P

3668 Madocsai Gergely 2010-05-30 21:10:22  Előzmény:Lizák Péter: 55497

Köszi a felhomályosítást;)!

Tedd fel nyugodtan, ha nem gond, hogy ez csak egy móricka lista, koránt sem teljes.

A 4T típustábla nekem még feltérképezetlen terület, uh "kizárt dolog, mert nem tudom"...:D

3667 Madocsai Gergely 2010-05-30 21:04:33  Előzmény:Marton Tamás: 55494

Huh, kissé késõn, de sajnos nem...

3666 Ackermann Balázs 2010-05-30 20:30:14  Előzmény:Lizák Péter: 55507

Ha Kecskemétrõl mész Lakitelek felé, Lakiteleknél kell balra fordulni Szentkirály felé. Nincs túl messze a 44-es fõúttól. De kérek majd egyszerû útbaigazítást amit közzéteszünk, most nézem, épp csak az maradt le a plakátról... :D

3665 Lizák Péter 2010-05-30 20:23:28  Előzmény:Ackermann Balázs: 55506

Pontosan hol van ez a motoros tanya?

3664 Ackermann Balázs 2010-05-30 19:19:21

Kedves Kollégák!

Engedjetek meg egy kis reklámot egy nekünk szóló programról. Bizonyára kevesen tudtok még róla, de egy kis lakitelki család komoly szervezésbe fogott. Szeretném, ha minél többen eljönnétek innen is. Tudom messze van, nem is egy hegyes dombos túra, de ha szeretnétek élõben látni Trabantot két keréken gyertek! :)))
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100530/802426612img027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Még két hét a progiig, a szervezõkkel kapcsolatban állok, várnak mindenkit sok szeretettel!

3663 Anda Árpád 2010-05-28 21:50:10

Ha minden jól megy reggel 9 és 10között érkezünk Nagykariba!!!!

3662 Lizák Péter 2010-05-28 18:11:21  Előzmény:Nagy Donát: 55503

Holnap majd megdiskuráljuk! :-D
Legalább találkozunk élõben is

3661 Nagy Donát 2010-05-28 15:03:24  Előzmény:Lizák Péter: 55501

Igen, én is erre gondoltam :). Csak sokan ennek a helyét hiszik a hátsó öv tartójának.

3660 Lizák Péter 2010-05-28 13:59:04  Előzmény:Lizák Péter: 55501

Mármint az átfolyásmérõ ledjeit tartó fekete mûanyag helye ott van a nyáklapon.
De ahogy nézem van ott még néhány ICnek hely, meg stb...
[i](Módosította PEDROH 2010.05.28. 15:59-kor)[/i]

3659 Lizák Péter 2010-05-28 13:14:42  Előzmény:jocking .: 55498

Akkor megleplek, mert benne van a nyáklapon. :-)

Lancelot!
Nekem az oldalüveg az eleve nyitható, szóval az öv helye nincs ott. Az egy nagyobb lyuk, szintén fehér mûanyaggal ledugózva. Na nekem az nincs ott. De nézd meg te is :D

[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Mytrabi/jobboszlop.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Mytrabi/baloszlop.jpg[/imgw]
[i](Módosította PEDROH 2010.05.28. 15:17-kor)[/i]

3658 Kovács István 2010-05-28 11:27:53  Előzmény:Marton Tamás: 55490

jaaaja:D Érden találkozunk holnap...

3657 Nagy Donát 2010-05-28 10:21:29  Előzmény:Lizák Péter: 55497

Hátul nem biztos hogy az öv helyét láttad. A kibillenthetõ hátsó ablaknak van meg a helye, illetve az azt mûködtetõ karnak és "zsanéroknak" (fehéres átlátszó mûanyaggal ledugaszolva), és sokan ezt hiszik - tévesen - hátsó öv helyének.

3656 jocking . 2010-05-28 08:56:54  Előzmény:Lizák Péter: 55497

A 3 zöld 1 sárga 1 piros LED-es kombinációt tudtommal a 2T wareszek kombimûszerében használták. Lehet, hogy maradt nekik pár panel abból az idõbõl, amit aztán új elõlappal raktak be a trabiba. Ezek után azon se lepõdnék meg, ha az átfolyásmérõ LED-jeinek a helyei benne lennének az órában.

3655 Lizák Péter 2010-05-28 04:21:26  Előzmény:Madocsai Gergely: 55493

Na igen. Az enyémben pl nincs meg a hátsó öv helye sehol, pedig 4T Limo. 90 májusi a kasztni. Pedig korábbi gyártású kasztnikban is láttam már az öv helyét.
A tankvisszajelzõre nem tudtam rájönni miért van az egyikben 4 zöld 1 sárga led, a másikban meg 3 zöld 1 sárga 1 piros. De az enyémben az utóbbi van pl.
A vízhõmérséklet visszajelzõ is mutat hasónlóakat. Eddig ilyen leosztásúval találkoztam felülrõl lefelé haladva

piros piros
zöld sárga
zöld zöld
sárga sárga

A kárpitok egyszerûen magyarázhatóak. Az elsõ sorozatokban még a 601-es kárpitjai voltak benne.
A trabantegyegy.uw.hu-ról:
1990 vége felé:
"Az autó belsõ kárpitja a kétütemû utolsó sorozatában alkalmazottal (és az 1,1S-ével) egyezik meg, és nem az 1,1X-ével (ugyanis nem eltérõ színû az ajtón a térképzseb). A 601S deLuxe-bõl való az utasokat védõ automata öv, ugyan úgy mint a fejtámlás ülések. Az ülések kárpitozása 1990 végéig megegyezett a 601-esben található ülésekével. Ekkor a régi helyett egy plüsshöz hasonlító anyaggal lettek az ülések beborítva. Pontosabban az ülõlapok ülõfelületei, meg a támla felülete. Az ülések szélei maradt a régi bevonatú. Az új kárpit színezete sem nagyon változott a régihez képest, maradt hasonlóan világosbarna. Ugyanez vonatkozik a két hátsó könyöklõre is. Azok is új borítást kaptak, csakúgy, mint a kalaptartó a limzuinok esetében.
"
Viszont ha nem bánod, ezt a kis listát feltenném a trabantegyegy.uw.hu-ra :-)

Valamint egy kérdésem lenne. Az autómban nincs típustábla. Egyik tornyon sem volt ott. De a festésen látszott is, hogy nem is volt benne.

3654 Nagy Donát 2010-05-27 21:50:20  Előzmény:jocking .: 55492

Kicsit arrébb, de mi 8kor leszünk Herenden (Szombathelyrõl), és onnan tovább...

3653 Reining Ádám 2010-05-27 21:48:29  Előzmény:Kovács István: 55489

Mi is ottleszünk! :)

3652 Marton Tamás 2010-05-27 20:44:44  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55491

Legalàbb leszünk a tùràròl egy pàran :)

Madogery: ti nem jöttök?

Andrew?

3651 Madocsai Gergely 2010-05-27 19:37:01  Előzmény:jocking .: 55459

A 4T-k igencsak AS (ahogy sikerült) szabwány szerint készülhettek:

- ez a leeresztõ ált nincs, de pl. Tiberius kolléáén wan,
- az "ubcsi-reszcsi" a C oszlopon ált fekete, de a Papyrus-ok nagyrészén ezüst,
- a tankjelzõ mûszerben ált 5 LED figyel (sárga+4zöld), de wan, amelyiken a
sárga "alatt" még ott egy piros is,
- a kárpitok ált barna, hullámos mintájúak, de már több autót is láttam a régi,
sárga-fekete cirmos kárpittal,
- és a Maróti által "duo-nyomásátalakítónak" newezett cucc a legtöbb autón csak
2 kis fémhenger-ként jelenik meg (gyanúm szerint emiatt nem fog a fék a 4T-k
99%-án, bár közelebbrõl még nem tanulmányoztam).

Szówal ez csak 1-2 dolog a bizonyára számtalan eltérés közül.

3650 jocking . 2010-05-27 15:50:30

Fehérvár felõl kb. 9 óra magasságában megy valaki nagykari felé?

3649 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-05-27 15:37:43  Előzmény:Marton Tamás: 55490

Szia!
Mi is Érden gyülekezünk, ahogy Laca szavait hírdettem a "kocsma" topicban.

Üdv.:
Trabiorr
(Sötétkék Suzukis a Dobogókõi túráról)

3648 Marton Tamás 2010-05-27 14:35:12  Előzmény:Kovács István: 55489

Az jo! Örülök :)
Ès ti is èrden gyülekeztek majd?

3647 Kovács István 2010-05-27 12:02:43  Előzmény:Marton Tamás: 55487

Mi megyünk:D:D És még jön a mulkori kirándulók közül a szürke 2t kombis haverom a Barni és barátnõje is. Szoval mi ottleszük.

3646 Marton Tamás 2010-05-26 23:39:41  Előzmény:Marton Tamás: 55487

Közben az elsõ kèrdèsemre màr megvan a vàlasz, de a màsodik mèg èl! ;)

3645 Marton Tamás 2010-05-26 20:42:21

Emberek!

A pestrõl nagykariba indulò trabisoknak hol lesz a gyülekezõ ès mikor?
Ùgy döntöttem pest felè megyünk mègiscsak.
A mùltkori kiràndulòk közül ki jön? Tegye fel a kezèt! :)

3644 Lizák Péter 2010-05-26 09:57:23  Előzmény: : 55482

Bizony. Azoktól örökölte meg az 1.1-es kombi is tulajdonképpen.
De azoknál se mindig volt, mert az 1.1S esetében pl nem.
Sõt abban hátsó ablak fûtés sem létezett még.

Trabant 1.1S
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/1,1 S/p11-43.jpg[/imgw]

Trabant 1.1S Universal
[imgw]http://www.trabant.hu/1_1/1pont1s.jpg[/imgw]

Viszont a 30 darab 1.1X Universal egyikét megnézném szivesen milyen.
Mert az 1.1Xbõl csak a limokról van kép mindenhol.

[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/1,1 X/p11-104.jpg[/imgw]
[i](Módosította PEDROH 2010.05.26. 12:04-kor)[/i]

3643 jocking . 2010-05-26 08:42:11  Előzmény:Lizák Péter: 55484

Konkrétan az új Fabia tetejét láttam egyszer közelebbrõl, és ott esett le a tantusz.

3642 Lizák Péter 2010-05-26 05:56:30  Előzmény:jocking .: 55483

gondolom. De a MINI, és a Fabia esetében is így van?

3641 jocking . 2010-05-25 19:23:08  Előzmény:Lizák Péter: 55481

Viszont az új autók teteje nem a festék miatt más színû (nagy többségben fehér), hanem húznak rá egy vinyl réteget. Átvágás az egész, bezzeg a trabantnál...:D
Ezt a kijelentést cáfolnám! A 601 deLuxe változatokon volt hátsó ablaktörlõ...

3639 Lizák Péter 2010-05-25 18:07:45  Előzmény:Sipos Tamás: 55476

Az eltérõ színû tetõ ismét divatba jött. Lásd a MINI, meg az új Fabia-k esetében. bizonyos modelleknek ott ugye fehér tetejük van színtõl függetlenül.

3638 Lizák Péter 2010-05-25 18:02:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 55474

Hát ha kivágott hûtõmaszkja van akkor tuti vízhûtéses. De van egy kis plakettje a jobb elsõ sárvédõn :-)

3637 Lizák Péter 2010-05-25 17:55:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 55469

Nos a képen látható Trabant. Az alap egy 601-es, még a hátsó laprugós korszakból, tehát 87 decemberi lehet legkésõbb. Szerintem.
DeLuxe cuccok a vannak rajta, és a fényezése is erre utal, illetve az ülések kárpitja is. Hiába a 4Tbõl ismerõs fejtámla ugye a kárpit anyaga nagyon fénylik, tehát mûbõr lehet.
A hátsó feliratok állása alapján tényleg DeLuxe lehet eredetileg is.
A felnik TrabiORR egyértelmûen a 601-esre utalnak, mint ahogy az elsõ kerekek nyomtávolsága is. A 4T-ké szélesebb, tehát annál kijjebb vannak az elsõ kerekek.
A lámpagumik nem eredetiek, mert azok 90-tõl voltak feketék, és ezen a díszlécek is a keskenyebbek, tehát nem a 4T korszakból valók hanem korábbiak ugye.
Azon a képen amin az alja látszik, jól látható hogy a padlót merevítõ idom ott vagdosva volt ahol a tankot felfogató fül is van kicsit balra tõle hegesztés nyomai találhatóak rajta.
Lehet, hogy 4T-sítve van ezért került hátra a tank, de legalább nem kókányolta össze. Egy szép, gondosan összerakott autót látunk itt :-)

3636 Muczán Gábor 2010-05-25 17:36:20  Előzmény:Sipos Tamás: 55477

molyhos

Rendezvényeken jellemzõ esményekrõl nem igazán maradsz le, mivel azok nemigen vannak, leszámítva egy szombati rövid kirándulást, közös felvonulás jellegû fagyizást. Ami ilyenkor a legjobb, az az esti közös duma és kajaparti a kocsik és kempingasztalok körül, illetve a szintén esti vetítés.

MG