Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Itt a baj már nem kevés! :eek: Múlt héten Bobba belerongyolt egy Opeles kolléga, miközben a macisajtnál álltam. Nekem nem lett bajom, az idegeskedést leszámítva, de Bob farán csorba esett. A csomagtartó hátsó falának vége, cserélni kell. Most a biztosító verdiktjére várok, amihez nem fûzök túl sok reményt, de van már karosszériás, aki véleményezte a helyzetet.
Szóval farlemez + hátsó lökhárító csere. Ennek érdekében valahonnan be kellene szereznem a cseredarabokat.
Nézegetek mindenfelé, de arra gondoltam, hogy ide sem ártana, egy posztot elhelyezni, mert a kedves klubtagok között mindig akad valaki, aki segít. :D
Kedves klubtársak, kérlek benneteket, hogy amennyiben tudtok egy, a törzskönyv találó meghatározása alapján Barna(Drapposszürke)(?) színben pompázó, elfogadható állapotú csomagtartó hátsó fal, illetve egy szürke lökhárító létezésérõl akkor azt legyetek szívesek jelezni nekem.
Még mielõtt elfelejteném: Bob = 1991 Wartburg 1.3 Limusin.
Egy kis segítséget szeretnék kérni a Wartburgos kollégáktól. A 4T Trabimban régi fajta Wartburg mûszerek vannak beépítve, a kis kerek fajták. A hõmérsékletet jelzõ új kora óta rendetlenkedik. Anno a 4T jeladója kapásból kitekerte, úgyhogy egy potméterrel lett belõve, de gondoltam inkább mégiscsak a gyári jeladóval kellene mûködtetni, az pontosabb lenne. Mivel a 3., hozzáteszem gyári DDR-es dobozból elõhúzott jeladóval is rosszul mutat, így enyhén gyanús, hogy a mûszer van megmakkanva. Az utánpótlás keresése közben akadtam a képen látható felfestésû darabra, amin a piros mezõben van egy fekete vonal. Ennek mi a funkciója? Elõre is köszönöm a választ!
Kössz ,majd írok,ha tovább jutottam.Állítólag szeptemberben jönnek új alkatrészek.Végül is ,ha most összeraknám kissebb utakra jó lenne,de városban idegesítõek a hiányosságai.A másik a hatótávolság : 38 liter benzin a tankban 20litert szabad vinni kannában és 38 liter gáz a gáztartályban az kb 1000 km. Az nem ebben az országban van.Onnét hazahozatni elég drága lehet.
Igen, ez ilyen autó, de egyszer rendbeteszed, akkor nagyon hálás autó lesz. A másik dolog! Lehet, hogy közhely, de a vezérmûszíjat 2x is nézd meg. Nekem ebbõl volt problémám nyár elején! Oltári nagy mázlim volt, hogy nem kócolódtak a szelepek :) A féltengely végén található alkatrész pedig a csillagkerék, ez levehetõ a félltengelyrõl. Asszem egy zégergyûrû hivatott a helyén tartani.
Szia! Valamennyit haladtam .Vettem szerelési könyvet a Marótitól.Majdnem 6000Ft volt Kb a fele információ van benne mint ami kéne.Voltam az alkatrész boltban az eladó megnézte nekem a vezérmû tengely végét.Normális jobb menetes és a fõtengelyen is. A forgás iránya miatt ez kitekeredhetne ,de finom menetes és így jó.Nálam ki kellett venni mert a nagy csavar átmegy mind a két tárcsán.Lehet valaki már alakította.Sajnos ez a bordás kerék is megkopott a fõtengelyen,most nem kapható sehol.Vízpumpa volt vettem komplett 5800-ért.Vezérmû szíj nem volt a régi jól néz ki ,össze akartam hasonlítani a boltban hogy nincs-e megnyúlva,visszarakom. Vezérmû szíj 108 fogú vezérmû kerék 44 fog hajtó kerék a fõtengelyen 22 fog.
Közben láttam már van vákuumos gyujtásszabályzó vettem egyet 1600-ért.A bicikligumival javított jó lesz tartaléknak.5800+5800+1600 most 13200Ft-nál járok.
A fék majd következõ akció lesz.Megnéztem a boltba olyan a formája ,hogy teljesen rátud rohadni egymásra a fékdob és a kerékagy.Egy nagy átmenõ csavar fogja kívülrõl koronás anyával sasszeggel az agyat.Belülrõl lehet megfogni aknára kéne vele menni. Sajnos az aknán most még mindég a 2T Trabant van.Lehet hogy be kéne tenni a motorját?
A sebességváltóba szinkron gyûrû nem kapható, az biztos kelleni fog. Szimering és ami el szokott kopni és a boltos mondta,hogy a féltengelynél van egy alkatrész amin van 3 golyószerû és a középsõ részen egy lyuk ami belûl bordázott és ez megy tönkre úgy hogy ezek a golyószerü közlõdarabok elhajlanak. Ehhez a motort ki kell szedni majd.Kupplung tárcsát már vettem az is 6000 körûl volt.Nem tudom idén jutok e odáig.Ezen a kocsin minden félig jó. Bp XVII ben lakom. Üdv: Laci
Szia, ha még aktuális akkor tudok egy pár hasznos infóval szolgálni. 1.Van komplett gyújtás szabályzó egység(vez.tengely végén lévõ) 2.A sajátomat felújított fékbetéttel raktam össze, most már nincs problémám több nagyobb fékezéssel sem. A dob levételéhez nem kell semmit levenni csak a kereket, kézifék kötélen kicsit lazítani. 3.A váltóba 1.1 Liter olaj kell, a tetején az a csavar (19-es kulcsnyílású) csak betöltõ a szintellenõrzõ a váltó oldalán található kb a féltengely magasságában. 4.A vezérlés leszedéséhez nem kell levenni se a fõtengelyen se a vez.tengelyen lévõ nagy csavart, a fõtengelyen kell levenni az ékszíjtárcsát, 4db imbusz csavar. Nem tudom merre laksz de ha a közelben vagy szívesen segítünk a szerelésben.
Üdv mindenkinek, mivel most vagyok itt elõször ezen a fórumon.
Múlt évben vettem W 1.3 Turistot mindenféle hibával ,de azt gondoltam jó lesz mivel olcsó LPG vel is megy van rajta vonóhorog tetõcsomagtartó és a kombi részbe is lehet pakolni.Itt ugyan egy kis helyet elvesz a pótkerék mivel az eredeti helyén a gáztartály van. Azért még van hely benne.Szerszámra létrára ilyesmire gondoltam.Szegedrõl hoztam haza 120-al jött ,de csúszott a kuplung és recsegett a váltó, fõleg mikor betettem 2-es be.Mindig a fokozatba rakásnál.Szeptemberben sikerült levizsgáztatni papírok minden rendben.Ehhez persze kicseréltem a benzin és a vízcsöveket ,hogy ne csöpögjön a benzin és a víz és a wéber karburátoron a gyorsító pumpa membránja is ki volt szakadva.Aztán a középsõ kipufogó dobot és hátul a dobfék betéteit cseréltettem a vizsga alkalmával a szervízesekkel mivel nekik van aknájuk és nem fogott a kézifék sem.Szarul gyorsult egy nagy luk volt sõt még megis ált ha hirtelen léptem a gázra.Vákuum és röpsulyszabályzó a gyujtáshoz de sehol nincs ,ideiglenesen bicikli belsõbõl vákuum membrán és a röpsulyos is besülve a tengelyen a müanyag csuszkák elkopva.Mindegy összehoztam gyorsult de kiderült ilyenkor már gyenge a fék.Gondoltam mi van az új fékbetétekkel amit a szervízben odaadtam hogy tegyék be.Nem sikerûlt levenni hátul a fékdobot (hogy tették bele az újat ha még a rozsda is rajta van?) össze van nõve a kerék aggyal pedig ezek után már a kerék csapágyak állapotára is kiváncsi lettem.Gondoltam leveszem az agyat a dobbal együtt.Középen van a koronás anya kivettem a sasszeget nehezen sikerült megforgatni az anyát ,de a csavarja is elforog.ITT van egy kérdésem ,hogy ezt hogy lehet szétszedni?A dobnak rögzítõcsavarja nincs, csak csapot láttam egy fényképen.Annak ki kéne jönni.Rozsdás az egész, kapargattam mégsem láttam rögzítést.A váltóban nem volt olaj öntöttem bele több mint 3 litert mégsem érte el a szintet.Alatta nem volt olaj akkor még.. Levettem a jobb elsõ kereket a szervízes mondta hogy az egyik fék dugattyú meg volt szorulva.(Nagyszerû megcsinálták gondoltam)Látszik a féktárcsán hogy egy helyen szívesen tartózkodik a fékbetét.Ezen az oldalán a váltón jó sok olaj van kívûlrõl.A jelenség:megy az ember 3-as négyesben de fékezni kell.Kuplung fék viszaváltás 2 be amikor a kuplungot kiengedem nagy kattanás és a motor lefullad.Újraindítok megy csak vissza ne kelljen váltani. Vettem kuplungtárcsát, de mi lehet az amit cserélni kell még féltengely? váltó?Konkrét KÉRDÉS a fõtengely és a vezérmûtengely végén a csavart jobbra vagy balra forgatva lehet kinyitni? Vízpumpa miatt. Üdv Laci
Nagyon szépen köszönöm! Ha találok valamit lesz update! Illetve ha Karesz visszajön szabiról hétfõn, megkérdezem a trabi váltóról is! (Addig nem akarom zaklatni.) Karesz alias Karesz bá az autóm mûszaki õrangyala, és most nyaral. [i](Módosította NemNemaBob 2015.07.24. 07:03-kor)[/i]
Sziasztok! Karosszéria javítás kellene, egy 1.3-as Wareszen. ….küszöb csere. Budapest környékén , fõleg Páty Zsámbék irányába lenne megfelelõbb. Ha tudtok valakit aki vállalná , kérem adjon infót.... köszönöm. azonos@freemail.hu
Pesten nem nagyon vagyok ismerõs, ott 2 helyet ismerek összvissz. Az egyik a tengerszem utcai bontó valahol az M3 mellett kifelé mogyoród felé, a másik meg egy elég nagy hely budapesten kívül, tárnokon. De majd aki arrafelé ismerõsebb, az biztos tud még mondani. De mondom, jó bele a trabi váltó is, ha nagyon nincs waresz sehol, azt is lehet keresni. ;)
Merrefelé lenne szükség a váltóra? Mifelénk ismerek jó pár bontót, szinte mindig van mindegyikben trabant/waresz. Btw, 1.3 wartburgban ugyanaz a váltó van, mint az 1.1-es trabantban, annyi a különbség, hogy a kinyomóvilla máshogy van beletéve (de úgy tudom, átszerelhetõ).
Sziasztok! Bob sajnos lebetegedett, és sajnos megállapítást nyert, hogy transzplantációra lesz szükség a felépüléshez. Szerdán menet közben ugyanis szétrobbant a váltója. A diagnózis alapján ez a váltó menthetetlen, és Bobot felrakták a mûtétre várók listájára. Amint találunk megfelelõ donort, azonnal elkezdjük az átültetést.
Ebben szeretném a segítséketeket kérni. Ha tudtok egy váltóról, vagy ismertek egy bontót ahol van ilyen, vagy ismertek valakit aki találkozott már olyannal aki tud valamit, kérlek jelezzétek!
Bob 1991es születésû 1.3 as Limusin.
Természetesen ha közben találok megfelelõ donort azt jelzem. Minden segítséget köszönök!
Állapottól függ. Általában egy kicsit lepukkantabbak egy kicsit indulnak magasabbról, mint egy normál wartburg. A normál állapotúak meg kb. megkímélt waresz árban vannak. Normál 1.3 trans-ok 2-300 ezer körül szoktak menni, drágábban nagyon nem, mert igaz, hogy csak 900 valahány készült, de a kutya sem keresi. Btw, ez csak az én tapasztalatom, amikor szokott lenni, akkor én ennyiért szoktam látni, lehet aztán, hogy máskor többért is elmegy, csak én nézem rosszkor.
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy Wartburg 1.3 trans típusú 1990 évjáratú tehergépjármûvem. Sok féle érdeklõdést kaptam, hogy eladom e. Többen mondták, hogy ez a típus nagyon ritka. Tudnátok segíteni merre induljak, hogy reális árat kapjak?
A tapasztalatom szerint a német motorok általában nehezen indulnak középmelegen. A gyári útmutató szerinti indítást próbáld ilyenkor, vagyis. Az indítózással egy idõben egy határozott gázfröccs is legyen. Nem elõtte, közben és indulni fog.:) Ez már csak ilyen.
Annyira nem értek a 4T vareszokhoz azért is kérném segítségeteket.Most vettem hobbi célra eggyet és az a problémám vele hogy viszonylag könnyen indul hidegen, de amikor bemelegszik tehát már a hûtõ is bekapcsol azután leállítvan nagyon nehezen akar elindulni.A hibajelenség különösnek vélem mert melegen még jobban kéne indulnia mint hidegen de nem 6-7 5-10mp tekergetés után hajlandó csak elindullni de csak akkor neagyissen addig le nem merül az akksi.Mi lehet autómata szivató szivat ennyire?
Van egy 2 ütemû Wartburgom. Sajnos a karburátor megadta magát. Az állító csavarok üzemképtelenek. Ha van valakinek egy új, vagy jó állapotú használt, kérem jelezze! Elõre is köszönöm .
Vásárolható hozzá javítókészlet.De ezek úgy tudom préselve vannak,esetleg valami tömítõanyaggal megkenve.Szerintem kicsit fel kell fúrni vagy dörzsárazni a furatokat és ha tudtok gyártani hozzá,akkor túlméretes csövet beletenni,fémragasztóval beragasztani.Vagy venni egy bontott jót.
Termosztát ház ügyében fordulnék hozzátok kérdéssel. A termosztátházat a bimetálházzal és a karburátor talppal összekötõ vízcsövek cserélnem kellett. De mikor lehúztam a régi csöveket hát szembesültem a hûtõfolyadék áldásos tevékenységével. Ugyanis elkezdte csócsálni a fém csöcsöket, a helyzet a termosztát háznál a legrosszabb. Egy csõ annyira elrohadt hogy a bilincs már nem tudta rászorítani a vízcsövet. Lekaptam hát az egészet. Az egyik csöcsöt sikerült kibányászni a helyérõl. Tudja esetleg vki, hogyan vannak rögzítve a házhoz ezek a csövek? Utánanéztem lehet kapni új csöveket, de igazából apum le is tudná gyártani csak a rögzítés mikéntje érdekelne. Csak simán szorosan be lenne nyomva a helyére? Valakinek ötlete? [img]https://kepfeltoltes.hu/view/150310/DSC_0479_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] [img]https://kepfeltoltes.hu/view/150310/DSC_0480_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] [img]https://kepfeltoltes.hu/view/150310/DSC_0481_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] [i](Módosította kkristof 2015.03.10. 16:26-kor)[/i]
Most szerdán (febr. 18.) néhány régi jó öreg járgánnyal szeretne forgatni az RTL Klub - a'la CAR c. mûsora a Vasúttörténeti parkban. A forgatás 12.00-tõl 15.00-ig tartana.
Eddig jelentkezett már egy Trabi és egy 105-ös Skoda, egy '88-as Zöld Wartburg, függõben van még egy fehér, hátulhûtõs Waresz. Nagyon kellene melléjük még legalább két szerkezet: elsõ sorban régebbi Trabira (601, 600, 500) és púpos Wartburgra gondolnak. Ha tudtok, van kedvetek és idõtök kérlek segítsetek a mûsornak, és öregbítsétek a márka hírnevét.
A program: riport, múlt idézés, jó hangulat, álló képezés, majd egy kis vezetés a környéken. Ha a tulaj engedi, akkor egy kicsit a mûsorvezetõ, Istenes László is szeretne. Tiszteletdíjat nem tudnak fizetni de üzemanyag költséget természetesen igen. Jelentkezni fényképpel nálam: bajakipeter[kukac]gmail.com
A bejegyzés [url=https://www.facebook.com/groups/twklub/permalink/763792510365758/]ITT.[/url] Aki írta [url=https://www.facebook.com/mihaly.csanadi]ITT.[/url]
Sziasztok! Lenne egy furi kérdésem. Azt szeretném megtudni, hogy van nekem egy matricám (baba az autóban), viszont az ablakon belül tudnám felragasztani, de ott vannak a hátsõ fûtõszálak, arra rá lehet ragasztani? Köszönöm Irén:)
Kedves Klubtagok! Szeretném megkérdezni, hogy Wartburg 1.3 mûszerfalának világítását hogyan lehet kicserélni? Ha nagyon magasan fog a kuplung akkor kuplung cserés? Válaszokat elõre is köszönöm. Tisztelettel: Irén :)
A gyújtással voltak gondok. Karesz-bához már csak egy mercedesre kötve jutottam el, miközben telefonon élõben navigáltam az utat Újpalotától Kõbányáig.
Gyujtáselosztó fedél és rotor, gyújtókábelek és új gyertyák. Úgy duruzsol mint újkorában. Ja és sokkal fürgébb is lett. A fogyasztás is jobb lesz, ezt lemerem fogadni, de ez majd csak a következõ tankolásnál derül ki.
Karesz-bá ha meghallaná ezt a bá-t valószínüleg lefejezne, de õ a világ legkedvesebb, legjobb autószerelõje!!! Köszönöm!!!
Szervusztok, szervusztok, újra itt. Szóval az van, hogy Bob (1991 Wartburg 1.3 Limusine) rendszeresen beköpdösi a gyertyákat. Nem nagy cucc kitekerem, letisztítom, kihajtom, visszatekerem és megy.
DE!!!
Miért csinálhatja rendszeresen az utóbbi egy hónapban? Már több mint hat éve vagyunk együtt, és csak most kezdett köpködni, szóval a hiba nem az én lábamban van.
No, bocsánat, hogy kicsit késve írok, de ez a karácsonyi hercehurca kiszívja a mojómat.
A hiba a karburátornál volt. Egy elöregedett, elvetemedett, elvetemült gumicsõ volt a felelõs, amin keresztül a karbi falsot szívott. A benzin-levegõ keverék aránya okozta az erõtlenséget, és a rángatéást, és mindent amit leírtam. A csõcsere után Karesz-bá még kitisztogatta a karburátort is, kaptam egy új szélesebb rögzítõbilincset a légbeömlõre.
Bob most úgy megy mint a gondolat. Hidegen is pöccre indul, nem esik vissza a fordulat, visszajött az ereje, én meg vigyorgok benne.
Csak az a váltóból jövõ kattogás ne lenne...
De azt Karesz-bá majd megnézi januárban.
Amúgy ezúton is tisztelegnék a fõnököm elõtt aki korábban elengedett a munkahelyrõl, hogy elvihessem Bobot Karesz-bához, Illetve Karesz-bá nagylelkûségét is köszönet illeti, mivel a karácsonyra való tekintettel soron kívül fogadott.
Tehát akkor wartburgról beszélünk? Nálam trabantnál egyszer volt hasonló hiba. Azt egy karburátor szétszedés/elpucolás + benzinszûrõ csere orvosolta. De nekem az is gyanús, hogy a nehezen indulás miatt túl lett szívatva, azért betegeskedett.
De egyébként, ha sokat áll beindítás nélkül (heti 1x jó ha használva van), akkor nekem is nehezen indul, mert kipárolog a karbi úszóházából a benzin. Ilyenkor a karbi üregeiben lévõ maradék benzint szoktam még belenyomni a motorba 4-5 gázpedál pumpálással, és akkor könnyen indul (viszont akkor sem erõtlen).
Szervusztok. Ma hajnalban jött rá Bobra a hidegrázás. Nem akart beindulni. Szikra volt, szépen tekert az indítómotor, az akku még a sokadik indítózás után is bírta. DE! A motor csak brummant egyet kettõt és leállt.
Normál esetben gázadás nélkül pöccre indul, ha egy kicsit tovább áll egyhelyben finoman megnyomom a gázpedált és megy minden gond nélkül.
Aztán sok perc szenvedés után nagy nehezen elindula - a sokadik gázfröccsre.
Megy, mendegél, nincsen semmi baj, de aztán jön a piroslámpa. Megáll. Még nincs baj, a motor megy alapjáraton. DE! A lámpa zöldre vált, egyesbe be, kuplung felenged, kicsi gáz... Lefullad. BUXUS.
Újrandul. Rendesen. Az aksi káromkodik, de bírja. Nagy gázzal próbálok indulni, kuplung kicsit felenged, fordulatszám abban a pillanatban leeseik, halódó hörgéssel jelzi, hogy itt a vége.
Újraindul. Rendesen. Az aksi már káromkodni sem ér rá szerencsétlen. Pici gáz, nagyon pici, kuplung nagyon lassan enged fel, alig gyorsul, de nem fullad le, kettesbe be, már viszi a lendület. Hármas Király. Négyes köhög fullad, de ez nem akkora para, mert csak hatvannal megyek. Vissza hármas. Kísérletezek. Nagy gázra visszaesik a fordulat. Ha csak kicsit nyomom még gyorsul is. Erõtlen.
Hungária Körút. Csak ne jöjjön piros lámpa, nem lesz baj. Reggel van, még nincs hat, nincs forgalom. Jön a piros lámpa. Megállok. Már mestere vagyok az elindulásnak. Lassú kuplung, kis gáz. Megy, nem fullad. Az aksi talán magához tér egyszer.
Szerintetek is az üzemanyagellátás? Vagy más lehet a baj? Aggódom így karácsony elõtt...
Bob amúgy egy 1.3 Limusin Polo motorral felszerelkezve
Helló.Korában már írtam,hogy az 1.3-as warburgom menet közben kopog,de üresben gurulva nincs kopogó hang.Akkor aszt kaptam segítségül,hogy a féltengelyek rosszak.Azóta kiderült,hogy azoknak nincs baja,de a kopogás megmarat.Ha valaki tud segíteni meg köszönném.
Segítségre lenne szükségem! Keresek 1,3 Wartbi touristhoz - pici gyermekeim miatt - hátsó biztonsági övet. Ha automata létezik,elsõsorban az érdekelne. Köszönettel Pápai László (06204557086,papailacko@gmail.com)
3 csavar fogja. Próbálok hozzá leírást keresni. 1 csavar a pozitív sarut is fogja a lendkerék ház felett. A másik két csavar inkább csak alulról hozzáférhetõ.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Van-e valami trükk,hogy hogyan szereljem le az önindítót 1.3 wartburgról. Egyszerüen nemtalálok csak egy imbusz csavart a leszereléshez.
Némi hozzátétel. a Beck&Beck régebben elterjedt neve zsidõ volt...Van benne valami. Van amit jóü áron meg lehet szerezni nála, van ami drágább bontva, mint a boltban(nem biztos hogy gyári, nem ez az oka az árrésnek)...Viszont mindene van.
A féknél nem vásároltam még, de mailváltásaink árajánlatra voltak, korrektnek tûnnek. a Trawala mailokra egyáltalán nem válaszol, így nem tudok róluk nyilatkozni, de én nem sorolom õket az autósboltok közé. akiket én hozzátennék a listához(bár én trabihoz kerestem alkatrészeket, de általában ahol van Trabi cucc, ott Waresz is van).
BFS autósbolt(régebbi nevén Rigel) (www.rigelauto.hu)