Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A téma jó,de folytassuk inkább a barkácsban,mivel odavaló.Az áltad leírt ellenõrzésbõl levont következtetés nem oké.Azonos fordulatszámon meghajtott Km-óra függetlenül attól,hogy meddig van skálázva,azonos értéket mutat.A lényeg az, hogy a sebváltóból a Km-óra a spirálon keresztül azt a pontos fordulatszámot kapja ami neki kell. A K-100 szám jelölheti azt is,hogy a Km-óra ház átmérõje 100mm,mivel ez esetben pontosan annyi.Trabi,wartburg egy méret.A múlt héten egy kis boltban találtam egy 140-es wartburg órát de ott hagytam, mert nekem nem kell.
Nekem egy 150-es gyári Waresz óra van szétszedve. Csak annyit változtattam rajta hogy kapott egy Trabi mutatót(piros és középen krómos) Nem az bugyuta fehér mutató. Mindjárt rakok fel képet. Milyen is. És azért is jó mert a mutató túl lóg a számozáson.
Persze ez mind igaz, de ha belegondolsz, akkor a sebességet nem csak a váltó és a motorfordulatszám határozza meg. Ott van még a differenciálmû, és a legfontosabb a kerékátmérõ is. Mondjuk ebbõl a leírásból kiindulva a wartburgórának inkább többet kéne mutatnia mint kevesebbet, hisz a trabantéhoz képest nagyobb átmérõje van a felniknek, így azonos motorfordulatszámnál a wartburg gyorsabb. (Bár nem tudom, hogy van-e különbség a két autó differenciálmûjében/váltójában.) Én is nemrég vettem 4 felnit nyári gumival 8000 forintért, egyetlen szépséghiba benne az, hogy a gumik 145/70esek, de semmi gáz, jobban gyorsul, meg talán a kanyarstabilitás megnõ. Ez azt jelenti, hogy az óra szerinti 100km/h-nál a kocsi 92km/h-t fog produkálni. Apropó, van valami módja az óra buherálásának, újrakalibrálásának?
Áhá, így már értem mért ritkább a 160as óra. A számlapváltoztatás csak úgy megy, ha a gyári számlap mintájára továbbskálázod, esetleg kiveszed a 0km/h-s "támasztótût" (bocs, nem tudom hogy hívják :S.), hogy át tudjon fordulni az óra. (már ha átforog.) Esetleg még pontos bemérésre lehetne GPS-t használni, de én ezt meg sem próbálom. Az én sebességmérõmben kattog a mutató, valószínûleg a magyar gyártmányú spirál, vagy a váltó kihajtása szar, majd ha bejönnek a melegek ezt is meg kell néznem...
ha a 160as óra csak számlapba különbözik a 120as trabiórától, akkor nem is kell. az egy akkora ordas nagy hazugságot mutathat akkor, hogy az röhej. nekem ez a 120as
wartburgba rakva kicsit csalt csak lefelé. a piszkált 2T blokkos gép így is 110ig ment óra szerint 3.ba. ott az már 120-125 volt valójában. na de ha ott már 160van, akkor az hülyeség. parasztvakítás.. nekem viszonylag pontos mûszer kell. nem a beûlõ hozzá nem élrtõket akarom behülyíteni egy vagány értékeket mutató mûszerrel. a trabi óra kb 130-140re kalibrálva lenne talán reális wartburgban.barkasokba volt 140es anno, de nem hinném hogy találni. akkor marad a trabi mûszer pontosra kalibrálva. csinálok egy picit nyújtott 140es skálát. úgyis rövid váltó lessz a gépbe, elég addig kalibrálni.
ha már mûszernél tartunk... minden NDK óra hátúlján van egy szám: K-1.00 szóval egy egységnyi meghajtási fordulatszámmal lehet az órát a számozott skála végéig hergelni??? magyarúl, ha fogok egy stabil fordulaton járó szabályozható fordulatú villanymotort, akkor egy 100ig skálázott ifa óra, ami ugyanúgy néz ki mint egy trabi, egy 120ig skálázott trabióra, egy 150es wartburgóra, egy 160as wartburgóra, egy 140es MZ óra, egy 8000ig skálázott MZ fordulatmérõ, egy 1300ig skálázott forschritt kombájn dobfordulatmérõje......stb mind-mind ugyanazon a fordulaton kéne a skálájuk végén állniuk. NEM? nem! mivel ezeket már kipróbáltam(a 160as óra kivételével). az ifa meg a trabi ugyanúgy a skála végén volt, a wartburg még nem tartott ott, az MZ a skála végén volt, az MZ fordulatmérõ már azon túl kissé, a kombájn dobfordulatmérõ meg a többihez képest már félfordulatszámon is a pöcökig ment. kiváncsi lennék, egy 160as óra, és egy 120as óra különbségére.
bocs, a hosszú szövegért, de azt hiszem jó téma.. javítsatok ki ha nem!
Komment írásánál a mehet gomb felett van 2 sornyi gomb, a felsõ sor a szmájliké, az alatta lévõ pedig a szövegszerkesztõ cuccoké. Ebben az alsó sorban a jobb oldali legszélsõ ikonra katt és bejön az (imgw)(/imgw) parancs, csak kapcsos zárójelek között. A 2 középsõ )( zárójel közé írod be a linket, ahol a kép megtalálható. Pl. felteszed képfeltöltés.hu-ra, ott jobb gomb a képen, tulajdonságok és ott van az elérési út, amit át lehet másolni.
hát igen ki hol veszi de ez van lehet mázlid volt én edig akiktõl kérdeztem mind 5 felet árulta énis bontozok és ott vetem olcsoban de 5 alat biztos nem adom el
hali szia nekem van 2 db 160 as órám igaz az egyik még kocsiba van a másikat meg eladtam de olyan 5-10 ezerig terjedõ az áruk kb annyi ba kerül de mivel ritkaság ezért drága is ha tudok neked szerezni akk szolok ha van irmscher akk az én órámat odaadom pl egy irmscher kormányért vagy egy Kmgy órájért
Ezúton is szeretnék gratulálni az LKF-230as rendszámú (remélem jól láttam) kék 4T Wartburg Tourist tulajának, nagyon pöpec a gép. Ma láttam fehérváron, a buszpályaudvarnál fordult ki a palotai útra. [i](Módosította 4TRed 2010.02.12. 22:49-kor)[/i]
Kell valakinek valami most 4T Wartburghoz? Pár napja láttam egy limót az egyik MÉH-ben. Még nem gyûrték be, és még nem is markolták össze, a hátsó burái is egész jók. Hátha valamit kitudok bontani belõle.
tirisztoros gyújtás soha az életbe nem volt akkumlátoros gyújtású jármûbe. az összes gyári ebza, meg trabi, és MZ gyújtás mind tranzisztoros. annak idején valami idióta elindította világjáró útjára a tirisztoros történetet, azóta néhány kivétellel mindenki így ismeri. Mecseki Zsolt mester gyárt remek wartburg gyújtást, (hall-IC-s, FET végfokkal) csak be kell szerelni a gyári megszakítós alaplap helyére, rá kell húzni az excenterre egy müanyag gyûrût, ami tartalmazzaa mágneseket, meg oda kell vinni, egy pozitív szálat az egyik trafó 15ös pontjáról. több éve gyötrök néhány példányt, kinyírhatatlan. egyszer be kell állítani, le kell rögzíteni valami festékkel a csavarokat, és örök élet. még azt is kibírja ha rajtafelejtik a gyújtást. sõt, ha csak simán ráteszik a gyújtást, nem is égeti le a trafók valamelyikét. a ZSombicar-nál tutira lehet kapni, bár én közvetlen a mestertõl vettem, a telszáma nem tudom hogy publikus-e. a zsombinál 16200ft.
Ide is belinkelném.Régi 79-es hegyiverseny.Látható mozgásban Kardos Lajos híres Wartburgja [url]https://lepold.magyar-bau.hu/index.php?a=static&w=balint_arpad[/url] [i](Módosította szabi 2010.01.27. 18:31-kor)[/i]
Mondjuk igen ez alap igazság fõleg ezeknél az autóknál korukból fakadóan:D Azért annak örülök,hogy "csak" ennyi volt a nyûgje. Mondjuk azt még nem tudom a torpanós "darabos" motornak is ez lehetett-e az oka,de lassan meglesz a teszt kör akkor tuti kiderül minden:)
Ami elromolhat, az el is romlik. A rotorban is vannak illesztések, amik eresztésekor leeshet az érintkezõ, a kátrányos cucc alatti vezetõréteg is elhasználódhat. Inkább az az érdekes, hogy van, hogy akkor sem megy tönkre, ha ez már indokolt lenne. Nekem már volt olyan rotorom, aminek a külsõ érintkezõjéhez épp hogy hozzáértem ellenõrzés gyanánt és erre leesett (mármint az érintkezõ). Pedig biztos, hogy nem akkor vált ilyen lötyögõssé, amikor levettem az elosztófedelet, hanem már jóval leõtte.
Szép napot! Neki estem kocsinak.Kezdés képen kicseréltem rotort és meglepõ módon pöcre indult pedig az éjszakát az utcán töltötte.Szóval minden bizonnyal tegnap a rotor szívatott meg.Most még azért átnézek ezt azt a biztonság kedvéért.Mondjuk azt tök nem értem egy ilyen dolog hogy tud meghalni:S
Én levenném a dobot, csiszolópapírral megcsiszolnám a fékpofákat, meg a dob belsejét, ha ezek után sem fog, akkor nem tudom hogy mit lehetne tenni, a trabimnak ennyi segített. Esetleg lehetne kicsit feszíteni a fékkar bowdenjén, lehet az megoldás lenne.
Köszi a gyors választ:) Utolsó kérdésem mára:$ Ha már ott matatok a hátuljában mit kellene megmacerálnom,hogy legyen kézifékem?Mert koppra (kb. 5 kattanás) behúzva sem fog igazából semmit:S Állítani már próbáltam az nem segített.
Az ilyen morgó hangokra én is azt mondanám, hogy kerékcsapágy. én olajoznám a spirált, valami sûrû hajtómûolajat adnék neki, de végülis mindegy, csak legyen kenés.
Eszembe jutott még pár dolog:D Mivel ugye hazafelé vontattak nem volt nagy zaj kocsiban és feltûnt pár fura zörej.Elsõ körben a kilométer óra spirálja igen hangosan súrlódik.Mi a megoldás erre?Lehet zsírozni vagy ilyesmi? A másik dolog hátulról jött.Igen hangosan búgott valami vagy nem is tudom hogy írjam le:D Szóval én naivan kerékcsapágyra gondoltam.Az lehet? Drága lenne orvosolni ezt a dolgot?Illetve nagyon bonyolult mutatvány ez?:D
Hát igazából vegyes volt amikor hirtelen rántott/torpant volt amikor finomabban.Szóval akkor gyújtás lehet...Hogyan tudnám kiszûrni a hiba pontos helyét?Vagy ez esélytelen?
Amikor akadozva ment, akkor nagyon hirtelen volt a váltás a mûködõ - nem mûködõ állapotok között, vagy úgymond "puhább"? Ha nagyon éles rángatást tapasztaltál, akkor tuti gyújtás. Kapcsoló, trafó táp, fõkábel valamelyike. [i](Módosította Spityu 2010.01.24. 20:47-kor)[/i]
Sziasztok! Van egy igen nagy problémám.Ma délután fél 6 felé elindultam kocsival elmentem a kb. 10 km-re lévõ kúthoz oda felé furán viselkedett az autó egész konkrétan azt csinálta,hogy kb. negyed gázig nem történt semmi tovább nyomva fél gázig kb. torpant fulladt le akart állni akadozott majdnem padlón pedig pörgött mint az örült,de alig húzott.Gondoltam fázik illetve megviselte a pár napos pihenõ.Tankoltam és elindultam vele az elõbbi dolgok ugyan úgy megmaradtak.Mentem kb. 30 km-t majd egyszer csak a gázpedál hatástalan lett azt hittem elszakadt bovden,de nem mert kb. fél perccel késõbb le állt a motor.Félre álltam meglestem mi lehet a gond.Szemmel láthatóan nincs hiba.Aksi jó önindító forgat anyagot kap moci viszont az istenért sem indul.Szomszédot hívtam haza húzott.Útközben sikeresen lemerült az aksim ami kicsit fura nekem mert attól,hogy kb. 1.5 órán keresztül megy az elakadás jelzõ nem kellene lenullázódnia egy 1 hónapos aksinak.Mindegy ez már mellékes.Holnap neki esek megkeresni mi lehet a hiba motorban viszont semmi ötletem.Itt jöttök ti a képbe:D Elmondaná valaki mégis mi a p***a baja lehet most? Mert mint írtam minden mûködik.Gyújtás lenne?Mert nagyon más nem marad:S
teljesen bele borzongtam a látványba gyönyörû ezeket a dolgokat látni. a lada egyik testvérét vagy valami hasonmását volt szerencsém nekem is látni egyik mátrai hegyi versenyen.igaz az fekete volt de brutál volt.kár régi szép idõk.
hali sziasztok érdeklõdnék hogy a wartburg 160 as km órámba az izzó az mien annyit tudok hogy bajonettzáras de jóvolna tudni a pontos megnevezését és számát vagy esetleg mivel tudnám ezt helyettesíteni
Sziasztok! Utána jártam fent fogó kuplungom hibájának.A hibát sikeresen elhárítottam,de a hibában nem igazán vagyok biztos:D Tehát a helyzet az,hogy mikor megvettem Wareszt elsõ körben kicseréltem pár dolgot többek között a kuplung bovdent is.Na most próbáltam állítgatni,de sehogy sem volt jó.Leszedtem bovdent elõtúrtam régit ami Wareszon volt mikor vettem és az amit én raktam rá hosszabb.Kezelésbe vettem a régit felraktam és sikeresen be állítottam most pöpecül 4cm-nél kezd el indulni szekér:D Szóval a kérdés az,hogy a hosszabb bovden lehetett a hiba forrása? Másik esemény,hogy elég furán járt motor és nem is akart igazán menni.Próbáltam mindent,de sehogy sem lett jó.Majd tegnap este ismét neki estem és viszonylag hamar ki derült,hogy a gyújtás elosztón lévõ vákumdoboz és a karburátor közötti csõ gumi része halott így nem látja el a feladatát.Kicseréltem és a motor is elkezdett szebben muzsikálni:D Most majd még 1-2 dolgot átnézek valószínûleg hamarosan tömérdek kérdésem lesz:$ Bocsesz a hosszú irományért:D