Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Hát bakker, mikor utoljára kint voltam, akkor hazafelé még Lengyelországban is barangoltunk egy hetet, így kb. 3000km-et tettünk meg egy hét alatt. Német határtól egyedül jöttem. Akkor nem vittem ilyen cuccokat magammal. Hála Istennek semmi sem történt. Sajnos a fent felsorolt szerszámok és alkatrészek zöme sem áll rendelkezésemre. A Kocsi még nem hagyott ott sehol. Most így még jobban elgondolkodom.
miért lenne rizikós?? több autó több hibalehetõség, több ember több nyûg fel kell túrbózni az alkatrész és szerszám álományt /ezek mind beférnek a motortérbe, még az emelõ is. a hátuljába befér még 2 pótkerék/ 1 drótos térkép+ a manual gps biztos ami biztos. amúgy ha eddig nem volt üzembiztos, hogy jártál mondjuk vásárolni? ugye hogy nem biciklivel! ami még nagyon lényeges az utastérben kell lennie a láthatósági mellénynek, anyinak ahányan az autóba ülnek. ha 4 akkor 4 mellény. sokba kerül ha nem így van, ha kifogy a benzined a pályán, az mégtöbbe remélem azért elindulsz:jó móka.ha valamibe tudok segíteni csak kérdezz bátran. a motortérbe a következõ dolgok férnek el kényelmesen: 1L motorolaj 0.5L váltó olaj 0.5L fékfolyadék 1 DB WD40 izzókészlet 1 elsõsegély doboznyi kéziszerszám bikakábél vontatókötél ac pumpa fesszab. üzemanyag szûrõ egy marék bilincs vízpumpa 1L fagyáló 2L desztviz 1 kis crova 1 nagycrova természetesen készlet,de nem a gyári dobozba gyújtó trafó+kábel+osztófej+rotor emelõ pajszer drót, vezeték, fogók kalapács féktisztító spré ékszílyak elakadás jelzõ 3szög meg még 1 kis doboz apróságokkal:saru, szikszalag, stb tehát mi az ami nem javítható ki útközben?? remélem azért elindulsz, ha hazajössz meg már mondhatod, hogy töbször jártál kin.
Szia! Egyenlõre úgy néz ki, hogyha senki nem akar csatlakozni, akkor lehet, hogy én sem indulok el, mert egy kocsival kicsit rizikós nekivágni, fõleg, úgy, hogy még csak egyszer voltam kint!
a fene vigye el én meg most jöttem haza!! /Eisenach-Zwickau-Zschopau múzeum körút/
nem javaslom a tótokon keresztül mert rettentõ szar az út, mi arra jöttünk haza és Prága után inkább visszamentünk az osztrák oldalra /a Cseh autópálya rosszabb mint 1 földút, szegény waresz majd szét akart hullani/
Bécs után Passaunak a tuti!A Cseh matrica árából meg majdnem kijön a plusz üzemanyag tankolni itthon vagy az Osztrákoknál, mert a Német benzin kb.:410 ft/l, illetve tele van alkohollal a wartburg museum éppen felujítás alatt áll, de a fele kollekció így is látható ha valakit esetleg bõvebben érdekel a túra, szívesen válaszolok minden kérdésre, illetve sok sikert kívánok a kiránduláshoz
Sziasztok! Volna egy k.b 1988-as piros 2t botváltós limusin wareszom egyik rokonomé volt,és megválnék tõle:(. Felajartam újítani de most fontosabb dolora kell a zseton:)(család:)) A hátsó kerék dolemezén kívül egész jó állapotú,k.b 5-6éve áll,de szerintem benzint kapva pöc-röf. Nem kamu! Bár önálló lélek:) Nem akarom leadni a méhbe annál többre tartom,Wartburgon nõttem fel 8 éves korom óta. Ha valakit érdekel kérem írjon,tényleg jó helyre szeretném ha kerülne! Megpróbálok képet csinálni,ha valakit érdekel,és elküldöm az email címére. Szép napot nektek:) Üdv! Joci. [i](Módosította ledacs 2011.06.17. 21:40-kor)[/i]
2011. június 24-én a hajnali órákban elindulok Szentendrérõl Dornburgba az éves „kiemelt” wartburg találkozóra. A találkozó Jena-tól északra egy kis faluban lesz megrendezve. Minden évben több száz wartburg gyûlik itt össze a környezõ országokból is (Egyesült Királyság, Belgium, Dánia, Lengyelország, „Magyarország ?!?”, … stb.). Ízelítõként néhány kép készült egyik kolléga segítségével (https://cix688.uw.hu/). Ezen levelem felhívás lenne minden olyan kalandos lelkületûnek, aki szeretne csatlakozni hozzám. A zwickau-i találkozó is ezen a hétvégén lesz és a helyszín útba is esik, ezért trabantosokat is szívesen várok a csapatba. Én az M1-esen csapatok majd a határ felé és Szlovákia, Csehország kombinációval érkeznék Németországba. Amennyiben felkeltettem valaki figyelmét és szívesen csatlakozna, akkor kérem, jelezze a busaattila@gmail.com e-mail címen. Minél több jelentkezõt várok!
Tudtommal legálisan is megoldható: le kell adni ténylegesen, majd ócskavasként kivásárolni. Nagyjából annyi lesz szerintem, mint a papíron történõ kivonás "díja".
Sajnos konkrét bontót nem tudok a te elképzelésedhez, de tény, hogy van ilyen. :)
Arra szeretnék kérni minden Wartburg rajongót, hogy amennyiben lehetséges segítsen nekem a következõ problémában. Úgy néz ki, hogy kinéztem magamnak egy frankó 4T wareszt donornak. A baj csak annyi, hogy egyenlõre van rajta rendszám. A kérdés az lenne, hogy melyik bontóssal érdemes beszélni, hogy papíron "leadhassam" az autót a bontóba és kivonják a forgalomból. Kérlek titeket privátban válaszoljatok, mert senkinek sem akarok bajt! Minden helpet köszönök!
Kecskemétrõl szervezett vonulást tartunk Nagykarácsonyba!Részleteket a facebook oldalunkon meghirdetettek szerint tartjuk! "Tisztelt Klubtagok/Barátaim!
"Tisztelt Klubtagok/Barátaim!
A következõ találkozó a jól ismert nagykarácsonyi Trabant-Wartburg Találkozó! Ezúton tájékoztatnék mindenkit,hogy május 21-én reggel kb.8-kor indulunk az Auchan parkolóból ezért megkérnék mindenkit hogy legkésõbb 8 elõtt 10 percel legyen az Auchan parkolóban!!Akinek útba esik Kecskemét õket ott várjuk és indulunk Solt-Dunaföldvár-Elõszállás-Nagykarácson útirányba!Aki út közben csatlakozni szeretne az dobjon nekem egy üzit vagy írjon chat-en és kap elérhetõséget hogy egyeztetni tudjunk azon a reggelen!Legyünk minél többen és érezzük magunkat jól! Üdv.: Szilveszter "
nem, ez egy elég elterjedt Raid kormány, és szabvány az agy felfogatása, bármilyen autótípushoz lehet rá agyat kapni. A Wartburg tudtommal semmi máshoz nem passzol. De nagyon egyszerû, hívd fel, és diktálja be az agyon levõ M... háromjegyû számot. Ha 199, akkor Wartburgra is jó, ha bármi más, akkor nem.
"Én az NDK-s Magyarok Egyesületének a tagja vagyok. Az idén rendezzük a 4. Országos Találkozót Balatonföldváron. Amiben tudnál segíteni az, hogy szeretnénk ha néhány klubtag aki a közelben van eljönne a találkozóra Trabant-tal vagy Wartburg-gal. Nem gondolok sokra csak néhányra 5-6 db. Szívesen fogadnánk Õket. Eddig minden évben az MZ Klubból jönnek nagy örömmel hozzánk. Röviden ennyi lenne. A találkozó 2011. 06. 3-5 között lesz meg tartva Balatonföldváron. Bõvebben itt találsz infót: [url]https://www.ndk.hu/zs/menu/index_3.htm[/url] A mennyiben kérdés lenne ezzel kapcsolatban szívesen állok rendelkezésre. Akár mail-ban vagy telefonon 0670 3184387 Köszönettel Kozma Sándor (sam) az NDK-s Magyarok Egyesülete nevében"
Szia, Wartburgra való agy kell, más nem fog passzolni. Raid M199-es agy, kifejezetten Wartburghoz. Külön max újat tudsz venni, de úgy maga az agy 10-12e Forint. Szóval ha nem Wartburgra való agy van a kormányon, akkor felejtõs, kell várni megfelelõre. Így sok érte a 10, és kopott is ;-)
SZiasztok Srácok! A héten ráakadtam egy Irmscher kormányra a neten, de a tulaj szerint állítólag MOMO agy van felszerelve rá, meg annyit tud, hogy eddig felment e30-as bmw-re siumán. A kérdésem annyi, hogy szerintetek ez felmenne wareszra is átalakítás nélkül? Továbbá tudna valaki pontos adatokat adni waresz kormány agy fogazatáról, méretekrõl? Várom válaszotokat! Üdv: Atesz.
Kecskemétrõl szervezett vonulást tartunk Nagykarácsonyba!Részleteket a facebook oldalunkon meghirdetettek szerint tartjuk! "Tisztelt Klubtagok/Barátaim!
"Tisztelt Klubtagok/Barátaim!
A következõ találkozó a jól ismert nagykarácsonyi Trabant-Wartburg Találkozó! Ezúton tájékoztatnék mindenkit,hogy május 21-én reggel kb.8-kor indulunk az Auchan parkolóból ezért megkérnék mindenkit hogy legkésõbb 8 elõtt 10 percel legyen az Auchan parkolóban!!Akinek útba esik Kecskemét õket ott várjuk és indulunk Solt-Dunaföldvár-Elõszállás-Nagykarácson útirányba!Aki út közben csatlakozni szeretne az dobjon nekem egy üzit vagy írjon chat-en és kap elérhetõséget hogy egyeztetni tudjunk azon a reggelen!Legyünk minél többen és érezzük magunkat jól! Üdv.: Szilveszter "
Nincs külön állítócsavar, a pillangószelep hézagát az automata szívató rugóházának az elforgatásával tudod beállítani. A következõképp néz ki a dolog: hidegen rálépsz a pedálra, de nem indítasz, hanem meglazítod a rugóház 3 csavarját, aztán az egészet addig forgatod, amíg nem lesz elég a pillangószelep hézagja. Utána csavar meghúz, és kb ennyi. :)
Sziasztok! Vettem 1 karburátort a bontóban amivel nagyon jól megy a gép,de van 1 kis bibi. Hidegen mikor indítanék,(tehát rálépek 1x a gázra) a pillangószelep hézaga teljesen eltûnik, a gép nem kap levegõt és fuldoklik! Tud segíteni valaki melyik csavarral tudom beállítani a pillangó hézagját?
Aki jön március 5-én Ráckevére a talira és Dunavarsányon vagy az 51-esen megy keresztül azt várom 10:00-kor az Ibiden Hungary Kft-vel szemben lévõ CBA parkolóba. 10:30-ig várunk a késökre utána konvojba vonulunk be 11:00-ra Ráckevére a Lidl parkolóba itt csatlakozunk a többiekhez majd innen indul a nap tovább.
A mellékelt link az Ibiden-hez vezet de rögtön szembe van vele a CBA az 51-es föut mentén. https://www.ibiden.hu/kapcsolat.aspx
A benzinszintet lehet, hogy nem is írja, de van egy kép, amin az úszó beállítását illusztrálja a könyv. Természetesen szöveg is van hozzá a beállítandó adatokkal.
Az üléstámla jobb oldalán fennt (a jobb oldali fejtámlaszáron)van egy gomb amit megkell nyomni és erõsen húzni felfelé.Ha nem sokat szedték le akkor szorulhat erõsen...:)
Urak! Hogy a viharverésbe kell kiszedni a 4T Waresz fejtámláját? 4T Trabihoz kellene, de nem jutottam semmire a bontóban, szétvágni pedig nem engedték az ülést. :)
Köszi a segítséget! Sok info van a képeken,de a benzinszintet nem láttam rajta hány mm-nek kell lennie. Lehet,h én vagyok vaksi,de nincs meg. Ez 1-ébként nem található meg valahol magyarul?
Itt találsz sokfélét: [url]https://www.trabi.hu/oldsite/[/url]
Javaslom, hogy a beállítási dolgokat ne vedd figyelembe, egyrészt nem kell elállítani ahhoz semmit sem, hogy szét tudd szedni a kérdéses részt, másrészt a módszer meglehetõsen (cél)mûszer igényes. A gyakorlatban persze abszolút szükségtelenek, lehet látni, pontosabban hallani, ha valami nem jó.
Itt pedig: 13. oldal lap aljától (Weber 32TLA licenszes karbi): [url]https://www.icelord.net/vw/doc/1081-04a.pdf[/url]
Jól láthatod, hogy 3 fõ blokkból áll, ebbõl a felsõt kell levenned az úszó ellenõrzéséhez. A javításiban található módszer tökéletesen megfelel rá. Illetve mikor kiemeled az úszót a felsõ résszel együtt, ha van lehetõséged, mérd meg a benzinszint magasságát (az úszóház felsõ élétõl lefelé mérve). Abból mi is tudunk következtetni, hogy magas-e. Az úszónál egyrészt ellenõrizd, hogy hogyan áll a könyvben lévõ rajzhoz képest, másrészt kocogtasd meg, hogy nem lyukas-e (nem valószínû...).
Pedig érdemes megtanulni a karbit, hosszú távon megtérül a befektetett idõ. Benzinszint ellenõrzéshez le kell venni a boxkesztyût, pár gumicsövet és ki kell hajtani 3 csavart. Aztán a javítási útmutató szerint ellenõrizni az úszó helyzetét. Amondó vagyok, hogy az alapjárat és a fõrendszer legyen jó, ill. a szívató ne menjen fél percnél tovább. Ha ezek megvannak, nem szabad, hogy zabáljon. Trabinál hosszú távon ésszel hajtva 5-6 liter, Wartburgnál nyilván valamelyest több.
Hidegen tökéletesen húz.Melegen szörnyû amit csinál. Nagyon kevés gázadással tudok csak gyorsitani. Valószinû a túldúsulás. Az a baj,hogy az elsõ Wartburgom és nem merem szétszedni. Kellene 1 jó karburátoros Monor vagy Pest környékén.
Hidegen is ugyanezt produkálja? Nem lehet, hogy nagy gázadásra inkább túldúsít és emiatt érzed, hogy nem húz? Elsõ körben nézzél szerintem benzinszintet a karbiban, kocogtasd meg, hogy nem lyukas-e az úszó. Ha a motor bemelegedésével egyre inkább elõjön a jelenség, akkor szerintem túldúsítással állunk szemben. Nekem pl. óvatos gázadásra torpan, valószínûleg eltömõdött az átmeneti kör, de a gázüzem miatt annyira nem érdekel, hogy nekiálljak szétszedni. [i](Módosította Spityu 2011.02.23. 13:24-kor)[/i]
Sziasztok! Vettem 1 kombi 1.3-as Varnyút és az a problémám,hogy melegen,illetve nagy gáz adásra nem húz,mikor visszább engedem a gázt akkor kezd megindulni. Az alapjárat néha egy kicsit megemelkedik aztán visszaáll. A vákumcsöveket kicseréltem,gyertyákat,rotort és az elosztófedelet is a kábelekkel. Egy ismerõs azt mondta,h van a karbiba valami dúsitó membrán,ami tönkre mehetett, viszont nem találtam 1 autós boltban sem.Ha valaki tudja melyik boltban lehetne venni Monor környékén vagy Pesten azt megköszönném ill. az ötleteket is,hogy mi lehet a gáz.A fogyasztása most 11.1 liter 90 százalékban országúton.:(
Heló! MNASZ honlapján technikai szabályzat v. valami ilyesmi helyen lehet olvasni róla.Azonkívül historic-ralival foglalkozó honlapokon találsz Wartburgos versenyzõket akik segíthetnek.Megsúgom nincsenek sokan!
Köszi szépen a kiigazítást! Akkor nagy valószínûséggel nem lesz benne bukókeret:(. Nagy szemétség amúgy! Más országokba, sõt van olyan autó amiben eleve benne is van(A oszlopnál csõ végig a tetõn át hátra), és személyautó! De a könnyítésrõl nem mondok le! Minden ami felesleges hátsó ülés kárpitok..szõnyegek! Mind ki kerül majd belõle. Minek? Kellenek a -kg-ok! Ezért szólhat a rendõr hogy nincs benne hátsó ülés?
Valami jobb fajta ülést beleteszek(kagylószerû) azt Csá!
Gépkönyves Versenyautót építeni, ami ráadásul bukócsöves, az szinte lehetetlen. Talán Historic Rallye gépkönyvvel. Simán ilyen átalakítást már nem engedélyeznek.
Minõsített bukócsövet lehet csak beépíteni a gépkönyvezhetõ autókba, és csak licencel rendelkezõ versenyzõk kérhetnek engedélyt. Mondom talán a Historic Rallye-kategória az amiben lehet elhelyezni egy ilyen projektet.
De egy biztos, egy minõsíthetõ, és valóban biztonságos rallyeautó építése sok-sok-sok százezer forintos (de inkább milliós) tétel.
Lehet persze ócsón is ilyet elõadni, de az nem lesz hivatalos, és biztonságos.
Láttunk mi már olyan "rallisított" Wartburgot, ahol egy "gázcsõbõl hajlított kispályás focikapu" volt befaragva hátra bukócsõként a kocsiba. Kitámasztásként oda volt pöttyölve egy másik vascsõ, ami az ülés mellett a padlóra le volt csak úgy heftölve. Ha hátulról megcsapták volna a szerencsétleneket, akkor a csõ rájuk csapódott volna mint az egérre az egérfogó.
De rég voltam felétek! Nagyon úgy néz ki, hogy nem tudok meglenni Wartburg nélkül. Azt hittem hogy igen, de be kellett látnom hogy nagyon hiányzik. Toyotám olyan ingerszegény, hogy már majdnem zavaró a csend benne! Ha minden jól megy tavasszal újra Wartburgos leszek!
Pár kérdésem lenne, aki rally-zott,-zik. Remélem Õ tud válaszolni a kérdésemre. Késõbbiekben KGFB nem személyautó besorolása, lesz hanem Versenyautó. A bukócsõ miatt kell! Igaz hogy ha jól tudom a mûszakija 1évre rövidül? Illetve csak 2személyre vizsgázik. Értelemszerû hisz nem lesz benne hátul ülés:D Versenyautó mûszakin milyen elvárások vannak a 5pontos biztonsági öv-üléssel kapcsolatban? Erre lennék kíváncsi. Mire kell figyelni a berakásakor(padlólemezhez való felfogatás, ilyenek)? Illetve milyen elõírásokat kell betartani? Értem ez alatt a gyáritól eltérõ fékeket. mûanyag üvegeket oldal ablaknak...stb!
Várom hozzáértõ válaszát!
Illetve olyan ember levelét, aki pontos elérhetõséget tud mondani arról a személyrõl! Akinek Mo.-n van 2t Replica WR. Csupán csak azért, mert a matricázás ami a kocsiján van. Leszeretném venni róla a pontos méreteket(arányaiban is).
Szia Joepapa! Sajnos én nem nagyon értek az autószereléshez és ezért nem is szívesen fogok hozzá. A leírtak alapján ÉN sosem leszek képes ezt kicserélni.Nem tudtok valakit,aki bevállalna egy jobb oldali féltengely szimering cserét baráti áron? üdv:Atesz
Szia! Én tegnap cseréltem mind a kettõt. Ha elakadnál, vagy még nem csináltál ilyet, hivj fel, vagy keress meg skype-on (polihisztor87). szívesen segítek. Üdv. joepapa