Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Most már még kíváncsibb vagyok.Augusztus közepén leszek szabadságon,úgy beszéltük hogy akkor egyik hétköznap felmennénk.Közben én is szert tettem egy 353-asra.Igaz nem olyan állapotú,de jó alap.
Sziasztok! Spityu és Szabolcs!
Köszönöm a visszajelzéseteket. Én már nyugdíjas vagyok, elvben bármikor ráérek. Jelezzetek 2-3 nappal előbb emailban és várlak benneteket. Emlékeztetőnek két képet mellékkelek, ja és több eredeti gyári alkatrész is van, pl egy komplett 0-km-es motorblokk.
Szia!
Budapesten található a jószág, ugye? Láttuk mobile.de-n, aztán eltűnt a hirdetés. Azt hittem, elkelt. De akkor szerencsére nem. :) Lehetséges, hogy majd megyünk pestlőrinci börzére, akkor esetleg beiktathatunk egy állapotfelmérést, szerintem Szabit sem kell nagyon rábeszélni.
Kedves Spityu és Szabolcs!
Tavalyi elutazásomat követően betegségem miatt nem tudtam jelentkezni. Úgy néz ki, most már rendben vagyok. A kocsi ugyanúgy mozdulatlanul áll, ahogy egy évvel ezelőtt. Nem igazán tudom, hogy induljak el a kocsival kapcsolatosan. Szívesen felvenném veletek a kapcsolatot. Ha gondoljátok írjatok a jadal4409@gmail.com címre.
Tisztelettel üdvözlöm a tagokat. Köszönöm hogy itt lehetek. Úgy döntöttem hogy az eddigi veteránozásom után /VW bogarak, Fiat 850 coupe, Wartburg 312, Pannóniák, Skoda 120/ ismét szocizok, de most már modernebb verziót. Tehát a négyütemű Wartburg kombit céloztam meg, vannak rá elképzeléseim hogy ha találok merre fogok vele indulni.
Szóval ilyen autó érdekelne, természetesen nem nagyfelújitást igénylő állapotban, lehetőleg minél jobb állapotút keresnék. Ha esetleg valaki tudna ilyet és megosztaná velem, azt megköszönném. A későbbiekben majd támadom a tagokat a kérdéseimmel, főleg szerelési vonalról. A 312-es Wartburgom képét beteszem, bocs rég volt és csak papirképem van róla. Ennek az autónak az volt az érdekessége, hogy kigyulladt a hátulja és a fiatal srácok akik tulajdonolták, ezt azzal orvosolták, hogy a teljes vezetékköteget kitépték belőle. Valamint nem volt benne hűtő sem és pár apróság. Télen vettem meg, hazahúztam, a bontóból vettem egy 353 vezetékköteget, könyv alapján bevezetékeltem az autót, szereztem hűtőt, rendbe hoztam a kocsit. Amikor beinditottam pöccre indult és volt sok jó túrám vele. Sajnos akkor nem vetett fel a pénz, gondolom a képről látni hogy az autónak voltak rendesen hibái és hiányosságai igy sajnos a végén kénytelen voltam eladni. De ez már a harmadik Wartburgom volt, mert az elsőt aputól örököltem annó, egy barna tolótetős 353-at, majd nekem is volt egy sárga négyütemű tolótetős szedánom.
Magamról annyit, valamikor autószerelő volt a foglalkozásom, még annó nagyon régen. Hobbi szinten most is szerelgetek, de már úgy vagyok vele, hogy a szerelő azért kapja a fizetését, hogy a piszkos és nehéz munkákat megcsinálja helyettem. Szivesen járok találkozókra, a fotózás a hobbim, tehát általában az általam látogatott találkozókat, rendezvényeket dokumentálni szoktam a klub számára. Szivesen segitek is bárkinek bármiben amiben tudok és remélem ez viszont is igy van. Ahol eddig voltam még klubokban ez mindig igy volt.
Tehát még egyszer üdv mindenkinek.
Sziasztok
Tíz év kihagyás után ismét szeretnék egy Wartburgot vásárolni. 353 vagy 353W érdekelne, lehetőleg hátulhűtős.(ha elölhűtős az sem gond). Nem a muzeális darabok érdekelnek, de azért ne legyen rozsdahalom. Ha vki tud ilyet írjon. Köszi
Persze, hogy érdekel. De nem tudom, eljutok-e addig hozzád, amíg nálad van. Tényleg, helyileg hol is található? Láttam a hirdetést, abból Budapest rémlik. Amint jön a börze szezon, biztosan megyek fel, tavasszal. Akkor megnézném, ha meglesz még.
Sziasztok.
Még új vagyok, van egy wartburgom amit el szeretnék adni. Első nem dohányzó tulajdonos.
Az autó 1989-es,gyári alkatrészekkel. 4 ütemű,fehér színű, a forgalmi szerint típusa: 353
2019.októberéig van rajt műszaki.
Gratulálok, ez nem semmi. Ilyen 10 évente egyszer kerül elő. Valahol meg lehet majd tekinteni élőben? Ugye nem akarod használni? :) Ezt vétek volna, mondom ezt annak ellenére, hogy nem vagyok a híve a szoborautóknak. De ez kivétel, mivel még gyári, nem restaurált.
Remélem nem haragszol meg ,de ezt a jó hírt megosztottam másik fórumon is.Index fórum-Wartburg topic.Sokan olvassák,gondolom őket is érdekli ez a téma.
Hú ez tényleg durva.Gyakorlatilag egy gyári új autó.Kell egy kis polír és kozmetika hogy felfrissüljenek az anyagok.Aztán egy portaszító védőponyva a későbbi tároláshoz.Mindenképp egy óriási lelet és talán egyedülálló.Szerintem érdemes lenne írni a Veterán magazinnak.Talán ismered az újságot vagy olvastad már.Van weboldaluk is www.veteran.hu.Szerintem keresd meg őket,jó lenne bemutatni részletesebben az újságban.Én legalább is szívesen olvasnék róla.
Köszön az őszinte, önzetlen tanácsaidat Szabolcs . Sajnos leveledet csak most olvastam és a kiszabadításon már túl vagyok. A kocsi már az én garázsomban van, biztos helyen. Sajnálom, hogy a kiszabadítását nem dokumentáltam, ez is azt mutatja, hogy milyen amatőr vagyok. Sikerült teljesen sértetlen állapotban haza szállítanom, persze nem a saját lábán. Úgy van ahogy mondtam, teljesen ép a kocsi, még le sem mostam. A gumikon még a gumiszőrök is rajta vannak, eredeti diagonál gumik. Csatolok három képet, remélem elég meggyőzőek.
(a csatolt képeket én nem tudtam megnyitni, remélem Te megtudod)
Várjuk a képeket.Ha kiszabadítod akkor mindent fotózz le.Még a környezetet is ami a kiszabadítást akadályozza.Remek kis leletmentési történetet lehet belőle összehozni.Fényképes vagy akár videó formájában.
Irigyellek hogy ilyenhez jutsz hozzá.Mindenképp próbáld megtartani.Még ha kevésbé értesz is hozzá,az sem gond.Lesznek barátok ismerősök akik segíthetnek a feltámasztásában.Ritka a gyári eredeti darab már,érdemes üzembe helyezni,de csak a nagyon szükséges alkatrészek felújításával.Amennyire lehet maradjon gyári állapotban.Ha nem is kerülne forgalomba,akkor is egy jó kiállítási darab lehet belőle.Amit meg lehet majd mutatni a közönségnek.Az értéke csak felfelé megy.
Köszönöm a segítségedet Spityu. Sokat segítenek tanácsaid, főleg ami annak konkrétságát illeti. Még nem lehetett a garázsból kitolni az autót a napvilágra, hogy lefényképezzem, mert a kert annyira tele van a lim-lommal, amit először el kell takarítani, konténerrel elvitetni. Erre valószínűleg már szeptember elején sort tudok keríteni. Az akkor készített fényképeket be fogom mutatni.
Semmi esetre se fogadd el ajándékba. Irányítsd hozzám. :D Komolyra fordítva a szót: nagyon ritka példány, nem egyedi, de ritka. Ha valóban szép állapotban megmaradt és csak kb. a gumi alkatrészek ernyedtek el + a vezetékeket sem rágták szét a nyestek + a kasztninak sem tolták neki a fűnyírót, biciklit, akkor elég szép pénzt ér. A motort érdemes lehet átforgatni kézzel, a gyertyanyíláson át önteni neki egy kis olajat előtte. Füstölni fog emiatt az elején, de nem gond. A karburátort biztos, hogy tisztítani kell, de szerintem elég lesz csak a fedelet levenni és úgy kimosni az úszóházat. A tankba érdemes benézni. Esetleg kivenni, kiöblíteni. Biztos, hogy abban is van döglött benzin. A legfontosabb, hogy kiszereléskor óvatosan kell csinálni mindent, lehetőleg ne legyen nyoma a műveletnek, és így nem rontja le a "gyári új" érzést. A fékek kérdőjelesek. Lehet, hogy beálltak, de az is lehet, hogy 3. taposás után már mozog minden. Glikolos fékfolyadék van benne, de ha szerencséd van, nem rohadtak be a munkahengerek. A benzinpumpa még kérdéses lehet. Ha jól tudom, a Wartburgnál is membrán van, az simán el tud ennyi idő alatt öregedni állásában. Ugyanígy érdemes megnézni az üzemanyagcsöveket is, nem ernyedtek-e el. Na és persze a gumifékcsöveket. Majd azért szúrhatnál be egy pár képet, kíváncsi vagyok rá. :)
Ja, a hűtőrendszert sem árt átnézni, ott is főként a gumi csövek az érdekesek, a fém alkatrészek talán megúszták, de persze lehet, hogy nem. Az majd kiderül menet közben.
Új regisztrált vagyok. Mit gondoltok, elfogadjam-e ajándékként egy Wartburg 353 WDL kocsit, amit 1983-ban helyeztek üzembe, gurult 600 km-t, és azóta letakarva egy garázsban alussza mély álmát. Azóta csak az történt vele, hogy 1992-ben kivonták a forgalomból.A kocsi teljesen sérülés mentes, még az eredeti polietilén üléstakaró is rajta van, Ez nem mese, vagy beugratás, hanem garantáltan a valóság. A kocsi dokumentációja már nálam vannak (forgalmi, slusszkulcs, garancialevél, stb), A gépkocsi valódiságát ellenőriztem az Önkormányzatnál levő nyilvántartásban, megtaláltam.
Én nem vagyok nagy autós. főleg a régi kocsikhoz nem értek. De azt sejtem, hogy nem szabad csak "úgy egyszerűen beindítani, még megpróbálni sem". Mit tanácsoltok vesződjek vele (átírási ktg, törzskönyv ill. eredetiségvizsgálat, vizsgadíj, biztosítás és az egyáltalán nem elhanyagolható üzembe helyezési költségek anyag és munkaijáról. Vagy próbáljam értékesíteni így ahogy van. Vajon mit érhet ebben a "mély komában". Várom a hozzáértő véleményeiteket, tanácsaitokat. Esetleg olyan szakember jelentkezését, aki vállalná a kocsi üzemképes állapotba hozását.
Wartburgosok figyelem találtam a garázsban egy gyári most kibontott tető csomagtartós garázst zsír új ha érdekel valakit nem használom el másra. Árajánlatokat kérek ha érdekel valakit.Összes tartozékával narancssárga barnával.
Sziasztok! Bobhoz (Wartburg 1.3 Limusine) keresek jobb első sárvedőt doblemezzel. Akár bontott, akár utángyártott. Bármilyen megoldás érdekel. Színe jó lenne világos barnában, mintakép csatolva, de ebben igazából már nem is reménykedek, szóval bármit tudtok az segít. Kösz!!!
3 éve van jogosítványom, 6 éve vagyok büszke tulajdonosa egy S51-es Simsonnak , amit utolsó csavarig gyári állapotra építettem újjá, és mivel nagyon megfogott a 2T szag, ezért már régebben is gondolkoztam egy Trabant vagy egy Wartburg között, főleg trabin mert a szomszédba is áll egy 4 éve, szép állapotban, de a "gazdája" nem hajlandó eladni, "gyűjti" ( ehhez van némi kétségem de mindegy) De elgondolkodtam, hogy nem sok pénzért lehet Wartburg 353-at is kapni, és ebben szeretnék tanácsot kérni tőletek.
Engem annyira nem az érdekel hogy mennyire modern egy autó, hanem mekkora érzés benne ülni, vezetni, szerelni, és ezért szeretnék 2T NDK-s járművet, és a kérdésem az, hogy mire érdemes oda figyelni 353 vásárlásakor? Mik a kizáró okok, hogy ne vegyem meg ha ez a baja? Mennyit érdemes kiadni 1-ért? Hozzáteszem nem használnám sokat havi 4-5 alkalomnál, szeretek bütykölni, értek is hozzá, úgy hogy erősen örömet lelném benne.
Kedves Klubtársak! 87 éves öregúr vagyok. Idősek otthonába költöztem. Jogosítványom ebben az évben lejár. Az autómat unokámnak szeretném átadni. A "Wartburg 1.3 Kezelési útmutató" füzetecske alapján minden kezelési és karbantartási dolgot feldolgoztunk, figyelembe véve a benne lévő ábrák értelmezését is. Egy dologra nem tudtunk rájönni, hogy a füzet 53. ábráján a Porlasztó (1) Üresjárati beállítás pontban az állító csavar mire szolgál. Eddig minden problémámat a volt utcánkban levő műhelyben megoldották. A műhely bezárt. Ezért fordultam most Önökhöz megismételve kérésemet amit a 7985 bejegyzésben tettem. Unokám készített is egy kis fényképet (mellékeltem) arról amit kérdezünk.
Várom válaszukat tisztelettel Mózsi bácsi.
sziasztok vettem egy 4 t warnyut abban szeretnék segitséget kérni milyen olajat tegyek bele én 15w40 vettem bele de az egyik szerelő azt mondta hogy ne tegyem bele mert az sürű bele 10w40 mondott inkább.Előre is köszi.
sziasztok keresnék hütöbordás wartburg fékdobot lehet bontot is de jó álapotban legyenpersze csak 1/pár érdekelne köszi elérhetöségem 06704087034 trabantra akarom fel tenni
Sziasztok!
Én még új vagyok itt, és a Wartburg témákban is úgyhogy a segítségeteket kérném.
Nemrég vettem egy 1988-as 353-as kombi Wartburgot ami 14 évig állt. Szerencsére karburátor tisztítással, Ac pumpa javító készlet segítségével, és néhány kisebb alkatrésszel( gyertyák, csövek) sikerült beindítani, valamint a fék megjavításán és légtelenítésén is túl vagyunk. VIszont még van pár kisebb elektromos hiba. Először is a tolató lámpa nem világít rükverc sebességében... Tudtok olyan hibákat, ami biztos cserére szorul? Biztosíték tábla rajzot sem találtam csak kapcsolási rajzot, ami nekem (még) kínai. Előre is köszönöm.
Szia, van egy forgalmi nélküli, /átírásmentes:-)/üzemképes 353-as limuzin. Nem korróziómentes a bódé, látszik rajta hogy sok évet állt kertben de alváz-motor-váltó-stb donornak jó. A kocsi jön megy a kertben, de semmi több:-) 30 ezerért válnék meg tőle.
A baj persze nem jár egyedül, és hát Bobbal az élet sokszor nem csak móka és kacagás.
Ilyet még nem láttam tõle, úgyhogy most mindenki okulására közlöm a történetet.
Szóval megyek az m3 bevezetõ szakaszán a városliget felé, amikor egyszer csak Bob összes belsõ lámpája felvillan, diszkófényekben úszik, a motor elkezd gyengülni, a kipufogó sûrû fekete füstöt okád. Pont jókor jött az agip kút, ahová begurultam, majd meg is álltunk. Végleg. Újraindítani ugyanis nem lehetett. A kulcs elfordításával ugyanis diszkófények, kattanás, és néma csend.
Hogyaza'országútszéllénálldogálló....
Semmi elõjele nem volt a problémának. Hacsak az nem, hogy néha, és ez már évek óta ment, hidegen indítva a gyújtás-lámpa félig világított. Nem teljes erõvel, de azért látszott, hogy ég. Viszont mivel egy perc után mindig kialudt, és csak ritkán fordult elõ, kezdtem nem figyelni rá. Na ez hiba volt. A baj csak szépen kialudta magát mielõtt lecsapott.
A diagnózis megállapította, hogy a kánya a generátorban van. A szerviz idejére jegyeket váltottam a bkk élményparkba. :eek:
A vége a tízes gyûjtõjegy nélkül huszonháromezer. hogyazistenaki...
A lakatolás, a festés, a cserealkatrészek után lassan megközelítem a kéccászat. Persze ebbõl lejön a GTK, úgy még száz se nincsen.
De kinéz egy kuplungcsere, ami megint nem lesz olcsó, és már azt sem húzhatom sokáig. Talán a tavaszt megvárom vele. remélem addig már nem lesz gond.
Illetve lesz. Vagyis van. Valahol befolyik a víz. Persze csak ha esik. A kesztyûtartóban gyûlik össze. Nem tudom honnan jón, megpróbálom kideríteni. Talán beszerelek egy két vízcsapdát és megnézem honnan jön az áldás. Azt még egy két jól irányzott kacsaragasztószalag is megoldja.
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/151130/117468101WP_20151118_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/151130/117468101WP_20151118_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Jelentem Bobon a szépészeti beavatkozások a végéhez értek.
Ilyen volt:
és ilyen lett:
A foltok a csomagtartó fedelén csak a víz miatt vannak. Ha valakit érdekel egy jó karosszérialakatos, én tudok egyet. :)
Ezúton szeretném megköszönni ladikm kollégánknak a segítséget! Végül is nem volt szükség az általa felajánlott alkatrészre, de neki kellett engem felhívni, szóval ezúton kérek elnézést még egyszer! [i](Módosította NemNemaBob 2015.11.30. 12:55-kor)[/i] [i](Módosította NemNemaBob 2015.11.30. 12:58-kor)[/i] [i](Módosította NemNemaBob 2015.11.30. 13:05-kor)[/i]
Régi vágyam teljesült, hozzájutottam egy Trans-hoz. :) 1987-es, elõtörténete ismert szerencsére, régóta szemmel tartottam a sorsát. A felújítás még odébb van, de minden dokumentációt szívesen fogadok ha van valakinek esetleg. és szívesen meg is osztaná. Gyártási darabszámok is érdekelnének, mert nem nagyon találni sokmindent ahogy látom. Képeket rakok, amint lesz idõm körbefotózni.