Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
köszönöm szépen mindenkinek a tippeket és a segítséget,megoldódott a dolog! :)
Délután kitakarítottuk a karbit, picit koszos volt,de nem vészes, próbaút, még mindig nem jó. :( 30-cal eldöcögtünk kedves szerelőnkhöz ( volán telep) hogy mire tippel. Kezdtük a legegyszerűbbel: kipuff az első dob után leköt és próbakör az udvarban. a gép megtáltosodott!! Megvan a hiba eltömődött a kipuff!na,aknán gyorsan lebont,szétszed,iszonyat nehéz mind. Lángot és levegőt neki,kiégettük a csöveket. Ekkor füstöt és ennyi szikrát rég láttam.Az összekötőn nem lehetett átlátni,annyira el volt tömődve. A középső dob szintén. A hátsó dobban pedig valami ,szerintem a középdobból leszakadt háló volt.
Most felraktuk, tökéletes, hibátlan, szépen megy!! :)
Az elsö fényszoroknál lesz a gond a testeléssel.Nézd meg a barna szinü vezetékeket a fényszoroknál az izzonál,és végét keresd meg,ez a kasznira van csatlakoztatva,lehet laza,vagy csak nincs kontakt stb..
Nagytudású warbis kollégák, tudna valamelyikőtök segíteni abban, hogy a wartburgok rugói milyen adatokkal rendelkeznek? 2T, 4T, első, háccsó. (2T hátsót ismerem.)
Ami érdekelne: Huzalátmérő Belső átmérő Működő menetek száma (amely menetek felfekszenek a rugótányérra nem számítanak) Rugó szabad hossza Esetlegesen, ha terheléssel vizsgált hosszt is meg tudtok adni, az még komolyabb lenne :)
pl. az általam ismert 2 ütemű wartburg hátsó rugó tulajdonságai:
Gyors segítség kellene.1966-os púpos Warez az alany, a következő a helyzet: 80 körül jövük hazafele, és az autó elkezd lassulni,dadogni, max 35-ös tempót tud. a Víz nem melegszik, mind3 henger megy,alapjáraton jó a hangja,fel is pörög,de nem az igazi,erőtlen. Mi lehet a probléma? Dugulás? vagy mi? Mind3 gyertyát cseréltem, ugyanaz a helyzet. Segítsetek légyszi,ma vettem az autót, most értem haza vele. Amúgy teljesen makulátlan, gyári, veterán. várom gyors válaszotokat!
Sziasztok!! Egy kis segítségre lenne szükségem arra lettem figyelmes a családi 4T Wartburgnál hogy ha felkapcsolom a tompítottat akkor csak az irányjelző világit minden oldalon, ha kiteszem a vészvillogót akkor hátul rendesen müködik elől pedig a helyzetjelző villog mint egy stroboszkóp.kicsit nagyon össze vannak keveredve a dolgok benne már átnéztem a biztosítéktáblát de semmi ott minden oké, és most kicsit tanácstalan lettem mit tegyek??? Jó lenne ha tudnátok segíteni. Előre is köszi.
OkÉ! Úgy legyen! Csörögtök telón és szabaddá teszem magam(gipszkartonozok:)). Amúgy Heves megye Ecsédre kellene hogy jöjjetek. Még ha nem is veszitek meg, akkor is nagy élmény lesz a a poloGT váltó:)
Gratula Szmuki a kocsihoz. Faterom agyát már elkezdtem fűteni. Ő is nagyon szereti ezeket a ketyeréket. Szóval, lehet, hogy a hétvégén megyünk is érte, ha még meg lesz. Nem vezettem még 5-ös váltóval wareszt, nagyon kíváncsi vagyok rá, szóval megnézni tuti, hogy megnézzük. Üdv: Atesz.
Go Italy. Na ja. Bizony, bizony!!Kincset érnek! Főleg az összeállítás(Irmscher ALU,Irmscher kormány, Manta tükrök Honda sportdob...stb. Ezt hajtani kell hogy átjöjjön a feeling!!:):cool::D;)
Érdeklődnék, hogy nem tudtok-e valami jóféle autósboltot, vagy akármilyen helyet Budapesten, esetleg Zala megyében, ahol Wartburg alkatrészeket árulnak? Vagy ha esetleg vannak valakinek elfekvő cuccai az írhat ímélt is. Üdv: kolbász:)
A karbi nem Wartburg,mert annak elfordítva van a szívókönyök.Legjobban a P50-es karbijára hasonlít,állítható úszóházas.Viszont az sem pont ilyen volt.De nagyon hasonlít rá.Ékes kollégának mutasd meg a veterán fórumba.Én talán P70-re tippelnék,bár azé elvileg azonos a trabiéval.
oly sok infót találtam már ott, hogy az tényleg túl sok :D
az ár valóban kedvező, áttanulmányozom a részleteket.
a wartburg gondolom lehet rendes klubtag, az MZ-k meg pártolók, vagy hogy? ha személyesen elmegyek a klub székhelyére, akkor ott meg lehet kötni mindent? nem szeretem a postai megoldásokat.
Pl. '89-es évjárat, NZ motorkód (előredőlős). Ugyanúgy néznek ki, mint a Wartburg motor. Tibke tanácsi is megszívlelndők. Ha majd kerül SZERELŐ, célszerű ellenőrizni a kuplungbowdent alaposan, nem e szakadozott, nyúlott meg ill. a bowdenház is szokott eltöredezni a végeinél. A kuplungvillát is érdemes ellenőrizni, el szokott repedni több helyen. Ezt még beszerelt állapotban is érdemes. Ha ezek rendben vannak, akkor érdemes csak a szerkezetre és a tárcsára gyanakodni. Rendes műhelyben, ahol van akna, emelő, segéd, max 3 óra alatt kész kéne legyen, nem értem a 'szerelők' hisztijét.
Emlékszünk a TS-re természetesen. Jó színfolt volt a találkozón. A biztosítással kapcsolatban semmit ne csinálj!!! Csak húzd balra, kissé lefele az egeret, és kattints a kilóméterórát formázó nosztalgia regiszteres logóra. Tök véletlenül ez klubunk egyik fontos profilja. Évfordulóval minden járműved bekerülhet a kedvezményes rendszerünkbe. Vigyázz, sok az infó az oldalon, de legalább bőséges ;-)
Új vagyok a közúti trabant-wartburg körökben, eddig csak különböző hobby gépekkel foglalkoztam, most vettem 4. wartburgom(ez már végre forgalmis), és már volt két trabantom is.
"waresz" néven ismernek 2T motoros körökben, MZ motorjaim vannak, idei tavaszi találkozón TS-125 gépemmel vettem részt. talán valaki emlékszik:)
a nemrégiben vásárolt wartburg elég szép állapotú, első tulajtól van 81-es évjáratú, de-luxe, homokbarna(nem biztos hogy ez a pontos színelnevezés). minden eleme gyári, minimális változtatást tervezek rajta: első ülések cseréje, kényelemseb példányokra, generátor elektronikus fesszabályzósra. mindent úgy oldok meg majd, hogy hamar visszaalakítható legyen a gyári állapot. a cél: nem napi, de rendszeres használat. átiratás elött állok, a legolcsóbb negyedéves biztosítás 16-17ezer ft. lehet-e ennél olcsóbbat kötni? gondolom ezek napi kérdések itt, biztos unalmasak, de nagyon örülnék a segítségnek. egyáltalán nem vagyok jártas autóvételben, minden tanácsot, jó megoldást elfogadok. esetleg sorrendet az átiratási mizériában. az autónak lejárt a müszakija, és a zöldkártyája, továbbá, november nemtudomhányadikáig ideiglenesen ki van vonva a forgalomból. mivel kezdjem? ja, és szürke forgalmis.
néhány kép bemutatkozónak: nem rég elkészült új szerelem MZ TS-250/1: https://kepfeltoltes.hu/090825/SL747497_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
amit már láthattatok TS-125: https://kepfeltoltes.hu/090909/SL744206_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
videó a hobby wartburgomról(érdemes végignézni:)): https://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Van egy régi waresz(talán?)karbim,a száma H 362.Ha valakit érdekel,nekem pluszba van... https://kepfeltoltes.hu/view/090909/465518515DSCF2215_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Annyival egészíteném ki, hogy illik a biztonság kedvéért kicsit a lamellák végéből reszelni, hogy ne darálja adott esetben a kinyomócsapágy vezetőgyűrűjét. Qh még lehet egy köztes állapot, az is egész tűrhető eredmény tért el mikor betettük pár Trabantba, és olcsóbb mint a sachs. Vagy bontó, és gyári wartburg szerkezet, bele pedig mondjuk qh tárcsa, vagy sachs.
Ezek az ötös váltók gyekorlatilag elérhetetlenek. Kisérleti széria volt, pár tucat darab készült a legtöbb az Irmscher féle kivitelbe került, illetve az utolsó indianrot Wartburgba, ami a sorról a múzeumba ment. Állítólag volt ami két ezer euróért kelt el, de legalább kiforratlansága miatt rossz is volt. Felejtős! Keresd a VW hajtásláncot. Van a klubban is példa, pl Polgár Tibi púpos bódés 1.3-asa. A 160-as órát elvétve láttam kocsikban. Volt olyan tulaj, aki nem is tudta hogy ez ritkaság. Óra-óra, ezt adták, mondta, amikor felvilágosítottam. Nem jöttem rá a koncepcióra, hogy Eisenachban milyen alapon raktak 160-as, vagy régebbi órát a kocsikba, de sztem akkor már ők sem tudták. Rakták ami jött a rogyadozó, megszűnő kis beszállítóktól. Az órába egyébként céljuk volt hogy elhelyezzék az utánfutó visszajelzést, ami akkortól kötelező volt a műszercsoportban már az egyesülő Németország nyugati felén. A nálunk honos külön kis zöld utánfutó visszajelző ott nem volt elfogadható. Emiatt fejlesztettek új órát, és akkor már 160-ra állították be, ha úgyis újat csináltak. Aztán a sors másképp alakította a dolgot, és a 160-as órák ma sok klubtagunk kedvenc vadászzsákmánya.
Trabis lévén nem vagyok otthon a Wartburgok terén...Hallottam róla, hogy a Wartburgokat az utolsó években 5 sebességes váltóval szerelték. Az lenne a kérdésem, hogy ezeket milyen évjáratú Wartikban kell keresni? Meg, hogy ezekben volt-e 160-as óra?
Nagy feladat lesz találni hozzá, mert tudtommal 1.3-as 353-as wartburgot nem gyártottak... Most akkor tulajdonképpen a 353-ra vagy az 1.3-ra gondoltál?:confused::rolleyes:;)