Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem... Wartburg 1.3 fõfékmunkahegerrel kapcsolatban. Valaki megtudja nekem mondani hogy a munkahengerben található 2 db csapágygolyónak hol van a helye összeszereléskor?? Mert szétszedtem karmantyúzás céljából, és a golyók kiugrottak mind a 2 dugattyú esetben. És nem tudom hogy pontosan hol is lenne a helyük.??
Természetesen állapotfüggõ, fõleg a hûtõrács. Ha "csak" újrakrómozni kell, de nem kráteres, nem horpadt, akkor talán 5-10e. A betûkbõl 8ezer forint a vadi új szett, úgyhogy ennek fényében érdemes kalkulálni :-)
"hy érdeklõdnék pupos wartburg hûtõmaszk és kromozott betük a motorháztetõre mennyiért lehet meghírdetni?" Nem az enyém,egy ismerösöm kérdése ez.Nekem még nem volt ilyenem,gondoltam bedobom ide a témát!
1983-as 353W de Luxe -hoz keresek elsõ és hátsó üléseket, mûszerfalat, kormányt, kalaptartót és szélvédõ gédereket. Aki rendelkezik ezek közül bármelyikkel és az állapotuk is kielégítõ, az írjon nekem privátban vagy a trabivictor@gmail.com címre!
https://indafoto.hu/katona520/alap_album ide töltöttem fel pár képet remélem jól csináltam.A helyesírásomról meg csak annyit szeretnék mondani hogy a magyar nyelvet egyedül tanultam meg mert nem itt születtem.:) úgy hogy bocs a helyesírási hibákért.
Használj egy képmegosztó weboldalt. Az általa adott linkkel tudsz ide képet beszúrni. Szerintem mindannyian szívesen várjuk a képeidet, és azért sem haragszunk meg, ha kicsit csiszolsz a nyelvtanodon :)
üdv azoknak akik még a fórumon tevékenykednek.Sajnálom h már ennyire kihalt ez a club.Jó lenne ha kicsit fellendülne a keleti csodák iránti érdeklõdés. :)
Össze vissza keresek 1991 évjáratú 1.3 wartburg limusin autómhoz fõfékhengert. Semmilyen webshopban nem jártam szerencsével. Senkinek nincsen semmije. :mad:
Érdekelne hogy tud e nekem valaki segíteni honnan tudnék szerezni 4t varimhoz osztókör módosítót cserébe tudnék adni 2-es golf 1.6D bármilyen alkatrészét vagy kp. köszi a válaszokat.
nekem is ugyan ez volt a problémám ugyan ugy húztam a bowdenen és mûködött egy darabig de végül széthuztuk a váltót és kiderült hogy elrepedt a nyomszerkezet.
Van egy kis problémám,hátha valaki tudna segíteni.
A múltkor mentem az 1.3-as wartburgommal és sebességváltáskor beakartam nyomni a kuplugot,de az egy pillanatra megakadt,kattant egyet és teljesen belazult a kuplungpedál.Állítottam a bowdenen és azóta kiemel rendesen,csak valami kerregõ hangot ad menetközben.Állóhelyzetben nincs hangja.
Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!
Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.
Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.
F E L H Í V Á S! Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket. Adószámunk: 18073221-1-43 Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban. Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.
A váltós tippek engem is érdekelnének! Ami ennél is jobban izgatja a fantáziám a következõ kérdés lenne. Milyen munkával járna rávarázsolni a 353-as elejét a 4T-re? Otthon is megvalósítható?Nem vagyok kasznis. :(
Sziasztok egy kis segitségre lenne szükségem nem erre akartam válaszolni csak más hogy nem tudtam irni a forumra. Abban kérném a segitségeteket hogy 4 ütemü kombi wartburgomba hogyan tudok 5 sebességes váltott rakni és hogy melyik golf,polo... és mennyi munkával jár és ha valaki tud elérhetö áron ilyen váltott az is jo lenne. Elöre is köszönöm nektek!!!!
bocs nem wartburgos téma, de hátha nem olvassátok odaát :)
A minap ELLOPTÁK sajna ezt a trabit. Elkapták az elkövetõt,de ahova vitte ott már semmi nincs belõle.Az a legviccesebb,hogy igazoltatták amikor ment vele és papírok nélkül továbbengedték!?! Ha felismered az utcán vagy bontóban, MÉH telepen látsz egy hasonlót, légyszi hívj a 30/480 90 87 es számon. Nagyon egybe volt a gép, fáj a szívünk érte :(
filpo
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]
A hátsó lámpán volt festékhiba, a motorháztetõn egész pici, hátsó lökös picit megnyomva, de alig látszik, rózsaszín kalaptartó, 3küllõs sportkormány, kék csíkos huzat elõl. A rádióhely takaró mûanyag hiányzik
A kedves illetõ helyesírásából kiindulva lehet, hogy érdemes lenne valami hivatalos szervnek körülnézni nála, hogy ugyan honnan van az autó...:rolleyes:
Errõl mi a véleményetek? [url]https://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/gyari_uj_ddr_wartburg_barkas_fotengely_1705296164.html[/url]
A kommenteknél olvasható, hogy újra feltett hirdetésrõl van szó... amúgy érdekes, nekem is gyári felújítottnak tûnik: gyárinak, mert látszik, hogy nagyüzemileg készült a sok méretjelölés miatt, ill. a fõtengely története (ha igaz). Felújítottnak mert a hajtókarok amolyan koszos-elmosottnak tûnnek, illetve az a fránya 9 golyós csapágy. :)
Szóval itteni szakrétõknek mi a véleménye? Trabantnál kilométerekrõl kiszúrom, ha gyári, gyári felújított, ill. 3 magyar felújító termékeit is felismerem. Amúgy elég sokat néztem Wb fõtengelyeket e-bay-en is, egy csomó gyári újnak írtra jellemzõ volt a kékes festék a hajtókarokon, meg a kissé karcolódott sonkák... ennyire ocsmányul gyárthatták volna, vagy tényleg felújítottak? :)
Közben találtam pár képet, egy klubtársunktól származik, jól emlékeztem: ugyanilyen kékes festés van a sonkán, ill. a hajtókarokon is vannak méretjelölések (fekete-fehér egyaránt) VISZONT: a hajtókarok sokkal szebbek, és 10 golyósak a csapágyak. Szóval a vaterás - szerintem - NDK felújított lehet, használt, de felköszörült hajtókarokkal, a többi eleme viszont új lehet.
Az összes márkatársunknak boldog és sikerekben gazdag újévet kívánunk!
A szilveszteri vonulásra a ködre való tekintettel sajnos nem tudtunk elmenni. Nem volt kedvem kidobni egy komplett délelõttös autópucolást. Így inkább a garázsban maradt tisztán, letakarva. Remélem jövõre összejön egy kicsit jobb idõ!
2012. december 31-én délelõtt kb. 10. 00 órától gyülekezünk a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtt. A szokásos Szilveszteri menetünket 11. 00 órakor indítjuk. Az útvonal pontosítása a helyszínen történik.
Ha nem lesz sehol már délelõtt is lezárás, akkor a Dózsa Gy. út, Kerepesi út, Rákóczi út, Erzsébet Híd, Attila u. Alagút, Andrássy út útvonalon fogunk lassan végighaladni.
Márkától függetlenül szeretettel várunk minden klubtagunkat, minden veterán, és hobbijármûvest, Szilveszter napjának elsõ-, és az év utolsó autós-motoros összejövetelére.
Sziasztok Srácok! Megint van egy frissen felmerült problémám! Egyenlõre csak kétszer csinálta az alábbi problémát. Tolatásnál állából indulva; lassan felengedve a kuplungot bal elölrõl periodikus, halk súrlódó hangot hallok, "érzek". Fordulatszámot (sebességet) növelve az említett jelenség megszûnik. Egyéb sebesség fokozatban nem észleltem ilyet. Esetleg találkoztatok már hasonló problémával? Megoldási javaslatokat várok! Elõre is köszönöm! Üdv: Atesz.
Kereszttúron egy idõsebb bácsinak van egy eladó,nagyon jó állapotban lévõ Wartburg 1.3 Touristja 100.000 forintért,adás-vételivel. (élõbe én nem láttam az autót,csak egy ismerõs,és õ kérdezte nem-e tudok valakit akit érdekelne).Ha szombatig nem érdeklõdik senki,szétvágják és viszik a MÉH-be.Kár lenne érte,szóval aki tud,kérdezõsködjön körbe,hátha valaki megmentené.Érd.:06706253851
Nincs túl nagy holtjátéka, csak ahogy azt korábban is megírtam, néha nyikkan jobb kanyarban. csak remélni tudom, hogy a féltengely felõl jön. Nem nagyon tudom, hogyan lehetne ezt orvosolni féltengelycsere nélkül. Ezért kértem tanácsot.
Attól még hogy a gumiharang kiszakadt a féltengelyen, nem biztos h cserés az egész féltengely. Fogd meg a kerék felöli végén a féltengelyt, és rángasd meg. HA túl nagy játéka van, akkor kuka. Nekem javított féltengely van a kocsimban lassan két éve. Eddig nem volt gond vele. Cseredarab kell, ha akarsz venni újat.
Vannak tippjeim a hétvége óta, mert volt lehetõségem alábújni a verdámnak. Sajnos azt kellett megállapítanom, hogy a bal oldali féltengely külsõ csuklóját védõ gumihenger ki van szakadva körbe. Szerintem a járgány teli vágta kosszal és ennek köszönhetõen néha nyikkan egyet jobb kanyarban. Sajnos észrevettem, hogy bal oldali alsó és felsõ csapszegem gumiharangjai is megadták magukat. Ezek cseréje javallott szerintem és akkor talán nem fog nyikorogni. Tanácsot azonban szeretnék kérni azzal kapcsolatban, hogy hol vegyek új féltengelyt, vagy vegyek-e egyáltalán. Megéri-e megjavíttatni a régit? Bontó vagy új? Tudtok helyet mondani, ahol kedvezményesen be tudnám szerezni ezeket? Üdv: Atesz.
Emlékeim szerint adja magát, legalábbis Trabanton. Akna nem árt hozzá. A gumi része látszik oldalról, meg tudod állapítani majd, hogy elöregedett, elszakadt-e.
Ma megnéztem kiskönyvében, hogy hol van ez a fránya hátsó bak. Holnap meglesem közelebbrõl a dolgot. Mennyire kell ugrálnia, ha ki van törve? Hogyan lehet cserélni ezt a bakot, ha ez a probléma. Sürgõs a bajt megoldani. Segítsetek!
Már nincs ilyen gépem,,csak tapasztalat.Be 1.be a váltót,és engedd a kuplungot,(valaki nézi)ennyi.Vagy olaj emelövel emelj rá.De elõjöhet bármikor,kortól független.Az enyémen kitörött a váltóból a felfogatásnál,érdekes hangok jöttek..
Tényleg, amikor vettem a 4T-t, frissen cserélt váltó volt rajta, és a fogyatékosok nem a közepén tolták át a csavart, hanem egy másik lyukon. Emiatt furcsak hangok jöttek, de nem érdekelt, "majd megcsinálom" - mondtam. Bekötöttük normálisan, és meg is szûnt a zaj. Ebbõl kiindulva akár a gumibak is okozhatja jelen esetben is.
Üdv.Nézd meg nem-e lazult fel a hátsó gumibak a váltónál,(hajlamos rá,söt ha idõben nem veszed észre ki is törik egy darab ott,mert vékony az anyag.)Hátha ez miatt szól..aztán ird meg hogy mi lett,érdekel...Jó munkát!
Ez alapján talán a kuplungszerkezet környékén van valami (szerkezet/tárcsa/kinyomó). Persze a váltón belül is lehet a bibi, ami akkor jelentkezik, ha valami nyomaték megy át rajta (akár tolóüzemû). Arra nem tudok magyarázatot adni, hogy miért kanyarodáskor adja.
Nem ér bele semmibe sajnos, az túl egyszerû lenne és a féktárcsa is jó. Azt tapasztaltam, hogy csak akkor van hangja, ha kiengedett kuplunggal gázt adva kanyarodok. Sebességfokozat független, de 1-esben a leghangosabb. Lenyomott kuplunggal nincs hang.
Még soha nem szedtem szét a 4T-m kerékagyát, Wartburgét meg fõleg nem, de elképzelhetõ, hogy a csapágy kezd elhalálozni. Arra gondolok, hogy érdes a felület, ahol futnak a görgõk. Nekem pl. balos kanyarban jön hátulról zakatoló hang a Trabanton, cserélni kellene. Ezt így távolról nem tudom eldönteni, te jobban hallod, hogy honnan jön, ill. milyen anyag(ok) adják ki. Lehet, hogy szimplán beleér "valami" "valamibe". Bár gondolom ezt is leellenõrizted. Féltengely esetleg? Hullámos tárcsa? Bár, az nem kanyarfüggõ. [i](Módosította Spityu 2012.09.12. 00:59-kor)[/i]
Ma szedtük le a kerekeket és nem hinném, hogy a kerékagy anya, mert meg lett rángatva ide-oda a kerék a fékbetét csere közben és nem lötyög az a fránya kerékanya., se semmi.
Sajnos hétvége óta elõjött egy kissé idegesítõ probléma a gépsárkányomon. Elõször kopó fékbetéteknek véltem, ezért tegnap megrendeltem egy szett fékbetétet elõlre. Ma lebontottam a kerekeket és látom, hogy nicsenek is nagyon elkopva. Mindegy, mivel megvettem kicseréltem, úgyis csak 20 perc volt a kettõ cseréje. Szóval zaj megmaradt, fékeim újak. A jelenség a következõ: Éles jobbos kanyarban gázt adva elkezd gumisan surlódó hangot kiadni (cikk, cikk, cikk, egyre élesebben), majd mikor a kormány kifordul egyenesbe, akkor eltûnik a hang is. Egyenes menetben semmi gond és balrakanyarodás közben sem jelentkezik ilyen hang. Ötleteket várok, találkozott hasonlóval valaki?