[i]"A Simson KR51, KR52, Schwalbe, Star, Habicht és Simson Suhl prezentácival mg tartozol."[/i]
Habicht: Masszív, strapabíró vázfelépítés, aránylag erős, a kr tipusokban is közismert turbóhűtéses motorral. Közepes fordulatszám, közepes teljesítmény, átlag 60 km/h-s végsebesség.
[imgw]https://www.simson.hu/alaptip/8/habicht_old.jpg[/imgw]
Star:Masszív, strapabíró vázfelépítés, aránylag erős, a kr tipusokban is közismert turbóhűtéses motorral.
[imgw]https://www.simson.hu/alaptip/6/sr4_2star.jpg[/imgw]
KR51-1:"Kleinroller", "Kultúrmoped", "Svalbi", s még ki tudja hány néven emlegetjük a KR51 típust. Burkolt acélcső bölcsőváz, Earles villa, elnyűhetetlen egyszerű szerkezet és motorok, és az összetéveszthetetlen, jól ismert forma. Ez a Schwalbe.
[imgw]https://www.simson.hu/alaptip/20/kr51_1schwt.jpg[/imgw]
KR52(KR51-2)
okféle eltérő teljesítményű motortipussal , különbözö karburátorokkal és váltókkal szerelték a gyártás megkezdése (1964) és beszüntetése (1985) között eltelt 21 év alatt. Ezek közt egyaránt fellelhetők a madárszéria jól ismert turbóhűtéses, és a mokick S5x széria strapabíró motorjai. Az S51-es blokkal szerelt tipusok: Első ránézésre könnyen felismerhetők a menetirány szerinti jobb oldalra szerelt kipufogóról.
[imgw]https://www.simson.hu/alaptip/9/kr51_2schw.jpg[/imgw]
1956 január 2., a 311-es [b]Wartburg 900[/b] szériagyártásának kezdete, az IFA F9 modell továbbfejlesztéseként. Hosszabb tengelytáv, 30 helyett 38 lóerős motor, kormányváltó, stabilabb hátsó tengely, teleszkóp-lengéscsillapítók, 4ajtós karosszéria, stb.
[imgw]https://www.wartburg.sk/images/Wall/images/fullsize/Wartburg%20900.JPG[/imgw]
MZ: csak német nyelvű oldalakat találtam, azt most inkább mégse szúrnám be...
[url=https://gportal.hu/gindex.php?pg=10113542&nid=1819457]Simson-történelem[/url]
Na, mostmár be lehet szüntetni, hogy én írom tele hasznos infóval a topicot, ennyi elég...