Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklődők mindenféle ügyes-bajos kérdését... Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!
Lezárt topik
Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.
Bizonyos értelemben biztos rokonok vagyunk. De már nekem is feltűnt, hogy sok kérdésben egyetértünk, vagy azonosan gondolkodunk, de ez Trabisok között rendjén is van!
Neemtoum, nekem nincsenek ilyen fenntartásaim. Szerintem vannak szép, esztétikus klasszikus szépségek, amiken nem fog a kor. És vannak a modernkor kreált, túl művészi formái.
Nekem bejönnek a csőrös autók is. A klasszikus amerikai régi pick-upok pedig a kedvenc autóim, noha egyébként az amerikai autókat nem kedvelem.
Nemtom, de nekem a csőrös járgányok már nem annyira jönnek be. Nekem a "csőrös", és a "kocka" korszak közöttiek tetszenek legjobban, és ebbe a trabik pont beleesnek. Teherautókban példul a Barkas, a Zil (a naaaagy, kék-fehér!) meg az 50-60-as évek klasszikus Chevrolet "stepside"-jai jönnek be. Persze, azért szívesen megnézek egy csőrös veteránt is, de attól nem "indulok be".
Hú, kicsit lepukkant állapotban is nagyon szép volt ám! Az az igazi klasszikus platós teherautó, gyönyörűen domborodó külön álló sárhányókkal, eredeti műszerfallal.
Kár érte, meg a társáért is.
Grisa! Tőled nincs is olyan messze, csak Fajszra kell átmenned, ott már útba igazítanak, ki volt ez az elvetemült veterán gyilkos!
Hétvégén elmentem a 600-as motorháztetőért, bár így utólag az 500-as motorháztető inkább szerintem. Szóval beszélgettem a fazonnal. Elmesélte, hogy egy öreg bácsié volt az autó, amiről van, aki fogta és flex-el levágta a tetejét (áááááá .), hogy a disznóknak könnyebben tudjon tápot vinni. Aztán elmesélte, hogy a bácsi lassú járműnek használta a járművet mindaddig, míg a rendőrök elmagyarázták neki, hogy nem attól lassú egy jármű, hogy csak az egyest és kettest használja (valami fémlapot használt, hogy a 3. és 4. sebességek ne működjenek). Aztán amikor megbüntették emiatt, akkor eladta egy kupecnek, akinél szétrugdalták és már csak egy-egy alkatrészt lehetett megmenteni.
A lényeg nem is ez, hanem hogy a fazonnál volt egy régi IFA teherautó. Azt hiszem Flymo-nak hívták ezt. 60ezerért adta el, bár az ajtaját már ennek is leflexelték a motorháztetővel egyetemben. De bánatomra azt is elmondta, hogy volt egy dobozos is, amit a MÉH-be vitt be a tulaja, ahol markolóval emelték meg, így csak az alváz és a motor menthető már.
Én nem értem az embereket, hogy se szépérzékük, sem a múlt tisztelete nincs bennük. Miért kell így bánni ezekkel a régi autókkal? Komolyan nem normálisak. Pl.: ezt az IFA Flymo-t is kb. bevették vas áron 25-30ezerért, míg ha eladja egy veteránosnak, minimum ugyanezt, ha nem többet megkapott volna érte és az autótörténelem egy darabja nem a roncsok között végzi. Ez annyira bosszantó szerintem.
Tegnap láttam egy gyönyörűre megcssinált fehér-piros-fehér 500-ast szekszárdon! Valszeg csak átutazóban volt, mert nem ismerek 500-600-ast a környéken...
"Beszélgetés a tulaj és köztem: -Eladó a járgány? -Dehogyeladó!!Azzaljárokfő"ahegyrö Éjjdesfiam! Hátasztán a tijetek megtán most vut föstve??? -Nem nem ez gyári fény! -Asztabetyármindönit....."
aggyá neki cserébe egy biciklit vagy egy Babettát.....azzal is fel bír menni......
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
Szicsu jövö héten tied vagyok trabi ügyben!!! Oksa? Most jöttünk meg a nyaralásról, és egy istenhátamögötti faluban találtam egy 76os trabit leadott rendszámmal, olyasmi állapotban mint az én hycomatom (ami lassan a Szicsujjjé) Beszélgetés a tulaj és köztem: -Eladó a járgány? -Dehogyeladó!!Azzaljárokfő"ahegyrö Éjjdesfiam! Hátasztán a tijetek megtán most vut föstve??? -Nem nem ez gyári fény! -Asztabetyármindönit.....
Az én számomat nem raknám rá, mert nem volna hova tennem... Mármint a trabit, nem a számot! De ha valakit érdekel, az írjon egy számot, és ráteszem! Vagy ha az segít, akkor megsúgom a rendszámot...
Szerintem rakjál rá egy cédulát rajta a telefonszámoddal hogy érdekelne az autó! Ha a bontóba akarják vinni inkább boltold meg! Nagyon sok jó hazsnálható dolog van rajta! Segítek ha kell!!
Nekem azért furi, mert sok apróság arra utal, hogy valaki szereti, sok meg arra, hogy le se (moderálva)ja... De mindenképpen vannak rajta értékes dolgok, és szerintem széthajtva se lehet, mert nem láttam sokat mozogni. Szerintem ez tipikusan egy olyan kocsi, amit az ember nézeget, hogy legalább 1-2 alkatrész milyen jó lenne róla, aztán egyszercsak kiviszik a méhbe, és utána sajnálod, hogy nem szóltál a tulajnak idejében. Nekem speciel legjobban a dísztárcsák tetszenek, pedig az enyémre nem raknák... Úgy egy éve volt egy kombi így, kispupu kombiajtóval. Nézegettem nagyon, de most már sosincs ott. Pedig az a kombiajtó kivételesen jó állapotú volt!
Elégé egyveleg a dolog! A tulaj fiatalítani akarta a járgány szerintem azért festette le a lökös sarkait, vagy pedig mindig lenyúzta és így olcsóbb mintha az egészet festetné le. Ja és csúcsos a lökös ha jól látom! Kispupos műszefala van, de az ablakgumik szürkék és feszítőékesek, szerintem olyan 76-77-es lehet, vagy 75 év végi!A 75-ös műszerfal váltás után jöhetet ki még szürke gumikkal, de a felnik is peremesek mert a dísztárcsát csak arra tudja felrakni.Apropó dísztárcsa és gyűrű az biza Wareszé.
Tib: mit szólnál hozzá ha nálad szétbontanánk a világvégi P70 roncsot? Valahogy felhoznám hozzád, odarendelnénk egy konténert, azt pár óra alatt kibeleznénk, a szemét meg megy a trélerbe. Hm?
Nem tudom, mit gondoljak róla! Nem látok semmit. Addig mesélhetnél róla!
Holnap felétek járok majd! Fajszra megyek egy motorháztetőért! Kora délelőtt megyek, mert 12.00-re haza kell érnem, de ha gondolod egy bambira találkozhatunk!
Még nem tudom, lehet hogy Balcsira megyek, de ha nem, hívlak. Mondjuk nekem nem olyan a garázsom mint Neked, nem egyszerű kiállni, lehet hogy a 22LE kevés lesz a 35%-os rámpához...
Tib, a P70 adatai: Alvázszám: cserés 1984! P70P99594 (eredeti P70P86203) Motorszám: cserés 1966 01 143404 (eredeti 01 116605) A kék-fehér fényezését 1985-ben kapta ha jól olvastam.