[justify]Már nagyon régóta figyeltem a Trabantokat, és álmodoztam róla, hogy ha nekem egyszer lesz, akkor csakis fémkeretes index, íves lökhárító, alukeretes prizma, régi műszerfal, alukilincs és dísztárcsa lesz rajta. Ehhez képest egy meglehetősen modern darabot vettem, nem egészen egy éve. Nyomoztam, bújtam a netet, hogy mikor, milyen változások történtek a gyártása során és úgy döntöttem, hogy egy 1972-ben gyártott példányt fogok megjeleníteni. Már megvan hozzá a homlokfal ovális lyukakkal, a koncentrikus köröket ábrázoló alumínium dísztárcsa, peremes felnik (ja, ebből kösz nem kell, mert több is van már a kelleténél), kisajtós műszerfal, napi számláló nélküli km óra, alukilincsek, fémkeretes prizmák, íves lökhárítók, csomagtér ajtó kitámasztó vasrúd. Megvallom, lesz eltérés egy valódi 1972-es-hez képest, mert a fémkeretes első indexnek nem tudtam ellenállni, és arra fogom lecserélni. Ki fog lógni még a lóláb, mert beszereztem egy fűthető hátsó szélvédőt (gyárilag nem az van most rajta), és az lesz majd benne. Ezt meg azért határoztam el, mert nem szeretek úgy vezetni, hogy nem látom a belső tükörből, mi történik mögöttem.
Volt egy rokonunk, és annak egy nagyon régi Trabantja. Nem emlékszem milyen évjáratú, de a színe nagyon tetszett; egészen világossárga volt, enyhe zöld beütéssel. Azt hallottam, hogy a trabantserie honlapon meg lehet nézni a régi színeket, de ez az oldal most nem működik. Ha megtalálom azt a színt, akkor át is lesz majd fényezve. Megálmodtam még azt is, hogy ehhez a világossárgához zöldet fogok kiegészítésképpen használni. Zöldre szintereztettem a lökhárító alatti köténylemezt, zöld gumicsíkot fogok szerezni a díszlécekbe, az utastér zöld szövetkárpitot fog kapni, és sötétzöld műbőr oldalkárpitokat. A műszerfalat körbefutó műbőr szegélyt is ilyen sötétzöld színnel fogom megoldani. Szétszedtem a km órát is, és most azon agyalok, hogy a fekete számlapot lecserélném valami egészen sötétzöldre, mondjuk olajzöldre, de úgy, hogy az index visszajelző fölötti logo változatlan maradjon. Eddig ez ígérkezik a legnehezebb dolognak. Van már 2 db. régi típusú hátsó hamutartóm, amit kalapácslakk híján szürkére szintereztettem, de ennél is jól mutat a fekete műanyag fogantyú. Amit sajnálok, hogy a vékony kormányt le kellett cserélnem négyüteműre, mert a szokásos törések, és repedések azt is utolérték. Volt ugyan egy szép darab a Vaterán, de nem mozdultam rá, mert a közepén valami másfajta embléma volt. Mindegy; idővel szerzek majd olyat is.
Minden külső fém alkatrész krómozva vagy polírozva lesz. Ilyenek az íves lökhárítók, fényszórókeretek, szellőzőrács (a fekete műanyagot kromofággal leoldottam), és majd a díszlécek, esőcsatorna, homlokmaszk rácsa, hátsó felirat és első embléma (ez még nincs meg). Itt lenne egy kérdésem is: a lökhárítók mikor vesztették el a hegyes jellegüket? Nekem ugyan sikerült íveseket beszereznem, de a későbbi, lekerekített fajtát. Végül is nem baj, mert nekem ez jobban tetszik, csak kíváncsi vagyok rá.
Minden olyan dolgot eltávolítottam, illetve folyamatosan szedem le, ami szerintem felesleges. Ilyenek; a fogyasztásmérő, a magas-mély állás kar a fényszóróban, kapcsolók a műszerfalon, elakadás jelző, elektromos ablakmosó, gázdugattyúk a hátsó ajtóhoz.
Azt hiszem, ha mindez megvalósul, egy kedvemre való, nekem tetsző autó lesz belőle. Nyáron kb. 5000 km-t Trabantoztunk a gyerekekkel az országban, és nagyon élvezték. A fiam (10 éves) állandóan benzinszintet akart mérni, a lányom (6 éves) pedig majdhogynem sírt ha a benzinkutaknál nem ő moshatta a hátsó ablakot.
[/justify]