%idez%Matiz írta:
Ha már az indexes topicon feljött!
Van-e olyan öreg Wartburg tulajdonos, mint én: öreg, de még nem veterán minősített autója van, és fenyegeti a jövő évi katalizátor beszerelés?
Ahogy a topicban is írtam, én a gyári állapotokat nem fogom semmi pénzért megbolygatni, inkább a vizsgaállomáson tejelek valamennyit...minden megoldható, mint tudjuk
Arra is gondoltam, hogy valamilyen kérvénnyel kellene fordulni a helyi közlekedési felügyelethez, esetleg csatolni az autó állapotáról (eredetiségéről) egy szakember véleményét, bízva a méltányosságukban felmentést kérni.
Hoztak már értelmetlen szabályokat nagyon sokszor. Nemrégiben volt a teherautók tachográf-kötelezettsége napirenden. Pick-up tulajdonosként az autó és a vontatható utánfutó tömege már jócskán belelógott a tachográf köteles kategóriába, így egyedi kérelemmel kellett fordulni a KPM-hez, hogy én nem teherszállítás céljára használom az autót (szabadidő célra pl), és adtak egy papírt, hogy nem kell tachográf. Elég nevetséges, ha belegondoltok hány pick-up rohangál, amin vonóhorog van, köteles lett volna tacho-t venni. Valszeg a KPM is belegondolt, így kb egy év után megváltoztatták a szabályozást, nem kell tachográf ezekre a járművekre.
Száz szónak egy a vége. A fentiek alapján ezt a két lehetőséget látom: zsebbe csúsztatok hogy ne kelljen szétcseszni az autót, vagy a KPM jóindulatában bízok. Igaz, agyarországon vagyunk, az első fog menni
Várom a többiek véleményét.
"79 De Luxe/idez%Üdv!
Nekem vélhetően
tavasszal lesz kész a "76-os deLuxe-om (lakatolás-fényezésre vár, maga a vizsgafelkészítés már megtörtént), de mivel nem az eredeti 1976-os motorja van benne (helyette egy "86-os, 22-... motorszámú blokk), viszont megvan és vissza is szeretném bele szerelni (ha már nem eredeti, de típustiszta 1979-es pótalkatrész-alváz, és nem eredeti, de évjárathelyes karosszéria van a kocsiban, akkor legalább a motorja legyen már azonos azzal a bizonyos 1976 januárjában legyártott autóéval
...), így eredetvizsgálatot kell csináltatnom. Akkor már a törzskönyvet is meg kell csináltatnom, a szürke forgalmit meg kicseréltetni (mert bár van még benne hely, de eléggé rozzant, minden kíméletem ellenére), és ha mindezt MUSZÁJ megcsinálni, akkor már át is íratom a nevemre (mert az édesapám nevén van 1980 márciusa óta a gépezet). Na, innentől leszek én is katalizátor-kötelezett...
Nem tudom, hogy a 2007-ben esedékes veterán-vizsga alól kibújhatok -e egy veterán-előminősítő vizsga csináltatásával (25 éves kor, és megfelelő műszaki-esztétikai állapot esetén csináltatható ilyesmi), vagy esetleg figyelembe veszik -e, hogy egy lakcímen vagyunk nyilvántartva, és családon belül cserél gazdát a Wartburg... majd jövőre kiderül...
twk004