Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Újra és újra felbukkanó téma az injektor beépítése négyütemű Trabantba, Wartburgba. Persze adódik, hogy a VW-eredetű motorok relatíve könnyen átalakíthatóak, hiszen a Golf-Jetta párost már a nyolcvanas években is befecskendezővel szerelték.Mivel a bontásra kerülő Volkswagenekből egyre kellemesebb...

Mindig legyen nálad gumi !

2007-03-25 10:08:05
Remélem, elég ígéretesre sikerült a cím ahhoz, hogy beleolvassatok a cikkbe - ugyanis meglehetősen fontos infókat tartalmaz, tekintettel a rohamosan közelgő nyárigumi-szezonra.A cikk nem saját kútfőből született, többen többször megírták már a tutit, én csak összegyűjtöttem.Forrás: www.a5.hu,...

Lupant

2006-05-21 03:48:59
Biztosan többen látták már ezt az érdekes Trabantot (például Zwickauban), akik nem, azoknak biztosan meglepőek lesznek a műszaki megoldásai, és felszereltsége. Következzen hát most a története, képekkel illusztrálva.A történet 1997-ben kezdődik, amikor Ralfnak - a Lupant megálmodójának - a zwickaui...

Wayne Trabantja

2006-03-27 23:33:43
Az interneten böngészve újabb érdekes járművet találtam, aminek - a kinézetén kívül - már nem sok köze van a Trabanthoz, de szerintem mégis nagyon érdekes. Felvettem a kapcsolatot az építőjével, így még több érdekes információhoz jutottam, amit gondoltam, Veletek is megosztok. A forrás a...
A cikk az autófényezés menetével foglalkozik, de javaslom hogy házilag csak az előkészületeket csináljuk meg, a fényezést bízzuk szakemberre.Első lépésként szedjük szét az autót,amennyira csak bírjuk. A díszléceket,kilincseket,üvegeket,lámpákat,indexeket,szellőzőt,lökhárítókat vegyük le....
Volt szerencsém ma asszisztálni egy "igazi" Weber karbi tisztításához, ami mellesleg egy Wartburgon szolgált. Ha már ott volt, gyorsan fotóztam egy keveset..."Kiegészítésként mégvalami: a karburátor talpában, az alapjárati mágnesszelep mellett létezik egy, a javítási útmutató által PTZ fűtőelemnek...
Sok négyütemű Trabant tulajdonosát foglalkoztatja az ötsebességes váltó kérdése. Köztük engem is. Előttük próbálom felfedni az internetes "nyomozásaim" eredményeit, és tapasztalataimat. A cikk elkészítéséhez szükséges további információkért köszönet Tibkének! Az írás elsősorban az újoncoknak szól,...
A történet 2004. decemberében kezdődik,amikor is a Trabim motorja fémes,csattogó hangot kezdett adni.Még az elején szeretném leszögezni azt a tényt,hogy nem vagyok autószerelő. Amit megtanultam erről a szakmáról azt egyrészt a seregnek, másrészt a különböző szakirodalmaknak köszönhetem. A történet...
Az általad olvasott leírást a VEB Sachsenring Rallye-Sportcsoportja bocsátotta a rendelkezésemre. A dokumentum arról szól, hogy miként lehet a széria P63-as motorral (P65/66) szerelt Trabiból több erőt kisajtolni.(Halkan jegyzem meg, hogy a leírás emlékeim szerint eredetileg a P63-64 /felül...
Először a központi zár beszerelésével foglalkozunk. A következőkben a sokak által kedvelt extra beszereléséről lesz szó. Van pár variáció a kp. zár beszerelés témában,először csak a lehetőségeket sorolom fel, a szerkezeti rész később jön.Első és egyben legolcsóbb, hogy a balos ajtó zárásával záródik...

Téli felkészítés 2. rész

2005-11-14 19:44:07
Folytatva az előző témát, rátérünk a kevésbé technikai kérdésekre, úgymint téli gumi, fűtés, kellékek...Téli gumiSokszor, sok helyen szóba került és kerül továbbra is. Alapvető infókat ismét találhattok erről a Nyaggatóban, ezeket gyorsan kiegészítem pár dologgal és képpel.Leszerelt nyári gumik...

Téli felkészítés 1. rész

2005-10-22 09:33:28
Lassan novemberhez érünk, talán erősen ideje egy, az autó téli felkészítéséről szóló cikknek...Az első részben kifejezetten a motortér körüli teendőkről lesz szó.HűtőrendszerElső és legfontosabb természetesen a fagyálló folyadék, már amennyiben egyáltalán tartalmaz ilyet az autó.Először is mérjük,...

Trabant 601 motortuning

2005-10-18 12:22:36
Trabant 601 motortuning témában rengeteg leírás található a neten, azonban azok inkább radikálisabb,inkább rallyra készült motorokról szólnak. Ez a cikk inkább egy kisebb tuningról szól,amit saját és ismerőseim motorján alkalmaztunk. Eredmény: kb 8 liter körüli átlagfogyasztás mellett 125-130km/h-s...

Trabant 1.1 tuning

2005-09-27 15:11:05
Igyekszem egy viszonylag átfogó cikket kerekíteni a Trabant motor és egyéb tuningolásáról...Aki nem akar nagyon belebonyolodni, csak kissé rugalmasabbá szeretné tenni a motort, cserélje ki a vezérműtengelyt, és a kipufogócsonkot az 1.3-as wartburgéra. Mindkét művelet könnyen,házilag elvégezhető, a...

Wartburg dobfék Trabantra

2005-09-27 13:26:48
Sajnos a gyári Trabant dobfékek 100feletti tempónál már nem nagyon látják el tökéletesen feladtauk.Melegszenek,és ráznak, hamar megégnek a betétek...Első megoldásnak a Wartburg első dobfékeit kell felszerelni. Olcsóbb mint a tárcsafék,kevésbé feltűnő,akár műszakin is maradhat és marad a gyári...
Újra és újra felbukkanó téma. Rájöttem, hogy még senki sem publikált ebben a témában igazán átfogó cikket - én most megpróbálom.Azok számára ajánlom elsődlegesen, akik most fognak nekilátni a műtétnek, de akik már megtették, vagy eleve 12V-ba ültek, szintén átolvashatják, hiszen számos kiegészítő...
Sokak rótták már a szememre, hogy az igazán kezdőknek nem sok támponttal szolgálok az otthoni szereléssel, javítással kapcsolatban.Ennek persze semmi akadálya, csak eddig nem nagyon volt olyan művelet, amit le tudtam volna dokumentálni megfelelő módon.Most tehát itt az első darab, egy egyszerű...
Íme a Lada 1500 fordszámmérő átalakítása 6 és 12V-os Trabantba.6V-os Trabantnál mindhárom csillagozott alkatrészt ki kell cserélni, 12V-os esetében kizárólag a 3-ast (kondenzátor). A "jel" vezetéket (az ábrán a legalsó) az egyik gyújtótekercs 1-es pontjára kell kötni (megszakító).
Mindenekelőtt: a címben jelzett Trabant szó alatt értsd: a 601-es egyes (Lim.) kiviteleibe, az 1. 1-es Lim. ill. Universal változatainak 95%-ban.Kinek a hibája?A sajtóban több helyen is említésre kerül, s gyakran hatásvadász módon méltatlanul lenézik a Trabant biztonságtechnikai területen...

Wartburg

2005-01-12 15:40:00
TANÁCSOK A WARTBURGHOZWartburgozás, télen-nyáron. Dr. Schaffler FerencWartburg rajongó és tulajdonos most ehhezad mindenkinek érdekes tanácsokat.A Téli üzemeltetésA téli autózás a legtöbb autósnak csak bosszúságot okoz.Nincs ez másképp a Wartburg tulajdonosok körében sem. Azalábbiakban szeretnék...
Grisa fotóival bővült a fenti cikk.Olvasható itt!

Kombi műszer 4T Trabantba

2004-12-25 18:25:28
TraBence elküldte nekem a magyar gyártmányú kombiműszer eredeti rajzát. Meglehetősen ritka dolog, nehezen beszerezhető, mégis itt a helye, hiszen ha valaki ilyenhez jut, nem nagyon tud továbblépni ezek nélkül.Miről is van szó ? Íme egy kép az installáció után:A rajzok pedig:(A kis képekre kattintva...
Trabant 1.1 / Wartburg 1.3 hidegüzem zavarai( A cikk alapvetően a Trabant 1.1-hez készült, de a rendszer hasonlósága miatt a kábelek színein és a fizikai elhelyezkedésen kívül alkalmazható Wartburg 1.3-ra is.) hidegüzemi zavarok ( Pár fotóval és...

Nyaggató

2004-10-26 22:40:31
Bizonyos kérdések mindig előjönnek...Elkezdtük gyűjteni a szezonálisan, vagy rapszódikusan felbukkanó kérdéseket, amelyek a Fórumon vagy a Levlistán mindig felbukkannak.Itt egyben megtekinthetőek, és tudásunkhoz mérten kimerítő választ is kanyarítottunk melléjük. Így ha valamivel gondod van,...

A szárnyas emblémáról

2004-08-29 00:54:19
(Tiberius cikke)Mostanában sok Trabit látok, amin eredetiségként vagy design-elemként ott figyel a szárnyas embléma a hűtőmaszkon. A probléma csak annyi, hogy gyakran fordítva van feltéve. Most jöhet a kérdés: hát hogy lehet ezt rosszul feltenni? Pedig igenis lehet.Az első kép a helyesen felszerelt...

Elektromos ablakemelő

2004-08-21 16:50:01
Következik némi info az elektromos ablakemelőkről. Kizárólag az elektromos bekötéssel foglalkozom, a mechanikai elhelyezése abszolút gyártmányfüggő, ezért nem igazán lehet segítséget adni a beépítéshez.Először a kapcsolók:A legegyszerûbb. Fõként francia autókban, de univerzális...

Egyszerű elektromos extrák

2004-08-21 16:34:29
KödlámpaA ködlámpa talán a legnépszerűbb, és legegyszerűbb elektromos extra. Bekötéséhez az első támpont legyen a Hogyan tovább? sorozat Trabantos könyve:Ezzel a kapcsolással biztosítható, hogy helyzetjelző nélkül nem kapcsolható fel, viszont reflektorral sem.Rövid magyarázat: szükségünk lesz 1db...

Gyári fűtésrenszer

2004-08-21 15:27:59
Mire figyeljünk, ha az eredeti megoldással akarjuk biztosítani a meleget ?1. Első lépcső természetesen a megfelelő feszességű éxíj. Télen nehezebben vesszük észre. A motor nem melegszik fel ettől, mert egyébként k*rva hideg van. A nem megfelelő töltés nem tűnik fel, mert a könnyen fáradó akkut a...

Hycomat

2004-08-21 15:16:37
A Trabant azon kevés autók egyike, amely rendelhető volt automatikus tengelykapcsolóval, ráadásul már 1966 óta.Miről is van itt szó ? Főképpen a mozgássérültek közlekedését volt hivatott megkönnyíteni az ötlet - egy automata kuplung kifejlesztése a Trabantba, amely két pedálos vezetést tesz...
(A cikk alapvetően Trabanthoz készült, de a fizikai elhelyezkedésen és a kábelek színjelölésén kívül alkalmazható a négyütemű Wartburgra is.)A négyütemű VW-motor beépítésével a Trabant elektromos rendszere elvesztette egyszerűségét, könnyű javíthatóságát. Az elektromos rendszer eleve misztikus dolog...

Benzinkályha a Trabantban

2004-08-07 21:25:19
Benzinkályha a Trabantban A Trabantosok örök témája : "Dekib*szott hideg van ebben az autóban !!!". Nos, a megoldás nem olyan bonyolult. Komoly segítségséget jelent az is, ha a fűtés normálisan van összerakva, meg persze a tömítések is ellátják feladatukat, de az eredetivel össze sem lehet...