Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Injektor projekt 1. rész - A bevásárlás

Prokop Gábor [prokee]
2007-07-22 21:41:08
Újra és újra felbukkanó téma az injektor beépítése négyütemű Trabantba, Wartburgba. Persze adódik, hogy a VW-eredetű motorok relatíve könnyen átalakíthatóak, hiszen a Golf-Jetta párost már a nyolcvanas években is befecskendezővel szerelték.

Mivel a bontásra kerülő Volkswagenekből egyre kellemesebb áron lehet beszerezni, erősen aktuális egy cikksorozat, amely végigmegy az átalakítás lépésein. Alkalomként pedig adódik a saját autóm átépítése, így CIX-Digitcam-Laca képeivel illusztrálva nekilátunk a projektnek.Első, és talán legfontosabb: mit kell bevásárolnunk ?

Sok lehetőség adódik, de a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb az NZ motorkóddal jegyzett Golf II, Jetta II injektorának beszerzése. Ezek komoly átalakítás nélkül felszerelhetőek, könnyedén fellelhetőek, ráadásul ez a motor nem központi, hanem hengerenkénti befecskendezővel készült.

Mire van szükségünk?

- Szívósor, az összes szerelvényével. Ez tartalmazza a befecskendezőfejeket, a fojtószelepházat, stb...





- Kipufogósor - tulaljdonképpen elhagyható, ha a lambdaszondát megnyugtató módon be tudjuk építeni az egycsöves leömlőcsőbe. (Wartburgnál eleve kétcsöves van)

- Lambdaszonda - feltétlen szükséges a motor működéséhez, enélkül a motorvezérlő nem tudja előállítani a megfelelő befecskendezési mennyiséget.

- Digijet ECU - ez maga a motorvezérlő elektronika. A szenzoroktól érkező jelek alapján kiszámolja a szükséges üzemanyag mennyiségét és a befecskendezés idejét.



- Gyújtáselektronika - az ECU hátára szerelve. Ez tulajdonképpen azonos a 4T Trabant-Wartburg gyújtásvezérlőjével, tehát akár a gyári is maradhat.



- Légmennyiség- és levegőhőmérséklet-mérő (másnéven huzatszenzor :)) - eredetileg a légszűrőházzal egybeépítve, de kis ügyeskedéssel a szívótorok és az eredeti légszűrőház közötti csőbe is beépíthetjük.



- Pótlevegő-szelep - a szívócsonk alatt van két csavarral rögzítve, ne felejtsük a donor autóban !



- Kartergáz-szűrő a csöveivel. Ezt sem kell feltétlen lecserélni, maradhat az eredeti, de könnyebb a csőcsatlakozásokat összehozni, ha a Golfból kibontott darab kerül fel.



- Gázbovden - hasonló a helyzet, megoldható a 4T bovdenével, de hajszálnyival könnyebb dolgunk lesz a Golfével.



- Aktívszénszűrő - na ez felesleges luxus, de végül is felszerelhető. Egyetlen szerepe a tankban lévő benzinpára felhasználása annak érdekében, hogy az ne jusson ki a szabad levegőre.



- AC-pumpa - ne maradjon a donorban, mert drágán és nehezen fogjuk pótolni ! Hátul, a tank mellett megtalálható, a hordozó dobozzal és annak keretével szereljük le !




- Motor kábelkötege - NAGYON FONTOS ! Enélkül ugyanis soha az életben nem fogja megtenni első métereit az autó. Ügyeljünk arra, hogy a bontásnál lehetőleg ne sértsük meg a köteget, ne vágjunk, hogy a későbbiekben üzembiztosan szolgáljon.

- AC-pumpa relé, és ECU-relé - előbbit nem árt, ha a donorból kivesszük, de végszükség esetén normál 4 lábú relével helyettesíthető. Utóbbi eredetileg is ilyen, tehát bármivel pótolható.

- Kipufogó leömlőcső - Wartburgnál nem téma, hiszen eredetileg is kétcsöves. Trabant esetében azonban, ha a kipufcsonkot lecseréljük, megfelelően csatlakozó csövet is kell szereznünk. Alkalmas lehet a Golf saját leömlője, vagy a 4T Wartburgé.

- Szívó- és kipufogósor-tömítés, kipufcsonktömítés - természetesen csak ahhoz, amit bontani fogunk.

- Fakultatív módon hengerfejet és veztengelyt is cserélhetünk, ha hozzájutunk. Két előnye van: az 1.3 veztengely egy kicsivel dinamikusabbá teheti az autót, illetve a mechanikus AC helyével nem lesz gondunk. Ezen a hengerfejen ugyanis ott vakfurat van.

Első nekifutásra ennyi, a 2. részben már összefelé pakolunk majd.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!