Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Lada fordszámmérő Trabantba (6 és 12V!)

Horváth Gergely [geree]
2005-04-27 19:56:16
Íme a Lada 1500 fordszámmérő átalakítása 6 és 12V-os Trabantba.6V-os Trabantnál mindhárom csillagozott alkatrészt ki kell cserélni, 12V-os esetében kizárólag a 3-ast (kondenzátor). A "jel" vezetéket (az ábrán a legalsó) az egyik gyújtótekercs 1-es pontjára kell kötni (megszakító).

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

13 Prokop Gábor 2005-04-27 20:27:24

Két vezeték nem mehet bele. Akkor vagy csak világítani tud, vagy fix értéket mutat )))))))

12 Prokop Gábor 2005-04-28 21:49:44

Nem, ez az áramkör a fordszámmérőben van, ott kell cserélni.

11 (Törölt felhasználó) 2005-04-28 19:06:26

Ez nekem olyan, mint a szabásminta. Ez az áramkőr már ugyanígy bent van a trabiban, csak ez a 2 v. 3 alkatrészt kell cserélni?

10 (Törölt felhasználó) 2005-04-29 05:37:29

Szuper. Amúgy is szerettem volna kérdezni a listán, hogy a trabiba milyen fordulatszám mérőt ajánlanak. Ugyanis most új ruhát tevezek neki, mert ez már nagyon szét van rohadva...

9 Vendég 2005-04-29 19:49:08

Lehet hogy bennem van a hiba de én nem tudom elolvasni az 1*-al jelzett trabihoz való értékét 5 vagy 50 és mi a mértékegység kiloohm vagy ohm illetve a 3* nál vessző van-e a két érték között vagy milyen jel 330nanofarad és 470 nanofarad tetszölegesen valaszhatóként vagy 330 nanofarad parhuzamosan 470nanofaraddal.
Sok locsfecs vége az jó lenne ha vagy ki lenne írva a három érték szövegesen is vagy ha részletesebblenne a felbontás.
Üdv :Spétbremzer

8 Prokop Gábor 2005-04-29 21:59:55

Próbáltál kattintani ?
Egyébként pedig, az én értelmezésemben:
1. gondolom eddig 180ohm, ezután pedig 51 ohm, VAGY ugyanez Kohmban - meg kell nézni az eredetit, valszeg onnantól egyértelmű. Én egyébként arra tippelek, hogy (mivel hozzáértő lehetett a készítő) a mértékegység hiánya az alapegységre utal - azaz ohmra.
3. plusz jel, tehát a 330nF-hoz kell hozzátenni PLUSZBAN egy 470nF-os kondit - például a lábaihoz forrasztani.

7 Nyári Barna Balázs 2005-05-02 09:29:19

Prokee!
Bocsánat én vagyok a hülye nem kattintottam ill. a pop-up le volt tiltva, most már minden világos.
Üdv: Spétbremzer

6 Vendég 2005-05-04 00:08:25

Megmondom őszintén nem emlékszem tisztán, hogy milyen mértékegységet kell érteni alatta, mert 5 éve csináltam ilyet utoljára.. de értelemszerűen a Ladáéval megegyezőére kell cserélni! (6V-nál)

FONTOS!! 12V-nál ne cseréljétek a bemenő ellenállást se!! Csak és kizárólag a kondi értékével kell jáccani, mivel az ellenállás csak egy egyszerű feszültségosztó!
Valószínűleg ez lemaradt az eredeti üzimből! Bocsesz!

5 Horváth Gergely 2005-05-04 00:11:03

Remélem még senkinek nem ment tönkre emiatt.. :/
ja,én voltam az előző hozzászóló..

4 Horváth Gergely 2005-05-04 00:19:32

Ha kell valakinek átküldöm nagyobban az eredeti szkennelt példányt itt lehet érdeklődni: kgeree@citromail.hu

Wartihoz szerintem kondicserével ugyanúgy működne, mivel annál is ugyanannyi ütem jut egy fordulathoz, vagy tévednék?

3 Vendég 2005-05-05 14:30:53

Bocs a gagyi kérdésért, a hullámvonalas vezetéket hova kell kötni? Gyújtásra, vagy... Tényleg nem tudom, de van egy 2107 fordmérőm...

2 Rell Miklós 2005-05-11 13:53:59

Prokee:
Úgy értem, hogy a világításon kívül csak két vezeték megy bele...

1 Prokop Gábor 2005-05-11 14:08:24

Az még mindig karcsú, egy fordszámmérőhöz legalább 3 szál kell, plusz esetleg világítás. Max. a tested adhatod a házon keresztül, de ilyennel még nem találkoztam, és nem is valószínű.