Van egy tény, amit nem nagyon hangoztat a biztosító! Ahogy más is írta, a GTK alapkoncepciója az, hogy ilyenkor a kocsid piaci értéke és az összetört roncs értéke közötti összeget fizetik ki. Ezáltal(feltéve, hogy a roncsot a megállapított öszegért el tudod adni) tudsz venni egy másikat, így az okozott károd megtérül. Fontos!!! Ilyenkor a biztosító köteles az átírás teljes költségét is állni! Ha másik típust veszel, akkor is. Igaz, ilyenkor csak akkora részét, amennyi a Trabi átiratása lett volna. Tehát fizetnie kell az eredetvizsgát(köbcenti alapú), a vagyonszerzési illetéket(teljesítmény alapú), illetve a forgalmi és a törzskönyv árát(2*6000Ft). Ez jelenleg mindösszesen plusz 37.400Ft egy Trabant 601 esetében.
Én az elsõ Trabimat ugyanígy törtem össze. Nem rémlik, hogy a típus szerepelne az EuroTax-ban. Akkor (2004) nekem a biztosító hasraütésszerûen határozta meg a piaci-, és a roncsértéket. Javaslom, hogy a legelején NE említsd a biztosítónak, hogy te GTK esetén az átírást is be akarod vasalni. Várd meg a kárfelmérést, utána kapsz egy papírt, amiben leírják, hogy õk mennyire gondoltak. Na ezután érdemes bemenni hozzájuk, és azt mondani, hogy inkább adják neked oda számlára az általuk kigondolt összeget, plusz rakjanak rá 37400Ft-ot.
Szinte biztos a GTK. Ugyanis az a taktikájuk, hogy teljesen piaci órabérrel és anyagköltséggel számolják ki a javítás díját. Ez csillagászati lesz, ami értelem szerûen több, mint egy Trabant ára. Ezután mondják be neked a GTK-t, és akkor elõszednek egy csomó lepattant Trabis hirdetést, és majd valami nevetséges összeget fognak ajánlani piaci érték gyanánt.
Ha segítségre van szükséged, nyugodtan megkeresheted a PSZÁF ügyfélszolgálatát. Õk látják el a felügyeletet a biztosítók felett, nagyon segítõkészek. A jogszabályi háttérrõl meg annyit, hogy a 190/2007. Kormányrendelet szabályozza.
[i](Módosította Endre 2012.12.03. 18:55-kor)[/i]