Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ez a szép gondolatot ki loptam elnökünk oldaláról. ( ne azt terheljem) TWK-001 írta: Hidd el én öntudatos, konzervatív gondolkodású antifogyasztó vagyok, tíz éve kibobtam a rohadt tévét, így a családommal vagyok esténként nem a tv t bámulva ülünk majd lefekszünk, és nem fertőzöm magam napi bulvársajtóval sem.
Ez jó döntés szerintem is. Tényleg annyira manipulálnak bennünket mindennel, hogy az már tényleg sok. Végül néha egy két filmet csak megnézne az ember, de az a sok előzetes? Én már dobnám ki, csak többi családtag még nincs azon a szinten. Baj van még sok esetben dolgok szakmai elbírálásával is. Tényleg nem konkrét esetet vesézik ki, hanem egyből ítélik el a számukra nem szimpatikus eseményt. Nem arról beszélnek, hogy kik járnak Trabanttal, hanem mennyire szennyező. Persze Okosabbnál okosabb környezetvédők szerint. Ami meg megelőzhető lenne abban is okosak. Most épül városunkban egy szemétégető. (hulladékhasznosító) Hova telepítik? Ipari parkba. Ügyes . Csak ezt követően melyik üzem fog oda települni ? A Trabantot már rég elméretezték. De pl. ezt meg most. Akkor meg még Trabantosok ülhetünk nyugisan. Hát miről beszélnek.
Yahoo listán egy fiú bekérdezett, hogy kéne neki egy szupi motor 601 be, hogy Audis fejeket tudja kergetni. Nem tudom, hogy jó e ez nekünk. Néha én is szívatok, de alapból mégis jobb ha nem mi ránk jellemző a bunkóság. Számomra nagyobb (emberségesebb) öröm amikor segítek rohanók előrehaladásában, és azt még meg is köszönik. Azért nem arra készült a Trabant, hogy három másodperc alatt 180 métert mennyű vele.(ez loptam) Értelme sem van széthajtani alkatrészeit. Tudom nem ez a jellemző a Trabis társadalomra. De inkább próbáljunk mi példát mutatni a többiek bunkóságát ne vegyük át.
Na úgylátszik félreértették egy páran a hozzászólásomat! (tisztelet a kivételnek!) Na akkor jöjjön a magyarázat: 1, Az összegeget csak hasból mondtam, tehát példa! 2, Ahogy eszükbe jutott a katalizátor, úgy a "biztonsági törvény"(bocs btibor )is eszükbe juthat! 3, A kártérítési lehetőséget csak arra mondtam(írtam), hogyha netalántán valamilyen ürüggyel kitiltják az összes trabantot a forgalomból! Remélem eloszlattam a "rózsaszín" ködöt mindenkinek a fejéből!
a "biztonsági törvényt" Te ! Ilyen szép fogalmazású kifejezést ne használj. Még az Okosak meglopnak oszt nézhetünk. Rájönnek, hogy Ni még egy Ok. Ebből élnek, nem saját tudásukból.
Supernem írta (egy másik topicban): Emberek! A katalizátorral nem lehet eltüntetni az összes trabit, csak a 2T-ket. Ha nagyon böki a főmuksók orrát a trabant, akkor mondjuk létre hozzák a "biztonsági törvényt", ahol, tételezzük fel hogy megszabják hogy az alváz és az autó borítása csak fémből lehet! És ekkor a 4T-ktől is elbúcsuzhatunk! Sajnos, ez van, de ezek ellen tudnánk mit tenni! Pl,: Eléri a klubb bírósági úton(sztem eddig is el kellett volna) hogy az állam fizessen kártérítést, vagy adjon lehetőséget a trabik kicserélésére, vagy fejlesztésére. Ha pl kérünk minden 4T után 150-200,000Ft-ot, 2T-k után 50,000ft-ot kellene fzetniük, akkor rögtön eltörölnék a törvényt! Hisz képzeljétek el hogy az államnak 200,000 trabant után kellene fizetni 50, 150-200Ft-ot!!! És ezt mind persze trabantonként!! Mondjuk össze lehetne fogni más márka klubbokkal is!
Szerintem a műanyagburkolatba nemigen köthetnek bele, mert sportkocsik is készülnek így... Ha meg mégis megteszik, le lehet gyártani azt a pár karosszériaelemet fémből is!
Azzal a 150-200 és 50 ezerrel csak ne dobálózzunk szerintem! Nemhiszem, hogy a klubtagok nagyon örülnének egy ilyen összegnek a csodamasinájaik helyett... Nem is beszélve a nyugdíjas bácsikáról, aki az 50000 forinttal nem tudna másik gépet venni magának... Lehet, hogy pénzben kifelyezve ennyi (se) az értékük ezeknek a gépeknek, de a használati (és érzelmi) értékük sokkal nagyobb!
Prokee: lécci ne lombozz le minket ilyen opciókkal! persze tom hogy ez is benne van, DE! volt már olyan törvény Magyarországon, amin nem volt kiskapu???? a válasz: NEM! és mire rájönnének és módosítanák a törvényt addigra már meglenne az új megoldás....és a végén belátják, hogy nem vehetik fel az okostojások a gyakorlatias emberekkel a harcot (úgyis mi nyernénk)....de most gondoljatok bele! a legtöbb ilyen xtra vagáns mittoménhányszázmilliós manus azt se tudja, hogy milyen a Trabi belseje (mármint: motor, kipuff rendszer, futőmű), esetleg vmi minimális százalékuk....és ha nem tudják akkor miért is szólnak bele??? erről eszembe jut az a történet amit itt olvastam, hogy le megy a család a nyaralóba, stb....
Ha 2008 január 1-től mérni akarnak, akkor fognak, és nem lesz kibúvó, nem a rendőrök fognak mérni, hanem hozzáértők. Egy KPM-esnek hiába magyarázol az út szélén, bezavar a Mozaikba, vagy hasonló barátságos helyekre, ahol majd azt mondják, OK, tényleg kat, elfogadjuk, DE a küszöb öreg, lóg a csapágy, karcos a szélvédő, vizsga visszavonva...
Ha pedig nem akarnak erre komolyan ráülni, akkor tökmindegy, volt-e valaha katalizátorod.
Ez a széttört katalizátor meg főleg ok, mert Soma szerint úgy is adnak ZK-t, hogy bese kell indítani a motort. Ha jól emléxek akkor azt is monta, hogy ő kifejezetten kérte hogy mérjenek és nem.........akkor így simán lehet menni majd a Trabikkal, meg ha zsernyákoknak nics is ilyen utcai CH mérőjük, akkor nincs itt bukta......vagy nem?
>Hát, nekem már mutattak trabiról levett katalizátort... A >bele széttört, befordult, és elzárta a kipuffgáz útját... >Állítólag ez nem egyedi eset. Ezzel csak ezt akarom >mondani, hogy az üres dobot nem is olyan nehéz >előállítani: leveszed a dobot, egy betonvassal a lyukon >keresztül szétvered a belit, kiszórod, aztán visszarakod. >Ha valaki meg rájön a turpisságra, csak ártatlan >őzikeképpel azt kell mondani, hogy "Téééényleg? már >megint széttört a belseje? És ki is fújta? Nahááát!"
Normális esetben nem nagyon tud széttörni a belseje, úgy, hogy keresztbe is álljon, legfeljebb, ha odavágja az alját valahova.. Ha már kiütöd belőle a porcelánt, akkor szerintem egy ***katalizátorból üsd ki, és zk-ra marad egy jó is tarcsiba...
Hát, nekem már mutattak trabiról levett katalizátort... A bele széttört, befordult, és elzárta a kipuffgáz útját... Állítólag ez nem egyedi eset. Ezzel csak ezt akarom mondani, hogy az üres dobot nem is olyan nehéz előállítani: leveszed a dobot, egy betonvassal a lyukon keresztül szétvered a belit, kiszórod, aztán visszarakod. Ha valaki meg rájön a turpisságra, csak ártatlan őzikeképpel azt kell mondani, hogy "Téééényleg? már megint széttört a belseje? És ki is fújta? Nahááát!"
én is így gondolom 1ébként! minden törvényen ki lehet bújni csak idő kérdése, míg a megfelelő tervet elkészítjük! de úgy is mondhatnám: leleményes a magyar!
littleBoy: A megoldás a tükrös ellen a mű katalizátor!! Szépen rá heggesztünk egy 3. "üres" dobot a kipuffogóra. ott nem tudja megmérni a kibocsájtási mértéket, és bele se tud nézni!
Falco: ezzel bizony egyetértek Prokeeval mert a katalizátor a kipuff rendszerbe van építve és afféle 3. kipuffdob, vagy nem? na szal a zsaru benéz egy tükörrel, vagy egyszerűen lehajol és benéz a kocsi alá, azonnal lája majd, hogy hiányzik egy "darabka" és ez nemhinném, hogy örömet váltana ki belőle (legalábbis nem jóindulatút, hanem afféle "most jól rábaszol, hogy leszedted a katalizátorodat, kis kötsög!!!" öröm lenne ez)....de ez csak az én véleményem, és lehet hogy tévedek (ismét bocsa rendőröktől, de ti választottátok ezt az állást!)....
Sziasztok a következő ötlett jutott eszembe, nagy hülyeségnek tűnik, de hátha használható.
Ugye a katalizátoros témával csak a zöldkártya megkapása a gond. utána nem. mert ha kilométeres füstöt húz a gép, akkor se mondhatja rá senki h ez biza több mint 2000ppm (ugye a gyorshajtást is radarral be kell mérni) az előzmények alapján pedig zöldkártyán kivüli útszéli mérés nem lesz
Na most mi lenne ha a TWK venne pár katalizátort és ezt a tulajok "kibérelnék" zöldkártyára. szerintem az ára elég hamar bejönne. a baj ilyet tuti nem lehet titokban tartani, és bár az önmagában nem büntetendő ha zk után leveszem a katát, de egy ilyen szervezett dologot nem hiszem h jó szemmel néznének a hatóságok.
Meg az lesz a gáz h most elmész zk ra, aztán persze megkapod.. rá se néznek az autóra.. de akkor más lesz.. mert ha meglátnak egy kat nélküli 2T-t zk val tuti előveszik a zöldkártyást hogy hogy adott ő erre zk-t?
>Lutyo: ha ezek a elmeháborodott zsaruk (bocs rendőrök de >van egy jópár ilyen ) betartják akkor itt egész Mo.-n >kétütemű tulajok agyonverik az összes zsarut....ami >végülis simán elképzelhető mert rengeteg embernek van még >Trabija (legalábbis felém=Szeged)meg Wartburgja. és az a >szomorú az egészben hogy nem veszik észre hogy ezek egy >korszak emlékei és nemsokára az összes eléri a veterán >kort (kivéve: 1.1, 1.3)...
Naja, de ameddig a milliósautóskopaszranyírt,téglaarcú, fuxoscsávókat nem merik megállítani, addig úgyis a Trabisokat fogják b*szogatni..Sajnos ez van..:(
1:20 = 1 a 20-hoz, tehát egy liter húsz literhez, azaz egy liter olaj húsz liter benzinhez, ami sűrűbb, mint az egy liter olaj ötven liter benzinhez. Bocs, nem akartam kioktató lenni, csak érthető.
Lutyo: ha ezek a elmeháborodott zsaruk (bocs rendőrök de van egy jópár ilyen ) betartják akkor itt egész Mo.-n kétütemű tulajok agyonverik az összes zsarut....ami végülis simán elképzelhető mert rengeteg embernek van még Trabija (legalábbis felém=Szeged)meg Wartburgja. és az a szomorú az egészben hogy nem veszik észre hogy ezek egy korszak emlékei és nemsokára az összes eléri a veterán kort (kivéve: 1.1, 1.3)... Ja Grisa: a benzin mellet szereplő 20as szám az azt jelenti tuttommal hogy 10 liter benzinhez adnak 2 deci olajat....vagy nem?
A keverék szegényítésével - azonos fordulaton -: csökken a CH. Az (alapjárati) fordulatszám növelésével: csökken a CH. Az előgyújtás csökkentésével vagy az elektródaköz növelésével: csökken a CH.
Soma írta: "Árulni lehet friss zk-val szabályosan, csak aki megveszi és átiratja, az szív a katalizátorral."
Nem mondtam hogy nem lehet friss zk.-val árulni a járgányt!! Egyébként miért szívna a katalizátorral az aki átirat egy ilyen járgányt????? "ők se a megengedett határértéket teljesítettek!" Ezt arra írtam , hogy a vizgáztatók se veszikkomolyan a rendeletet, de bocs ha félreérthető voltam!!
Árulni lehet friss zk-val szabályosan, csak aki megveszi és átiratja, az szív a katalizátorral. Nézz utána a rendeletnek! Meg olvasd vissza ezt a topic-ot!
Grisa írta: "Ha én most veszek egy 2t-t, és elmegyek zöldkártyáztatni, akkor... elvileg már tartanom kell a szigorú határértékeket, nem? És ezt tudják azok is, akik a zöldkártyát csinálják??? És ha nem, és megcsinálják kat nélkül, akkor szabadon közlekedhetek vele???"
Hát ez jó kérdés, de szerintem még a mezei rendőrök se tudják mi a helyzet!!
A zöldkártyával kapcsolatban nem hiszem hogy tartanák a határértéket a "vizsgáztatok", hisz sok sima (kata nélküli) Trabantot árulnak friss zöldkártyával, és valszínű hogy ők se a megengedett határértéket teljesítettek!
Hm... Csak egy fura gondolatom támadt katalizátor ügyben: Ha én most veszek egy 2t-t, és elmegyek zöldkártyáztatni, akkor... elvileg már tartanom kell a szigorú határértékeket, nem? És ezt tudják azok is, akik a zöldkártyát csinálják??? És ha nem, és megcsinálják kat nélkül, akkor szabadon közlekedhetek vele???
TWK-001: "A legfontosabb hogy ha 2008 közeledtével a böcsületes 2T s akarna katot venni mert rendes, de nem tud mert nincs annyi számban amennyi kocsi van, akkor a rendelet alkotmányos jogokat sért, és a TWK akkora hisztériát rendez amekkorát csak tud."
Egyetértek!!! Vegyük fel a kesztjűt a rendelettel szemben, és csapjunk minnél nagyobb balhét!! Ja, egyébként szerintem az államnak drágább lenne Trabantra, Wartburgra, Barkasra kifejleszteni azt a ****** katalizátort, és azt mindenhol elérhetővé tenni, mintha megvárná a 2T-k kikopását a forgalomból, ahogy azt Soma is írta
A legfontosabb hogy ha 2008 közeledtével a böcsületes 2T s akarna katot venni mert rendes, de nem tud mert nincs annyi számban amennyi kocsi van, akkor a rendelet alkotmányos jogokat sért, és a TWK akkora hisztériát rendez amekkorát csak tud.
Nem csak a készlettel van a gond, hanem eleve nincs is olyan kata, amit értelmes körülmények közt használni lehetne.
Ha csak ők nem éreznek már valamit és a legkisebb égés nélkül élsinkófálják az egészet.
Szerintem a 2005-ös rendelet enyhítése is ezen sinkófálás jegyében történt. Persze ne bízzuk el magunkat, továbbra is harcolni kell, de legalább van remény. Méghozzá nem is kevés. Szóval hajrá!
Nagyjából én is így foglalnám össze, ahogy te írtad. Igyekszem a sajtónyilatkozatokban is erre terelni a dolgot. Oké hogy környezetszennyezőek a 2T k, nincs vita. De 2008 tól alig lesz 2t az utakon. Százalékban nem kimutatható. Fűnyíró meg motoros fűrész meg kisrobogó ezerszer több lesz, és jórészük 2T. A legfontosabb hogy ha 2008 közeledtével a böcsületes 2T s akarna katot venni mert rendes, de nem tud mert nincs annyi számban amennyi kocsi van, akkor a rendelet alkotmányos jogokat sért, és a TWK akkora hisztériát rendez amekkorát csak tud. Bevétóztatjuk az egész dolgot. Ha csak ők nem éreznek már valamit és a legkisebb égés nélkül élsinkófálják az egészet.
Azt kell elérni, hogy hagyják kikopni a szerncsétlen 2T ket ahogy vannak.
Valljuk be őszintén: ez az egyetlen normális, és elfogadható eljárás.
Végülis most megy a huzavona meg a rémisztgetés meg minden, és sokan megelőzvén a bajt, megszabadulnak a 2T-től. Vagyis gyorsult a kihalási folyamat. Anno abban reménykedtem, hogy mire eljő 2005, kitalálják hogy mégse lehet ezt így megcsinálni, és visszavonják a rendeletet. Nem pontosan ez történt, de a lényeg, a halálos ítélet enyhítése. Ezen felbuzdulva 2008-ra is hasonlót jósolok, miszerint akkorra is "rájönnek", hogy ez így nem járható út, és szépen békén hagynak minket. Vagy újabb határidő-eltolás vagy akármi lesz. Hiszen ők is tudják nagyon jól, hogy alkotmányellenes ez az egész hacacáré.
De a céljukat elérik: sok 2T-t halálba küldenek.
Ami megmarad, azok meg egyrészt elenyésző számuk miatt nem sok vizet zavarnak az Egyesült Környezetszennyezésben, másrészt meg vagy különösen jól karbantartott hobbiautók, vagy alig-alig közlekedő szőlőbejáró munkagépek.
>Azt kell elérni, hogy hagyják kikopni a szerncsétlen 2T >ket ahogy vannak. Hiszen Budapesten már minden 150. re >jön csak egy 2T jó esetben. De van úgy hogy még kevesebb.
Ha már csak 100 db lesz,. akkor is biztos lesz valami buzukidealer, akinek szúrni fogja a szemétszemét, hogy ezek nem buzukival járnak...
Szia, Gábor! A Fluidkatos ember a szomszéd utcában lakik, tőlem 100 méterre. >Valóban övé volt a legjobb ötlet 2T re, de a mintadarabok >sokkal több platinát tartalmaztak mint a széria lett >volna. >A sajátja mellett a befektető pénzét is jócskán elvitte a >gyártás beindulása előtt az egész projekt. >A kerámiatesteket gyártani szándékozó gyár már megszűnt, >asszem kínaiak tárolnak csempészett ócsó ruházati >hulladékokat a helyén. >Úgyhogy ez a dolog egy feltámaszthatatlan halott emlék, >annak ellenére hogy felröppen mindig vmi hír hogy lesz. >Tudom hogy lehetetlen mert se pénz se posztó nem maradt >hozzá. Sajnos!
Pedig reménykedtem, hátha..
Tényleg, mi van, ha ezek a barmok tartják magukat a 2005-2008-as tervezetükhöz, de nem lesz használható katalizátor?
>Én nemtom mit mérnek út szélén, de ha csak co-t, akkor >prokee szerint nincs miért aggódni, hiszen a trabi co->kibocsátása eleve jó. Egyedül a ch a gond.
Gondolhatod, hogy nem azt fogják mérni, ami jó értéket ad...
A KPM esek nem nagyon fognak tudni méregetni, mert Budapesten van vagy 2 ilyen 2T mérésére is alk. kocsi, és ha egész nap 2T ket méregetnének, estére KO lenne a műszer. Sokba kerülne mint állat, és ha városban vánszorgó alig felmelegedett tutisüti katalizátoros 2T t akarnának lemérni, az sem biztos hogy hozná a limitet. Főképp ha a kat ban van már 5000 kilóméter. Egyszóval betarthatatlan baromság az egész. Azt kell elérni, hogy hagyják kikopni a szerncsétlen 2T ket ahogy vannak. Hiszen Budapesten már minden 150. re jön csak egy 2T jó esetben. De van úgy hogy még kevesebb. Poénból megszámoltam a Budaörsi úton.
A Fluidkatos ember a szomszéd utcában lakik, tőlem 100 méterre. Valóban övé volt a legjobb ötlet 2T re, de a mintadarabok sokkal több platinát tartalmaztak mint a széria lett volna. A sajátja mellett a befektető pénzét is jócskán elvitte a gyártás beindulása előtt az egész projekt. A kerámiatesteket gyártani szándékozó gyár már megszűnt, asszem kínaiak tárolnak csempészett ócsó ruházati hulladékokat a helyén. Úgyhogy ez a dolog egy feltámaszthatatlan halott emlék, annak ellenére hogy felröppen mindig vmi hír hogy lesz. Tudom hogy lehetetlen mert se pénz se posztó nem maradt hozzá. Sajnos!
A problémát szerintem az teszi ki, hogyha az út szélén megállítanak a KPM-esek, és mérnek egy co-t... Ez ellen kellene valamit kitalálni..
Én nemtom mit mérnek út szélén, de ha csak co-t, akkor prokee szerint nincs miért aggódni, hiszen a trabi co-kibocsátása eleve jó. Egyedül a ch a gond.
>Egyébként meg a képlet egyszerű: az 1:20-as keverékben >több mint kétszer annyi olaj van, mint az előírtban, >tehát a ch-kibocsátása is roszabb lesz a gyárinál, ha >egyáltalán beindul a motor. Ezért gondolta prokee, hogy >te igazából valami 1:70-es, 1:80-as, tehát a gyárinál >olajban hígabb keverékre gondoltál, amivel valóban >javulna is a ch-kibocsátás, viszont ezzel károsodna a >motor.
Szerintem nem is a vizsgán való ch mérésekkel van a baj, mert arra a kis időre az 1:80-as keveréktől se lenne semmi baja. Én a városban jóideje Auchanos robogóolajjal 1:60-as keverékkel járok, és semmi baja a Trabcsinak. A problémát szerintem az teszi ki, hogyha az út szélén megállítanak a KPM-esek, és mérnek egy co-t... Ez ellen kellene valamit kitalálni..
Azt az embert kellene megtalálni, aki a Fluidkat-ot gyáártotta, hátha rá lehetne venni, hogy csináljon még egy pár százat...Az ugyanis mosható volt, magyar, áés olcsó...Valószínűen ezért kellett abbahagynia..
LittleBoy: A prokee itt a legfőbb májer, úgyhogy őróla azt feltételezni, hogy nem tud számolni... Egyébként meg a képlet egyszerű: az 1:20-as keverékben több mint kétszer annyi olaj van, mint az előírtban, tehát a ch-kibocsátása is roszabb lesz a gyárinál, ha egyáltalán beindul a motor. Ezért gondolta prokee, hogy te igazából valami 1:70-es, 1:80-as, tehát a gyárinál olajban hígabb keverékre gondoltál, amivel valóban javulna is a ch-kibocsátás, viszont ezzel károsodna a motor. Bocs prokee, hogy helyetted válaszoltam...
Prokee: minimális matek tudással kiszámolható, hogy hogy tudod OTTHON megcsinálni a 20-as keveréket. a vizsga után meg töltesz bele benyakútról származó 1:40 es keveréket és már valamennyire normális lesz a benzin-olaj. de ha nincs igazam akkor nyugottan mondd meg!
1. Olajban csapkodás: Gondold csak el, a normális 2t-nél milyen kevés olajat kap a főtengely! Olajban nagyon szegény benzin-levegő keverék kerül csak oda, és ebből az olajból mennyi kerül konkrétan a csapágyra?!? És az mégis elég! Szűrés: oké, az nincs. Arra való az olajcsere De oké, elfogadom, hogy nem ilyen egyszerű. Azért prokee véleményére is kíváncsi lennék. Azt hallottam, hogy ő szereti az elvetemült dolgokat
2. "Sajnos az alapból 600 kilós autóba is kéne vagy 300 kilónyi akku (csak úgy hasból mondtam, de nagyságrendileg asszem oké)" Lehet, de ne felejtsd el, hogy a motor/váltó alapból kiugrik, és a helyére egy viszonylag kicsi és könnyű elektromotor megy. Tehát azért elöl is lenne hely az akksiknak. És a hatótávolságnak nem kell feltétlenül túl nagynak lennie, a gyakori töltés okozta kényelmetlenségeket szerintem lenyelnék az olcsó üzemanyag reményében.
Az elektromos Trabi felvetésében mindekettőtök jó felé gondolkodott. A tények: pár évvel ezelőtt egy német autókiállításon bemutattak egy átépített kísérlei elektromotorossá átépített Trabit. Azonban - valószínüleg - finanszírozási gondok miatt komolyabb visszhangja nem lett az ügynek. (Lásd olaj lobbi, stb.)Talán lehet, sajna.
1. Sok buktatója van az ötletednek, de én csak azt emelnám ki, hogy karbit nem tudsz feltölteni, ugyanis az addig csendesen szivárgó, esetleg véletlen cseppmentes karbi összes eresztéke azonnal hányi fogja a nyálat...
1. Szerintem az olajban csapkodó főtengelyt ne is emlegesd idegen vagy rosszindulatú szakembernek (én egyik sem vagyok, mármint szakember se), mert még ki talál röhögni. Ez a megoldás semmiképp sem lehet működőképes. Említettem a szűrést, valahogy azt is meg kéne oldani. De hátha jár majd erre hozzáértőbb aki többet tud mondani mint én.
2. Igazad van, pontatlanul fogalmaztam, valóban az akksi a legszűkebb keresztmetszet. Sajnos az alapból 600 kilós autóba is kéne vagy 300 kilónyi akku (csak úgy hasból mondtam, de nagyságrendileg asszem oké), hogy értelmes hatótávja legyen, ez viszont egyéb problémákat vetne fel. Ja és búcsút inthetünk a csomagtartónak vagy a hátsó ülésnek mert azért hely is kell azoknak a fránya akksiknak.
1: Én csak arra gondoltam, hogy ha a 2t-nél jó volt az az olajban rendkívül szegény levegő-benzin-olaj keverék, akkor az olajba csapkodó, és azt összevissza fröcskölő főtengely a fröcskölés által is elég olajat kapna. Tán még többet is, mint a normál 2t üzemben. Mert persze én az eredeti főtengelyt/hajtókarokat hagynám meg! Azokat szerintem könnyebb olajozni. Na?
2: A villamos hajtás szerintem eléggé kiforrott (nagyteljesítményű kapcsolóüzemű eszközök léteznek, jó hatásfokú mocik is), csak az akksik nem. Azé, annyira nem lenne drága szerintem. Persze, lehet, hogy a "szükséges" papírmunkával már igen...