Hát van két, elég fura ötletem...
1: Már régóta morfondíroztam rajta, elég meredek dolog, nem tudom mennyire kivitelezhető, mert sajna nem értek hozzá eléggé, de remélem nem fogtok nagyon lehurrogni, hogy micsoda baromságot is beszélek.
Hát szóval ugye van olyan, hogy kétütemű dízelmotor. A különbség (ha valaki nem tudná), csak annyi, hogy a befecskendezés miatt nem lehet keverékes olajzás, hanem a 4t-hez hasonló, így viszont nem lehet a forgattyúsházból átnyomni a levegőt az égéstérbe, tehát feltöltő kell hozzá. A többi ugyanaz, mint a hagyományos dízel. Na, és itt az ötlet! Ha a forgattyúsházból az égéstérbe az átömlőket lezárnánk, a forgattyúsházba olajat raknánk, és az égéstér beömlőjén feltöltővel + az eredeti karbival töltenénk fel a hengert, akkor olyan kétütemű benzinmotort kapnánk, aminek nem kell motorolajat tenni az üzemanyagába! És ettől talán (?) javulnának a CH-kibocsátási értékek...
Valami szakember azért leszólhatna...
2: Nem igaz az, hogy nem érné meg (talán még állami támogatást is lehetne valahogy kicsikarni - hivatkozva a környezetkímélővé alakításra) villanymotort rakni egy ilyen könnyű kisautóba! Tudom, persze, nehéz az akksi, gyakran kell tölteni és sokáig, stb... De van egy érv (a környezetkímélésen kívül) ami emellett szól, és szerintem sok trabant-tulajdonost elgondolkodtatna, és visszafogná őket kocsijaik eladásától: (nagy titkot árulok itt el, nem ám terjeszteni! Mindenféle minisztériumokban dolgozók most gyorsan hagyják abba az olvasást, mert még rájönnek a cselre!) Szóval: A hálózati áram kilowattóránkénti árában bár van sokféle adó, de útalap nincs! És ez nagy könnyebbséget jelentene! Szerintem a villamos Trabi üzemeltetése az üzemanyag - villamos energia árkülönbözet miatt nagyon kedvező lenne. Arról már nem is beszélve, hogy a mai modern elektronikus teljesítményszabályozókkal gyakorlatilag mindig csak a szükséges teljesítményt vehetjük ki az akksikból, nem úgy a benzinmotorral, ahol ha kell, ha nem adott sebességhez adott fordulatszám, ahhoz pedig adott üzemanyagfogyasztás tartozik... (na jó, ez így nem teljesen igaz, de megközelítőleg igen.)
Huhh.... Na?
1.1 retro