Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
"Mi az, hogy kivonni? Kivonásról nem volt szó! Csak katát kell rátenni!"
ja de ha nem létezik itthon kata akkor hogy tegyen bele?! és ha nem tesz bele, akkor nem közlekedhet, és akkor az még tényleg nem azt jelenti, hogy ki van vonva, de fizetni kéne még utána biztosítást, súlyadót és az kinek éri meg ha fizet utána de nem használja?! szóval mégis ki kell vonni, de akkor meg le kell adni a MÉH-nek, mert veszélyes hulladéknak nyilvánították 2005. 01. 01. óta a forgalomból kivont verdákat szal még meg se tarthatod emléknek, de mondom, nem merik megcsinálni....
Azt mondják, ha 20 éve te vagy a tulaj és nincs más autó a neveden, akkor nem vehetik el tőled. Az én autómnak is 20 éve egy tulajdonosa van, csak az a pláne, hogy van a nevén más autó is. Így garantáltan nem vihető tovább, 2008-ban ki fogják vonni. Hülye voltam, hogy ennyi pénzt beleöltem, de még időben eladom amíg ér valamit.
ez tény, ezért kéne még most kérdőre vonni a fejeseket és a törvény PONTOS másolatát megszerezni, akkor tudnánk mindent, hogy mit és hogyan tudunk csinálni.....
Megvallom sok bajom volt már a 2T-vel, de azért bírom. Gondolkozom 4T-ben is, a 2T-t a beleölt pénz miatt inkább megtartanám, felújítanám, újrafesteném, stb. Csak a 2008-as dátum fog vissza. Sokan mondják, hogy úgysem tudják kivonni, de mivan ha mégis. Úszik a pénz. Katalizátor csak a mesében létezik. (Módosította Freddy 2005.04.11. 02:48-kor)
Soma írta máshol: "LittleBoy, mire gondolsz, mi _helyett_ kéne 2005-tel foglalkozni?"
apám fasza helyett kell foglalkozni 2005el! na mégis szerinted?! hát 2008 helyett kéne 2005el foglalkozni! ha 2005öt túléljük 2,5 évünk lesz gondolkozni és a 2005ös kifogás lehet h bejönne 2008ra is..... de nemtom....
Ha nincs 2T, halott a 4T is!! (Szerintem) Csak azt nem értem miért kellene feladni? Semmilyen ellenállás nélkül akár alsónacira is vetköztethetnek minket. Mindenki elsiklott a bejegyzésem mellett. Ennyire rossz ötletnek tűnik? (Legalábbis senki sem reagált rá.)
Hát erre jöttek itt az alternatív megoldások: Van két katád, az egyik a vizsgára járós, a másik a hétköznapi. A vizsgára járós soha nem fog telítődni, a hétköznapi meg amúgy is töküres belül. De szerintem ezeket a szabályokat annyira nem ismeri senki, hogy be se fogják tartatni... Szerintem.
Egyrészt, mert tudtommal nincs olyan katalizátor, amelyik rövidtávon nem adja meg magát, másrészt levesz az amúgy is gyenge motor teljesítményéből, harmadrészt évente fel kell újítani ami már nem kis pénz. Javíts ki a ha tévedek.
Felhívtam a Bp-i közlekedési főfelügyeletet, ott azt mondták hívjam a pécsit. A pécsi szerint teljesen mindegy, hogy tulaj vagyok vagy üzembentartó, 2006. dec. 31-ig kaphat zk-t. Hiába magyaráztam neki a két dátumot (2005. jún 15. és 2007. dec. 31.), fogalma sem volt. De ha még a 2006 is lenne a mérvadó hiába költöttem az autóra, kevesebb mint 2 év múlva guríthatom az árokba, ha pedig nektek van igazatok, inkább most gurítom..
Szerk.: Megejtettem mégegy telefont a pécsi közlekedési felügyeletre. Azt mondták, hogy a 7/2200-es rendeletben található ez. Csak tulajdonjog változása esetén érvényes, tehát rám a 2007. dec. 31-i dátum vonatkozik.
NEVER USE SILICONE! (Módosította Freddy 2005.04.01. 10:28-kor)
Abszolút biztos vagy ebben? Én eddig nem így tudtam, üzembentartói esetén 2008-as határidőről. Nagyon sok pénzt költöttem az autóra, ha jövőre nem kaphatok zk-t akkor inkább most gurítom az árokba, mert eladhatatlan..
A határidő pontosan júniusi, és asszem, nem 1. hanem 15. Üzembentartóra is vonatkozik.
Tehát ha 2004. június után jegyeztek be a forgalmiba, mindegy, milyen jogcímen, akkor érvényes rád a szigorítás, de csak akkor, ha lejárt a ZK, és újat kell csináltatni. Tehát ha május végén csináltatsz egy ZK-t, akkor még egy évig elrohangálhatsz azzal - aztán majd meglátjuk, mi változik még.
Az lenne a kérdésem, hogy aki 2004. május után üzembentatóként jegyeztetik be a forgalmi engegélybe, arra a 2005-ös vagy a 2008-as év az irányadó a katalizátort illetően. Csak azért kérdezem, mert össze-vissza kavarnak mindenfelé, és nem mindegy, hogy a tulaj május előtti bejegyzésű, vagy a forgalmiban szereplő személy, mert az ugye nem feltétlenül a tulaj, lehet üzembentartó is. Szóval akkor lécci homályosítsatok fel, hogy mi számít a katalizátor szempontjából. Előre is köszönöm.
Az említett fajtájú dízelhez is volt szerencsém ma, majd megfulladtam a füstjétől. Nem is kérdés, hogy azok szennyeznek a legjobban. Ettől függetlenül a 2T sem egy virágillat.
>Ma Opel-el voltunk egy kicsit hosszabb úton, amikor 2T trabant ment előttünk >be kellett kapcsolni a keringtetőt. Iszonyat büdös.
Az, hogy büdös, relatív.Arra nincs mértékegység.Nomeg a technológiája ilyen. Ha a "büdös" kocsikat szankcionálnák, akkor először a dieselek hullanának ki..Nekem speciel az új kocsik közül jópár büdös, mint a franc, szerintem az ólommentes miatt..Tilitsák ki az újautókat!:)
Fogalmam sincs, hogy kint mi van. Ki tudok vele menni egyáltalán, kiengedik? Ma Opel-el voltunk egy kicsit hosszabb úton, amikor 2T trabant ment előttünk be kellett kapcsolni a keringtetőt. Iszonyat büdös. Ennek ellenére én sem szeretném ha kivonnák, mert sok pénzem áll benne és megszerettem.
>Para, hogy az EU nyomására (előírt szabványok, határidők, stb) már nem lehet >tovább húzni a dolgot. Egyáltalán kiengednek még EU-s országba trabival, >mondjuk ausztriába? Remélem 2008 után is lesz kis hosszabbítás.
Érdekes ez az EU-s viszonyítás..Ha jól tudom, Németo.-ban nincs katalizátor a kétüteműeken, annyi a megkötés, ha eladod, nem lehet újra forgalomba helyezni..Vagy rosszul tudom??
Para, hogy az EU nyomására (előírt szabványok, határidők, stb) már nem lehet tovább húzni a dolgot. Egyáltalán kiengednek még EU-s országba trabival, mondjuk ausztriába? Remélem 2008 után is lesz kis hosszabbítás. Kint van 10 éves autó 200 ezerért, ami nálunk 1 milla. Már mennék is érte, de az állambácsi ezt is megakadályozta, többe kerül behozni mint itt a szalonban. Sok választásom van ha nem telik jobbra. Próbálja az állam kihúzni alólam az autót, nem fogom annyiban hagyni.
Mindenkinek! Mindenre kiterjedő petíciót lenne érdemes írni, majd célszerű lenne aláírásokat gyűjteni. (Legalábbis ezek voltak régi ötleteim anno.)Így majdnem minden megállítható, menthető lenne. Hangsúlyozom, csak szerintem.
Most mi a stratégia 2008-ra? Szerezni egy kat néküli zöldkártyát (mondván teljesiti a 2500ppm vagy mittoménymennyi CH-t? , és bizni benne hogy nem lesz utcai mérés? vagy más ötlet? (mert ugye ha ha Lacházáig ér a füstfelhő vége akkor se mondhatja a rendőr h ez kevesebb mint 2500ppm, meg kell mérniük)
Úgylátszik elhatározták, hogy ha katalizátor nem jön be nekik, akkor is tönkreteszik a 2T-ket. Szerintem ezek mindenre fel vannak készülve. Egyébként most megint beszívja a kormány, mivel feljelentette a a hasznaltautó kereskedők országos szövetsége őket Brüsszelbe, így az EU fog a fejükre csapni a regiadó miatt.
Ma voltam a Szietszentmiklósi KPM-nél, és azt mondta a felügyeletvezető, hogy nincs több átalakítási engedély Trabira(legalábbis Fiatosra), mert visszavonták, és ujat nem adnak ki. A régiek azért maradnak..
A dolog, amiért bennt voltam náluk, az az, mert kellett volna egy igazolás arról, hogy miért van a motorszámom elé beütve az AF ..Tekintve, hogy ők az AutoFelügyelet jogutódai, így nekik kellene tudniuk.Persze nem tudják..No comment..
>Mi ezzel szemben olyan százezer kilométert futott, minden környezetvédelmi >követelménynek megfelelő Suzuki motorokat építünk be, ami közvetlenül a >gyártól érkezett
A Hegyi féle motorok is konténerben jöttek, és akkor még csak 8 db volt belőle, amikor gyártottuk neki a közdarabokat..Mit ne mondjak, szép kis motorok voltak..Kilóra vette őket...
Nade télleg, most mindenki Miskolcra megy felülvizsgáltatni?
Valaki mesélte, nemtom, Soma, vagy a Kis Husi, hogy éppen ment volna időszakos átvizsgálásra Hegyi úrhoz, de zárva volt. Becsengetett, kijött Hegyi néni, közölte, hogy Hegyi bácsi meghalt, majd bement. Ember meg állt ott bambán...
Sajnos Hegyi úr meghalt... A fia meg pont nem akart foglalkozni az egésszel, asszem kompletten felszámolták a műhelyt, elhordtak mindent vasnak, ahogy hallottam...
2005-től kezdve a hatóságok kétütemű gépjármű-motorokkal szemben olyan feltételeket szabnak, aminek teljesítése lehetetlen, így bár kitiltásra nem kerül sor, a korosodó Trabantok, Wartburgok, Barkasok sorsa megpecsételődhet.
Az új gépkocsi megvásárlására képtelen kis pénzű autósok segítségére lehet egy olyan átalakítás, amivel viszonylag olcsó áron lehet továbbfutásra alkalmassá tenni a korszerűtlen autókat. A Hegyi Károly budapesti szakoktató által kifejlesztett módszert alkalmazza Miskolcon Csajbók József autószerelő-mester, akit személyes baráti és munkakapcsolat fűz a nyugdíjas tanárhoz.
- Kellett valami radikális változtatást kitalálni, mert gyakorlatban eddig egyetlen módszer a felújított kétütemű motorok újra felújítása volt. Mi ezzel szemben olyan százezer kilométert futott, minden környezetvédelmi követelménynek megfelelő Suzuki motorokat építünk be, ami közvetlenül a gyártól érkezett. Ezek az ötszáznegyvenhárom köbcentis, harminckét lóerős motorok egy egyedi, speciális közdarab segítségével, hegesztés nélkül tökéletesen kapcsolódnak az eredeti váltóhoz.
A felújított Suzuki motor beépítése mellett arra is figyeltek, hogy a további fő alkatrészek az eredetiek maradjanak, nem mindegy, hogy a gyakrabban csereigényes darabok mennyibe kerülnek a tulajdonosoknak. Eredeti maradt a kuplungtárcsa, a fogaskoszorú, az indítómotor, a hűtőrendszer és a kilométeróra Wartburg, a fűtés VW Polo-ból kerül az "új" autóba. A keresztségben talán Sutrabi-nak nevezhető kocsi hamar népszerű lett hazánkban, a konténerben egyszerre behozott száznegyvennyolc motor lassan elfogy, vagyis ennyi Trabant fut már Suzuki erőforrással.
- Biztos vagyok benne, hogy ez az igen takarékossá átalakított kisautó mindenkinek megéri. A gyár erre a motorra négyszázezer kilométernyi össszfutásteljesítményt garantál, a csendes üzemmód a környezet, a négy literes fogyasztás az üzemben tartó számára lényeges szempont. Úgy látszik a legilletékesebb helyeken még nem rendelkeznek ezzel kapcsolatban elég információval, mert a Környezetvédelmi Minisztérium pályázatain egyetlen egyet sem találtam, aminek meg tudtam volna felelni, talán jövőre, mert terveim már vannak a Wartburgok átalakítására is...
A kulcsmondatot meghagytam. Látható, miért is tekintem én továbbra is (saját hatáskörben) reklámnak a hozzászólását.
Jelen pillanatban a honlap abszolút társadalmi munkában készül. A domain név költségeit a Klub állja, kb. 5e ft/év nagyságrendben. A tárhelyet én állom, saját zsebből, az éves nagyságrendje az előzőnek több, mint háromszorosa. Ez az én hozzájárulásom a Klubhoz, plusz a napi 3-5 óra munka, amit a lappal töltök. Ennek fejében nekem maximum annyi bevételem van, hogy valaki esetleg meghív egy hideg sörre a nyári találkozón. EZÉRT nem tartom korrektnek, hogy valaki itt bizniszeljen, és potenciális reklámfelületnek használja a lapot - ingyen, a közös munkánkat meglovagolva. A portálon egyébként a rteklám feltételeit megteremtettük már az indulásnál. Ha igény van rá, természetesen partnerek vagyunk ebben is. Felül láthatóak a bannerek, jelen pillanatban mindegyikük "repi", azaz a megjelenést én ajándékoztam el olyan lapoknak, akik vagy segítettek a portál elindításában (pl. Lusteenet), vagy olyan ügyek érdekében dolgoznak, amelyekkel magam is egyetértek (Emberibb Parkolásért Mozgalom). Emellett a Midland logo is látható volt, mivel ők finanszírozták TraBarna fellépését az őszi találkozón. Látható tehát, hogy nyitottak vagyunk a partnerségre, feltéve, hogy valaki nem a mi munkánkat meglovagolva akar keresni...
Ha ezek után is érdekli a lehetőség, kérem, keressen meg e-mailban. Ellenkező esetben a hasonló, reklám-jellegű hozzászólásait továbbra is törölni fogom, többszöri előfordulás esetén esetleg IP-cím alapján is letiltom a hozzászólásokat.
Az ön cégének kereskedelmi hirdetését velem, ill. a Webmesterrel egyeztetve helyezheti el a megfelelő rovatba. A topicok nem hirdetési fórumok honlapunkon. Kérem rendszabályaink figyelembevételét, és várom jelentkezését.
Prokee hez hasonlóan engem sem érdekel kiröhögés. Sőt nem is zavar. Mindenkinek szíve, esze joga, hogy min derül. Hál Istennek. Van azért ami kiakaszt. Pl. ez nem Trabantos téma .( részben) Ugye nálunk azért használt autók drágábbak, mint tőlünk nyugatibb országokban. Olyan szép szabályozókat tudnak alkotni, hogy (kicsinyke országunk nehogy roncstemető legyen) azért az is el gondolkoztató. Véleményem szerint valószínű mindenki lehetőségei szerint próbál tervezni jelen vagy jövőjével kapcsolatban. Jobb lenne, ha a piac szabályozná kereskedelmet, nem holmi (havonta változtatott) szabályok. Azért nem csak egy 2002 évi autó jó autó, hanem pl. egy 1994 es is nagyon jó volna egyeseknek. Villamosokat is veszünk használtan. Igen mert nincs pénz újra. Ez kicsiben is lehet így. És miért kell gátolni azt. (oké érdekek, de az nem a mi érdekünk) Én pl. nem örülök annak a bazi sok szalonnak sem. Most nálunk több van, mint annak idején egész országban volt. El mennék én 200 km is autóért. Nem kell számba hozni. Mennyit drágít rajta vajon ? Én olyan alkat vagyok, hogy inkább 3 db. 10 éves autót vennék, mint 1 újat. Nem értem miért hoznak hátrányba ezért. Ugye reg. Adó, meg olyan vizsgálat, hogy nálunk (ebben az igényes országban) megfelel-e meg stb. Lassan ezen sem akasztom ki magam. Átmegyek gyaloglóba. (pláne a Bp. laknák, ott úgyis csak lépésben lehet haladni)