Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A Falken Ze 502-es gumit akarom rátenni a Trabinkra.Elég jókat hallottam erről a gumiról és még jól is néz ki a mintája.Ezt meg sajnos,csak két méretben lehet kapni. https://www.erdigumis.hu/files/gumiabroncsok/big/ze_502n.jpg Még egy kérdés. A 4X98-nál is kell a tőcsavar hosszabítás vagy felmegy egy az egyben
Szia Peter! Ha jól olvasom akkor hagyományos gyújtásod van! Igaz?! Ha igen, a folyamat a következő ÁLLÓ motornál!! A megszakítók max. nyitási hézagja 0,4 mm. Ha ezt beállítottad, akkor a először a nagy alaplapot addig forgatod míg a gyújtás holtponton következik be, után a kis alaplappal ugyan ezt megcsinálod! Ha van röppsúly szét feszítőd, akkor az előgyújtási érték 4 mm.
PAJSZERRAL? Hogyan? Kormányrudat akarsz cserélni, akkor le kell bontani a gyújtáskapcsolót, és fent a kormánynál is a 4 db csavart ami a lemezt fogja amiben a persely van és rögzíti a rudat. ha a gyújtáskapcsoló két csavarját kiveszed, már feljebb tudod húzni a rudat ameddig akarod,és lecsúszik a kormányműről.....
A harditárcsa fixen van a kormányoszlophoz rögzítve!Alul a kormányműnél van csak csavar.Amúgy köszönöm.Még megpróbálom pajszerral. [i](Módosította szicsu 2007.11.27. 17:44-kor)[/i]
Heló Lenne egy kérdésem.28 n1-1 es karbi van a motoron.Az előgyujtás állitásánál észrevettem hogy a főtengely végén van egy előgy.változtató röpsuly.ami magasabb fordulaton nagyobb előgy-t ad igaz?Ha be akarom állitani a gyujtást álló motornál hány mm re tegyem?Mert most 2mm en van kb.De az a baj hogy nincs olyan igazi trabant hangja.Megnyomom a gázpedált és el is engedem de csak utána pörög fel egy kicsit majd ujra alapjáratra megy vissza. Lassan,elkésve reagál.Mi lehet a gond?karbit kénne állitani?Jó lenne először beállitani a gyujtást.?mm?
Ez akkor nem kormányrúd, hanem kormányoszlop bakker
Ha a Hardy-tárcsa csavaros, akkor simán lekötöd az oszlop felőli oldalon.
Ha nem és magad felé húzva a kormányt nem szabadul le a "gumiról", akkor le kell bontani a rögzítést legalább a gyújtáskapcsolónál (ha azon a Trabin már ott van) és úgy kihúzni magad felé a Hardy-ból
Ha meg úgyis cserélni akarod, akkor így is úgy is totál le kell bontani [i](Módosította Tsaby 2007.11.27. 13:00-kor)[/i]
Sziasztok!Tudna valaki ötletet adni,hogy 2T trabin a kormányrudat hogyan lehet a legegyszerűbben kicserélni?Akormányművet le kell szedni vagy nem?Mert nem akar kijönni a hejéröl.Alul a gumi nem engedi lecsúszni a kormányműről.Előre is köszönöm!
SZiasztok! Olyan gondom van a wareszal(4T) hogy reggel nem akart indúlni,csak forgatott az önindító!Gondoltam h felteszem tölteni egy kicsit az akksit.Eddig nem is volt baj.Majd 2 óra múlva próbálom megint de az önindító meg sem moccan!Az akksi tuti jó,mert a hifi megy róla+gyujtás is van ráadásul még csak 1 hete vettem.Megmozgattam a behúzótekercsen minden sarut stb. levettem kontakt spray-vel befújtam de semmi változás!Van valami öttlet a hiba forrására? Köszi
vastag, 14-16os PVC cső, autósboltban beszerezhető, kényelmesen elférnek benen a kábelek, az ajtóhatároló mintájára kell befúrni. az oszlopban szoruljon, az ajtóban kicsit nagyobb lyukat fúrj. Így a legbiztonságosabb.
Szia Grisa! Nem veszem kötözködésnek, főleg mert igazad van. Én gyújtáselektronikának hívom min a két dobozt (tudom ebből szoktak lenni a legnagyobb félreértések). Ha néha nem használok pontos szakkifejezéseket, az csak azért van, mert szerencsére még nem kellett sokat foglalkoznom vele.
Az a korábban említett közös kábel, ami az alapjárati szelep vezérlőjének és a szivató reléjének ad tápot, a biztitábláról indul, bár így fejből meg nem mondom, hogy hányadik, de ha nagyon kell megnézem.
Szó sincs haragról, inkább csak vedd észre hogy magaddal tolsz ki ha ELŐRE figyelmeztet a másik utána meg mégis saját magad szívatod
Szóval senki nem úgy születik, hogy mindenhez értsen, de ha vannak emberkék akik szívesen bepötyögik az infót egy kérdésre akkor nem árt azt elolvasni és értelmezni Pont azért, mert ahogy a mellékelt ábra is mutatja egy olyan egyszerű kis alkatrész, mint egy benzincsap is okozhat fejfájást. De ha nem muszáj nem kell, hogy fájjon a kobakod
Másrészt pedig ha csak egy kicsit is átgondolod:
- ha szivárog a csap kész tűzveszély a gép... - ha elszorítod a csavarokkal, akkor talán még átfolyik egy kis benzin hogy kis terhelésnél ne legyen gond, de ha egy előzésnél már kevés a benzin ami átjut és pont akkor fullad le a gép, mikor a legjobban kéne a teljesítmény máris nagy a baj...
Idézném önmagam ebből a topicból, a 6177-es hsz-ból. Pont neked írtam mikor segítséget kértél csap-ügyben
[i]Ja! És fontos!
A forgatókart egy hajlított rugóacél gyűrű tartja a helyén és 2 csavar tartja.
Nos!
A 2 csavart nem kell tökig behúzni csak addig hogy a forgatókar szivárgásmentesen felüljön a tömítőgumin és még normálisan elfordítható legyen. Meg kell találni az arany középutat mindkét oldalon egyforma előfeszítéssel.
A rugóacél feszítőgyűrű ha kiszereled "görbe" lesz, de nem illik kiegyengetni Épp azért ilyen, hogy rugalmasan mindig feszítse a forgatókart a tömítőgumira.
Ujjat ne vegyél, abból van 20 db sajátod, alapértelmezés szerint. A hiba az lehet, hogy nagyon meghúztad a két kis csavart a lemezen, ami a csapot szorítja a tömítésre.
Képzeljétek ell kiszedtem a benzintankot a 2T ből és lecsavartam a benzincsapot!! Ezután megpróbáltam elforgatni a végét hogy tartalék zárva nyitva és meg se moccant majd egy csavarhúzót bujtattam a lukba befogtam a satuba és próbáltam elfordítani de szintén nem seikrül
nekem szabadon vannak, mert így feszül a kábela a legkevésbé, de ha olyanra fúrod ki valamelyik lyukat hogy a köteg eltünik az ajtóban akkor végülis mindegy csak elférjen és ne törje a kábelt több kábel esetén érdemes az utóbbit csinálni, mert annyi nem fér el a trabinál sz. tem... (hangszoro, el. ablak, kp zár)
Helló! Valaki tudna segíteni abban, hogy a 2T Trabi fogyasztásmérője miért nem mutat semmit csak indításkor? Indításkor bevillan,majd menet közben semmit nem mutata. A műszer másik autóba jó volt, de az enyémbe sajnos nem jó! Valaki tudna tippet adni a javításhoz?? Előre is köszi! Üdv.: Péter
Magyarországon ez jelenleg nem kivitelezhető, nem kapsz engedélyt rá már. Mondjuk a hozzáállás Felügyeletenként változó, kérdezd meg a hozzád tartózó KF-et, hátha... De sok reményt ne fűzz hozzá.
és mégvalami bocsi jól elvagyok itt magammal vasárnap este ha tartom a gázt valami alacsonyabb-közepes fordulaton akkor egyszer csak bedadog és leáll. na most sztem ez túl sok benzin miatt van de ha visszább tekerem a csavart akkor nem változik semmi, és megintcsak ha teljesen betekerem akkor meg leáll valószínűleg ennek golf karbi lesz a vége ha ti se tudtok segíteni télleg ezzel a pierburg-al van valakinek jó vagy rossz tapasztalata? köszönöm a segítségeteket előre is
Tervbe vettem, hogy négyütemű Trabimba beépítsek egy kisebb 1.2 vagy 1.4 TDI , tehát dízel motort. Mind ezt teljesen legálisan szertném megtenni, átépítési engedéllyel!!!
Meg tudja mondani nekem valaki, hogy ez egyáltalán lehetséges-e? Halottam olyat, aki azt mondta, hogy ennek semmi akadálya, de olyat is, hogy maximum az eredetivel megegyező teljesítményű és üzemű motor szerelhető be.
Kérem segítsetek. Hátha van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata.
ja és ha szétvan szakadva a kartergázcső ami a motor aljától jön és a "szűrő" vagy nemtudom pontosan minek a tetejét köti össze a szívócsővel az csinálhat valami gázt? persze kifogom cserélni de végülis mire jó a kartergáz visszavezetés?
Nekem is gázos a szívató vki nem tudja leírni hogy kell kapcsolósra modósítani? És az mitől lehet hogy akárhogy tekerem az alapjárat állítót nem változik, ( csak ha teljesen betekerem leáll mondjuk ez érthető ) jah és kivan szépen takarítva a karbi!
Sikerült bekötni az önindítót! Mentem vele 3 km-t és leállt az autó, azt hittem a benya fogyott ki , de nem az volt a baja, azt mondták beázott a gyújtásfedél, megnéztem, nedves volt egy kicsit, teljesen kiszárítottam visszaraktam, így már pöfög egy kicsit, de semmi... nem indul be. Mi lehet még a baj? Enyhén szitált az eső amikor csináltam kb 5 perc volt... [i](Módosította ruspy 2007.11.25. 21:06-kor)[/i]
[url=https://trabantklub.hu/twk/pic/001/1_1/1_1_motor_hu.jpg]EZ[/url] elég segítség? Rögtön a bal felső sarokban, rajta vannak a számozások és a vezetékszínek is.
Csak annyi köze van az alapjáratinak a gyújtás elektronikához, hogy onnan kapja a fordulatszám jelet. Ebből tudja, hogy mikor kell ki ill. be kapcsolnia...
Nem akarok kötözködni, de nem az alapjárati szelep vezérlőelektronikájáról beszélsz véletlenül amikor alapjárati gyújtásrendszert mondasz? Mert én a gyújtáselektronikán kívül csak ezzel az elektronikával találkoztam eddig a Trabi motorterében... Hogy a tápot pontosan merről kapja azt nem tudom, de a gyújtáshoz nem sok köze van, viszont ha esetleg nem kapna tápot akkor alapjáraton tényleg leáll a motor, mert nem nyit a szelep. Egyébként maga ez az elektornika is lehet ludas rejtélyes néha előjövő alapjáraton leállásokban, mert a műanyagháza valami szilikonos anyaggal van kitöltve, ami csak rugalmasan tudja fogni a csatlakozósaruit, amiknek a forrasztása így a rázkódástól szépen körbe tud repedni, ami meg nem túl nagy üzembiztonságot eredményez. (ha valakinek van türelme hozzá, ez még akár javítható is) Az alapjárati elektronika hibájára legegyszerűbben szerintem úgy lehet rájönni, ha az ember lehúzza az elektronikát a csatiról, és direktbe köti a csatiban a gyújtáspozitívot (fekete) az alapjárati szelepre (fekete-sárga). Ha a hiba ettől megszűnik, akkor ebben a rendszerben kell keresni az okát. (bowdenívkapcsoló, elektronika) Ja és érdemes megnézni (meghallgatni) a szelepet is, hogy tényleg kapcsol-e...
Egyébként a motorelektronikás cikkben erről is szó van.
Ezért jó a Trabant, aki 3 évig használja, és még mindig működik neki, az többet tud, mint egy autószerelő. Legalábbis amikor én szerelőnek mondtam, hogy valami probléma (villamos) van a géppel, akkor annyit mondott, hogy meg kellene nézetni autóvillamossági szakemberrel. Na ezek után álltam neki megcsinálni, és jó lett. Ti hogy vagytok vele?
Amikor elkezdtem átvariálni az automata szivatót, ugye a szivató kapcsoló relé tápkörébe raktam egy kapcsolót a műszerfalra, de mivel egy kábelen volt a relé az alapjárati gyújtással (ezt akkor még nem tudtam) ha lekapcsoltam a szivatót, akkor elment az alapjárat - lassításkor leállt a motor, minden kereszteződésnél vissza kellett kapcsolnom a kapcsolót. Miután behúztam még egy szálat a rendszerbe, már nem volt gond.
A múltkor jót röhögtem! Kiderült miért nem volt jó a fűtés a trabimban, és miért volt szénné égve a fűtösüni létező összes csatlakozója. Nem volt termosztát a rendszerben!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Szerelő is csak annyit mondott: "Pedig ennek jónak kell lennie!" Amióta lett bele rakva, érdekes... nics benne hideg,és még a műszer is azt mutatja, a vízre, hogy zöld, akarom mondani jó
Ha jobban megnézed a gyújtásrendszert, akkor rájössz hogy nem is olyan egyszerű, (vagy mégis). Szóval külön van alapjárati és fordulati. Én már láttam olyat is, amelyiknél a fordulati ment el, ott pl beindult a motor, alapjáratonszépen pöfögött, de a gázpedált akárhogy rugdaltad, nem reagált rá. Arra meg akkor jöttem rá, hogy ez a kettő tényleg két külön dolog, amikoraz automata szivatót akartam megvariálni. Megcsináltam kézzel kapcsolhatóra, csak az volt a bibi, hogy ezek a hülye németek a bizti táblától a szivató reléjéhez és az alapjárati gyújtáshoz egy kábelen vitték a delejt, ami a motortérben ment ketté, és a rajzon feltüntetni, még véletlenül se. Szóval mielőtt bánatodban eltolnád a bontóba a járgányt, nézd át a gyújtásrendszert is. Ha máshogy nem észreveszed úgy is, ha a gyújtótrafó tápvonalára egy próbalámpát kapsz, magasabbra állítod az alapjáratot, ugy így nem áll le a motor. Majd szépen csökkented az alapjáratot. Ha tényleg a gyújtásrendszer a hunyó, mikor a motor leáll, akkor a próbalámpa is kialszik. Próbád ki! Hátha
Így még olcsón megúsznád, mert nem tudom, felétek milyen lehetőségek vannak, de nálunk a MÉH telepen, ha időben érkezel, akkor bruttó 175 Ft egy komplett gyújtásrendszer. Ha a jeladó is kell, akkor 350. Ez 2kg válogatott haszonvasnak az ára. Ugyanez a bontóban? Bele sem merek gondolni.
Miez a pangás, semmi offtopic?! Akkor egy ilyen kérdés: Van már wmi fejlemény a katinkás beadvánnyal kapcsolatban? (u.is nagyonnagyonnagggyon szeretnék már beújítani egy következő Trabcsit, de nemtom, h ezt kati nélkül hogy & mikor tehetném + (na nemmintha nem lógna ki a s*ggem...)