no de üresben gurulva már nem a gurulás ütemére csattog, hanem az út egyenetlenségeire...
Különben én is a váltótól félek...
Az tuti, hogy a hátrameneti fokozattal van valami, mert tolatáskor nagyon csúnya hangja van. De ez volt már régen... Ez az "új" csattogás annál frissebb... És szerintem azért jön csak elő alapjáraton, mert akkor is rázkódik a kocsi. Valahogy a rázkódás hozza elő. Mi az, ami rázkódásra egymáshoz koccanhat? Lehet a váltóban valami csapágy annyira rossz, hogy már egy döccenőtől is kottyanik egyet?
Ugyanakkor meg működik minden fokozat rendesen!
Sőt!
De ez más téma... Ezt is leírom:
Ugye a 2T Trabinál a szabadonfutó hideg olajnál nehezen "kapcsol be". Na most nekem olajcsere óta könnyen kapcsol be. Van is tippem, miért...
Szóval a MOL-os "Trabant hajtóműolaj" az valami 75W-s. Gondolom, ez a viszkozitására utal. Meg hát váltóba ilyen 80w90-eket is szokás rakni... Szóval eddig oké a dolog. Hát nekem volt régről (no azért nem annyira régről) egy fél liter ilyen olajam, és vettem hozzá még egy litert az olajcserekor. Beleöntöttem őket. Hát mit mondjak... A régi az stimmelt. Kábé olyan sűrűségű volt, ahogy vártam. De az új... erősen emlékeztetett a 15w40-es motorolajra a sűrűsége... És szerintem pont ezért kapcsol be könnyen a negyedik. Mert nem kell felmelegednie az olajnak ahhoz hogy híg legyen, hanem eleve híg... De... Mi lesz ebből, ha felmelegszik?
Hát nemtom, lehet, hogy csak az én fülem hord félre, de melegen szerintem sokkal "sivítósabb" lett a váltó, mint olajcsere előtt... Vajon jó-e ez így?
Lehet, hogy hiba volt MOL-t venni? Benzint én már tőlük nem veszek, motorolajat (2T-be - 4T-be) se. Lehet, hogy ez a "Trabant hajtóműolaj" sem az igazi?
retro