Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nyilván a régi tulajnak (vagy a szerelőnek) feltűnt, hogy a gumitalpnál falsot szív a motor és utólag tömítette. Vagy lehet, hogy csak azt hitte, hogy ott szív falsot. Nekem egyszer egy az egybe félbeszakadt a gumitalp. Ahogy mozgattuk a kabit a gumitalpon, úgy változott az alapjárat. Érdekesség, hogy ez otthontól kb. 150 km-re történt a tavalyi "pécsi" talin. Még jó, hogy vittem szinte az összes 4T cuccot magammal, csak az a qrva karbitalp maradt otthon. De sziloplasztot vittem, úgyhogy végülis csak hazajutottunk...
Hogyha a szelep nincs lefejezve, az még nem jelenti, hogy jó. nekem is kaki volt egy időben, pedig megvolt a feje. Kivettem, jól megrázogattam, kijött belőle egy csomó benzin utána jó lett. Egyértelműen lehet hallani, mikor működik, mert olyankor olyan szuszogó hangot ad ki. Szerintem meg kéne nézni, hogy működik e az a szelep. Kiveszed, a lábára kell egy +12V, a szelepet meg hozzá kell érinteni a kasztnihoz, vagy az akku negatívjához. Ha a szára ki van húzva, akkor annak vissza kell húzódnia a szelepbe, mikor áramot kap a cucc. Ha így van, akkor a szelep jó, marad a szelepet az elektonikával összekötő kábel és az elektronika.
Egyébként meg a tömített karbitalp is nagyon gyanús, ott elvileg maga a gumi az ami tömít.
délután leszedtem a karbit.A gumi alapra valami tömítővel volt betömitve a karburátor.Ott nem kellett volna lenni tömitésnek?Mit tegyek alá?Valami sziloplaszt szerü anyag volt.Kipróbáltam,meleg motornál sem állt le,ha lehúztam a mágnesszelepről az áramot.Nem értem miért.Nincs lefejezve a szelep.WD 40 hez hasonló cucc,jó a karbi tisztításához? [i](Módosította Dozer 2009.01.23. 18:02-kor)[/i]
KĂśszĂśnĂśm a segĂtsĂŠget,viszont ha megtennĂŠd valamikor, hogy kĂźldesz egy kĂŠpet akkor garantĂĄlom-nem zaklatom a tĂĄrsasĂĄgot ilyen amatĹr problĂŠmĂĄkkal. kĂśsz mĂŠg egyszer!!
Talán ma nekiállok szétszedni.Kb 3 éves a karburátor.Sajnos nem kértem el a régit a szerelőtől.Tudnék gyakorolni a régin ,meg lehet jó lenne belőle ez az.Remélem nem hullik szét semmi a karbiból,ha szétszedem.Rugók meg ilyesmi cuccok remélem nincsenek benne,amit aztán nehéz visszatenni.
Hideg motornál nem áll le a kocsi ha lehúzód a vezetéket az alapjárati mágnesszelepről. Csak meleg motornál szabad leállnia. Amúgy nekem van egy fasza 4T karbim, és van mágnesszelepem is. Ha érdekel írj egy priv. üzenetet.
Egy karburátor-tisztítás sosem árt, és ez is lehet akár a baj forrása. Lehet, hogy piszkosak a fúvókák. Segítség itt található: [url]https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-419b9a5ceeeeb[/url] A benzin- és a légszűrő cserének csak pozitív hatásai lehetnek
ma reggel elindult,de megint gond volta az alapjárattal.Megmozgattam az elektromos érintkezőt,ezek után volt alapjárat,viszont ha lehuztam a vezetéket a mágnesszelepről,nem állt le a motor.Lehet hogy lecsípték a hegyét?De akkor meg kéne hogy legyen alapjárat...Új baj is lett mára,gázadásra fullad a motor,ha veszettül pumpálom a gázpedált,akkor megy csak az autó.Ez valszeg dugulás,ugye?Francba.Nagy kaland kipucolni a karburátort?Vagy legalább csak annyira szétszedni,hogy a piszkot eltüntessem.Kicseréltem a benzinszűrőt és légszűrőt is,hátha...de sajnos nem.A boltban azt mondták hogy a mágnesszelep kb 4 ezer.
Egy új mágnesszelep - kapaszkodunk - kb. 7-8 ezer forint újonnan. A cseréje egyszerű, a csatlakozója lehúzása után a szelep hátoldali nyílásába egy csavarhúzót illesztve egyszerűen csak ki kell csavarni. A szelep tüskéjének szabadon kell mozognia. Ezenkívül elektromosan így ellenőrizhető: a fém házát testre szorítva és pozitívat adva a csatlakozójára egy apró kattanást kell hallani, majd a tüskének mozdulnia kell.
Köszi a választ! Mivel a rotor és elosztófedél 2 napos,azok nem valószínű.Kábeleket is kizárnám,működő motornál mozgattam össze vissza a kábeleket,amikor épp normálisan ment a gép,de nem változott semmi.Úgyhogy nagy valószínűséggel az elektronika vagy a mágnesszelep ezek szerint.Ezeket hol találom meg,és miből tudom megállapítani hogy rossz e vagy sem?Drága dolgok ezek?Van itt egy bontó,nem tudom érdemes e bontottat betenni.Vagy ne is álljak házilag ennek a szerelésnek?
Több dolog is lehet. Lehet a rotor/elosztófedél, gyújtókábelek. De valószínűbb, hogy az alapjárati elekronika vagy az alapjárati mágnesszelep adta meg magát.
Sziasztok!Problémám van a 4T Wartburgeremmel.Nincs alapjárat.Kicseréltem az elosztófedelet,rotort.Néha teljesen tökéletesen működik,aztán meg elmegy az alapjárat,folyton leáll egy pillanat alatt ha elveszem a gázt.Kiszedtem a gyertyákat,megtisztítottam.Aztán kb 5 km-t tökéletesen ment,majd megint elment az alapjárat.1 hónapja a gyujto trafonál szikra húzott át a nagyfesz kábeltől a kis csavarra,de most ilyent nem tapasztaltam.Az normális,hogy a benzin szűrő nincs teljesen tele?Nem tudom benzin avagy gyújtás probláma áll e fent.
Szió! A porlasztón levő vastag sárga test a második jobboldali olajgomba alatt van a csatlakozója a szívótorok csavaron.sárgafekete alapjárati mágnesszelep,barnafehér a folytószelepkapcsolóra(piros) megy.A karbi jobboldali fehér vastag vezetéke nekem nem fehér hanem lila és a szivató fűtőlapjához csatlakozik vagyis vastag barnára. A baloldali olajgombára zöld,a jobboldali gombára sárga (2eres vezeték) A hőfok gombákra balra a termosztátházon fekete és sárga a másik gombára kék a barna meg az elosztóház testre megy. Nem egyszerűbb leírni mint fényképezni de most sötétben nem tudok fotózni,napközben meg dolgoztam.
Ha a fotónál egyszerűbb legépelni, akkor így tudom megfogalmazni: a porlasztóról lelógó sárga és fehér kanócot hova és mivel.A sárga a gázbowden felől van, a fehér pedig a másik oldalon A hengerfejen van két gomba. Melyikre milyen színű kanóc megy. A fő gond az, hogy gyárilag több 3-eres kábelköteg van így a variációs lehetőség elég nagy ahhoz, hogy kísérletezgessünk.Ezt meg nem szeretném. Hűtővíz visszajelzője sem működik/világít/ mert nincs kötve. Ez különálló vezeték lenne.Erre már nem emlékszem. Ezért kértem egy-két fotót. Mert könnyen lehet, hogy nem fogalmazok érthetően/nem lévén szakzseni/ egy fotó meg talán még nekem is elég beszédes ahhoz, hogy megoldjam. köszönöm a segítséget
Köszönöm, megnyugodtam! :-)A Barkas fogyasztását mivel lehet lenyomni, illetve karbit cserélt már valaki? Milyen praktikák vannak az üzembiztosabb üzemeltetéshez? A hűtést módosította már valaki?
Sziasztok! Arra kérlek benneteket, ha mód van rá-töltsetek fel legalább 3-4 fotót a wartbi motorteréről,különösen a karbi-hűtő- aut-szivattyú 3-asról.Összességében arról van szó, hogy a vezetékekkel bajban vagyunk. Azt szeretnénk látni, hogy mi hol volt mielőtt a motort kiemeltük. köszönöm
Semmit. Teljesíteni kell a 2000ppm-es határt, annak módja NINCS előírva. Halkan jegyzem meg, hogy lehetséges kat. nélkül is, nekem már sokszor sikerült, csupán műszakilag rendbe kell tenni a vasat és punktum, meg olajjal járni, nem arollal.
Sziasztok! Nem kell valakinek egy zsír új púpos warbiba való zongora kapcsolósor? fehér színű most szedtem ki a csomagból kocsiban még nem volt. Ha valakit érdekel írjon!
Hát az akksi lemerülése sokkal több okból is bekövetkezik de ez a testkábel is fontos mert igy máshonnan testelődik a motor,vagy a karosszéria... Más útvonalon járnak az elektronok és súlyos wattok alakulhatnak át hővé amik feszültségcsökkenéssel,áramkimaradással,akku merüléssel járnak.
Szia! Az egy test kábel ami a váltóra megy valamelyik 8as csavar alá,azaz alátétként ott is van a letört része... Tegyél rá új érintkezőt és tedd vissza majd.
Sos Sziasztok Mindenki véleményét kiszeretném kérni.Már régóta szenvedek egy problémával a kocsi alá néztem és logót egy barna kábel és nem találom a helyét több embert kérdeztem már és senki ne tudja.Mellékelek egy képet a kábelről.
Sziasztok! Nem tudja valaki az elérhetőségét annak a tatabányai úrnak, akinek van az a szép piros tetejű Barkas-a? Illetve van-e köztetek olyan, akinek vannak hozzá alkatrészei?
Szia! Véleményem szerint több probléma is okozhatja ezt a menetdinamika romlást. Egyértelműen nézzétek át a gyertyákat, gyújtókábeleket, de nem nagy hülyeség a karburátort mindenképpen kitakarítani, mert az mindig használ. Továbbá másik legalább ilyen fontos dolog a légszűrő is, illetve annak cseréje. Ha nem kap elég levegőt, akkor is csinálhatja ezt a motor. Utánaolvasok, de egyenlőre csak ennyi jut eszembe. Remélem segítettem valamit!!! Üdv: Atesz.
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni, mert még nem vagyok jártas ilyen dolgokban. Haveromnak van egy Wartburg 1.3-a. Így elég nehéz lesz elmagyarázni, de megpróbálom. Tehát, menet közben olyan furcsán viselkedik, mert mikor egy helyzetben tartom a gázpedált, akkor olyan mintha folyamatosan fogyna el a benzin, veszít a kocsi az erejéből, mintha le akarna fulladni. Ez mitől lehet? Én arra gondoltam, hogy ki kellene takarítani a karburátort, vagy esetleg valamit cserélni is kéne benne? Köszönöm válaszotokat!
Az előző hozzászólásomban említett főtengelycsapágyat valaki megvette, de nincsenek meg az elérhetőségei, kérem jelentkezzen újra a mail címemen, vagy PM-ben!
Bocs az offért! [i](Módosította Spityu 2009.01.08. 19:31-kor)[/i]
Wartburg 353 (23 éves) egyik gyertyája nem ad szikrát. Csereberével leteszteltem, hogy a tirisztoros gyújtástól nem jön el a trafóhoz, aminek el kellene jönni. Tud-e valaki tanáccsal segíteni? Ábra: https://muszta.extra.hu/
Wartburg témában nem vok otthon ,ezért a segítségeteket szeretném kérni. Melyik típusú, és évjáratú Wartburgon volt 4dugatyús féknyereg? Ha esetleg lenne vkinek elfekvőben ,akkor érdekelne megvételre, esetleg tudok adni cserébe Wartburg vagy Trabant cuccost.
Azt kérdezném hogy mennek most a forgalomba vissza helyezések? Mióta az én wartburgom kész azóta nem csináltam ilyet.De közben gyüjtögetek. ÉS vannak papirmunklák is.
Minden kicserélve,benzin is van,szikra is van,mégse megy.Jó időben van a szikra? Szemrevételezéssel,kivett gyertyák pipába,gyujtás bekapcs,ékszíjtárcsát lassan kézzel forgatni,közben fülelni,egyszercsak egy halk csett,szikra leadva,stop,ellenőrzés.( a blokkon lévő jelzés egybeesik e az ékszíjtárcsán lévő jelzéssel)Kis eltérés,gyujtáselosztón utánállítás,nagy eltérés,megvan a hibaforrás.Marad még a "feketedoboz" ESE-4H elektronikus vezérlőegység.Ebből 3 vezeték megy a gyujtáselosztóhoz.E vezetékek épségének ellenőrzése. Ha ez is jó,kis időre kölcsönkérni trabant,wartburgos ismerőstől hátha azzal oké.Én ennyit tudok a problémádhoz hozzászólni.
Talán az előtét ellenállás? Mérj rá a gyújtásra, hogy van e 12V, ha csak rajta van a gyuszkó. Kérj kölcsön valakitől egy elektornikát ami működik. Trabié ugyan az [i](Módosította O2TO 2008.12.25. 20:36-kor)[/i]
Kellemes ünnepeket mindenkinek! Kérdésem a következő lenne Wartburg 1.3-al kapcsolatban: Az önindítónak van-e valami köze a gyújtásrendszerhez? Kicseréltem a teljes gyújtást, szikra van. Kicseréltem a karburátort, benzin van. Amíg indítózok, jár a motor, mikor abbahagyom, leáll. Rövidre zártam a gyújtáskapcsolót is, mert azt mondták, hogy az is szokott szarakodni, mégis semmi...Próbálta már kínomban hidegindítóval is, azzal is csak akkor megy, ha önindítózok közben. Húzásra meg se nyikkan... Már kész vagyok...
Sziasztok! Esetleg valaki tud erről a WR kocsiról hogy mikor versenyzett meg ilyenek(ez gondolom replica,korhű)? Esetleg több képet róla?Mert én csak egy az egyet találtam róla. Jó lenne minden oldaláról kép. [img]https://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/7/6/1/BIG_0005254761.jpg[/img]
Ha erős szikra van a gyertyákon akkor felesleges lecserélni mindent.Valszeg karbi hiba lesz pláne ha 200m után leállt... Az kábé egy karburátornyi mennyiség csővel együtt.lehet hogy a tűszelep lezárt vagy nem nyit rendesen és csak csordogál bele a benzin,vagy fúvóka van eltömődve.A 200forintos műanyag üzemanyagszűrő is lehet rossz akor is ha a levegő átmegy rajta fújással.Annó volt egy mazda323 autóm és fokozatosan elrakódott ez a szűrő.Eleinte max terhelés körül dadogott be aztán már le is állt félgáznál is.Szinte alapjáraton kellett vele menni hogy menjen.Átnéztünk mindent,kipucoltunk mindent,AC nyomja vastagon,levegő bugyborékolt a tankba...Aztán az öreg autószerelő megoldotta a kérdést,kicserélte a szűrőt és CO beállitással elkért egy 5ezrest.Elmesélte közben hogy a szűrőbetét papír és mint olyan a levegőtől kiszárad és átengedi azt mivel porózus,viszont a benzintől megdagadnak a rostjai... Pedig látszólag tiszta volt!Javasolta hogy 15ezer után csere ha jó ha nem...