Na, megkerestem a kedvedért. De ott van a letöltések közt a Wartburg javítási útmutató motorról szóló része PDF-ben, abból szedem:
[b]Venti-kapcsoló: 95+-3 C: be; 89+-3 C: ki.
Termosztát: 82+-2 C-nál nyit.[/b]
Vagyis gyárilag minimum (89-3)-(82+2)= 2 C tartalék van a kettő közt, hogy ne legyen átfedés. Mondjuk azért 2 forintba nem mernék fogadni, hogy ezek a tűrések csak elméletiek, azért ezekkel a cuccokkal nem lőnek nyulat, de azért látszik, hogy igyekeztek olyan értéket adni, hogy biztosan jó legyen.
Na, de ezek helyett a "Wartburgba való" kategóriában egy 87 C-os termosztátot, és egy 91-85 C-os ventikapcsolót mutattak nekem (rá is volt írva a cetlijére hogy Wartburg), amik együtt biztos hogy nem jók. (Már eleve átfedésben vannak, és ha még a türésük is úgy jön ki... ha a gyári tűrésével számolunk, akár az is előfordulhat, hogy szinte egymás ellen dolgoznak - tehát a termosztát éppenhogy kinyit (87+2=89C), és a venti már indul is (91-3=88C)).
A kiválasztásnál azért arra is ügyelni kell, hogy a kettő közti biztonságos hőfoktávolság növelése érdekében ne szereljünk be túl alacsony hőfokú termosztátot, mert a karburátor normál melegüzemi alapjárata csak 80 C körül áll be, ha pedig ez alá szabályozunk, akkor mindig az emelt hidegüzemi alapjáratunk lesz (jó, tudom, azért ha nyomja neki az ember, akkor melegszik az, de egy szabályozásnak minden üzemállapotban működnie kell), ha nagyon lejjebb megyünk, akkor meg folyton szivatózni is fog...
Legjobb sztem betartani a gyári értéket - ha lehet. Ha nem, akkor sztem ez alapján próbálj valami normálisat választani...
Nekem végülis asszem egy 92-87-es ventikapcsolót és egy 84-es termosztátot sikerült összeválogatnom (gyári értékben egyik sem volt), ezek most jók voltak együtt, úgy látszik, szerencsém volt a tűréssel...
Ja, nyugodtan kössetek ám belém, ha nem stimmel a logika!
retro