Na, mégegyszer bepötyögöm... Tegnap szépen leírtam, aztán valami hibát írt ki, és nem volt kedvem mégegyszer beírni...
Szóval az olajnyomás lámpa kigyulladásának az oka nem a gomba, hanem a dinamikus olajnyomás-elektronika. A feladata valami olyasmi lenne, hogy a fordulatszám-jelből és az olajnyomás jelből valahogy azt jelezze ki, hogy az olajnyomás rövid időkre sem esik-e az előírt alá. Ezt egyébként a lámpa csak simán a gombára kötve nem lenne képes kijelezni, mert túl rövid időkre kapna vezérlést. Ha bemelegedett motornál alapjáraton, és kicsit afölött jelez az olajnyomás-lámpa, akkor ez az elektronika szokott a felelős lenni. A jelzésnek vagy az az oka, hogy tényleg nincs meg a nyomás rövid időkre (ennek több motorhiba lehet az oka, de ezekhez nem nagyon értek, szerintem több alakatrész kopottsága lehet, amiket általában az ember nem cserél ki, csak az egész motorral, de erről majd a nagyobb szakik írnak), vagy az elektronika a rossz (az alkatrészek felmelegedés után más értéket mutathatnak, ráadásul már 15-20 évesek, ennyi idő alatt például az elektrolitkondenzátorok értéke elég drasztikusan meg tud már változni). Ez az elektronika a kombinált műszerben van.
Én nem a problémát orvosoltam, hanem úgy döntöttem, hogy nekem nem kell dinamikus olajnyomás-ellenőrzés, hanem megelégszem azzal, hogy az olajnyomás-gomba vezérelje az olajnyomás-lámpát. Ezt többféleképpen meg lehet oldani, én úgy oldottam meg, hogy a kombiműszerből kikötöttem a fordulatszám-jelet (fehér vezeték). Így az elektronika már nem gyújtja ki a lámpát (tulajdonképpen átverjük az elektronikát, úgy érzékeli, mintha a motor állna), viszont a gomba még kigyújtja a lámpát, tehát azért megmarad az olajnyomás-visszajelzés statikus része.
retro