%idez%btibor írta:
Szia gkalmar
AC ismeretem minimális. Neten kerestem volna, de sok szemét között nekem elfogy kitartás.
De amit sejtek:
Egy membrán szivattyú, melynek energiaforrását a vezérműtengely szolgáltatja.
Üzemanyag normál állapotban membrán egyik felével érintkezik. Ha membrán tömítése elhasználódik, vagy membrán sérül akkor elő állhat az a eset, hogy üzemanyag nem kívánt helyre kerül. Ez lehet külsőtér, ( motorház ) vagy vezérmű azon csatlakozási része ahol a szivattyú be van építve. Ha ide kerül benzin akkor itt keveredhet motorolajjal.
Az a tömítés amit a szivattyúhoz is adnak. Normál esetben azt a célt szolgálja, hogy motorolaj ne kerülhessen ki a motorból. ( természetesen ha hibás már szivattyú akkor ugye a benzin távozását is megakadályozza )
Tehát mindenképpen úgy érzem, hogy nem külső AC talp tömítés a bűnös, hanem AC tényleg megadta magát. ( valahol minimálisan tömítetlen )
Persze nekem nem emelkedik olajszínt, inkább elkezdett fogyni 1pillanatról a másikra.
8 napja már menni sem mentem vele, és most döntögetek, hogy Zöldkártyára vigyem e el, vagy AC. cseréljem le, vagy álljak be a garázsba ( hátra vele) oszt ott fagyon meg a télen. : -)
Ha pirospaprika nélkül megleszünk ennyien egy darabig. Akkor már én is ki bírom tán 1,1 nélkül - a francé vettem ilyen bonyolult autót. :-(
/idez%btibor!
Nyugalom, annyira azé nem bonyolult. Meghálálja a gondoskodást. Különben is gondolj arra, milyen érzés hidegben, szakadó esőben járgányoddal menni, s az 1,1-esből nézni a tócsák között szlalomozó bringásokat!
(A Trabi előtt évekig cangáztam, hidd el, tudom mit beszélek!)
Az AC ára kb. 4500 és 6500 Ft között van (értelemszerűen a drágább a már említett angol). Ja, és valszeg ki tudod cserélni magad is.
Kitartás!
További jótanács minden 1,1-es (és 1,3-mas W) tulajnak: a kocsik 13-14 évesek, tessék mindenképpen átnézni a gumicsöveket a motortérben. Nehogy tűz legyen a gondatlanság ára! :mad
+ más zűrök a fals levegő miatt!)
Négyütemű üdvözlettel:
gkalmar