Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Kocsma

Jó csevegést! Itt mindent lehet! Azért van olyan amit mégsem lehet. Tudjátok a szokásos: politika, faji-vallási kirekesztés, 18 éven felülieknek szóló dolgok, stb. hivatalból tabu! Az elõbb említett dolgokkal foglalkozó oldalakra, vagy bármilyen elérhetõségre utaló linkek közzététele sem megengedett. Kerülendõ a felesleges trágárság, más jármû márka, vagy más jármûvek gyûjtõinek alázása, meg amit sporttársi becsületbõl nem illik még itt sem leírni. Nem tilos, de nagyon leépítõ dolog "bulvárkodni", celebezni, és egyéb színvonaltalan "bikicsunáj szintet" alulmúló médiaheckrõl csevegni! Kiskorúak, lányok -esetleg kiskorú lányok- jelenléte miatt a "felvilágosító" jellegû hozzászólások is csak megrontás határig menjenek el ha lehet. Ha a most még kiskorúak jelzik hogy nagykorúak lettek, akkor felõlem mehet minden, még akár virtuál swinger party-t is lenyomhattok :-) Köszönjük. MG

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2111 Támba Csaba 2012-12-18 21:04:37  Előzmény: Spityu: 78696

Egykori matematika tanárnõm mondta, hogy õ azokat a matematikai elméleteket szereti igazán, amelyek szimplán csak a számok világáról szólnak értékelhetõ gyakorlati tartalom nélkül.

Ez a szakdoga valahogy hasonló gépész vonalon.

2110  Spityu 2012-12-18 20:14:37

Maximális riszpekt:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=7BlurI3P_hA[/url]

2109  Spityu 2012-12-17 17:13:29  Előzmény:révai ákos: 78692

Egy másik topikban leírtam a tapasztalataimat a melegedésrõl. Elméletben a gáz magasabb hõfokon ég, de gyakorlatban szerintem nem jelentkezik olyan gyakran.
A gázról való indítást nem feltétlenül szereti a reduktor alacsony hõmérséklet mellett, de nem nagyon szokott gondot okozni 0 fokig, az alatt már többet kell köszörülni, ahogy írtam, már csak akksi kímélés céljából is célszerû benzinen leállítani - indítani. Én 3 év alatt a téli hónapok alkalmával összesen kb. 15l benzint használtam fel. :)
Az én kocsimat Szappanosék gázosították el Kr. e. 426-ban.
A sorozatengedélyre lehet, hogy én emlékeztem rosszul! Ebben az esetben reálisabb az általad írt összeg.

2108 baumann sanyi 2012-12-13 23:40:44  Előzmény:Kárász Endre: 78687

Tedd azt megérdemli az ilyen mocsok:mad:

2107 Kunyi Tamás 2012-12-13 19:47:24  Előzmény:révai ákos: 78692

Köszönöm neked is Mykee a felvilágosítást. Ezek a régi autók még nem olyan finnyásak X) Akkor mihelyt ott tartok, beszereltetem!

2106 révai ákos 2012-12-13 09:33:16  Előzmény:Kunyi Tamás: 78691

Szia !
Nekem egy éve lett gázossá alakítva a Trabi. Eddig nem tudok semmi rosszat mondani a gázüzemrõl. Amit érdmes figyelembe venned, hogy a gázos motor nagyobb hõt termel, persze ez nem brutális növekedés, de nem árt ha odafigyelsz a hûtõrendszer állapotára. Ha nyáron dugóba kerülsz akkor nagyon hamar felszökik majd a vízhõfok. Télen pedig kicsit többet fog enni mint nyáron, de ez benzin esetében is így van. Télen mindig legyen a tankodban benzin az indításhoz, nyáron ill kb. 10 fok felett már akár gázról is indul a gép gond nélkül. A motor erejt tekintve beállítástól is függ, de fogod érezni, hogy gyengébb lett a kocsi. Ez nem is annyira végsebesség vagy elõzés közben lesz érezhetõ, hanem pl egy visszaváltás és padlógáz esetében érzed majd.

Viszont nézz jól körül a piacon, hogy kivel csináltatod meg, mert sokan meglátják hogy Trabant, és elkezdõdik a szájhúzás meg a nyûglõdés stb... Én a klubtalákozókón kértem ki a már gázos Trabik, Wareszok gazdáinak véleményét és utána végigjártam minden mestert érdeklõdés gyanánt, és végül döntöttem.

Ár terén kb 120-150 között számolhatsz attól függõen hogy milyen rendszerkonfigurációt rakatsz össze. Spituy irta, hogy sorozatenegdélyes a Trabi így nem kell külön vizsgáztatni. Amikor nekem tavaly csinálták a hatóság azt mondta nem sorozatenegdélyes, úgyhogy lehet engem b.....át de ha mégsem akkor vizsgáztatnod kell a beszerléstõl számított 30 napon belül.

üdv Mykee

2105 Kunyi Tamás 2012-12-12 21:16:48  Előzmény: Spityu: 78689

Szóval kb.15000 Km-t mennék vele elõreláthatólag. Többnyire csak barátnõmmel ketten furikázunk vele, pakolni nem igazán szoktuk. A távolságot illetõen pedig inkább falvak között járunk-kelünk, hosszabb távolságokra nem merem elvinni, mivel attól félek, úgyjárnék, mint Povi klubtársunk :/ Vigyázni szeretnék rá!
A gázosítás azért is lenne jó, mivel így univerzálisabb lenne üzemanyag terén. Egy idõ után úgyis megtérül a befektetés, de nem feltétlen a megtérülés a cél - nem mintha tele lennék forinttal.
Nekem ez az autó nem csak van, hanem egy projekt is. Mivel elegem lett a rengeteg autóipari hulladékból, ezért eldöntöttem, hogy inkább magam "rakok össze" egy autót, ami kielégíti az igényeimet. Így határoztam el, hogy rendbeteszek egy 4T Trabantot. Eleinte kisebb átalakításokat is kigondoltam/megvalósítottam, de végül úgy véltem, gyári állapotba próbálom visszahozni, és csak ezután beszerelni egy-két kényelmi kiegészítést.
Na de ennyi rizsa után, így már értem a gázellátás mûködését. Elmés megoldás. Az LPG egyébként nem nyírja ki a motort? Ez alatt értem pl. szelepszárszimeringet nem bántja vagy hosszú távon a henger vagy hengerfej valamelyik alkatrészét nem korrodálja? Lehet, hülye kérdések, dehát benzinre tervezték a motort, és akaratlanul is felmerülnek bennek ezek a kérdések.

2104 Bajáki Péter 2012-12-12 15:45:22

[url=http://urbanista.blog.hu/2012/11/06/valaki_a_trabantjaval_koldul_a_varban_napi_linkek][img]http://m.cdn.blog.hu/ur/urbanista/image/KCTA[1].jpeg[/img][/url]

2103  Spityu 2012-12-12 07:30:39  Előzmény:Kunyi Tamás: 78688

Mennyit mész egy évben a kocsival? Jellemzõen mennyire van terhelve (személyek, csomagok egyaránt)? Milyen domborzati viszonyok között használod? Város/hosszú táv aránya? Számold azt is, hogy a jövõben drágulni fog az LPG (jövedéki adó). Még mindig bõven meg fogja érni, de eléggé elnyújtja a megtérülési idõt.

Természetesen nem folyamatosan áramlik a gáz, hasonló elven van megoldva a gáz "utánpótlás" mint a karbinál az úszóház. Van egy cseppfolyós kamra, amibe csak akkor mehet gáz, ha egy membrán kinyitja a szelepét. Ezt a membránt a motorról vett vákuum vezérli, bár, lehet, hogy van már elektromos is. A túlnyomásos részbõl megy az ún. párologtató kamrába, aminek a telítettségét szintén egy membrán szabályozza, pontosabban egy gumilap, amit egy rugó feszít neki a lyuknak. A rugó elõfeszítését egy szabályozó csavarral lehet állítani, ezzel lehet beállítani tulajdonképpen az alapjárati mennyiséget (~benzinszint a karbiban). A reduktor és a karbi között lévõ csavarral a fordulati mennyiséget (~fõfúvóka nagysága a karbiban). Ebbõl látszik, hogy modell szempontjából olyan, mintha lenne egy karbid, amin úszószintet és fõfúvókát tudsz állítani. Ez elsõre elég primitívnek hallatszik, de a tapasztalat azt mutatja, hogy be lehet szabályozni úgy, hogy alapjáraton is jó legyen és fordulaton is. Errõl a zsigulis cikk alján találni leírást. Ha mondjuk létezne valami jó kéttorkú karbi, amit simán fel lehetne tenni a gyári 1.1 szívócsonkjára, akkor azzal tökéletesen be lehetne szabályozni minden üzemi helyzetet, de annyira nem szuboptimális most sem, hogy belevágjak egy ilyen karbi cserébe. :)

[img]http://www.okgaz.pl/images/stories/_do_artykulow/ABC/slownikpojec/parownikd.jpg[/img]

[url]http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=174[/url]

2102 Kunyi Tamás 2012-12-11 20:42:45  Előzmény: Spityu: 78684

Köszönöm szépen a választ! Azt hiszem, ez átfogó válasz volt és szerintem belevágok. DE elõször legyen készen a Trabim.
Még egy kérdés. Ugye benzinnél az úszó elzárja a benzin útját, ha megtelt az úszóház. Gáznál folyamatosan áramlik be a gáz?

2101 Kárász Endre 2012-12-11 18:50:36  Előzmény:Támba Csaba: 78685

Bár nem komplett autóval jártam így, hanem "csak" egy hátsó lengõkarral, de azért én is ráfáztam egy internetes vásárlásra. Egy nyíregyházi autószerelõ kínált 10.000Ft-ért(!) gyári új Trabi lengõkart. A fotók alapján annak is tûnt, de azért egyik kép sem volt valami éles. Amikor megjött a csomag, döbbentem néztem a lengõkart: egy újrafestett, alul lukasra rohadt sz@rt tartottam a kezemben. A csapágyház is újra lett szegecselve, de úgy, hogy azoknak gyakorlatilag nem volt feje, csak egy kicsit el volt kenve a vége. Kész életveszély. Erre a fickó azt mondta, hogy õ még nem is hallott olyanról, hogy egy lengõkart felújítanak... Szerinte ez tuti új.
Jelenleg még tart a visszaküldés miatti egyezkedés, de lehet, hogy sikertelenség esetén kiírom az eladó teljes nevét...

2100  Spityu 2012-12-11 17:07:48  Előzmény:Támba Csaba: 78685

Nyugodtan írhatod idézõjelek nélkül. ;)

2099 Támba Csaba 2012-12-11 17:04:47  Előzmény:baumann sanyi: 78681

Igen, sajnos.

Mondjuk én már eleve úgy indulok el, hogy számítok az ilyen helyzetekre.
Csak azt nem értem mire számítanak a kedves eladók ilyen ellentmondások esetén...?!

Autómentõ meg már lett azóta. Igaz nem Barkas, hanem "csak" egy Nissan.

Pénteken mûszaki. Ha csatasorba áll, akkor klubtagoknak természetesen baráti áron 3 tonna hasznos tömegig áll rendelkezésre:)
[i](Módosította Tsaby 2012.12.11. 18:08-kor)[/i]

2098  Spityu 2012-12-11 16:49:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 78683

Szerintem 100 alatt meg lehet úszni, 180-ért már van pl. hengerenkénti injektoros rendszer (nyilván olyan motorhoz...). Ezek komplett árak, szereléssel.
A karbit nem kell átalakítani, egyedül a boxkesztyû alá megy egy gázrózsa szerû alkatrész, amire megy a légnemû gáz csöve. A motortérbe kerül még egy reduktor, egy benzin és egy gázszelep (a mûszerfalra pedig egy három állású kapcsoló: gáz - üres - benzin és egy szívató kapcsoló gázhoz). A csomagtérbe pedig egy gáztartály.
A tartálytól nagynyomású réz csövön megy cseppfolyós halmazállapotban a gáz a reduktorig, onnan sima páncélcsõben gáz halmazállapotban.
Mivel típusos az átalakítás, nem kell újra mûszakiztatni a kocsit emiatt külön. A mûszaki kb. egy ötössel több. Használt alkatrészekbõl is lehet építkezni, de beszerelni csak szakmûhelyben lehet. Arra kell figyelni, hogy a tartály 10 évre kap engedélyt, utána +5-re meg lehet hosszabbítani (kb. fél tartály áráért: nyomáspróba). Reduktort nem vennék használtan, de kapcsoló, tartály (papírral!), keverõfej simán mehet.
Konkretizálva Trabantnál: ha pl. sokat mész egyedül, netán melós autó, sík helyen laksz stb., akkor nem kell félni a beruházástól (évi 5000km alatt azért nem biztos, hogy hamar behozná az árát). De mentem vele így 3 emberrel, rogyásig pakolva és igazából akkor is használható. Illetve, ahogy írtam, hegyvidéki városban lakom, reggel 5km és 250m le, délután ugyanez vissza.
Összességében elég jól lehet vele spórolni, de ha nyomja neki az ember, akkor forintálisan kb. ugyanannyira jön ki, mint benzinnel. Én mondjuk notórius lassanhajtó vagyok. :)
[i](Módosította Spityu 2012.12.11. 17:57-kor)[/i]

2097 Kunyi Tamás 2012-12-11 08:27:22  Előzmény: Spityu: 78682

Most mennyi lenne egy "gázosítás"? Aztán át kell állítani a karburátort, netán újra is kellene fúvókázni azt? Sajnos nem vagyok jártas ez ügyben.

2096  Spityu 2012-12-10 23:36:04  Előzmény:Kantuly János: 78678

Így vettem 2év 11hónapja. Nem bántam meg. Akkor 165 volt a gáz és csak 315 a benzin. Most mindkettõ több, de százalékosan ugyanannyi egymáshoz képest, ez nem változott. Gáz szett árban volt a kocsi (99e), legutóbb 400km hosszú táv, 10km terep, 105km hegyvidéki város összetételû úton 6.9l-es átlagfogyasztást mértem. Városon kívül kb. 6l. Alsó hangon 50ezret spórol évente, lambda monitorral nagyjából 1.00-ra van beállítva a keverék, jelentõs teljesítménykülönbséget nem fedeztem fel. Viszont ezerszer stabilabban jár a motor minden tartományban. Ja, az elõgyújtásra picit rácsavartam, a gáz bírja. ;)
Objektívan annyit tudok mondani a menetteljesítményrõl, hogy gázon 125-ig ment a mutató, benzinen 135-ig, asszem 2 emberrel. De teljesen jó, direkt nagyobb átmérõjû gumikat vettem most, mert túl hamar leforognak a gyári váltóval a fokozatok (155/80).

2095 baumann sanyi 2012-12-10 22:52:51  Előzmény:Támba Csaba: 78675

Szia Nagyon sok gusztustalan hirdetés és ember van. Hülyének akarják nézni az embert. A legszomorubb az egészben az ,hogy már nemcsak a fiatal hazudik hanem az öreg is. Felhivod a vidéki cimet,kérdezel ezt azt--szoval mindent--erre a válasz -minden jo,minden szép. Lemész és a fele sem igaz.. Igaz hogy 2 nappal elötte beszéltétek meg a megtekintést -az ember még arra sem vette a fáradságot hogy legalább beinditsa elötte,vagy legalább átnézze hogy indul e stb a kocsi. Lemész és nem indul,akksi lemerülve vagy meghalva,hibák itt,ott. Szolsz neki hogy nem erröl volt szo. Erre --hát akartam mondani. Mikor ember? Amikor a vonatjegy csak oda 5 ezer volt? Legszivesebben.......És ott álsz most légy okos domokos-vigyem vagy ne? Vagy nyeljem be a 10 ropit.......Szoval vigyázzni kell--kéne.:mad:

2094 Németh János 2012-12-10 21:23:23  Előzmény:Kantuly János: 78678

csao. Gyujtás rá, egy gáz, és indit. Pöccre, csak pár nap állás után forgatja tovább.

2093 Kantuly János 2012-12-10 21:03:08  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Sajnálom, remélem minél hamarabb helyre tudod hozni!

2092 Kantuly János 2012-12-10 20:22:31  Előzmény: Spityu: 78677

Akkor a tiéd is hamar beindult. :)

Megérte a gázt belerakni? Nem erõtlen vele a motor?

2091  Spityu 2012-12-10 19:58:00  Előzmény:Kantuly János: 78676

Tegnap este benzinen állítottam le, de indítás elõtt átváltottam gázra, egyet megszívattam, ki üresbe (se gáz, se benzin), indítózás, a következõ gyújtási ütemnél már járt a motor. Aztán mielõtt kifogyott volna az úszóból a benzin, át gázra. Gázon is elindulna, de akksi kímélés céljából inkább így indítom fagypont alatt. Kb. -10 fok volt.

2090 Kantuly János 2012-12-10 19:51:56

Üdvözlet!

Hogy indul a járgányotok ebben a hidegben?
Ma reggel itt -15°C körül volt, nekem párszor forgult a fõtengely, aztán indult is a járgány. :)

2089 Támba Csaba 2012-12-07 17:13:20

Car-társak!

Hogy elkerüljenek a potenciális vásárlók egy nagy csalódást megosztanék pár infót a mai napomról.

Debrecenben hirdetnek egy BARKAS autómentõt. Ma megnéztem.


A hirdetés szövege:

"KONNYES SZEMMEL MEGVALLNEK, MAGYARORSZAG EGYETLEN MUKODOKEPES BARkAS GYARI AUTOSZALLITJATOL! Kihasznalatlansag miatt elado, a családtagga lett Barkaskánk! Evekig dédelgettük, nevelgettuk tuningoltuk. Adtunk neki hivatalosan egy 1, 3-as VolksWagen Golf motort, elektromos csörlõt! A plato 6-m! Fék, futomû, kormanymû felujitva! Alku szoba sem johet! (auto, es robogo csere erdekel)"

A valóság:

1. Egyáltalán nem volt könnyes az eladó szeme.
2. NEM mûködõképes, 6 éve áll üzemképtelenül.
3. VALÓBAN kihasználatlan (oka: lásd 2. pont).
4. 2002-ben vásárolták, 2006-ig dédelgették aztán mégis "C-vágány".
5. Nem lett átíratva.
6. Az 1,3-as VW motor stimmel, de nincs bejegyeztetve a forgalmiba. Átalakítási terv készült, de 2002-ben adták ki (véletlenül 1,3-as dízelre írva amit utólag átjavítottak, de újra kellene indítani az egész engedélyeztetési procedúrát).
7. Plató, csörlõ stimmel.
8. Fék, futómû, kormánymû állapota (lásd: 2-es pont).
9. Gumiabroncsok repedezett diagonálok.
10. A bódé elmegy szódával.
11. Alvázszám olvasható és stimmel.
12. Alváz fõtartó elemein elõrehaladott korrózió.
13. Alku: "Áhhh, ennyiért nem adom oda, nagyon sokan érdeklõdnek!"
14. Beszámítás nyista.
15. Kérdés: "MIÉRT ezen hirdetés?" Válasz: "Öööö..izé...egy haverom adta fel a hirdetést..."
16. Bár hideg volt a felsõ ruházatomat ledobálva megnéztem a hátam a külsõ visszapillantóban. Se toll, se pihe...



Tehát mielõtt valaki beleélné magát, ez a valóság.
Legalább ennyi értelme legyen a mai kirándulásnak.

Ennek ellenére akinek elég ideje és pénze van rá tudom ajánlani, de ez egy hétszámjegyû projekt ha valaki valóban igényesen helyre akarja állítani.


[i](Módosította Tsaby 2012.12.07. 18:16-kor)[/i]

2088 Kerekes Gábor 2012-12-06 17:26:47

Mit hozott a mikluás :D
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/121206/DSC_0290_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/121206/DSC_0290_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította kerbor 2012.12.06. 18:27-kor)[/i]

2087 Povázsay Zoltán 2012-12-04 14:12:30  Előzmény: Spityu: 78667

Köszi mindenkitõl a rengeteg segítséget és együttérzést :-)
A biztosítónál tegnap (hétfõn) leadtam a baleseti bejelentõt, így most ha jól tudom, nincs más dolgom, mint várni a kárszakértõt...
Ebben a kisfelújításban gondolkodom én is, persze lássuk meg, mennyibõl gazdálkodhatok majd. Lökhárító nem is kell, már vannak korábban szerzett gömbölyû lökõsök, így azok kerülnének fel.

2086 baumann sanyi 2012-12-04 12:53:59  Előzmény:Bajáki Péter: 78668

Szia Pocsék.........és még szinésznek merik magukat nevezni....haha:D

2085 Támba Csaba 2012-12-04 12:18:30  Előzmény:Kárász Endre: 78662

Épp mostanában olvastam, hogy januártól törvényváltozás lesz, mely szerint nem lehet majd a biztosítóval megegyezni, csak számlás javítási számlát térítenek vissza a kiszámolt avulási és egyéb szorzó alapján.
Ez a kocsi simán GTK.

2084 Támba Csaba 2012-12-04 12:12:39  Előzmény:Bajáki Péter: 78668

Izééé...a valódi színészeket ne sértsük meg azzal, hogy a BK és a "színészi játék" kifejezés egyazon szövegben szerepeljen :)

2083 Kárász Endre 2012-12-04 11:27:48

Sürgõsen segítségre lenne szükségem! Három-négy napra keresek valahol Budapesten egy olyan helyet, ahol a Trabival beférek, nincs hideg egy kis ecsetes festéshez és fel tudom ragasztani a hátsó sárvédõjét. Tehát legalább 15fokos hõmérséklet kellene. Az a baj, hogy a motor még nincs az autóban, csak vontatni lehet. Így az IKEA, stb. mélygarázs nem jöhet szóba, onnan kidobnának. Az ingatlanhirdetések között meg döntõ többségben hideg teremgarázsok vannak, vagy csak hosszú távra kiadók. Bármilyen megoldás érdekelne, mûhely sarka, sufni, stb. Köszi!

2082 Bajáki Péter 2012-12-04 11:22:07

Erõt és kitartást a kombi kijavításához!

Más: Trabi a Barátok köztben! :-)
Csak nekem a videó címe nem tetszik:
"Péter egy régi tragacsot kap Attilától a szülinapjára, de nagyon örül neki"

[url]http://baratok.hu/video/186855[/url]

Az azért röhej, hogy a kulcsról nem ismeri fel, hogy nem nyugati verda az övé. :D A színészi játék meg pocsék...
[i](Módosította BajakiPeter 2012.12.04. 12:22-kor)[/i]

2081  Spityu 2012-12-04 08:16:31  Előzmény:jocking .: 78664

Igazad lehet, most jobban megnéztem a képeket.

Povi: próbáld meg tényleg gyorsan elintézni, hogy számla nélkül kaphass pénzt. Két elsõ elem újan 15 (használtan filléres), lámpatartó 2db 1500, összekötõ 1-2ezer, taréjlemez-doblemez: egyengetés, motorháztetõ új, paplannal 9000 (használtan olcsó), homloklemez új 3000 (használtan párszáz ft), önindító 3-15000, lökhárító 500-3000, egyéb köcölékek 5000, fényezés 10-40ezer. Ahogy nézem, a sárvédõív itt-ott le van kopva, gondolom, nem csak elöl. Esetleg egybe lehetne kötni egy kisfelújítással a javítást, az elsõ elemeket telibe fújni, a többit spot fényezéssel lejavítani + összepolírozni. A lényeg, hogy színért nagyon profi helyre menj, hogy ne üssön el. És ne gyári fényû alkatrész legyen a minta (ahol nem érte napfény), hanem egy mostani, felpolírozott.
Számold ki, hogy mennyi lenne a javítás (lakatosmunkát nem írtam), érdeklõdd meg, hogy mennyit kaphatnál, és mérlegelj.

2080 Povázsay Zoltán 2012-12-03 21:54:12

itt még ereje teljében, Ausztriában (6,5 literes fogyasztással):
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-gUiEVl29pK8/UL0fNxDAlFI/AAAAAAAABwo/vY7JzqB4VYg/s512/trabi_stollhof.jpg[/img]
[i](Módosította Povi 2012.12.03. 22:54-kor)[/i]

2079 Kárász Endre 2012-12-03 20:02:00  Előzmény:jocking .: 78664

Én is a javításra gondoltam, amikor azt feszegettem, hogy hogyan lehet több pénz kicsikarni a biztosítótól.

2078 jocking . 2012-12-03 19:14:04  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78663

Szerintem még mindig olcsóbb lenne megcsináltatni, mint másikat venni, fõleg hogyha a futómû rögzítési pontok a helyükön maradtak. Bár ez csak az én véleményem.

2077 Povázsay Zoltán 2012-12-03 18:45:10  Előzmény:Kárász Endre: 78662

Köszi, ezt jó tudni!
A nevetséges összegekre azért kíváncsi leszek, ahogy néztem a hirdetéseket, kb. 100-120ezer HUF-tól vannak ilyen állapotú (mármint az ütközés elõtti) Trabik, érvényes papírokkal.

2076 Kárász Endre 2012-12-03 17:54:07  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Van egy tény, amit nem nagyon hangoztat a biztosító! Ahogy más is írta, a GTK alapkoncepciója az, hogy ilyenkor a kocsid piaci értéke és az összetört roncs értéke közötti összeget fizetik ki. Ezáltal(feltéve, hogy a roncsot a megállapított öszegért el tudod adni) tudsz venni egy másikat, így az okozott károd megtérül. Fontos!!! Ilyenkor a biztosító köteles az átírás teljes költségét is állni! Ha másik típust veszel, akkor is. Igaz, ilyenkor csak akkora részét, amennyi a Trabi átiratása lett volna. Tehát fizetnie kell az eredetvizsgát(köbcenti alapú), a vagyonszerzési illetéket(teljesítmény alapú), illetve a forgalmi és a törzskönyv árát(2*6000Ft). Ez jelenleg mindösszesen plusz 37.400Ft egy Trabant 601 esetében.
Én az elsõ Trabimat ugyanígy törtem össze. Nem rémlik, hogy a típus szerepelne az EuroTax-ban. Akkor (2004) nekem a biztosító hasraütésszerûen határozta meg a piaci-, és a roncsértéket. Javaslom, hogy a legelején NE említsd a biztosítónak, hogy te GTK esetén az átírást is be akarod vasalni. Várd meg a kárfelmérést, utána kapsz egy papírt, amiben leírják, hogy õk mennyire gondoltak. Na ezután érdemes bemenni hozzájuk, és azt mondani, hogy inkább adják neked oda számlára az általuk kigondolt összeget, plusz rakjanak rá 37400Ft-ot.
Szinte biztos a GTK. Ugyanis az a taktikájuk, hogy teljesen piaci órabérrel és anyagköltséggel számolják ki a javítás díját. Ez csillagászati lesz, ami értelem szerûen több, mint egy Trabant ára. Ezután mondják be neked a GTK-t, és akkor elõszednek egy csomó lepattant Trabis hirdetést, és majd valami nevetséges összeget fognak ajánlani piaci érték gyanánt.
Ha segítségre van szükséged, nyugodtan megkeresheted a PSZÁF ügyfélszolgálatát. Õk látják el a felügyeletet a biztosítók felett, nagyon segítõkészek. A jogszabályi háttérrõl meg annyit, hogy a 190/2007. Kormányrendelet szabályozza.
[i](Módosította Endre 2012.12.03. 18:55-kor)[/i]

2075  Spityu 2012-12-03 10:35:08  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Szegény kocsi. Nekem is GTK-nak tûnik. :(
[i](Módosította Spityu 2012.12.03. 11:35-kor)[/i]

2074 jocking . 2012-12-03 09:06:13  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Ahhoz képest, hogy a suzuki alól kipattant a futómû, nem tûnik vészesnek.

2073 Kiss Krisztián 2012-12-03 08:49:46  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78658

Szerintem GTK.(gazdasági totál kár,amikor a javitásra kiszámolt összeg,eléri a jármü forgalmi értékét)ilyenkor a tax-ár 75%át fizeti a biztositó(ez a autó mai piaci árának a 75 %-át jelenti).Ha mondjuk a tax ára 100e ft,akkor 75e adnak.Szerintem kb ez reális.

2072 Povázsay Zoltán 2012-12-03 08:27:16  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78657

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-cFWRtHEmjhQ/ULxiJt07eTI/AAAAAAAABwE/PJBm4lbaZd0/s640/20121203050.jpg[/img]

2071 Povázsay Zoltán 2012-12-03 08:25:21  Előzmény: Spityu: 78656

még csak ma megyek a biztosítóhoz, remélem, nem lesz gond
nagyságrendileg mennyit fizetnek szerintetek egy ilyen kárért?

2070  Spityu 2012-12-03 08:23:22  Előzmény:Povázsay Zoltán: 78655

Mi a probléma? A kocsi állapotán kívül. Nem akarta elismerni a felelõsségét? Az õ biztosítója fizet neked, idén még lehet trükközni némely biztosítónál, ahol nem kérnek számlát. (megállapodás és házilagos javítás -> pénzbevétel)

2069 Povázsay Zoltán 2012-12-02 22:21:13

na basszus, viii. ker. Korányi-Illés sarok (Fûvészkertnél). Jövök a Korányin az Üllõi felé, aztán jobbról kijött elém egy Suzuki (aki épp balra próbált kanyarodni az Illés utcából a Korányira), hát nem neki mentem? :( Nekem volt elsõbbségem, neki kint volt a macisajt tábla...
Kiváncsi vagyok, mit szól majd a biztosító, meg hogy ki lehet-e ebbõl jönni jól, de van egy érzésem, hogy nem. A Trabinak sérült a motorháztetõ, hûtõrács, lökhárító, bal elsõ sárvédõ, meg egy-két sallang a motor környékén (önindító, karbi), de a motor, és a kasztni ép, kocsit hazavontattuk. A Suzukinak kitört a bal elsõ kereke, és a bal elsõ sárvédõ cserés.

2068 baumann sanyi 2012-12-01 17:55:53

Üdv "Cartársak" . Egy jó kis filmre bukkantam a youtube-on. Két Trabi, egy kispolszki,és egy Java kalandtúrája 20.000 km-en keresztül Afrikán át. Ha tetszett oszd, lájk, mert nem sokan tudnak róla... többet érdemelne. A mai világban ritka már az ilyen. Cime: "Trabantem napric Afrikou." Köszönöm.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=MqU8TZz9NjY[/url]




[i](Módosította jocking 2012.12.01. 19:52-kor)[/i]

2067 baumann sanyi 2012-12-01 07:32:49

Üdv mindenkinek ! Ujpeströl vok. Van egy 31 éves Trabim. Haverkodnék Trabihoz értö, bütykölgetö ,beszélgetni szeretö sráccal, ffival, itt, vagy a környezö kerületekböl is stb........ Most került hozzám a Trabi, nem vok nagy szakértö--sajnos :( De ha neked van szükséged segitségre bármiben(az élet területén) , szivesen segitek :) Köszönöm
[i](Módosította Transformers 2012.12.01. 08:35-kor)[/i]

2066 Kantuly János 2012-11-29 22:24:52  Előzmény:Németh János: 78651

Szia, még nem jutottam odáig, de remélem a hétvégén át tudom nézni.

2065 Németh János 2012-11-29 20:37:05  Előzmény:Kantuly János: 78650

csao. Jók már a lámpák mûjödik rendesen minden?

2064 Kantuly János 2012-11-28 22:01:02  Előzmény:Kantuly János: 78648

Ezt elb@sztam, más volt a vágólapon, itt a helyes link: [url=http://www.youtube.com/watch?v=Wr9s0UjG0sk][b]_videó_[/b][/url]
[i](Módosította Janner 2012.11.28. 23:01-kor)[/i]

2063  Spityu 2012-11-28 21:37:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 78647

Nálam alapvetõ, hogy lehetõség szerint az a konkrét alkatrész kerüljön vissza a kocsimba, amivel legördült a gyártósorról. Legyen szó hengerfúrásról, vagy épp a csavarok újragalvanizálásáról. Annak ellenére, hogy betáraztam pótalkatrészekbõl, hiszen ezeket 10 év múlva még ennyire sem lehet majd kapni, amennyire lehet, igyekszem elkerülni a beépítésüket. Kis túlzással össze tudnék rakni egy komplett 0km-es gyári Trabantot, ha hoznának egy karosszériát, bizonyos alkatrészeket nézve még többet is. Ennek ellenére a kocsim eredeti rugóvilláit nem cseréltem le. Pedig csúnyán el voltak kopva, lehetetlen lett volna illeszteni, mivel excentrikus kopásról volt szó. Elvittem egy ügyes esztergályoshoz, aki egyébként rézfúvós hangszer készítõ, kicsit tanakodtunk, hogy hogyan is kellene felszabályozni, aztán végül a csap két végén lévõ központosító furattal a tokmányba befogva, a gépsatura pedig szánköszörût helyezve felköszörülte nekem 19.60-ra. A perselyek beütve kb. 19.30-ról indultak. Mindezt 2000Ft/db áron. A legolcsóbb hazai rugóvilla 2100 + postába fájt volna (amit találtam), gyárit 3-4000-ért lehet kapni, szökõévente egyszer.
Szóval ebben az esetben a jó minõség mellé alacsony ár is párosult. És persze ugyanaz az alkatrész lesz bent, ami az elmúlt 28 évben is.

2062 Kantuly János 2012-11-28 21:01:57

Hozok már egy kis zenét a kocsmába! [url=http://eladas.yocc.fotoalbum.hu/?pageid=0][b]Trabant 1.1 Universal - Home made audio system [/b][/url] :)