Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
szia ! ezt a "hőtükör" cuccot én is ismerem. nagyon jó dolog. az eggyik fele polifoam, a másik pedig vékony alulemez. én is ezt teszek az ajtókba, és körbe mindenhova. vem tudom ez mekkora kiszerelés, nálunk a piktor festékboltban lehet venni, kis tekercsben-horror áron. most vadászok nagy tekercses kiszerelésre. a tecsós polifóm az a strandon használatos lepedőpótló :D ?
Ok. Polifoam-ot én csak nagyon drágán találtam. Viszont Tescoban van akcios kék, 599ft-ért 6mm vastag, 180x50 cm méretben. Az eredetihez hasonló alsó filcet lehet kapni diego-ban ha az kellene esetleg.https://www.diego.hu/kiegeszitok_kellekek_termek.php?id=5996285015547 Én most még ajtók, stb szigetelésén is agyalok, arra pedig laminált padló alá való cuccost találtam https://www.diego.hu/kiegeszitok_kellekek_termek.php?id=5996285706964 Kérdés hohy hang, hő, szigetelés tekintetében megérné-e a befektetést?
Egy négy méter széles tekercsből vettem 1,6m széles csíkot (tehát 4*1,6m), ebből kifutja kényelmesen az utasteret, meg a csomagtartót is (ha jól számoltam még a csomagtérben oldalra is tudok tenni belőle). De ma vagy holnap kiderül, mert be is szabom :cool:
Nos, most ott tartok, hogy kicseréltük a hőgombát faterral, alapjáraton felmelegítettük, és a felső zöldben kapcsolt a venti. Csak a felső zöld égett. Ez valamivel jobb mint az előző, ennél nem várta meg amíg a piros is megjelenik. Ez érzésem szerint max. olyan 10 fok különbség lehet. Két dolgot vettem észre, kb egy deci víz elment a gombacsere közben, eléggé szutykos volt, át kéne vízzel öblítenem párszor a rendszert, illetve a másik az, hogy fater egy csík teflonszalaggal vonta be a gombát, és úgy csavarta a helyére. Én erre azt mondanám, hogy szigeteli a gombát, a fater meg utólag rájött, hogy hülyeséget csinált, igazam lehet. Szerintem a felső zöld még mindig túl későn van, de még megpróbálom azt, hogy kimosom a hűtőrendszert többször vízzel, meg leszedem a gombáról a tefloncsíkot, és inkább egy alátétet rakok be.
Ma voltam bontóban. 4T jobb hátsó teljes lámpa, biztonsági öv csat, vízhőfok-gomba, és egy ülés fogasív volt a bevásárlás tárgya. Első bontó: Csak lámpa van 3 ezer, és övcsat 4 ezer. A vége az lett, hogy egy búra repedés miatt odaadta a lámpát egy ezresért, az övcsatot nem vettem meg. Másik bontó, a fogasív, és a hőfok gomba volt egy ezres. Szerintetek, az övcsat megéri azt a 4 ezer forintot? Őszíntén szólva nevetséges árnak találtam, gondolom a ritkasága miatt ennyi.
sziasztok! jut eszembe, el is felejtettem megkérdezni, van-e valakinek átlátszó hátsó búrálya 4T-hez. illetve tud-e valaki ledes világítást hátra. kösz mindenkinek.- jó barkácsolást farigcsálást a hétvégére.:p
Sziasztok van trabi csomiba való hifi beépítésem kárpitokkal stb. Részletesen a hirdetésben olvashatjátok: https://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/komlett_trabi_csomi_hifi_beepites
Vagy a legjobb ötlet egy kárpitoshoz elmenni és venni anyagot. Ajánlom figyelmedbe hogy a Suzuki Ignisben majdnem ugyan olyan szőnyeg van mint a Trabant 1.1-ben! Csak egy kicsit meg kell szabni!
Régóta próbálok már 4T-be teljes gumiszőnyeget szerezni, sajnos sikertelenül. Így arra gondoltam vennék valami "hagyományos" szőnyeget bele, aztán frankón méretre szabnám. A szakadozott barna eredetitől csak szebb lesz:):)
Gondolom más is próbállt már hasonlót művelni? Érdekelne van-e valami konkrét típus, név, akármi, ami alapján tudnék választani.
Ezt az engedély dolgot meg felejtsd el, bürokrata barátaink annak idején jól kitalálták, hogy egy autóba csak olyan motor építhető be, amivel gyárilag is szerelték. Ha tehát a trabiban menthetetlenül elrepedne a blokk, akkor csak egy másik trabi motorját teheted bele, feltéve, hogy a cseremotor származása igazolható. Aztán utána már csak pár hét és néhány raklap irat és már mehet is.:rolleyes: Legegyszerűbb, ha Tibkével beszélsz, ő jártas a témában és talán segíthat is neked. Dobj neki egy privát üzik itt az oldalon.;)
Fauvééknél (legalábbis a golfoknál, poloknál) főleg 2 féle motort használtak. Van az előredőlő, amit ha megnézel, beépítve a szelepfedél a kocsi eleje felé "bólint". Ezeknél a motoroknál a tűzfal felől van a szívósor és a kocsi eleje felé a kipufogócsonk. Tulajdonképpen a kipuffra dől rá a motor (persze nem fizikailag, csak így lehetne leírni;) ). Ilyen motor van a Trabiban is gyárilag, meg még a régebbi 2-es polokban, golfokban. A hátradőlő motornál a szelefedél a tűzfal felé dől és a tűzfal felé van a kipufogó is, a szívósor pedig a kocsi elejéhez van közelebb, tulajdonképpen az előredőlő moci fordított változata.
Vizuális magyarázattal: [imgw]https://image.eurotuner.com/f/9791522/eurp_0806_02_z+1989_vw_golf_cl_mk2+engine_view+1_8_20v_engine_garrett_t4_turbo.jpg[/imgw] Ez a hátradőlő moci, szívósor elöl, kipufogó hátul, a tűzfal előtt.
[imgw]https://i278.photobucket.com/albums/kk116/bikerestorer/new%20engine/PICT0716.jpg[/imgw] Ez meg az előredőlő moci, szívósor a tűzfalnál, kipufogó a kocsi eleje felőli oldalon van.
Ez még wiccnek is rossz: nem adnak, ill. ha mégis, akkor annyiért, h azt már wégkielégített BKV-s wezérzsírnyak is +irígyelné... Felejtős, 1.1+csókos, a motorszámot meg - ha jól t'om - "sajnos" takarja a hengerfejtömítés...:rolleyes:
nem tudom merrefelé dől :D nem vagyok autószerelő, és ez az első kocsim. 4 hónapja van meg, és nem tűröm valahogy azt az állapotot ahogy most van. hozzá kell nyúlnom. mindíg ez volt az álmom. nekem ezt sikerült megvennem jó áron. ezért ezt kel belefabrikálnom valahogy. az előző hozzászólásban kérdezted "janko601s". ezen én is sokat gondolkoztam. sok szembetűnő dolog van ami koránt sem emlékeztet a trabi-polo motorjához.ezért csak 1 fajta műszakin megy át :D persze meginterjuvolom majd a kpm-et, hogy mien feltételek mellett adnak átépítési engedélyt. a selytésem az, hogy nem fűlik hozzá a foguk, de majd kiderül.
valaki faragott már be 1.6-ost-tudom. remélem segíteni is tud, ha máshogy nem legalább tanácsal.
szevasztok.érdekelne hogy miként lehet levizsgáztatni egy 1.6 trabit,mert gondolom nemnézik joszemmel műszakivizsgán.irjátok meg légyszi,komojan érdekelne!
Fogod, a szegecs közepén +pontozod pl. egy rossz fúrówal+kalapáccsal. innentől egy wékony fúrówal átfúrod (ügyelj, h a szegecs közepén fúrd!!!), majd jöhet egy vastagabb.(én egy praktikeres gagyiwal toltam, wiszi az, csak nyomd!) Mindig nézd, h magát a wasat, amibe a szegecs megy ne tágítsd ki! Ha kellően elzrikáltad már a szegecs fejét, akkor egy hidegwágó-kalapács kombó könnyedén táwozásra bírja a szegecs maradék fejét. Utána leütöd az alaplapot, és kiütöd a szegecseket.
Amit nekem nem sikerült eliminálnom a Waresz féken: folyamatosan, állat módon ütött. A központosítás nagyon fontos! Sztem csak olyat érdemes felrakni, ami már futott Trabin, hibátlanul! Másik: a bordás fékdobot - sajnos - magyarok is gyártották, ennek megfelelően a külseje is ütött nekem, helyenként 2cm-t(!!!!!!!!!!!!!!!!!). Szerezz jót, wagy gyárit, ha lehet.
Csawarok ügyében én 10.9-es imbuszfejűeket tettem fel anyákkal piszokul rákontrázwa, tartott is. Elméletileg elég a 8.8-as is, de nekem nem pattogott le a feje a 10.9-nek sem, uh bátran ajánlom.
Nekem ugyanez a problémám (4T), és sajnos rájöttem igenis a dificsapágy miatt van :( Annyira lóg már a csapágy, hogy a féltengely táncot tud járni, és rázza az egész hóbelebancot. Minden gömbfejem új, féltengelyek felújítva, kormánymű szintén, kerekek centírozva, gumik nem szálszakadtak. Nemrég néztem meg és kézzel is tudtam mozgatni a féltengely kihajtását amibe a csillag megy :( Ezzel az a gáz, hogy így az olajat is nyomja a kihajtás mellett, hiába a szimering. A difiben elvileg 32008-as számú kúpgörgős csapágy van, amit külföldi oldalakon kb. 12eurós árban találtam meg. Úgy vélem itthon olyan 2500Ft kürül lehet kapni per darab. A következő project ezek cseréje lesz, mert már nagyon régóta küzdök a rázkódás hibával :(
[justify]Az alumínium homlokfal rácsot én lekrómoztattam. Ez tartós, de igen drága megoldás. Lehet polírozni is, de ezek úgy tudom eloxálva vannak, ezért előtte azt le kell maratni róla. Ugyanez a helyzet a szellőzőrácsokkal is (kivétel persze a késői kombik, mert azokon acélból készült, műanyag bevonattal) Az alukilincsket azért lehet szépen kipolírozni, mert azokat nem eloxálták.[/justify]
Nincs valami tippetek hogy a homlokfal rácsot mivel pucoljam meg? Már próbáltam krómtisztítóval speckós fémtisztítóval vizes 2000-es csiszolópapírral és egyéb súroló szerekkel berágok lefújom kályha ezüsttel:) Segítsetek!:):)
sziasztok trabi mániások ! nagy szügségem lenne 1 vagy akár több hozzáértő emberre. nem rég vettem golf 1 1.6 gti mocit +váltót. illetve a gti futóművét is szeretném belefabrikálni. a gondom csupán az, hogy tapasztalat zéró. aki már szuszakolt 1.6-os mocit trabiba, annak szívesen venném a segítségét. kérlek segítsétek meggárgyult kollégátokat sok sok tanácssal. köszönettel: hier olivér
Kerékagyanyától a másik kerékagyanyáig minden új. :) Holtjáték: 0. Váltórevízió alkalmával a bolygómű szintén jónak tűnt kottyanásügyileg. Legjobb lenne talán egy másik váltót is betenni, kiszűrve ezzel a diffit. De a kormánymű ugye kisebb meló...
A féltengely cserénél a tengelycsonkot is cserélted?Sokan kifelejtik.Ellenörzid ugy ,hogy felemeled,megfogod a féltengelyt,és a másik kezeddel ovatosan elöre,majd hátra,ide oda forgatod(20cmelöre20cmhátrafele)a kereket,mekkora holtjátéka van,a legjobb ha semmekkora.Ha jol telenyomod a gumiharangot zsirral,az valamelyest csillapit(rövid idöre)Amig ezt még nem nézted máshoz ne nyulj.Én erre fogadnék.
Nagy segítség kellene! Van egy Trabira való Wartburg fékem (Trabiról lett leszedve, "átalakítóval", mindennel). Olvastam a felrakást. Lebontottuk Mazsival a régi féket, de a szegecseket nem tudjuk egyszerűen kiszedni :S. Próbáltuk flexszel levágni a fejüket, de nem férni hozzá rendesen. Akkor próbáltuk megfúrni őket, de a fúrófej (vadi új) se vitte el. Most a kocsit is nála kellett hagynom (mert ott szereltük). Kérem, aki már csinált iylent, vagy van valami ötlete, az segítsen rajtunk.
Hát remélem hogy a kormányműtől van és nem a diffitől. A difi nekem gyári, csak a bolygókerék tengelyt cseréltem, meg kipucoltam, a gyári összejelölés szerint összerakva. Van egy keveset futott kormányművem, majd azzal kipróbálom, bár a mostani sem túl kopott.
Szerintem a kormányművet összerakom: vagy felújíttatom (persely a ház végébe ill. új ék) vagy összerakom a felújítókészlettel (gyári NDK-s). Ha ez sem oldja meg... hát nem tudom... akkor Bucinak lesz igaza, miszerint a difitől van. :(
Gyakorlatilag ugyanezeket a problémákat tapasztalom én is a kombin, a rózsakerekek kivételével én is mindent kicseréltem. Nemrég tettem be a gyári csuklókat, új kerékcsapágyakkal (C2). A zsírra gyanakodtam hogy nem jó, 500 km után szét is szedtem, de semmi kopás nem volt látható. Főleg kettesbe gyorsításkor jön elő, meg néha teljesen rendszertelenül 4.-be 80 környékén. A kormánymű nekem is gyári, másra nem tudok gondolni. A 84-esnél meg akkor volt hasonló jelenség amikor kenetlenek voltak a csuklók, de pucolás-zsírzás után megszűnt.
Köszi a választ! Én is erre gyanakodtam leginkább, de a féltengelycsere alkalmával kapott bőven a belső csukló is - régi típusú. A rózsakerék meg ugye akkor volt szintén fél éves.
Nekem meg van egy olyan kehém, hogy rázós úton, úthibákon elkezd rángatni a hajtáslánc. Ez nem lehet a puha gumibakok miatt? A gyári az puha vagy kemény? Egyszer írt erről itt valaki.