Egészen más okokból elkezdtem utánaolvasni, milyen hengerfejek ill. kompresszióviszonyok is voltak a Trabantnál. Az addig oké, hogy volt eltolt égésterű és koncentrikus is. Utóbbiból volt a végén a 7,8-as, előtte meg a 7,6-os. Gondoltam én. (Most az 500-assal nem foglalkozom.) Halványan rémlett, hogy egy csomóféle kompresszióviszonyról olvastam a Trabantnál. Pl.: https://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=95&page_number=0#Motor
Azért vagyok kíváncsi, hogy a koncentrikus, felirat nélküli (tehát nem "7,8"-as) égésterű hengerfejekből milyenek is lehettek valójában, mert kissé érdekes értéket mértem az előbb. Fogtam egy henger-dugó párost. Felső holtpontba állítottam a dugót. Feltettem egy 0,5-ös (gyári vastagságú) tömítést, rá egy gyári új ilyen hengerfejet, és megmértem olajjal, hogy mekkora a térfogata az égéstérnek. Kb. 49 cc jött ki. Pedig ennek 45-nek kellene lennie. 49-cel számolva kb. 7,1-es kompresszióviszony jön ki, ami meglehetősen kevés. Majd megmérem még egyszer, hátha valamit elszúrtam, bár pontos a mérőhenger. A gyertya menet aljáig töltöttem, ameddig a gyertya is kiér. Maga a gyertya minimális térfogattal rendelkezik, kevesebb mint 0,5 cc olaj ment bele a porcelán mellé.
Amit mutatni akarok még, az a kuplung felőli szimmering módosítása 1975-ben. Azt írja, azóta fémperem nélküli. Ezt hirtelen nem is tudtam, hogy ilyen is volt arról az oldalról. Szóval, ha fémperemeset találsz, az akkor biztos, hogy még a gyárija. :) De nem csodálkoznék azon sem, ha össze-vissza lett volna akkoriban.
Van egy 1979-es változás is, a dugattyúcsapszegről. Egy ideig kellett gondolkoznom azon, mit is jelenthet. Először arra gondoltam, hogy a múltkor tárgyalt beütések változásáról szól. De nem, S - schwarz, W - weiss, G - grün, mint színjelölés.
Ír még ugyanerre az évre egy megváltoztatott biztosítólemezről is. Nem így nézett ki valahogy a lendkerekednél? https://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3538&osCsid=4t8egl1lbj7husk4jdb29tb4s2 Persze, az is lehet, hogy az ékszíj felőli változott, de azt még nem láttad valószínűleg.