Szerintem az a magyarázat a nyomtávra, hogy a nyomtávrudak közelebb vannak a csonkállványok forgáspontjához, mint a felnik pereme. Emiatt a felnik pereménél, ahol az összetartást mérjük, felnagyítva jelenik meg a szélső gömbfejek távolságának variálása. Nagyjából lődd be 0-ásra (vagy nagyon minimális összetartásra) és menj el futóműveshez, ha nincsen spéci vagy legalább kendácsolt mérőpálcád. Ott állítsák be 0-ásra, persze mindezt úgy, hogy a hátsó kerekeket is figyelembe veszik, és a kormánykerék is egyenesen álljon. Ezután hagyd ott őket, akkor is, ha nem áll egyenesen a kormány. Ragassz egy kör maszkolót az állítóhüvelyekre, majd aknából a legaljukat jelöld meg filccel. Ezután a szükséges irányba tekerj az állítóhüvelyeken, próbálgatásonként mondjuk 1 hatlapnyit. Mindig ugyanabba az irányba kell tekerni a hüvelyeken és mindig ugyanannyit. Így megmarad a 0-ás összetartás, de a kormánykerék esetleges ferdesége kivehető. Érintőre húzd meg a biztosító anyákat (Ja, a lemezek legyenek fent végig.) Próba. Aztán ha jó, lehet meghúzni teljesen, és biztosítani. (Én eleve a futóművesnél saját felelősségre kértem, hogy ne biztosítsák le és agyon se tépjék.)
A fogaslécet a kormánymű összeszerelésénél ugye jól alaphelyzetbe állítottad? Azt hiszem, 65 mm-nek kell kilógnia az egyik oldalon a fogaslécnek a fogaskerekes tengely bizonyos pozíciójában. Fejből nem tudom, a könyvek írják.
Alapvetően két dolog okozhatja, hogy a kormánykerék egyenesen áll a futóműállító padon, míg vezetés közben nem. Az egyik, hogy a kormányholtjátékot nem vették figyelembe, amikor az ülésre támasztható kis fixáló berendezéssel rögzítették. A másik, hogy a kerekek dőlése tengelyenként nem teljesen szimmetrikus. A hátsó kerekeknél ugye semmilyen állítási lehetőség nincsen, az elsőknél pedig csak a nyomtávrudak. Na, ez az, ami nem igaz. Valamelyik könyvben olvastam olyan speciális hézagolólemezekről, amik az első laprugóköteg és a bölcső közé fűzhetőek be. Ezáltal az adott oldali rugóvilla szem feljebb / beljebb kerül, ami csökkenti az adott kerék kifelé dőlését. Ha a dőlésben van ilyen jellegű eltérés (nyomtattass jegyzőkönyvet), simán okozhatja azt, hogy az első kerekek ugyan a hátsó kerekekhez lettek belőve egy szimmetria tengelyre, de mégis kissé ferdén kell tartani a kormányt, hogy egyenesen haladjon az autó, mert ez a kis dőlés anomáliát visz az egész futómű "eredőjébe". Ez még nem probléma. De ha ez a dőlés egy bizonyos mértéknél nagyobb, folyamatos félrehúzást okozhat menet közben, ami nem túl szerencsés. A lényeg, hogy ha elengeded a kormánykereket (egyenes, sík, nem nyomvályús úton haladva), ne kezdjen el úgy húzni az egyik irányba a kocsi, mint amikor lapos az egyik kerék. Ja, ezt a rugóhézagolós javítást felejtsd el, szerintem még régen sem szórakoztak ezzel, nem is láttam ilyen hézagolókat még képen sem. :)
Valamikor a 80-as években áttértek a kisebb hatlaptávú kötőelemekre. Pl. 17 helyett 16 (motorblokk alja), talán a lengőkaroknál is 19 helyett 18, talán a rugóvillánál is 22 helyett 21. És még biztosan van egy-kettő ilyen. A nyomtávrudas variálásról eddig még nem hallottam, de semmi sem kizárt. Még azt is el bírom képzelni, hogy össze-vissza voltak egy-egy autón belül a normál és az elspórolt csavarok. De szerintem esélyes, hogy a nyomtávrúdjaid cserélve lettek. Nekem valamiért a 80-as évek legvége rémlik váltási időpontnak. Tényleg, a kontraanyák is 21-esek?