Jajj... ma mit sz*pattam magam... elektromos rendszer fõtesztje volt.
Tudni kell: kb. mindent úgy tettem vissza, ahogy kivettem, ugyanazokkal az alkatrészekkel, csak minden vezeték / ér / szerelvény gondosan megtisztítva, szükség esetén karbant tartva, ahol volt gyárilag is, ott újrabandázsolva (jellemzõen a mûszerfal mögött és hátrafelé), kötegelõ madzagok a motortérben megigazítva, kitisztítva.
Kürt: tökéletes.
[b]Elakadásjelzõ: tökéletes (ütem, izzók),[/b]
Hátsó lámpatest funkciói: tökéletesek,
Elsõ lámpák: félig-meddig jók (holnap vehetek 2db 40/45W-ost),
Ablaktörlõ motor, szivattyú: tökéletes,
Beltér világítás: tökéletes,
Féklámpa: fékfolyadék híján teszteletlen,
Rakodópolcnál csatlakozó: teszteletlen,
[b]Index: minden világít, de dupla gyorsasággal szaggat.[/b]
Vonóhorog: nincs még feltéve
Generátor, gyújtás: nincs tesztelve
Rendszámtábla világítás: most jutott eszembe, hogy az is van :D
Egyszerûen nem jöttem rá, hogy mi okozza az irányjelzõk hibáit. Próbáltam direkt testet húzni a reléhez is, meg minden érintett helyhez (kürt, trafóleszorító) - sikertelenül.
Nem fért a fejembe, hogy hogyan lehet jó az ütem elakadásjelzõnél és hogyan nem normál indexnél.
Le is szereltem, mondom, belenézek, hátha van valami baja: tökéletesen szép volt belülrõl, szemrevételezés alapján jónak minõsítettem. Visszaszereltem. Gyanakodtam még arra is, hogy a vonóhorog visszajelzõjét rosszul kötöttem be, amikor újraszigszalagoztam a csapolásokat/toldásokat, de aztán elvetettem ennek a valószínûségét, nem bontogattam meg a dolgokat, nem álltam neki térképezni (szerencsére).
Aztán lebontottam az elsõ indexlámpákat, és akkor vettem észre, hogy 20W-os izzók vannak 21W helyett. Legyintettem, ez nem nagy eltérés, ez nem okozhatja. Tovább fordítottam az izzót, és akkor megpillantottam a 24V feliratot... na akkor a mérehetetlen megkönnyebbülés mellett legalább ekkora dühöt is éreztem. :D
Késõbb Endre felvilágosított, hogy hogyan is mûködik a relé. Egyedül azt a tény tudtam, hogy ha indexelésnél gyorsabban szaggat, akkor az egyik izzó nem jó.
A kapcsolását nem is nagyon tudtam eddig, a lényeg az, hogy tökmindegy hány izzó van rákötve, van egy áramerõsség határérték, ami vezérli a villogás ütemét. Ha efölött van az átfolyó áram erõssége, akkor normál szaggatást végez, ha alatt, akkor gyorsítottat.
Mivel a hátsó lámpatestekben normál 21W/12V-os izzók voltak, az elakadásjelzõ jó volt, függetlenül attól, hogy elöl 24V-os izzók voltak, a hátsó két lámpa miatt elegendõ áramerõsség volt már a normál villogáshoz.
Viszont az indexnél egy 12V-os és egy 24V-os volt, ami nem fogyasztott elegendõ áramot, így gyors ütemben dolgozott a relé. :)
Jah és a lényeg: írtam, hogy gyakorlatilag semmin sem változtattam, de amikor beszereltem a gyári új indexeket, nem néztem meg, hogy milyen izzók vannak bennük, annak ellenére, hogy kivettem õket. Egyébként Tungsram gyártmányúak, úgyhogy ahonnan származnak, nem megelelõ izzókat tett bele valaki (száradna le a keze). Egyébként a többi gyári új indexem mind üres...
[i](Módosította Spityu 2013.07.30. 22:12-kor)[/i]