Háj!
Ez a fogyasztás dolog nagyban függ a szívatód állapotától.
Volt szerencsém végre normálisan beállítani a karbimat a hét elején, mert nekem is iszonyat sokat evett (9-10l). Azért evett sokat mert a szívató nagyon sokáig üzemelt. Ebben közrejátszott az is, hogy a vákumos "toroknyitó" egyszerűen besz*rt, a membrán megszorulhaott benne, nem nyitott a levegő-pillangószelepen szinte semmit, így nem sok levegőt kapott a motor, viszont benzint meg annál többet. A másik dolog, hogy maga a mechanikus rugó is később tágul nekem, így később is kerül vissza alaphelyzetbe a "bowdenív tengelye" (amíg meg nem nyúlik odáig, hogy a bowdenív tengelye már ne legyen kiakasztott állapotban) szóval sokáig ad felesleges plussz gázt alaphelyzetben. ezek a dolgok együttese miatt ment el ennyi benzinem.
Úgy oldottam meg a problémát, hogy a vákumos izé membránjával nem sz*roztam, hanem a szívatót alaphelyzetéből jobbra tekertem olyan 70°-kal (itt már majdnem eltörnek a rámenő vízcsövek, szóval tovább nem nagyon lehet
) ...tettem ezt azért, mert ebben a helyzetében maga a rugó tud egy kicsit nyitni a légtorok pillangószelepén hidegen (nem fuldoklik az autó, kap elég levegőt), és ahogy melegszik az egész, előbb éri el a végső állást is a rugó, ahol már a bowdenív tengelyének felesleges előfeszítése is megszűnik ... magyarul időben kikapcsol az egész (sárga led felvillanásánál már igen).
Előnyök a korábbi állapothoz képest: hidegen is simán tudok menni az autóval rángatás, fulladozás nélkül és ami a legfontosabb, most már csak 6.5-7.5 litert eszik
Remélem egy-két emberkének hasznára válik ennek a dolognak a leírása, tudom nem éppen egy "gyári beállítás", de viszont csak előnyöm származott belőle
A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1