Muczán Gábor [TWK001]
2007-01-22 20:49:22
BB2 9-10. nap hírei: A Mauritán határőrség bódéban és matracon fekve fogadja az országába belépőket, Trabis csapatunk már Mauritániában jár A Motorváros Team már Mauritánia fantasztikusan szép homokdűnéi mellett küzd az elsőbbségértA Motorváros Team tagjai vasárnap szinte észre se vették, hogy beléptek Mauritániába. A koszos őrbódé, benne két matrac és a rajta fekvő a belépési papírokat fektében kitöltő két határőr nem erősítette a Magyarországon megszokott hivatalos közeg képét. A Fiúk semmin sem csodálkoztak, tették a dolgukat nyújtották az útlevelet és a koszos bódé utáni következő viskóban már asztal is várta őket, ami elmondásuk szerint azért volt fontos, ,mert pecsételni a földön fekve már nem lehet. De még a pecsét se nyit ki minden kaput ebben az országban, mivel a sorompó nyitását csak a három órakor munkába álló sorompókezelő végezheti. A Trabis fiúk 10 nappal a futam indulása után és túl egy afrikai sufni tuning 2 órás szintidő alatti szélvédő cseréjén, már nem csodálkoznak semmin, megadóan várták a sorompókezelő szaki munkába állását.
Tulajdonképpen annak is örültek, hogy még este hét óra előtt ideértek, mert a határátlépés se működik egész nap, pontosan reggel héttől este hétig lehet befáradni az országba, azon kívül tessék a sorompó előtt várakozni. Sajnos az Üvegtigris csapatának nem sikerült az adott nyitvatartási idő előtt elérni a határt, így a környéken aludtak egy motelban, velük együtt pár motoros tette ugyanezt.
A határ után úttalan utakon jártak a versenyzők, amiben Trabant cabriósaink el is süllyedtek, majd a semmi közepén feltűnt egy helyi Mercedes, ahonnan az itthonról előre e-mailen elküldött autó biztosítás papírjait kapták meg a Fiúk. nem kis meglepetésükre. A Merci pénzváltóként is funkcionált, hiába mindent egy helyen a dűnék között, erre a cseles megoldásra csak az afrikaiak képesek.
Ahogyan azt a verseny útvonal leírásában még a futam előtt olvashatták a résztvevők a Mauritán hatóságok nagyon szigorúan veszik az alkohol behozatalt és keményen büntetik, annak minden formáját. Ennek fényében néhány Bamakos résztvevő még előző este elfogyasztotta felhalmozott készleteit, ami a másnapos melegben már nem tűnt olyan jó ötletnek.
A Motorváros Team már napokkal ezelőtt elfogyasztotta alkohol tartalékait, így nyugodt szívvel hagyták el a határt, röpke egy és félórás várakozást követően Mauritánia maga nagyon nyomasztó és a rettenetes állapotokat csak a természeti szépségek a homokdűnék végtelen sora és az óceánpart feledteti.
Trabantosaink megint felülmúlták önmagukat, mivel laptoppal rendelkeztek, de internet elérés a két csillagos szállóhoz nem járt (tulajdonképpen a körülmények a két csillagot se érdemlik), ezért Szabolcs és Roland beültek az öszkomfortos kisautóba és a vezeték nélküli azaz WiFi kapcsolaton keresztül lecsapolták a négycsillagos szálloda internet kapcsolatát és a szálló előtt a csillagos ég alatt küldték haza az információkat Mauritániából.
Akik a híreink szerint biztosan elérték Dakhla városát, azok a nagy port felkavart huszonéves öreggel induló Dáciások, az Axiál Rally csapata, akiket három motoros képvisel és a lassú járműként haladó de annál biztosabb Csepel csapat. Gratulálunk Mindenkinek, szép teljesítmény, de most következik csak a Szahara igazi arca.
Természetesen meg kell említenünk a verseny egyik legnehezebb döntését. A szabadban.hu csapata Csaba és Zoli, a helyi erőkkel támogatva tegnap estig sem tudott javítani az autó állapotán, így feladták a versenyt. Csabi az autóval visszaindult Cassablanca felé, egyrészt hogy hazajusson, másrészt itt található egész Afrika talán egyetlen Suzuki Dealere, akinél kapható a hiányzó alkatrész. Zoli pedig csatlakozva a Dessert Fox csapathoz egy Ford Sierrában száguld tovább és tájékoztat majd minket is a további fejleményekről.
A tegnapi napi homokos küzdelem csak ízelítő volt a mai, 150 kilométeres dűnés etaphoz képest. Ma a Budapest-Bamako egyik legnehezebb, de egyúttal a leggyönyörűbb szakasza várt a Motorváros csapatra. A Banc Darguin Nemzeti Park érintetlen homokdűnéivel kellett megbirkózniuk az indulóknak, valószínű, hogy a kicsi és könnyű kocsi előnyei itt még inkább előtérbe kerülnek majd.
Az esti célpont, az Atlanti óceán partján a Szaharában lesz, az odajutás terepjáróval nem gond, de két kerék meghajtású autóval nem célszerű bemenni a sivatagba, hacsak nem javasolja az útleírás. Akik pedig egy kis tengerparti vadkempingre vágynának, azoknak is van egy javaslat az itinerben, a parton található ma esti táborhelytől Nouamghartól 12-13 kilométerre, aminek érdekessége, hogy csak apályban megközelíthető. Célszerű nem a hullámokban vezetni, mert a víz könnyen kimoshatja az ember alól a járművet és akkor nincs megállás a víz az úr.
A holnapi célállomás: Nouakchott, napi autózás 153 km
Sms küldés a csapatnak:
https://services.thuraya.com/sms.html oldalon ingyenesen
MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442
Motorváros Team –Trabi Cabrió
www.TrabanttalAfrikaba.huwww.motorvaros.hu