Hát... már egy részét elmeséltem egyszer itt valahol... De most az eddigieket előadom egyben újra. Nem is panaszképpen, hanem inkább tanácsot kérnék, hogy mit is lehetne ilyenkor tenni...
Tehát hülye történet:
Megvettem a kocsit. Eredetvizsgán kiderült, hogy bár a forgalmiban helyesen szerepel a motorszám, de az adatbázisban két számjegy meg volt cserélve. Valaki valahol egyszer rosszul ütötte be. És bár ezért elvileg csökkent a kocsi értéke, hiszen rosszabb kategóriába sorolták, én ennek még örültem is, mert akkor most végre ki lesz javítva a hiba, és minden adat tökéletesen fog szerepelni. Tévedtem.
Nem tartozik szorosan a témához, de megemlítem azt a biztosan sokak által ismert szabályt is, hogy csak akkor hajlandók átírni a kocsit, ha megkötöttem a kötelező biztosítást. De ezt csak az előző tulaj forgalmijára tudom megkötni, ami az átírással érvénytelenné válik. Ezzel együtt érvénytelenné válik a frissen megkötött biztosítás is, hiszen nem stimmel a forgalmi száma... Tehát mehetek adatot módosítani a biztosítóhoz.
De ezen is túlestem, és azt hittem, hogy végre mehetek, és megkapom a forgalmit!
Hát azt megkaptam. De voltak oly kedvesek az okmányirodai alkalmazottak, hogy bejegyezték az új forgalmimba, hogy az eredetvizsgálatot nem csináltattam meg. Pedig hát eredetvizsga nélkül át se írhatták volna. Ha meg mégis, akkor miért csináltattak velem eredetvizsgát? Nekem arra nincs szükségem! Ezt a hibát rögtön meg is említettem a hölgynek, aki ezt rögtön javította is: odaírta hogy pótolva, aláírta, lepöcsétülte, pötyögött valamit a gépén, és mosolyogva visszaadta, hogy minden rendben. Még hittem is neki... De pár hét múlva a frissen érkezett törzskönyvemben szintén ott volt az "eredetiség vizsgálat hiánya". Visszamentem, és nem túl udvariasan beszéltem velük, de végülis megegyeztünk, hogy úgyis fújva lesz a kocsi, és hogy akkor új forgalmit és törzskönyvet kapok, és abban majd jól lesz.
A felújítás-fújás után aktuális volt a műszaki+zöldkártya, így az okmányirodás hölgyek azt javasolták, hogy a vizsgáztatóval beszéljem meg, hogy ne a forgalmiba írja a dolgait, hanem írjon nekik valami jegyzőkönyvet, abban már az új szín szerepeljen, és akkor egyszerűen megúszom a dolgot. A vizsgáztatáskor nem voltam ott, de csak baksis fejében voltak hajlandók az új színt bejegyezni, és mint kiderült, a vizsgáztató "jobban tudja", hogy mekkora a kocsi teljesítménye, mert véletlenül se az előző adatot írta be, de még csak nem is a gyárit, hanem az általa valósnak vélt 37kW-ot (a 30 helyett). Később persze kiderült, hogy ő mást is jobban tud... Az okmányirodában még tettem egy halvány kísérletet, hogy inkább csak a színt írják át, mert a motosrteljesítmény nem változott és nem is felel meg a gyári értéknek, persze tudtam, hogy hiába. Az irodisták csak a papírnak hisznek. Annak viszont akkor is, ha nyilvánvaló képtelenség van rajta. De gondoltam, hogy ennyi baj legyen, csak végre legyen érvényes forgalmim. Stimmelt a törzskönyv is végre - leszámítva ezt a plusz 20% teljesítményt...
Tegnap a Szicsuval beszélgettünk az utánfutóról, és szóba került a max vontatható tömeg. Emlékezetem szerint 400kg ráfutófékes, és 300 kg fékezetlen szerepelt a forgalmiban (ezek a gyári adatok is!), de azért most megnéztem. Hát a legújabb forgalmim szerint ráfutófékes utánfutóval 840 kg-ot vontathatok, fék nélkül pedig 402 kg-ot! (hogy honnan szedték azt a két kilót???
)
A végeredmény tehát: Valahányszor egy hibát ki akarok velük javíttatni, mindig újabbakat vétenek. És persze minden alkalommal félnapos sorállás, és akkor még fussak el a postára befizetni a csekket, de vegyek ott náluk bélyeget is (hogy miért nem lehet ezt ott egybe???)
Csak hab a tortán, hogy a biztosítónál is valami nyolc napos adatváltoztatási határidőm van, ami elvileg a színre is vonatkozik, hiszen annak idején azt is felvették az adatok közé, és bár jóval 8 napon túl, de levélben fénymásolatokkal igazolva próbáltam őket rávenni az adatmódosításra (mivel a telefonos ügyfélszolgálat erre nem volt hajlandó, élőben meg elérhetetlenek), de természetesen ez sem sikerült. Bár azóta megbeszéltem velük telefonon, hogy a biztosítás így is érvényes.
Ezt csak azért írtam le, mert a véleményetekre vagyok kiváncsi:
Lehet-e bajom belőle, hogy ilyen - nyilvánvalóan nem valós - adatok vannak a forgalmimban? És ha igen, akkor ötleteket várnék arra, hogy hogyan lehet ma magyarországon érvényes, valós adatokkal ellátott forgalmit csináltatni!?! Mert én már feladtam... De ez most komoly! Szükséges-e, és ha igen, akkor hogyan tudnám megcsináltatni? A kocsin minden stimmel, műszakilag minden a gyári, a vonóhorog se csalás, semmi extra nincs, csak régi lökösök + maszk + műszerfal + mocitető van rajta! Helyülön vannak a 4t-s merevítések, semmi csalás nincs!
Ha minden jól megy, akkor a jövő héten megyek jogosítványt meghosszabbíttatni. Kíváncsi vagyok, mi jöhet még... Drukkoljatok, nehogy véletlenül nemváltozáson essek keresztül az okmányiroda által!
retro