Hali!
Igen, 5 gangos polo GT váltó van benne. Mikor leemeltem a kasztnit, tüzetesen átvizsgáltam a motor és a váltó környékét. Több dolgot tapasztaltam:
- a motor alul időnként hozzáért az alvázhoz (lejött ott a festék)
- a féltengely (a jobbos) is hozzá tudott érni teljes kirugózáskor
- ehhez képest a motor még a másik irányba lejtett
- az elejével sem volt párhuzamos
- a hátsó bak az egyik irányba feszült, nem volt középen.
Mindezeket orvosoltam, egyetlen alkatrész volt rossz, a hátsó bak. Először megnéztem a másik 4T-n, hogyan áll a motor. Aztán leszedtem a két váltóbakot, hogy csak az első tartsa a motort. A váltó alá két krokodil emelő került. Majd elővettem a vízszintezőt, és beállítottam a motort szintbe, és az elejével is párhuzamosítottam. Ezután felkerült a baloldali (általam már régebben módosított tartóbak) a váltóra. Ekkor látszott, hogy a hátsó bak a bűnös. Ezért szétvágtam és újra összehegesztettem. Tibke tett bele egy törést, ami abszolute kikerült belőle.
Az eredmény:
- a motor kb 3cm-re van az alváztól, vizszintes, párhuzamos az alvázzal és nincs a bak alatt alátét. A lehető legjobban hátul van (az önindítónál az alvázat kicsit be is kellett hajtani). A féltengelyek és a lengőkarok közel vizszintesek (1 menet van vágva a rugókból). És megszünt a féltengelyek roppanása induláskor (a jobbos nem volt egyáltalán meghúzva - a csavarokat is cserélnem kellett), és 60-nál sem ráznak (gyorsabban még nem mentem). Viszont mivel Tibke az Ő általa gyártott bakhoz mérte a féltengelyek hosszát, ezért most a balos (rövid) hosszabb, a jobbos pedig rövidebb 2cm-rel, mint kellene. Normál használatban ez nem gond, de teljes kirugózáskor kattog a csukló. A további munka megkönnyítése miatt csináltam egy sablont, amivel könnyebb a bakot elkészíteni.
Ezeket nem hibáztatás kép írom, mert láttam, milyen lóhalálában készült anno az autó, szvsz ezért nem lett tökéletes a bak. Nekik nem volt egy napjuk arra, hogy így eltököljenek ezzel (meg a kasztni is rajta volt).
A sablonnal fogok mégegy bakot csinálni mintának, hogy a későbbi munkákat megkönnyítsem (de nem adom oda senkinek:evil
.
A kulissza is át lett alakítva, arra is ráment egy teljes napom, és még így sem tökéletes, a rüki kicsit nehezen megy.
Sok fénykép van, majd teszek közzé.
Üdv, WRT312
Wartburg és még cabrio is?! Mi lehet ennél jobb...