Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A gyári 5 sebességes elég érdekes, mert valaki azt mondja, hogy készült belőle vagy 10 darab, valaki meg ezrekről tud... Néha itt-ott előbukkanik egy, bár én még nem láttam, mindig csak hallottam, hogy valaki hallotta hogy talán valahol van egy eladó, de már nincs... Az sem biztos, hogy az olyan jó megoldás, hiszen nem egy kiforrott technológiáról van szó, hanem egy haldokló gyár utolsó rúgásai eredményéről... De lehet, hogy csak nem értek hozzá... Az irmscher felniről nem tudok nyilatkozni.
Irmscher alufelnit feltudom csavarozni a gyári(lemezfelnis) anya csavarokkal?Honnan lehet rendelni vagy venni az anyákra olyan krómozott sapkát? Na jó többet nem kérdezek....
--4ütemû warburg power-- ez legalább ki van fizetve!
köszi az útbaigazítást,és mennyi az esélyem rá hogy találok gyári wartburg 5 sebességes váltót? ui:Irmscher alufelnire eredetileg(gyárilag)milyen méretű gumival jött ki,és milyet érdemes venni rá?
--4ütemû warburg power-- ez legalább ki van fizetve!
Nem megy bele, csak tartóbak-változtatással, féltengely-változtatással, és kulissza-változtatással. Természetesen a gyári 5 sebességes váltó egyből belemegy. Egy használt vw váltó ára 25-50 között mozog, ha 25-ért kapod, akkor nagyon mákos vagy. Olvasd el a 4t Trabiba 5 sebességes váltós cikket, a wareszra ugyanúgy érvényes, mivel a két autó váltója teljesen megegyezik. A féltengelyeknél más csak a helyzet, mivel a Trabi kerékoldalra is passzol a vw féltengely, így csak a hosszal kell variálni, de a Waresznél más a kerékoldal, így ott csak a két (Waresz+VW) féltengely házasításával megoldható. Egyesek azt mondják, hogy megoldható a vw féltengellyel is, de több helyen olvastam, hogy az mókolás, és pár métert bír csak úgy, tehát a korrekt megoldás a két féltengely házasítása...
Sziasztok! 4T wartburgba 1-es golf 5sebességes váltóját gond nélkül bele lehet tenni(0változtatással),vagy csak a gyári 5sebességes wartburg váltó megy bele? Milyen árba mozognak ezek amúgy?
--4ütemû warburg power-- ez legalább ki van fizetve!
Másik példányt bizti nem tudok...nem mai darab.Ezt is a bátyám szerezte egy autószervizből...Rábizom egyik haveromra, hogy scan-scan... Nem lesz egyszerű kb.2-300 oldal... Vmelyik nap megmondom a pontos cìmét is.+ körbenézek , hogy milyen volt a másik leìrás a gépemen...
Na az viszont már jobban érdekelne. Nem tudod valahogy elektronikus formában közzétenni. Az gondolom részletesebb jóval mint az enyém. Esetleg nem tudsz szerezni még egy példányt?
Ja az van nekem is..bocsi ez most nem nyert... De van egy másik is a gépemen, csak nem ezen amelyikről most nyomom.Van viszont egy könyvem is!Nem emlékszem a cìmére puntosan,de vmi Szerelési útmutató és iránynormaidők...vagy vmi ilyen.Az a könyv, amit a szervìzműhelyeknek adtak annak idelyén.Akár abból is kereshetünk válaszokat a kérdésekre...
Én zalaegerszegi vagyok...itt az egyik autós boltban(Kicsit mondjuk necces volt, mert az eladó nem tudta, hogy hogy néz ki és 3 db ugyan olyat akart eladni nekem...no comment).
Valamelyik nap(1-2 nap)elküldöm neked mail-ban 4T wartexhoz a komplett szerelési útmutatót.(kb4 fejezet:motor, karosszéria, elektronika...)Robbantott rajzok, metszet rajzok, pontos leìrások, beállìtásokhoz konkrét számadatok,stb.Minden benne van, amit a futóműtől kezdve, a váltón keresztűl a beltérig el tudsz képzelni.Szerintem hasznát veheted...tényleg jó a leirás. 4-5db pdf(Acrobat Reader) file.
2 motortartó, ill 1 váltótartó.Elöl fogja egy a motort, oldalt egy a váltót, illetve hátúl van még1, de az is a motoron van(a váltórudazat csatlakozása mellett).Az újak ára:kb 15e forint...attól függ, hogy hol veszed.Én most cseréltem és jónak látom(elég mereven áll a motorom).Nem volt gond a beszereléssel se...alakîtás nélkül a helyére ment.
ha normálisat akarsz,akkor jano dob.... a savállónak ára van, 28 ért asszem csak sima vas motyót kapod.komplett rendsdzwer olyan 60-70 ben áll meg. de emlékeim szerint a savállót meg lehet oldani 70ből, szintén janonál.
Esetleg tudsz nekem mondani boltot Pest környékén ahol érdemes megvenni a bakokat, nem szeretnék valami silány utángyártottat betenni ami hamar tönkre megy.
Lenne még egy kérdésem. Hol érdemes kipufogót csináltatni (komplett rendszerre gondolok leömlővel)? És kb mennyibe fáj a dolog, ha mondjuk rozsdamentes anyagból szeretném végig? A Janó dobnál néztem, de ott csak a leömlő 28 ezer! És nem is tűnik nagyon időtállónak. Bocs a sok kérdésért. Előre is kösz a válaszokat.
kösd fel a gatyád, nem lesz olcsó a dolog.... az új bakok elég húzósak, de a jó állapotú bontottakkal még sokat el lehet menni. támaszd ki hátul is a motort, akkor sokkal masszívabb lesz a cucc.
Hali. Bocsika vagy én tudom rosszul v ti de mindha a Wartyiba 1 motortartó és 2 váltótartóbak lenne. Most cseréltem kuplungot a motort vettem ki és csak 1 bak volt. Vagy lehet 1-t elhagytam.
Mind a 3 tartóbak(2 motor, 1 váltó) különböző...de csak egyfajta létezik mindegyikből.A három új tartó ára kb. 15e Ft.A hátsó is olyan szilentblokkos tartó, mint a váltóé, de a rögzîtőlemez része nem olyan...Az első pedig nem köralakú...îgy ki lehet következtetni, hogy milyen van hátúl...ha még nem láttad.A váltó felöli látható helyen van...Sok sikert!!!
Tud nekem valaki segíteni abban, hogy milyen hátsó motortartó bak kell az 1.3-as hoz? Felhívtam egy boltot de ott azzal kezdték, hogy kb 4 féle van. Azért akarom cserélni mindet, mert remeg az autó gyorsításkor, és motorféken is. Alsóörsön is cseréltük az elsőt, de csak bontott volt. Azóta nem remeg annyira de még mindig nem ok. Mi más gondja lehet?
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy vettem púpos wartburgra való eredeti emblémát a hozzá való magasítóval amibe az eisenacher felirat van belepréselve 2000 huf-ért .Szerintetek megérte?
Hy.Nekem is Wartex van, de abban nincs a tompîtottnak visszajelzője,de egyik Wartexban sincs.Van egy lámpa (a legalsó), de az csak a "helytelen" fényszóróbeállîtást jelzi.A refinek szokott elmenni a visszajelzője, ami az miatt van, mert általában elmozdul az egyik bizti.Ilyenkor nem ég az egyik oldali refid...az, amelyikre a visszajelző van kötve.Oldalanként külön van biztizve a világîtás,külön van a tompîtott,refi,helyzetjelző...Egyébként érdemes kicserélni a biztitáblákat...nem a legjobbak ezek a 16-17 éves táblák.Jártam már úgy is, hogy a műszerfal biztije mozdult el...bekapcsoltam a fűtőmotort...megjelent a töltésvisszajelző...oszt elment a világîtásom...Egyébként az izzók bajonettzáras foglalatban vannak...egyszerűen az óra hátuljába van bedugva.Húzd erössen...és amikor már azt hiszed, hogy ki fog jönni, akkor húzd csak igazán...
a keretet leveszed, 4 csavar, alatta megint vannak csavarok. ha azt kiszeded máris kivehető a panel, amiben a visszajelzők, és a két műszer van. nézd meg a biztosítékok at előbb, ha mindez egyszerre múlt el...
Négyütemű wartburgban nem világít a műszerfalat megvilágító lámpa és a tompított fényt visszajelző sem. Maga a tompított fény OK. Csak a visszajelzők éghettek ki, vagy más gubi is lehet? Ha igen tud valaki küldeni egy mórickaábrát hogy lehet hozzáférni az izzókhoz?
halika...a problémám a következő:az 1.3as warbimból hiányzik a hátsó sárvédőlemezekből a gyári lemez ami a cuccost védi..ha valaki tudná méretét,és hogy hogy nézet ki eredetileg akkor légyszi segitsen...ha másképp nem tok szerezni,akkor legyártanám magamnak.köszi
felni csak az irmscher van ammi könnyen elérhető, és egy -az egyben felmegy. a szemöldököt úgy a legjobb ha össze van hegesztve a homlokfallal. a másik kettő nehezebb ügy, csomagtérspoilert tudommal nem gyártanak kimondottan wareszra.
Most szeretnék venni egy 1.3-as "betonszagató gépállat Wartyogót".Kell egy kis tuning rá.Szükségem lenne,könyüfém felnire,csomagtető spoilerre,szemöldökre,beömlönyilásra.Ha valaki tud eladót vagy üzletet ahol venni lehet,nagyon megköszönném!
Köszönöm Gyaur az infot!Ezzel azt hiszem rövidre is zártam egy kicsit nagyobb fékhatás elérése cimű terveim véghezvitelét!Ismét nem kellett csalódnom a "rugalmas" magyar vizsgarendszerben!Mégegyszer köszi!
Aham...megpróbálom...Erre mondjuk nem is gondoltam.Tudod, újak a féltengelyek, motortartók, kuplung, kitámasztó gömbfejek, stb.A gátlók is jók...igaz nem újak, de még jók...nem rég lett leméretve és tökéletesen vizsgázott padon.A minap szedtem szét a futóművet a szóban forgó hiba miatt és igaz csak kézzel vizsgáltam meg, de jónak tünt a gátló.Minimálisat(kb.0,5-1 mm) lóg a kormánymű, ami lehet ennek az eredménye...próba-próba
Ez a jelenség amit írtál az nem féltengely, de még csak nem is csapágy, hanem ütnek a felnik az elején de nagyon! Sőt ebbe a mókába még a féktárcsák is beszállhatnak, és akkor már a kormányműben lévő csillapítógumi nem használ!
Gyógymód: Centírozás először. egy jó gumisnál. Ha szerencséd van, akkor még a kormányművet nem rázta szét! Ha így sem javul, akkor már komolyabban meg kell vizsgálni a futóművet.
Mondjuk nem a legjobb az a kerékagy csapágyam...vettem is már újat, de még nem cseréltem ki......de nem hiszem, hogy az lenne a baja.Mégpedig:Kb.:2 m-et tolattam, mikor is előjött ez a baja...ami a következő:Kb. 50 km-es sebességnél már nem nagyon lehet fogni a kormányt annyira ráz, illetve inkább beleng a kormányom(kb 3-4 cm)...és szó szerint pattog a jobb első kerék az uton...el-elemelkedik kb 2-3 cm-et.Csak nagy nyomaték leadásánál csinálja ezt.Ha lassan gyorsîtasz, akkor is ráz, de minimálisat.Ha padlón gyorsîtasz, még a hátsó dobom is beleng balra-jobbra 10 cm-et.Azért nem lehet szerintem csapágy, vagy gátló hiba,mert az nem megy ilyen gyorsan tönkre...Nem lehet a kiegyenlîtő művem a váltóba, vagy vmi ötlete valakinek???
Érdeklődóm hogy 4T waresz esetében hátsó fékszerkezet tárcsafékre való átépítésében gyakrlati tapasztalata van e valakinek?Konkrétan gondolok arra hogy csinálta e már valaki és milyen a tapasztalata!Segitségeteket előre is kösi!
papíron 100-al bírt menni a trabi, arra a gyári (hangsúlyozom nem felújíttott alkatrészekből összerakott) dobfék tökéletesen elég volt. persze fékhatás sose elég, de előírásoknak megfelelt, akkor minek növeljék a gyártási költséget. sztem így gondolkozhattak.