Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Valami készül Zwickauban?!?

Rell Miklós [Grisa]
2006-04-19 16:25:36
2005 végén - 2006 elején a hírek szerint újra észlelhető némi mozgolódás az egykori "Trabant-gyár" a Sachsenring-AG, és "társcégei" körül.
2006 február 20-án hosszú hallgatás után ismét hallani Sachsenringről: Bruno Kübler - a cég vezetője - napvilágra hozta azt az információt, miszerint a vállalkozást a lipcsei HQM-csoport megvásárolta. A pontos árat nem hozták nyilvánosságra, de annyit tudni lehet, hogy "két számjegyű millió" eurót tesz ki.

A Sachsenring Zwickau AG-t a tőzsdén is jegyzett Sachsenring Automobiltechnik (SAG) csődeljáráskor Bruno Kübler alapította 2003-ban. Ezt a vállalkozást nem terhelték a SAG adósságai. A cél a vállalkozás "öngyógyítása", és egy stratégiai befektető keresése volt. Időközben az alkalmazottak száma 850-ről 250-re esett.
A csődeljáráskor az anyacég egyes részeit már eladták, mint például a haszongépjármű-kabin gyártást a Daimler-Chryslernek.
A Sachsenring Zwickau AG Kübler szerint 2004 közepéig még képes volt nyereséget termelni, ekkor azonban a VW krízise miatt nehéz idők jöttek rá.
Most a vásárló HQM a jelenlegi 200 alkalmazottból 170-et kíván megtartani, és a vállalkozást HQM Sachsenring GmbH (kft) néven folytatni. A vásárló szerint azonban hamarosan növelni szeretné a termelést, és ezzel az alkalmazottak számát.
A HQM 1993 óta létezik, évi 80 millió eurós forgalma van, és 500 embert foglalkoztat Lipcsében, Chemnitzben, Pleißaban és Wuppertalban. A vállalkozás profiljába a felületkezelés-edzés, fémmegmunkálás, minőségbiztosítás, és autóipari rendszerbeszállítás tartoznak.
Kübler szerint a Sachsenring Zwickau AG eladása jó példája, hogy a csődeljárás nem egyenlő a vállalkozás szétverésével. Türelemmel és kitartással lehetőség van a pénzügyi helyzet "önorvoslására".

Előzmények:

A Sachsenring AG a 90-es évek elején autóalkatrész-beszállítóként egy viszonylag egészséges vállalkozásként mutatkozott be.
1993-ban vásárolta meg egy testvérpár, Ulf és Ernst Wilhelm Rittinghaus, és négy év alatt a börzére vitték.
Az egykor August Horch által alapított vállalkozás csődje a gondatlan vezetésnek, és a hibás cégpolitikának volt köszönhető.
Legfőbb hiba a kaotikus átvételi politika volt. Ehhez jöttek még a nem eléggé előrelátó (vagy túl előrelátó? - a szerk.) termékfejlesztések, mint az Uni-1 hibrid üzemű autó. "A vállalkozás állapotáért több mint 95 százalékban a vezetés volt a hibás."-kommentálta akkoriban egy vállalkozás-szakértő a Sachsenring fejlődését.
2002 májusában csődbe került a SAG, vezetője Ulf Rittinghaus indirekt módon a szász vezetőségre próbálta hárítani a felelősséget, állítása szerint választási adományokra kényszerítették. Hogy milyen összeszövődések voltak az akkori szász
vezetőség és a vállalkozás közt, valószínűleg soha nem fog kiderülni... A hivatalos vizsgálat eredmény nélkül záródott.
2006 januárjában az ügyészség vádat emelt Ulf és Ernst Rittinghaus, és egy harmadik személy Jürgen Rabe ellen, mivel eltitkolták a vállalkozás eladósodását, és nem indították meg a csődeljárást. A Rittinghaus testvéreket a könyvelés meghamisításával, és hűtlen kezeléssel is vádolják. Az ügyészség szerint a testvérpár hamis számlák alapján 3,4millió márka valótlan nyereséget mutatott ki. Ennek következményeként 1998-ban, és 99-ben a részvényeseknek összesen 1,6millió márkát osztottak szét, ennek nagy része pedig a testvérpárt illette. A valóságban azonban a vállalkozás veszteséges volt.
Az egykori vezető Ulf Rittinghaus a vádemelést politikai trükként jellemezte, és személyes bosszúként értelmezte. A törvényszék viszont fellebbezésüket visszautasította.

A Sachsenring Zwickau eladása nyomán a csődbement Sachsenring AG részvényei körül is nőtt az érdeklődés, felreppentek hírek a SAG eladásáról is, de valószínűleg ez csak a befektetők hibás spekulációja...







Forrás:
FAZ.NET
linkek:
Az új vállalkozás leendő honlapja
A HQM honlapja
Az egykori Sachsenring AG honlapja (illetve csak az emléke, mert nemrég teljesen megszűnt)

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!