Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


A ZALAEGERSZEGI VERSENYAUTÓ - Autó-Motor, 79, 05. szám

Prokop Gábor [prokee]
2004-11-07 18:35:48
A zalaegerszegi Afit nagyon szerény keretek között működő autósport szakosztályának egyetlen versnyzője, Bodó Peter és narancssárga Trabantja már nem teljesen ismeretlen az autósport hazai rajongói körében. A volt motocross-versenyző tavaly kapcsolódott be a hegyi bajnokság versenysorozatába. Az első év a tapasztalatgyűjtés jegyében telt el. Néhány jobb edzésidő ugyan biztató volt, de a kocsi sorozatos műszaki meghibásodások miatt eredménytelen maradt.
Megkezdődött a céltudatos munka egy megbízható versenyautó létrehozására. A totálkáros karosszériából kialakított "ruha" csak súlycsökkentő módosításokon esett át, és a futóművön is csak néhány apróbb változtatás történt.


A motor azonban teljesen új konstrukció. A legszembeötlőbb a két különös hengerfej, amelyek házilagos öntésűek (!), de a figyelmesebb szemlélő észreveszi, hogy a hengerek is így készültek. A motor összes többi alkotóeleme eredeti gyári alkatrész.
A motor táplálására két Jikov-porlasztó hivatott. A teljesítmény - becslések szerint - mintegy 60 LE, 8000 f/min-nál. És hogy ennek a teljesítménynek ára van, mi sem bizonyítja jobban, mint a száz kilométerenként elfogyasztott 20-25 liter 1 :15-ös 98 oktános keverék. A motor ereje egy módosított váltón és egy saját készítésű önzáró difin keresztül jut el a 13X185/60-as pályagumikkal szerelt kerekekhez. Az autó végsebessége a váltó áttételétől függően 120-160 km/h.

N.Z.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!