Prokop Gábor [prokee]
2004-08-22 12:40:37

A Wartburg 313/2 az újdonságszámba menő önhordó karosszériájával és a Wartbur háromhengeres, kétütemű, padló alá épített sportmotorjával , amely ferdén, a hátsó tengely előtt kapott helyet.A Wartburg sportmodelljét, a 313/1 típust már 1960-ban megújították kissé. Mielőtt az utódot, a Wartburg HS 313/2-t bemutatták, három prototípust készítettek. Ezek tervezésekor már készen állt a 312-es motor kétkarburátoros, 60 lóerős változata. Különösen érdekes tulajdonsága volt, hogy padló alatti beépítésre is alkalmassá tették, így a menetirányba megdöntve közvetlenül a hátsó tengely elé helyezhették. Mindez, együtt a hűtővel és a hátsó tengellyel együtt egy segédkeretre került.
A Wartburg Sport 313/2 is levehető Coupé-keménytetőt kapott. Az autó vonalvezetése éppoly tökéletes, mint az addigi Wartburgoké.
Egyszerű, de célszerű - és roppant sportos: a 313/2 műszerfala. A nagyméretű óráktól a kapcsolókig ( balra ) sokminden ismerős lehet a 311-es típusból, de az újdonság is jól látható - a padlóváltó.
A Watburg P-100 prototípus a Wartburg Sport 313/2 technikai alapjaira épült. Ezekből a tervekből alakult ki a döntött, háromhengeres motor a hátsó futómű előtt.Ezt a megoldást használták fel alapkoncepcióként a keletnémet családi limuzin, a Wartburg P100 elkészítésénél is, amelyre a VVB Automobilbau kérte fel a két keletnémet gyárat. A prototípusok elkészültek, le is futották előírt tesztkilométereiket, de sorozatban sohasem realizálódtak. 1964-ben rohamléptekkel megkezdték az "igazi újdonság", a 353 tervezését, így a front- és hátsókerékhajtáspártiak közti vitát néhány tollvonással eldöntötték.
A hasonlóság jól látható: A P100 farrésze stílusosan másolja a 313/2 típust.