Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabi mentés

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6 (Törölt felhasználó) 2005-05-10 09:27:46

És mibe jött ez ki?

"A Mercedes és a Trabant között nincs akkora különbség, mint a van autód és a nincs autód között."

5 Támba Csaba 2005-05-03 21:33:44

Szia!

A "probléma" nem tartogat túl sok lehetőséget. én elvinném a lyukasz kasznit egy hozzáértő emberkéhez és normálisan rendbehozatnám.

Nem lesz olcsó, de csak egyszer kell megcsinálni normálisan. Én jelenleg egy 750-es Fiat motoros kombit építgetek. Az aljából csak a hátsó ülések taposólemezei voltak tökéletesen edészségesek, a többi csere. Csomagtér betétlemez, küszöbök, hattyúnyak, doblemezek, első taposólemez mind-mind cserélve.

Csomagtér betétlemezt még kaptam, első taposót már aranyért sem. Egy volt évfolyamtársam hegesztette, neki van egy kasznis műhelye. Ő első taposónak natúr 2-es lemezt javasolt, hogy az legalább nem fog "belobogni". Natúr lemez? Nem a fenét... Mondtam, hogy 1.5-es javítólemezt tegyen bele úgy, hogy bordázza be rendesen a gyári halszálkák mintájára. azt mondta, hogy azt nem lehet kézzel megcsinálni... Erre bekattantam

Vettem egy tábla lemezt és néztem egy darabig
Aztán a lomok közül előkapartam egy regi típusú MZ első villaszárat, hosszában kettévágtam és megfelelő távolságban összegesztve hevederekkel már kész is volt a "halszálka-sablon", egyszerre két "nyomat" készíthető vele. Alkoholos filccel kirajzoltam a lemezt és óvatosan odahegesztettem egy-egy ponton mindig az aktuális helyekre, majd domborítókalapáccsal sükítítettem magam és a környéket egy fél napig. Az eredmény egy gyárinál erősebb és merevebb taposó. Mikor levittem a "mesterhez", akkor csak nézett, mint "Maris a misén"

A hegesztéseknél előre szóltam, hoyg nálam nem jön be a "nem hegesztem végi, mert elhúzza a lemezt" szöveg
Fancsali képet kaptam válaszként és minden nap munka után a nyakára jártam ellenőrizni, míg kész nem lett a "mű"

A műhelyben időközben megforduló ügyfelek a készülő verda alját látva többen megjegyezték, hogyha így meg lehet csainálni egy Trabit, akkor vesznek egyet ők is és hozzák javításra... Melák haverom kijelentette, ha az enyémtől megszabadul, akkor az ő műhelyébe többé Trabi be nem gurulhat
Azóta is tartja a szavát

A kész kaszni hegesztéseit felpucoltam fémtisztára, majd horganyspray-vel lefújtam 2 rétegben mindenhol. Ezután végigkentem az egészet BODY karosszéria tömítő pasztával. Erre jött 2 réteg alapozó, majd az alvázvédő. Nem bitumenes, hanem kaucsuk bázisú. Ez az alsó rész, belül az utastérben ugyanez, csak végső fázisként a fedőfény előtt alvázvédő helyett "rücsi".

Miért írtam le mindezt?
Ha rászánod a pénzt, elég vehemensen "kiakasztod" a kasznist minőségi munkát követelve és a korrózióvédelemre is nagyon odafigyelsz, akkor még 10 év múlva sem fogsz lukat találni az alján
Még 1993-ban szedtük így rendbe a haverom anyjának a 4 évesen szétrohadt kocsiját és az alja azóta is ép. Igaz az időszakos üregvédelmet és a felújító alvázvédelmet nem illik kihagyni az évek során.

Sok sikert, ha belekezdesz

Tsaby 601S

4 (Törölt felhasználó) 2005-04-23 18:32:49

Szia, Pernyetipró!

>Viszont nagyon sajnálom, hogy az autóm külseje nem olyan lesz, mint ezé. >Főleg a nyuszit sajnálom.

Tényleg nem egy nagy meló átrakni a motorháztetőt...::))

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

3 (Törölt felhasználó) 2005-04-23 15:20:55

Most az a verzió van, hogy eladom a kéket, veszek egy fehéret, és abba pakolok át mindent, így nem lesz gond a színnel, nem kell festegetni. De még előtte átíratom a motort, mert nem tudom, hogy kell-e eredetiség vizsgálat az ilyen átíráshoz. Viszont nagyon sajnálom, hogy az autóm külseje nem olyan lesz, mint ezé. Főleg a nyuszit sajnálom.

"A Mercedes és a Trabant között nincs akkora különbség, mint a van autód és a nincs autód között."

2 (Törölt felhasználó) 2005-04-23 15:00:28

Szia, Pernyetipró!

Ha úgy lakatolták/lakatoltátok ki, hogy egy év alatt kilukadt, az nem lakatolás volt, hanem gányolás..:(

Szerintem irasd át a motorszámot, és a kaszniszámokat rakdát a jó kasznira..Nem mondtam semmit...:)


Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

1 (Törölt felhasználó) 2005-04-22 10:09:56

Hali!

Ez a topik nem hiszem, hogy hosszú életű lesz, de hátha mást is érint egyszer.

Az imént vettem ki a filcet, hogy kitakarítsam a trabit, és azt tapasztaltam, hogy az alján két öklömnyi lyuk van. Hozzá kell tennem, hogy tavaly májusban lett műszakiztatva, és akkor kilakatoltuk, tehát a lyukak azóta keletkeztek. Ez rémísztő. Nem tudom, hogy merjem-e használni, mert nagyon beteg az alja. Most nagyon agyalok. Van egy másik kasztnim, de nincs papírja. A szétrohadt törtfehér, a másik pedig kék. Hogy ne lehessen olyan egyszerűen cserélni. A motor, ami a mostaniban van, nem az eredeti, bár ennek meg van a forgalmija. Az eredeti motor háza kilyukadt, pont a motorszám felöli oldalon. Valahogy össze kellene hozni a kék kasztnit, a motorral, és a mostani rendszámmal. De lövésem sincs hogyan kezdjek neki, és mibe kerülhet.

Van valakinek tippje? Meg lehet csinálni

"A Mercedes és a Trabant között nincs akkora különbség, mint a van autód és a nincs autód között."