Szia!
A "probléma" nem tartogat túl sok lehetőséget. én elvinném a lyukasz kasznit egy hozzáértő emberkéhez és normálisan rendbehozatnám.
Nem lesz olcsó, de csak egyszer kell megcsinálni normálisan. Én jelenleg egy 750-es Fiat motoros kombit építgetek. Az aljából csak a hátsó ülések taposólemezei voltak tökéletesen edészségesek, a többi csere. Csomagtér betétlemez, küszöbök, hattyúnyak, doblemezek, első taposólemez mind-mind cserélve.
Csomagtér betétlemezt még kaptam, első taposót már aranyért sem. Egy volt évfolyamtársam hegesztette, neki van egy kasznis műhelye. Ő első taposónak natúr 2-es lemezt javasolt, hogy az legalább nem fog "belobogni". Natúr lemez? Nem a fenét... Mondtam, hogy 1.5-es javítólemezt tegyen bele úgy, hogy bordázza be rendesen a gyári halszálkák mintájára. azt mondta, hogy azt nem lehet kézzel megcsinálni... Erre bekattantam
Vettem egy tábla lemezt és néztem egy darabig
Aztán a lomok közül előkapartam egy regi típusú MZ első villaszárat, hosszában kettévágtam és megfelelő távolságban összegesztve hevederekkel már kész is volt a "halszálka-sablon", egyszerre két "nyomat" készíthető vele. Alkoholos filccel kirajzoltam a lemezt és óvatosan odahegesztettem egy-egy ponton mindig az aktuális helyekre, majd domborítókalapáccsal sükítítettem magam és a környéket egy fél napig. Az eredmény egy gyárinál erősebb és merevebb taposó. Mikor levittem a "mesterhez", akkor csak nézett, mint "Maris a misén"
A hegesztéseknél előre szóltam, hoyg nálam nem jön be a "nem hegesztem végi, mert elhúzza a lemezt" szöveg
Fancsali képet kaptam válaszként és minden nap munka után a nyakára jártam ellenőrizni, míg kész nem lett a "mű"
A műhelyben időközben megforduló ügyfelek a készülő verda alját látva többen megjegyezték, hogyha így meg lehet csainálni egy Trabit, akkor vesznek egyet ők is és hozzák javításra... Melák haverom kijelentette, ha az enyémtől megszabadul, akkor az ő műhelyébe többé Trabi be nem gurulhat
Azóta is tartja a szavát
A kész kaszni hegesztéseit felpucoltam fémtisztára, majd horganyspray-vel lefújtam 2 rétegben mindenhol. Ezután végigkentem az egészet BODY karosszéria tömítő pasztával. Erre jött 2 réteg alapozó, majd az alvázvédő. Nem bitumenes, hanem kaucsuk bázisú. Ez az alsó rész, belül az utastérben ugyanez, csak végső fázisként a fedőfény előtt alvázvédő helyett "rücsi".
Miért írtam le mindezt?
Ha rászánod a pénzt, elég vehemensen "kiakasztod" a kasznist minőségi munkát követelve és a korrózióvédelemre is nagyon odafigyelsz, akkor még 10 év múlva sem fogsz lukat találni az alján
Még 1993-ban szedtük így rendbe a haverom anyjának a 4 évesen szétrohadt kocsiját és az alja azóta is ép. Igaz az időszakos üregvédelmet és a felújító alvázvédelmet nem illik kihagyni az évek során.
Sok sikert, ha belekezdesz
Tsaby 601S