Prokop Gábor [prokee]
2004-08-22 11:26:05
Nem először mondunk köszönetet azoknak az olvasóknak, akik szemfüles riporterként járják a világ útjait, és ahol valami érdekességet fedeznek fel, onnan mindjárt jelentkeznek is. Most Zwickauban készült fotókat kaptunk az ott feltűnt különleges kocsikról, és bár ezek a modellek, tudósítónk szerint, fém karosszériával futnak, az említett város és a jelleg szerint nemigen tévedhetünk, ha Trabant-kísérletekre gondolunk.
Mielőtt bárki visszalép jelenlegi Trabant-megrendelésétől - bár ettől sem nekünk, sem a Merkur ügyintézőinek nem kell tartani -, megismételjük azt a közismert igazságot, miszerint: minden autógyárban mindig készülnek újabb és újabb tervek, mindig felbukkanhatnak kísérleti kocsik, de ezek megjelenésétől még sok-sok idő telhet el addig, hogy felváltsák velük az éppen szériában futó típusokat. Ilyen veszély legjobb tudomásunk szerint még jó néhány évig nem fenyegeti a megszokott népszerű Trabantot sem. Nem első eset, hogy hírek, képek és rajzok jelennek meg különböző variációkról, és az ilyen jellegű fotókat még akkor is nagy érdeklődés kíséri, ha nem hivatalos gyári felvételek.A két felső képen nem azonos kocsik láthatók, nem csak a rendszámtáblák eltérőek, hanem más a homloklemez rácsozata, más a lámpák száma és elhelyezése is. Aki pedig hallotta a beépített motorok hangját is, úgy mondta el, hogy az négyüteműek - de a legcsendesebben működő négyüteműek - duruzsolását idézte fel. Ezen sem csodálkozhatunk, hiszen nem titok, hogy a kétüteműtől eltérő, különböző hengerűrtartalmú, és nemcsak két-, illetve háromhengeres motorokkal végeznek próbát az NDK autósai. A kocsi formája, aránya elég jól érzékelhető ezeken az amatőrfotókon, de méreteket nem tudunk közölni. Legfeljebb annyit említhetünk, hogy a 601-es kombihoz viszonyítva szélesebbek, de főként jóval alacsonyabbak ezek a mintadarabok. Az üvegfelületek hányada is kedvezően változott az oldalablakok modern vonalú mélyítésével. Az utastér párnázott műszerfaláról és a botváltóról hallottunk, no meg arról, hogy ilyen nyers kivitelben is mutatósak a próbakocsik, amelyekből több, mint tízet számoltak össze a figyelmes szemlélők.