Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


A 613-as TatraAutó-Motor, 1976. július 6. 13. szám

Prokop Gábor [prokee]
2004-08-22 11:17:36


Prototípusa ugyan már 1970 elején bemutatásra került, de hozzánk csak ebben az évben érkezett az első próbakocsi. Akik látták, vagy találkoztak vele, nagyon dícsérik. Formáját az olasz Vignale tervei szerint alakították ki, szerkezetei viszont régi hagyományokra támaszkodva születtek újjá. Nem tértek el a farmotoros építési elvtől, amelyet a hegyvidéken járók különösen megbecsülnek, de a modernizált futóművek most sík úton is nagyobb stabilitást kölcsönöznek a gyors járműnek. Elöl a magasan támasztott MacPherson rendszerű kerékfelfüggesztés váltotta fel a korábbi rugózási elemeket, de kedvezőbb lett a lengőtengelyes hátsó futómű kitámasztása is.
A kétkörös, biztonsági szervórendszer mind a négy keréknél tárcsafékre hat, és a fogasléces kormányműnél szintén jól alkalmazták a nagyobb biztonságot eredményező megoldásokat.
A nyolchengeres, léghűtéses V-motor vezértműtengelyeit most csendesen futó brdázott szíjakkal hajtják meg, és a tirisztoros gyújtással ugyancsak növelték a két ikerporlasztóval szerelt motor értékét.



A jól sikerült magyarországi bemutató során volt alkalmunk megismerni, hogy mit jelent a 3495 cm3-es, rendkívül elasztikus motor 165 lóerős teljesítménye a gyorsításoknál, a hegymeneteknél. Ennek alapján saját tapasztalatok nélkül is igazolhatjuk, hogy az üzemkészen 1670 kg súlyú, de jól formázott kocsival nem nehéz elérni a katalógusban szereplő 190 km/h végsebességet. Részletesebb adatokat pedig akkor közlünk az új Tatráról, amikor már gyakrabban találkozhatunk vele útjainkon.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2 Vendég 2004-10-08 20:34:47

Örülök hogy itt ez a cikk! Még sose láttam. Holnap kimegyek a Camponához az enyémmel, tudtommal ez az egy van forgalomban itthon. Csodaautó

1 Prokop Gábor 2004-11-19 20:38:47

Láttam, tetszett is )) Azt hittem, itthon gyakorlatilag nem fogok látni Tatra-t, ezért is került a Tatra modellautó az oklevelekre. Ehhezu képest odaesett egy 603, meg a te 613-ad is