Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


AUTÓK ÉS ADATOKAutó-Motor, 1976. február 6. 3. szám

Prokop Gábor [prokee]
2016-03-09 11:35:22

Az 1975-ös év sok tízezer új autót és néhány új típust is hozott a hazai vásárlóknak. Újdonságot jelentettek nemcsak a teljesen új konstrukciók, hane a korábi modellek továbbfejleszett kivitelei, és sokaknak szerzett örömet, hogy bővült a Merkúrnál megrendelhető típusok választéka is.
Elsőként a szovjet autóipar reprezentatív újdonsága, a VAZ 2103-as, az 1500-asw Zsiguli gazdagította a sort. Ugyancsak hamar népszerű lett nálunk a Trabant 601 Special és a tárcsafékes Wartburg. Úgy gondoljuk, nem kevesen várják, és hamarosan sokan megszerethetik a VAZ 21011-es modellt, az 1300-as Zsigulit is, amely ugyancsak az 1975-ös év szülötte. Erre a típusra ugyan külön megrendelést még nem fogadnak el, de azok, akik 1975 december 31-ig bármelyik más VAZ modellre befizettek a Merkúrnál, január 19 óta kérhetik a módosítást a 21011-es kocsira.
A nemrég búcsúztatott 1975-ös esztendőben mutatkozott be nálunk az MR 75-ös jelzésű módosított, 125-ös Polski Fiat kocsi is, amely kistestvéréhez, a 126-oshoz hasonlóan sikeresen vizsgázott a magyarországi futópróbák során.
Az MR 75-ös Polski Fiatból azóta már több száz rója a magyar utakat. A 126-os első szállítmányait azonban csak a közeli hetekben indítják Bielsko-Bialából, bár a múlt évi Merkúr-tájékoztató szerint 400-at már 1975 végére vártunk ezekből a kiskocsikból.
Szép számmal futnak viszont a 353W típusjelű új Wartburgok, amelyekre az elmúlt év október végétől ismét megnyitották a rendelésfelvételt. Igaz, a szinte néhány óra alatt történt sok ezer befizetés feldolgozása, rendezése nem volt könnyű feladat, és emiatt bizony nem kevés panaszos levél érkezett mind a Merkúr címére, mind az AM szerkesztőségébe.
A következő két oldalon adunk helyet a már hagyományos táblázatnak, amely részletesen tájékoztat az új Merkur-lista főbb típusainak műszaki adatairól és vásárlási lehetőségeiről.
Táblázatunk összeállításakor elsősorban a gyári kezelés utasításokra, valamint a svájci Automobil Revue nemzetközi katalógusának adataira, és néhány próbaúti mérés számaira támaszkodtunk. Meg kell azonban jegyezni, hogy a változtatások jogát minden autógyár fenntartja magának, így táblázatunk tájékoztató jellegű.
A rovatokban szereplő alaptípusok jelzett árához most még 700-1200 forint közötti pluszköltséget kell számítani.
Az 1976 január 1-én életbe lépett új Kresz ugyanis kötelezővé teszi a Merkur részére, hogy az új típusokat már biztonsági övvel, hátsó sárfogólappal, külső tükörrel, valamint tartalékizzó-készlettel hozza forgalomba. Az említett tartozékokkal ez év első felében folyamatosan látják el, illetve szerelik fel a kocsikat. Arról, hogy melyik típusnál pontosan mennyi lesz a kiegészítés miatti többletköltség - a jelzett 700-1200 ft összegen belül - a Merkur idei terveiről is beszámoló sajtótájékoztatót követően külön tájékoztatjuk olvasóinkat.

Autók és adatok  

 

Műszaki adatok Polski Fiat 126p Trabant 601 Limousine Special Trabant 601 Combi Skoda S-100 S-100L Wartburg 353W Limousine és deLuxe Wartburg 353 W Tourist Skoda S-110L Zaporozsec ZAZ-968 Zsiguli (LADA) VAZ 2101 Zsiguli (LADA) VAZ 2102 Dacia 1300 Zsiguli (LADA) VAZ 21011 Zsiguli (LADA) 2103 Polski Fiat 125p MR75 Volga GAZ 24 Volga GAZ 24-02 Barkas B-1000 Skoda 1203 VAN
Hengerűrtartalom 594 594,5 594,5 988 992 992 1107 1196 1198 1198 1289 1294 1451 1481 2445 2445 992 1221
Hengerelrendezés, hengerek száma S-2 S-2 S-2 S-4 S-4 S-3 S-4 V-4 S-4 S-4 S-4 S-4 S-4 S-4 S-4 S-4 S-3 S-4
Motor konstrukciója OHV F F OHV R R OHV OHV OHC OHC OHV OHC OHC OHV OHV OHV R OHV
Teljesítmény, DIN LE 23 26 26 42 50 50 48 40 60 60 54 68 75 75 98 98 45 45
Fordulatszám, ford/perc 4800 4200 4200 4650 4250 4250 4900 4500 5600 5600 5250 5600 5600 5400 4500 4500 3500 4500
Sűrítési viszony 7,5 7,6 7,6 8,3 7,5 7,5 8,8 7,2 8,8 8,8 8,5 8,5 8,8 9 8,2 8,2 7,3 7,8
Furat/löket 73,5/70 72/73 72/73 68/68 73,5/78 73,5/78 72/68 76/66 76/66 76/66 73/77 79/66 76/80 77/79,5 92/92 92/92 73,5/78 72/75
Legnagyobb nyomaték, mkp (DIN) 4 5,5 5,5 7,2 10 10 8,6 7,6 8,9 8,9 9 9,6 10,8 11,5 19,5 19,5 10,5 7,9
Nyomatéki fordulatszám 3400 3000 3000 2800 3000 3000 3200 2900 3400 3400 3000 3400 3500 3200 2400 2400 2750 2500
Hűtési rendszer L L L F F-Z F-Z F L F-Z F-Z F-Z F-Z F-Z F-Z F F F-Z F
Gyorsulóképesség, mp 0-100km/óra 18,5* 18,0* 18,0* 24 14-15* 15-16 20 18,3* 20 23 17 18 15 15 22
24,5*
Legnagyobb sebesség 105 100 100 125 130 125 128 118 140 135 145 145 150 155 145 140 100 95
Üzemanyagfogyasztás, liter/100 km 5,4 7-9 7-9 7 8,5-9,8 9-10 7,7 8-11 8-9 8,5-9,5 8,25 8,5-9,5 9-10 10,5 10-15 11-16 10 10,5
Oktánszámigény 94 88 88 89 88 88 92 86 92 92 92 92 92 94 92 92 88 86
Üzemanyagtartály térfogata, liter 21 26 26 32 44 44 32 30 39 45 50 39 39 45 55 55 42 40
Motorelhelyezés H E E H E E H H E E E E E E E E E E
Kerékmeghajtás H E E H E E H H H H E H H H H H E H
Előremeneti sebességfokozatok száma 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Sebességváltókar elhelyezése P M M P K K P P

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1 Vendég 2005-07-26 13:38:49

Ezek szerint a Polski 125p alias nagy polski volt a leggyorsabb kocsi 155 km/h. 1500-as motorral.Sokat fejlődött az autó gyártás ma egy 800cm3-is kisautó képes erre.Mindig is szerettem a polski-t de most,hogy tudom mennyivel megy még jobban.Habár nekem "1"-el kisebb szériájú polskim volt.