Üdv mindenkinek!
Ami tipikus nyűgjeim nekem a 353-assal voltak:
- kuplungbowden szakadás, mert a menetes rész rögzítője berohad a pedálba, és hajlítgatja a bowden végét, ahelyett, hogy forogna a pedálban.
- ahogy megbontottam a gyári vízpumpát (több esetben szedtem ki DKF DDR csapágyakat és gyári tömszelencét az autóimból), onnantól jó esetben évente vízpumpa-felújítás, egyszerűen azért, mert a magyar cuccok sz@rok.
- hátsó lengőkarból kiszakadó lengéscsillapító-cső, ezt a 4-ből 3 autóm megcsinálta, persze CSAK a vonóhorgosok...
- rohadások: első sárvédőperem, tűzfal és doblemez találkozása, küszöb eleje-vége, padlólemez teljes felülete a beázások miatt, ajtók belseje, csomagtér külső-felső merevítője, hátsó kerékdob és padló találkozásánál, stb. De az 1987-es autómon, mivel a sárfogó-tartó felnyúlik a kerékdob tetejéig, még nem volt leszerelve a sárvédő, és gyári, sértetlen fényezés van rajta. 20 év alatt rá is jöttek...
- fékerőszabályzó átszakadása és folyása, az idiótán megoldott, a dugattyúját felfelé feszítve, így lassacskán elkoptatva működtető stabilizátor miatt.
- váltóbakok szakadása, ez padlóváltóson a rükverc kidobálásából, kormányváltóson a III. fokozat hiányából tűnt fel.
- indexkarból kiszakadó kábelek, mivel a működés közben hajlítgatja a kábelvégeket, így 12-15 év után a rézkábel vége letörik.
- beázások, az 1.3-as pufi-gumi szinte teljesen megszünteti.
- régi, szögletes gumibakos kasztninál a bakok szakadása, embertelen csattogás kíséretében, ahogy a bódé az alvázhoz verődik.
- a Jikov-porlasztó zsír-új tűszeleppel is képes fennakadni, és mozgásképtelenné tenni a kocsit.
... és azt hiszem, ennyi. Aki tud még, az írjon.

twk004