Prokop Gábor [prokee]
2004-08-21 20:40:34
Még a hírek is csak "félhivatalosan" jutottak el hozzánk az új Barkas kocsiról, amikor legnagyobb meglepetésre egyik reggel már szembetalálkoztunk vele a pesti utcán. Csupán arra volt lehetőségünk, hogy meggyőződjünk, valóban az új egytonnás villant szemünk
elé, de fényképezésre már nem nyílt mód. Később megtudtuk, hogy a gyár szerelői utaztak vele most Magyarországra, hogy végiglátogassák az érdekelt fővárosi és vidéki autójavító üzemeket.
Reméljük a napokban még találkozunk velük, no meg kocsijukkal, és akkor felvételeket is készíthetünk erről a kocsiról, amelyet most csupán postán érkezett katalógusadatok és rajzok nyomán tudunk bemutatni.
Mindenekelőtt annyit, hogy három variációban kerül a 6 m3 hasznos rakodóterű Barkas bulldog.Az egyik kivitel - ezt mutatja az alsó röntgen-rajz - ötajtós áruszállító, a másik több ablakkal rendelkező, nagy csomagterű, nyolc-személyes mikrobusz, de létezik egy olyan kombinált megoldás, amely öt üléssel és legalább 3,5 m3 csomagtérrel rendelkezik.
A szerkezetek természetesen valamennyi említett modellnél azonosak. Háromhengeres, 312 típusjelzésű, kétütemű, vízhűtéses, soros motor fekszik-a kocsi orrában. Ez a 45 lóerős, 1000 kcm-es, 7,3 :1 sűrítésű motor a vele egy blokkba épített tengelykapcsolón, kiegyenlítőművön és a négyfokozatú sebességváltón keresztül a kocsi mellső kerekeit hajtja és biztosítja a 95 km/ó sebességet teljes terhelésnél is.
A szellemes, egyszerű konstrukcióról, mind a négy kerék torziós rugózásáról, a 6,70-13-es gumikról teszünk még említést ebben a néhányszavas ismertetésben. Tény, hogy a konstruktőrök nagyon ügyesen hasznosították az NDK autóipairának már korábbi, sorozatgyártású szerkezeteit ennél a nagyteljesítményű univerzális kocsinál, amelyről a jövőben több szó is lesz még lapunk hasábjain.