Rell Miklós [Grisa]
2006-03-27 23:33:43
Az interneten böngészve újabb érdekes járművet találtam, aminek - a kinézetén kívül - már nem sok köze van a Trabanthoz, de szerintem mégis nagyon érdekes. Felvettem a kapcsolatot az építőjével, így még több érdekes információhoz jutottam, amit gondoltam, Veletek is megosztok. A forrás a
www.hotrodphotos.co.uk, a
waclark0.tripod.com, és maga a készítő (
waclark@btopenworld.com - csak angolul) voltak. A fordítási hibákról meg én tehetek!
"1993-ban Németországban dolgoztam, és szükségem volt egy olcsó kisautóra, így vettem meg a Trabantomat. Két év mindennapi használat után magammal vittem haza, Londonba. Itt nagy feltűnést keltett, hiszen nem sok Trabantot látni erre. Egy idő után viszont tönkrement, és alkatrészhiány miatt nem foglalkoztam vele.
Az újjáépítést 2001-ben kezdtem, és 2005-ben lettem kész vele."
Így nézett ki az autó, amikor Wayne még Németországban használta, az átépítés előtt.
Már előtte is foglalkozott robogókkal, ez volt az első próbálkozása egy autóval. Szinte az egészet önmaga építette.
Ahogy a képen is látható, első a szétszedés volt. Kicsit azonban jobban szétszedte a kocsit, mint egy "átlagos" felújításnál! Kikerültek a kerékjáratok, a fenéklemez, a képen látszik is, hogy miért: A hátsó kerekeken 12"-os (305mm) szélességű gumik vannak, és az átmérőjük sem a gyári... Látszik még, hogy a meghajtás a hátsó kerekekre kerül.
Az első felfüggesztés, és a motor. A motor egy új 5000ccm-es Ford gyártmányú sportmotor az USA-ból. 343 lóerős. (A képen még nem ez a motor van, ez csak "próba".) A váltó egy négy sebességes overdrive automatic, szintén a Fordtól.
A merevítések, bukúcső építése. A képen látható a megerősített "A" oszlop.
Közeli felvétel az Art Morrison lengőkarokról, Az elején az elvágott csövekhez csatlakozik majd a kocsi orra.
A kocsi becsövezve. A kerékjáratok szintje alatti merevítések zártszelvényből készültek, mert ez a rész úgyis le lesz takarva az első ülésektől a hátsó ajtóig.
A duroplaszt elemekkel felszerelve, hogy lássuk, hogy is fog kinézni.
Elég alacsony...
A hátsó duró kerék-kivágását viszont néhány centivel hátrébb kell még vinni, hogy egy vonalba kerüljön a kerékkel.
Újra levetkőztetve. Most lesznek beszabva az egyéb kellékek. Innen látszik csak igazán, milyen kevés is maradt meg az eredeti autóból!
A fűtés a hátsó kerekek közé kerül, a csövezése pedig a kardánalagútba. A hifi is erre a részre kerül.
Az aluminium üzemanyagtartály helye a kerékjáratok és a hátsó ajtó között.
Belső nézet. A kép nincs tükrözve! Ez tényleg jobbkormányos Trabant lesz! Első képek a műszerfalról.
Újabb belső kép a kardánalagútról, a kézifék, és váltó felszereléséről.
Elölnézet, a kocsi orrával felszerelve. Négy rögzítőelem eltávolításával a kocsi orra lehúzható, így jobban hozzáférni a motorhoz.
Új duroplaszt-elemek, lökhárítók, és a módosított motorháztető a "rovarfogó" beömlőnek kivágott lyukkal.
Lassan alakul a vezető munkatere is.
Csiszolás, alapozás után - elölnézet...
...belső tér...
...hátulnézet - már szórógittezve.
Összeszerelés: hátsó kerékfelfüggesztés...
... első kerékfelfüggesztés, motor...
Végre az ÚJ motorral, működőképesen!
Nyugodtan alánézhetünk, itt nem ér kellemetlen meglepetés!
A kész belső tér. Minden bevonva szürke bőrrel.
És végül két kép az elkészült autóról
"Körülbelül 21 000 Font (~8 000 000 Forint) a ráfordított költségem. Minden alkatrész
(természetesen a kasznit kivéve - hiszen ez a HotRod építés lényege) új.
Már több átépített járművem van. Van egy Wartburg 311 is, ami szintén hasonló átalakításra vár.
A járműnek
hivatalos engedélye van a közúti forgalomban való részvételre az Egyesült Királyság területén. Hetente használom az utcán. Itt bármilyen átalakítást külön engedély nélkül megcsinálhatunk az autókon, de minden évben tesztelik ezeket a járműveket. A biztosítás ezekre az egyedi járművekre olcsóbb, mint a szériakocsikra."