Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


2005. szeptember 17. MAVAMSZ éves közgyűlés

Prokop Gábor [prokee]
2005-09-29 15:08:00
Megtartotta éve közgyűlését a MAVAMSZ. Mint a rövid képes beszámoló is mutatja, egyelőre két szervezet, a Magyarországi Bogarasok Klubja és a Trabant-Wartburg Klub mutatott piros lapot a szervezetnek, arra tekintettel, hogy az elmúlt időszakban az autósok közül a veteránosok kapták a legnagyobb csapásokat anyagi és erkölcsi értelemben is.
A szokásos napirendi pontokon, felszólalásokon kívül két klubvezető szólalt fel hosszabban. Szepes Gábor méltatta a MAVAMSZ 5 éves működését ami alatt sikerült törvényi szinten konzerválni, hogy a szövetség ne tudja megvédeni a veteránosok érdekeit. Mint ismeretes a Muzeális Minősítő Bizottság egy tagját a MAVAMSZ delegálja 25% szavazati joggal. Szavazategyenlőség esetén a Közlekedési Múzeum dönt. Így a MAVAMSZ a bizottságban való formális részvétellel csupán legitimálja a kormányzati akaratot. A Közlekedési Felügyelet ellenérdekelt a veteránjáművek számának emelkedésében. Az Autóklub pedig egyáltalán nem tekinthető a veteránosok érdekeit szolgáló szervezetnek. A MAVAMSZ kirekesztette a márkaklubok képviselőit is a minősítésből. Az utóbbi évben több már korábban elért eredmény is elveszett. A minősített járművek 1991-óta súlyadó mentességet élveztek, idén január 1.-től csak abban az esetben, ha kiváltják az OT-rendszámot. A MAVAMSZ jelentős tömegbázist vesztett, ami főként a biztosítási ügyintézés szervezetlen megvalósításának és a 2004. márciusától történő megszüntetésének köszönhető. A MAVAMSZ jelenlegi egyszemélyes, diktatórikus vezetésének köszönhetően a felelősség is főként a főtitkárt terheli. Erre tekintettel a bogaras klub elnöke lemondásra szólította fel a MAVAMSZ főtitkárát, egyben kérte a közgyűlést, hogy vonja meg a bizalmat a jelenlegi vezetéstől. A javaslat további részének elmondására már nem volt lehetősége, mivel a közgyűlést rendkívüli módon meglepte, sokkolta az elhangzott javaslat.



( A javaslat további része lett volna, hogy a jelenlegi vezetés megbízottként működjön tovább, 2006. márciusra írjon ki új közgyűlést és a MAVAMSZ vezetését pályázat útján töltse be. a szerk. )

Jankó István a szövetség elnöke "stílustalannak" minősítette a felszólalást és visszautasította azt.

Borsche Károly a szövetség főtitkára kijelentette, hogy nem kíván lemondani.

Dr Berniczei-Roykó Ádám alelnök hozzászólásában a MAVAMSZ helyzetét egy bilihez hasonlította, amit most a bogaras klub kiborított, de a tartalmához maga is hozzájárult. Ezután felhívta a figyelmet arra, hogy nem tanácsos abba a kútba köpni, amiből lehet hogy még innunk kell, továbbá idézett még Széchenyitől is az összetartásra vonatkozóan. Véleménye szerint az összetartást nem holmi anyagi érdekek, hanem a szív, lelkesedés és a csillogó szem kell hogy jelentse. ( Dr Royko - ahogyan gyakran veterános körökben nevezik - néhány éve ismert mint a Mercedes-Benz Classics Magyarország egyesület alapítója, jelenleg a MAVAMSZ alelnöke. a szerk. )

A Szövetség részéről viszont mindhárman egyetértettek abban, hogy a Szepes Gábor által elmondottak kritikának számítanak.

Ezután a levezető elnök nem tette szavazásra a kérdést, annak ellenére, hogy a felszólalást és a javaslattételt a közgyűlés megszavazta.
Így felmerül a kérdés, hogy vajon demokratikus és jogszerűen működő-e az a szervezet, ahol a kényes dolgokat egyszerűen nem viszik szavazásra. A személyi változások napirendi pontnál mindössze az új képviselőket szavaztatták meg.

A Szövetség és a Múzeális Minősítő Bizottság munkájával kapcsolatban sokan fogalmaztak meg kritikát, amelyek elsősorban az Autóklub és a Közlekedési Felügyelet munkáját érintették. A Közlekedési Múzeumra a sok távolmaradás miatt volt panasz. Jó véleménnyel azok a felszólalók voltak, akik maguk is a MAVAMSZ delegáltjaként részt vesznek a bizottság munkájában.



Muczán Gábor a Trabant Wartburg Klub elnöke felszólalásában a 2004-es biztosítóváltás körüli eseményeket tárgyalta. Felrótta a MAVAMSZ-nak, hogy bár megállapodott az Allianz biztosítóval a 2005-ös évre, később visszalépett ezzel pedig számos klubot hozott kényszerhelyzetbe. A visszalépés hátterében pedig az állt, hogy a MAVAMSZ nem látta biztosítottnak a tagdíj befizetését, amennyiben az nem köthető a biztosításhoz. ( A kötelező MAVAMSZ tagságot kizárólag az UNION biztosító kéri. Sem az Uniqa, sem az Allianz nem kér MAVAMSZ tagságot. a szerk. ) A MAVAMSZ megmérettetett és könnyűnek találtatott. 2004 novemberében a MAVAMSZ minden eszközzel megpróbálta megakadályozni a másik két biztosító ( Uniqa, Allianz ) tevékenységét. Ennek során a PSZÁF-hez is fordult, hogy a nem MAVAMSZ tagok jogosulatlanul, mások rovására élvezik a biztosítási kedvezményeket. Mint Muczán elmondta a MAVAMSZ a saját tagságát jelentette fel, hiszen annak a több mint 1500-as járműállománynak nagy része, amely 2005 január 1.-től az Allianz biztosítóval szerződött, ekkor még az UNION-nál a MAVAMSZ flotta keretein belül volt biztosítása.

A MAVAMSZ közgyűlés jegyzőkönyve - Borsche Károly tájékoztatása szerint - hamarosan olvasható lesz a szövetség honlapján.

www.veteranauto-motor.hu

A közgyűlésen részt vettek a Veterán Autó és Motor, valamint a Retro Mobil szakújságok munkatársai is. Így a közgyűlésről várhatóan több tudósítás is napvilágot fog látni a közeljövőben.

www.veteran.hu

www.retromobil.hu

(Forrás: Szepes Gábor https://www.szepes.hu

További kapcsolódó cikkeink

Veterán minősítés Múzeális Eredetiség Minősítés Karosszéria / alváz / váz...

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!